• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback De Ketel

Ik stel vast dat de Ketel inmiddels ook in de live wereld verplicht is. Ik ben verbaasd dat dit niet is meegedeeld.. of heb ik iets gemist?
 
Het is ergens heel kort aangegeven via 1 van de ingame systeem berichten dat het voortaan moet.
Als je die melding weg klikte of in de periode van 3 dagen dat het beschikbaar was niet online bent geweest, dan heb je het gewoon gemist.
 
Als je die melding weg klikte of in de periode van 3 dagen dat het beschikbaar was niet online bent geweest, dan heb je het gewoon gemist.
In de laatste 2 weken ben ik elke dag online geweest, tenminste 16 u per dag. Het enige wat ik (2 x) in die tijd voorbij heb zien komen, zijn de aankondigingen dat het vrijspelen van de Ketel verplicht gemaakt zal worden...
 
In de laatste 2 weken ben ik elke dag online geweest, tenminste 16 u per dag. Het enige wat ik (2 x) in die tijd voorbij heb zien komen, zijn de aankondigingen dat het vrijspelen van de Ketel verplicht gemaakt zal worden...
en dat is en was de mededeling van het verplicht onderdeel, ik ben ook elke dag online en ik weet ook pas sinds gisteren avond dat hij verplicht was, alleen niet via het spel maar via fb. ik heb er geen last van gehad omdat ik de ketel al ontgrendeld had.
 
Een van mijn spelers had hem nog niet ontgrendeld….nu overweegt hij om te stoppen…dat dwingende is toch wel een hot item geworden….we gaan ons best doen om hem toch te enthousiasmeren :rolleyes: .
 

Aeva

Chef
Een van mijn spelers had hem nog niet ontgrendeld….nu overweegt hij om te stoppen…dat dwingende is toch wel een hot item geworden….we gaan ons best doen om hem toch te enthousiasmeren :rolleyes: .
Ik denk dat mensen zich niet zo moeten laten opjutten door het idee 'dwingen'. Elvenar is een spel in ontwikkeling, dus elke keer met nieuwigheden om te proberen onder de knie te krijgen en er je voordeel mee te doen. Het zou heel errug saai worden als het spel zich niet had ontwikkeld, dan heb je namelijk een verouderd dingetje dat na een halfjaar al niet meer interessant is.
 
@Aeva …dat klopt hoor dat het fijn is dat het zich steeds ontwikkeld en verder vernieuwd. Het is alleen zo dat het op de dag ineens de ontwikkelingsboom is dichtgedraaid En nu gewoon niet meer verder kan Totdat je de ketel hebt ontsloten. Dat is nog niet eerder gebeurd volgens mij….tevens met toernooi en BSA en de toren zit geen begrenzing op als je geen zin hebt omdat te spelen. je kan gewoon verder ontwikkelen en spelen.
 
@Aeva …dat klopt hoor dat het fijn is dat het zich steeds ontwikkeld en verder vernieuwd. Het is alleen zo dat het op de dag ineens de ontwikkelingsboom is dichtgedraaid En nu gewoon niet meer verder kan Totdat je de ketel hebt ontsloten. Dat is nog niet eerder gebeurd volgens mij….tevens met toernooi en BSA en de toren zit geen begrenzing op als je geen zin hebt omdat te spelen. je kan gewoon verder ontwikkelen en spelen.
net als met toren en toernooi, vaardigheden en broederschappen, wonderen en avonturen, idd dit moet" je ook open spelen als onderdeel van het spel, zonder kom je ook niet verder in de boom, nu is het voor jonge spelers nog lastiger om vooruit te komen. (veranderingen waardoor je pas veel later deze onderdelen kan ontgrendelen )
dus net als bovengenoemd is de ketel nu een vast onderdeel uit het spel, of je er iets mee doet of niet.

boos zijn en willen stoppen met het spel hierdoor vind ik best wel heftig.

voor nieuwe spelers die nog voor hoofdstuk 5 zijn, is het onderzoek van de ketel al verweven in de boom, is dus geen optioneel onderzoek meer.
onderzoek.png
 
Je gooit 30 kp in het onderzoek en speelt het vrij, je doet de quests en vangt 80 dias, en verder laat je de ketel links of rechts liggen.

Ergens zal een keer wat gevraagd worden te doen met de ketel, en dan doe je precies dat en verder niet, net als met veel andere dingen die je normaal niet doet.
 
Ha die Julia:)…..euh..nee bsa , toren en toernooi is geen verplicht onderdeel….de onderzoeksboom stagneert hier niet mee…
hey hey =) euh... jawel... broederschappen en avonturen speel je nu vrij in hoofdstuk 2, in 3 de vaardigheden van de MA, oude wonderen en toernooien, speel je pas vrij in 4, toren pas in hoofdstuk 5 net als de ketel, en al deze onderzoeken zitten vast in de boom... zonder deze te onderzoeken kom je niet verder =) dit is dan voor nieuwe spelers...
wat "oudere" spelers weten het belang van deze onderdelen, behalve nog van die ketel :D
bsa.png
 
net als met toren en toernooi, vaardigheden en broederschappen, wonderen en avonturen, idd dit moet" je ook open spelen als onderdeel van het spel, zonder kom je ook niet verder in de boom, nu is het voor jonge spelers nog lastiger om vooruit te komen. (veranderingen waardoor je pas veel later deze onderdelen kan ontgrendelen )
dus net als bovengenoemd is de ketel nu een vast onderdeel uit het spel, of je er iets mee doet of niet.

boos zijn en willen stoppen met het spel hierdoor vind ik best wel heftig.

voor nieuwe spelers die nog voor hoofdstuk 5 zijn, is het onderzoek van de ketel al verweven in de boom, is dus geen optioneel onderzoek meer.
Bekijk bijlage 6890
Wat je vergeet is dat de onderzoeksboom een complete overhaul heeft gehad voor de eerste 3 hoofdstukken heb je echt heel veel minder kennispunten nodig.
 
Wat je vergeet is dat de onderzoeksboom een complete overhaul heeft gehad voor de eerste 3 hoofdstukken heb je echt heel veel minder kennispunten nodig.
... maar je moet wel veel (!) meer provincies vrijspelen om je stad een beetje behoorlijk uit te kunnen breiden!
 
... maar je moet wel veel (!) meer provincies vrijspelen om je stad een beetje behoorlijk uit te kunnen breiden!
euhm nee toch, het aantal is nog steeds voor iedereen hetzelfde als altijd? Je gaat gewoon veel sneller door de onderzoeksboom waardoor je het gevoel hebt dat je altijd achterop hinkt, maar het aantal blijft hetzelfde (naar mijn overtuiging toch, en ook op de wiki is het niet aangepast)
 
Wat je vergeet is dat de onderzoeksboom een complete overhaul heeft gehad voor de eerste 3 hoofdstukken heb je echt heel veel minder kennispunten nodig.
dat vergeet ik niet hihi, had niet gezien dat er minder kp in moeten, denk dat het niet alleen de 1ste 3 hoofdstukken zijn die compleet veranderd zijn hoor, tot en met 5 is alles anders
... maar je moet wel veel (!) meer provincies vrijspelen om je stad een beetje behoorlijk uit te kunnen breiden!
ja klopt, je komt in het begin al veel ruimte te kort... en dan is de enige optie overscouten..
euhm nee toch, het aantal is nog steeds voor iedereen hetzelfde als altijd? Je gaat gewoon veel sneller door de onderzoeksboom waardoor je het gevoel hebt dat je altijd achterop hinkt, maar het aantal blijft hetzelfde (naar mijn overtuiging toch, en ook op de wiki is het niet aangepast)
aantallen mogen wel gelijk zijn, maar je als je wil groeien moet je al snel moeilijke provincies gaan doen, en dan kom je met tekorten te zitten omdat je sommige dingen niet kan onderzoeken. ik ben voor de gein weer eens een nieuw stadje begonnen, om veranderingen te kunnen zien en peilen voor de nieuwere spelers. in 2 maanden tijd is de boom al 2x veranderd. een heel groot nadeel zijn de wonderen die je pas te laat kan onderzoeken, je mist echt die gouden afgrond .

maar deze thread gaat toch eigenlijk over de ketel? =)
 
De meeste nieuwelingen schrijven de afgrond af in de oude versie, omdat 1 huis meer deed dan de afgrond op dat punt in de boom.
Afgrond wordt ook pas echt nuttig als je verder bent, dus later introduceren lijkt me een goede stap.
 
dat vergeet ik niet hihi, had niet gezien dat er minder kp in moeten, denk dat het niet alleen de 1ste 3 hoofdstukken zijn die compleet veranderd zijn hoor, tot en met 5 is alles anders

ja klopt, je komt in het begin al veel ruimte te kort... en dan is de enige optie overscouten..

aantallen mogen wel gelijk zijn, maar je als je wil groeien moet je al snel moeilijke provincies gaan doen, en dan kom je met tekorten te zitten omdat je sommige dingen niet kan onderzoeken. ik ben voor de gein weer eens een nieuw stadje begonnen, om veranderingen te kunnen zien en peilen voor de nieuwere spelers. in 2 maanden tijd is de boom al 2x veranderd. een heel groot nadeel zijn de wonderen die je pas te laat kan onderzoeken, je mist echt die gouden afgrond .

maar deze thread gaat toch eigenlijk over de ketel? =)
De eerste 5 zijn inderdaad aangepast. echter de eerste 3 zijn significant versneld.

Daarintegen zijn de diverse spelonderdelen in stapjes toegevoegd zodat de nieuwe speler niet overweldigd wordt met nieuwe opties en elk onderdeel 1 voor 1 actief wordt geintroduceerd.
Niet langer wordt je verrast met toren, toernooi, broederschappen, handel, BSA, evenement, ketel, handwerken ect. en moet je alles tegelijkertijd zien uit te vogelen.
Nu komt het stapje voor stapje, voor ons veteranen misschien was lastiger, wij kennen alles, weten alles en willen gasgeven.

De meeste van ons spelen ook al wat langer en hebben veel of zelf de introductie van alles stappen meegemaakt. maar als je nieuw bent en ineens alles op je bord wordt gegooid kan het erg verwarrend zijn.

De nieuwe onderzoeksboom probeert dit proces beter te laten verlopen zodat meer spelers langer blijven spelen, ook het snel maken van de eerste 3 hoofdstukken hoort daarbij. lekker snel in de fase dat je spelers aan het spel moet binden, en dan langzamer zodat ze niet in no time er doorheen zijn en weer stoppen.
 
Bovenaan