• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: De Tovenaarsbedevaart

DeletedUser4074

Guest
toch wel boerenbedrog dat je een evenement niet kunt uitspelen (10e evaluatie golem) ondanks dat je alle opdrachten hebt vervuld. doet mijn animo voor het deelnemen aan evenementen in elk geval niet goed.:mad:
 
toch wel boerenbedrog dat je een evenement niet kunt uitspelen
Alles valt en staat met hoe vaak je de toverspreuken rond je stad hebt kunnen rapen en verder is er bij elk event wat geluk nodig… om die redenen wordt je in het aanstaande Broederschapsavontuur ook nog de mogelijkheid geboden om er 2 Golem artefacten bij te winnen!
 

DeletedUser2578

Guest
Alles valt en staat met hoe vaak je de toverspreuken rond je stad hebt kunnen rapen
Is het niet standaard voor iedereen hetzelfde, 1 per uur? In dit geval was het een tovernaarsboekrol. Als het standaard voor iedereen hetzelfde is dan krijgt iedereen dezelfde hoeveelheid toverspreuken, dan maakt het niet uit hoe vaak je het opraapt.
 

DeletedUser4585

Guest
toch wel boerenbedrog dat je een evenement niet kunt uitspelen (10e evaluatie golem) ondanks dat je alle opdrachten hebt vervuld. doet mijn animo voor het deelnemen aan evenementen in elk geval niet goed.:mad:
Dat komt toch echt door je eigen keuzes ! :oops: Het was namelijk heel makkelijk om 9 artefacts binnen te halen als je maar de juiste bakens gekozen had. :rolleyes: Heb op 1 account zelfs 11 artefacts kunnen scoren op die manier. :D Geen idee wat ik er verder mee moet doen maar ja, het was dus wel degelijk te doen. :cool:
 

DeletedUser2578

Guest
als je maar de juiste bakens gekozen had
Daar zal het wel idd. mee te maken hebben en ook natuurlijk een beetje geluk. Deze keer heb ik wss. ook niet helemaal de juiste bakens gekozen omdat ik veel voor de KP's ging.
Het was namelijk heel makkelijk om 9 artefacts binnen te halen
Nou zo makkelijk vondt ik het deze keer niet hoor. Heb op al mijn account 8 artefacten gehaald, de 9e ontbreekt overal. Gelukkig kunnen we die bij het BSA binnen halen.
 

Aeva

Chef
toch wel boerenbedrog dat je een evenement niet kunt uitspelen (10e evaluatie golem) ondanks dat je alle opdrachten hebt vervuld. doet mijn animo voor het deelnemen aan evenementen in elk geval niet goed.:mad:
Dat ligt toch echt aan jezelf. Betere keuzes maken. Plus: je hebt 9 evaluaties nodig om tot 10 te komen, want de eerste zit er al in.
 

Aeva

Chef
Is het niet standaard voor iedereen hetzelfde, 1 per uur? In dit geval was het een tovernaarsboekrol. Als het standaard voor iedereen hetzelfde is dan krijgt iedereen dezelfde hoeveelheid toverspreuken, dan maakt het niet uit hoe vaak je het opraapt.
Nee, is niet standaard 1 per uur. Het is 6 in totaal en dan stopt de hele handel. Plus het is random 1, 2 of 3 aan boekrollen (of wat er ook in zti).
 

Aeva

Chef
Nou zo makkelijk vondt ik het deze keer niet hoor. Heb op al mijn account 8 artefacten gehaald, de 9e ontbreekt overal. Gelukkig kunnen we die bij het BSA binnen halen.
Ik had op beta 8 en nog 2 via de BSA. Mijn kleine stad hier heeft er ook 8, maar mijn grote hier heeft er 11 en dus ook 2 golems. Voor de grote zijn andere keuzes gemaakt dan voor de twee kleintjes.
 

DeletedUser2578

Guest
Het is 6 in totaal en dan stopt de hele handel. Plus het is random 1, 2 of 3 aan boekrollen (of wat er ook in zti).
Bedoel je met in totaal 6 op een dag of 6 per uur? Als het per uur is dan is het per dag in totaal 144 (24 x 6). Dat is aardig wat. En dan hadden we ook nog de extra's die we kregen, elke keer dat je inlogde kreeg je 35 erbij.
Ik had op beta 8 en nog 2 via de BSA. Mijn kleine stad hier heeft er ook 8, maar mijn grote hier heeft er 11 en dus ook 2 golems. Voor de grote zijn andere keuzes gemaakt dan voor de twee kleintjes.
Het ligt idd. aan de keuzes die je maakt. Voor mijn beide steden (klein, groot) heb ik 8 kunnen scoren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2578

Guest
als je maar de juiste bakens gekozen had
Ik vraag mij af wat de juiste bakens zijn die je moet kiezen zodat je alle artefacten kan halen. Is het mss dat je veel meer de kleinere bakens moet kiezen, of alleen de grote?
 

Deleted User - 124539

Guest
Bedoel je met in totaal 6 op een dag of 6 per uur? Als het per uur is dan is het per dag in totaal 144 (24 x 6). Dat is aardig wat. En dan hadden we ook nog de extra's die we kregen, elke keer dat je inlogde kreeg je 35 erbij.
Je kunt maximum 6 in je stad hebben, als je er 6 hebt dan moet je eerst ophalen voordat er nieuwe bijkomen. Dus als je langer dan 6 uur offline bent, "verlies" je er per uur dat je na die 6 offline bent, er één. Dus hoe vaak je inlogt (en opraapt) maakt wel iets uit.
 

DeletedUser2578

Guest
Je kunt maximum 6 in je stad hebben, als je er 6 hebt dan moet je eerst ophalen voordat er nieuwe bijkomen.
Ok dus dan maakt het niet uit of het per uur is want als je die 6 ophaalt dan verschijnen weer opnieuw zes, maar voordat weer de nieuwe 6 verschijnen zit er wel tijd tussen en dat maakt volgens mij wel uit (ik probeer een beetje te begrijpen hoe het precies werkt:) ).
Hoe dan ook zo te lezen moet je dan veel online zijn om het steeds op te halen en dat lukt natuurlijk om wat voor reden dan ook niet iedereen om constant online te zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vraag mij af wat de juiste bakens zijn die je moet kiezen zodat je alle artefacten kan halen. Is het mss dat je veel meer de kleinere bakens moet kiezen, of alleen de grote?
Je moet de goedkoopste in kennisrollen per stap hebben.

Voor de eenvoud, eerst even geen rekening houden met het feit dat je wel eens kennisrollen terugkrijgt (dit moet je meenemen om een eerlijke vergelijking te maken). In deze simpele setup kijk je naar de kosten van een baken, en hoeveel stappen het doet. Vervolgens reken je uit hoeveel kosten je maakt om een afstand van bijv 20 af te leggen.

Als voorbeeld, baken 18 doet 1 stap, dus 20 stappen kost 20*18=360
baken 40 doet 2 stappen, dus 20 stappen kost 20*40/2 = 400
baken 53 doet 2 stappen, dus 20 stappen kost 20*53/2 = 530
en zo voor alle bakens. Het baken met de laagste totaal-prijs voor 20 stappen is dan de goedkoopste.

Het probleem met bovenstaande berekening is dat de kosten van de bakens niet helemaal klopt.
Bijvoorbeeld baken 53, geeft met 10% kans 100 kennisrollen terug. Gemiddeld, als je 10x baken 53 kiest, betaal je 10x53 - 100 = 430 want 10% betekent gemiddel 1op de 10 keer krijg je de kennisrollen als prijs.
Gemiddeld kost je '53' baken dus eigenlijk maar 43 (430/10).

Deze kosten correctie moet je dus toepassen voor alle bakens voor je bovenstaande pad berekening doet, want als je deze gemiddelde kosten gebruikt, verschuiven de kosten.
Baken 53 kost dus gemiddeld 43, en doet nog steeds 2 stappen, dus voor 20 stappen kost het 20*43/2 = 430.

Dit is nu wel onder de aanname dat je echt de gemiddelde kosten hebt, wat niet helemaal het geval is (daarvoor wandelen we te weinig paden). De random heeft hier dus nog een flinke vinger in de pap. Het kan in werkelijkheid boven of onder de 430 uitkomen, maar nooit boven de 530 (want die had als pessimistische aanname dat je nooit kennisrollen terugkreeg).

Inno verandert de kosten en kansen constant, dus je moet dit elke keer uitrekenen voor een event.

Gems deed dit altijd, maar de laatste keer waren hun getallen fout, in ieder geval voor de dagprijzen, dus die kun je ook niet meer vertrouwen.
 

Aeva

Chef
Bedoel je met in totaal 6 op een dag of 6 per uur? Als het per uur is dan is het per dag in totaal 144 (24 x 6). Dat is aardig wat. En dan hadden we ook nog de extra's die we kregen, elke keer dat je inlogde kreeg je 35 erbij.
Gewoon maximaal in totaal 6 droppunten bezet. Hoe lang dat duurt, geen idee... De teller stopt gewoon bij 6 stuks. Als je dus meteen gaat ophalen als de zesde valt, dan blijft ie lekker doortellen. Als je na die zesde nog een hele nacht niets doet (ja, je slaapt :rolleyes: ) dan blijft de teller op 6 staan.
 

DeletedUser2578

Guest
De teller stopt gewoon bij 6 stuks. Als je dus meteen gaat ophalen als de zesde valt, dan blijft ie lekker doortellen.
Aha ok dus op tijd ophalen zodat het doortelt. Wat een preciesie werk! :)
 

DeletedUser2578

Guest
Je moet de goedkoopste in kennisrollen per stap hebben.

Voor de eenvoud, eerst even geen rekening houden met het feit dat je wel eens kennisrollen terugkrijgt (dit moet je meenemen om een eerlijke vergelijking te maken). In deze simpele setup kijk je naar de kosten van een baken, en hoeveel stappen het doet. Vervolgens reken je uit hoeveel kosten je maakt om een afstand van bijv 20 af te leggen.

Als voorbeeld, baken 18 doet 1 stap, dus 20 stappen kost 20*18=360
baken 40 doet 2 stappen, dus 20 stappen kost 20*40/2 = 400
baken 53 doet 2 stappen, dus 20 stappen kost 20*53/2 = 530
en zo voor alle bakens. Het baken met de laagste totaal-prijs voor 20 stappen is dan de goedkoopste.

Het probleem met bovenstaande berekening is dat de kosten van de bakens niet helemaal klopt.
Bijvoorbeeld baken 53, geeft met 10% kans 100 kennisrollen terug. Gemiddeld, als je 10x baken 53 kiest, betaal je 10x53 - 100 = 430 want 10% betekent gemiddel 1op de 10 keer krijg je de kennisrollen als prijs.
Gemiddeld kost je '53' baken dus eigenlijk maar 43 (430/10).

Deze kosten correctie moet je dus toepassen voor alle bakens voor je bovenstaande pad berekening doet, want als je deze gemiddelde kosten gebruikt, verschuiven de kosten.
Baken 53 kost dus gemiddeld 43, en doet nog steeds 2 stappen, dus voor 20 stappen kost het 20*43/2 = 430.

Dit is nu wel onder de aanname dat je echt de gemiddelde kosten hebt, wat niet helemaal het geval is (daarvoor wandelen we te weinig paden). De random heeft hier dus nog een flinke vinger in de pap. Het kan in werkelijkheid boven of onder de 430 uitkomen, maar nooit boven de 530 (want die had als pessimistische aanname dat je nooit kennisrollen terugkreeg).

Inno verandert de kosten en kansen constant, dus je moet dit elke keer uitrekenen voor een event.

Gems deed dit altijd, maar de laatste keer waren hun getallen fout, in ieder geval voor de dagprijzen, dus die kun je ook niet meer vertrouwen.
Dank voor je uitgebreide uitleg @AlbertDeWijze ! Zo te lezen is een event eigenlijk best wel wat rekenwerk om de goedkoopste stap te vinden. Bij de volgende keer zal ik eraan denken en eens proberen wat berekeningen te maken hoewel zo te lezen random ook een rol speelt. Bedankt voor alle tips, ik begin het beter te begrijpen! :)
 

DeletedUser4585

Guest
Ik vraag mij af wat de juiste bakens zijn die je moet kiezen zodat je alle artefacten kan halen. Is het mss dat je veel meer de kleinere bakens moet kiezen, of alleen de grote?
Ga naar https://elvengems.com/sorcerers-pilgrimage/beacons/ en scroll naar laatste tabel, klik op "Socerers’ Knowledge" om de beste bakens te zien die het beste waren om zoveel mogelijk artefacten te halen (18/30/400/45/..). Klik op "Daily Exclusive" om de bakens die zien waarmee je de meeste dagprijzen kon halen (31/83/40/92/..). Elvengems heeft bij alle events die op deze manier (kistjes/bakens) werken altijd zo'n tabel dus daar kan je altijd kijken wat voor jouw het beste is.
Aha ok dus op tijd ophalen zodat het doortelt. Wat een preciesie werk! :)
Iedere 35~40 minuten verscheen er nieuwe tovernaarskennis totdat er maximaal 6 verschenen waren. Dit is ook altijd al zo geweest. Dus als je 3 uur productie doet kon je gelijk 5x tovernaarskennis ophalen.
 
Bovenaan