• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback De Ketel

hey hey =) euh... jawel... broederschappen en avonturen speel je nu vrij in hoofdstuk 2, in 3 de vaardigheden van de MA, oude wonderen en toernooien, speel je pas vrij in 4, toren pas in hoofdstuk 5 net als de ketel, en al deze onderzoeken zitten vast in de boom... zonder deze te onderzoeken kom je niet verder =) dit is dan voor nieuwe spelers...
wat "oudere" spelers weten het belang van deze onderdelen, behalve nog van die ketel :D
Bekijk bijlage 6891
 
hey hey =) euh... jawel... broederschappen en avonturen speel je nu vrij in hoofdstuk 2, in 3 de vaardigheden van de MA, oude wonderen en toernooien, speel je pas vrij in 4, toren pas in hoofdstuk 5 net als de ketel, en al deze onderzoeken zitten vast in de boom... zonder deze te onderzoeken kom je niet verder =) dit is dan voor nieuwe spelers...
wat "oudere" spelers weten het belang van deze onderdelen, behalve nog van die ketel :D
Bekijk bijlage 6891
Bij mij is dit niet terug te vinden,
1675787474821.png
 
Julia heeft gelijk.
Spelers die al lang voorbij hoofdstuk 5 waren toen de eerste hoofdstukken aangepast werden kregen geen nieuwe techtree voor die hoofdstukken.
Zelfs spelers die 1 of 2 weken voor de aanpassingen waren begonnen bleven hun oude onderzoeks boom houden.
Alleen zij die net na de verandering waren begonnen hadden die nieuwe boom en zo hoort het ook.
Het zou leuk voor je zijn als je lekker een huis/flat aan het bouwen bent en in eens veranderd de fundering terwijl jij al met de 6e verdieping bezig bent.
 
Ik ben in een volgend hoofdstuk aangeland, en was de sheet aan het updaten. Toen merkte ik dat de kansen van al vrijgespeelde effecten verminderen als gevolg van het openen van een extra effect.

Als het ware, door het kopen van een extra kaart van een nieuw gebied zodat je daar de weg leert kennen kun je je oude kaarten slechter lezen en raak je vaker de weg kwijt??? Dit is totale onzin wat mij betreft.

Dus effectief is het hele ding volkomen nutteloos. In het begin van het spel heb je niet genoeg resources om het te uppen naar een redelijke kans dat er iets leuks gebeurt, en aan het einde heb je wel de resources maar zijn de effecten zo klein dat het nutteloos is om er resources in te steken.
 
Ik ben in een volgend hoofdstuk aangeland, en was de sheet aan het updaten. Toen merkte ik dat de kansen van al vrijgespeelde effecten verminderen als gevolg van het openen van een extra effect.

Als het ware, door het kopen van een extra kaart van een nieuw gebied zodat je daar de weg leert kennen kun je je oude kaarten slechter lezen en raak je vaker de weg kwijt??? Dit is totale onzin wat mij betreft.

Dus effectief is het hele ding volkomen nutteloos. In het begin van het spel heb je niet genoeg resources om het te uppen naar een redelijke kans dat er iets leuks gebeurt, en aan het einde heb je wel de resources maar zijn de effecten zo klein dat het nutteloos is om er resources in te steken.
jah klopt helemaal, maar op zich moet dit toch niet verbazen?
Als je nu een gebakje hebt met daarin een gouden boon en een zilveren boon. als je die in 3 snijdt heb je dus 33% kans op je gouden boon en 33% kans op de zilveren (en 66% kans op gelijk welke boon).
Maar stel dat je er nu ook een bronzen boon in stopt en hem in 4 stukken snijdt ipv 3, dan is het toch normaal dat je kans op de gouden boon kleiner geworden is, maar je kans om gelijk welke boon te vinden is wel groter geworden.
 
Maar je opent een **nieuw** onderzoeksgebied **naast** de al bestaande.gebieden. Het totale gebied wordt groter.

Als je goed cake kunt bakken, en je leert erbij hoe je appeltaart kunt maken. Dan verleer je maken van cake toch niet? Hetzelfde recept voor cake toepassen blijft toch even sucesvol? Ook al kun je ineens ook een appeltaart maken?

Anders zouden chef-koks helemaal niets lekkers meer kunnen maken, want ze kennen teveel recepten. 3-sterren restaurants zouden niet bestaan. Wel restaurants waar je exact 1 heel lekker gerecht kunt kopen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Albert,

Op het Beta forum hebben ze er over gehad dat de succes volle maak kans zich als een zaagtand gedraagt.
In het begin van ieder nieuw hoofdstuk is hij relatief gezien laag en hij neemt steeds iets meer toe aan de hand van de technologie ontwikkelingen die je doet.
Dit effect kun je zelfs goed merken als je in een eerder hoofdstuk nog 1 technologie niet ontwikkeld hebt.
Zodra je die wel vol maakt en ontsluit is je kans in eens een heel stuk hoger.
Ook is het aantal heksen punten dat je krijgt voor de ketel afhankelijk van meerdere zaken en daarmee zijn de ingrediënten aantallen die je maximaal kunt gebruiken beperkt. En dat heeft weer invloed op je succes kans.

Heeft daarmee de ketel nut?
Voor een lager hoofdstuk in mijn ogen niet omdat het teveel kost om de drankjes die je wilt hebben omhoog te jagen zodat ze langer werken en meer effect hebben.
Voor een laatste hoofdstukken speler kan het nut hebben maar is heel sterk afhankelijk van welke drankjes je maakt.
Kijkende naar me zelf heb ik er voordeel van om alleen te focussen op de vecht drankjes (kracht en HP) omdat ik dan de toren en toernooi in een heel kort tijdsbestek kan doen met een klein beetje extra oempf van mijn soldaten naast alle bonussen die ze al hebben.
Op beta gebruik ik die ketel niet en raak hen zelfs met een meters lange stok nog niet aan omdat ik daar pas eind H13 (amuni) ben en de verbeter goederen niet beschikbaar zijn voor dit gedeelte van het spel.

Het is dus geheel afhankelijk wat jij wil bereiken met die ketel en of je juiste drankjes deze week wel maakbaar zijn.
 
Op het Beta forum hebben ze er over gehad dat de succes volle maak kans zich als een zaagtand gedraagt.
In het begin van ieder nieuw hoofdstuk is hij relatief gezien laag en hij neemt steeds iets meer toe aan de hand van de technologie ontwikkelingen die je doet.
Dit begrijp ik niet helemaal, krijg ik de oorspronkelijke kansen weer terug?

Bijv ik had bijde nachtschadebloem 7.5% kans om betere oefenterrein troepen te krijgen. Met het nieuwe hoofdstuk erbij is dat nu 5%. Wordt dat weer 7.5% aan het einde van het nieuwe hoofdstuk?

Blijft nergens op slaan overgens, er is niets verandert aan de ingredienten en onderzoek naar oefenterrein troepen. Er is geen reden waarom dat nu ineens zakt naar 5% omdat ik verfijnd sentient als extra gebied heb geopend.

Kennis verdwijnt niet en wordt niet ongeldig als je een nieuw gebied ontgint. Meer kennis verrijkt alleen maar. Als er iets zou moeten gebeuren zou de kans omhoog moeten gaan omdat je nieuwe inzichten kunt krijgen in het nieuwe gebied die je in eerdere gebieden ook kunt toepassen.

Scheikunde kennis wordt niet minder omdat iemand een nieuw onderzoek gebied door betere batterijen in electrische autos.
 
Dat de werking van de ketel idioot in elkaar steekt ben ik 100% met je eens.
Ik kan de kansen niet vergelijken omdat ik nu voor de eind muur sta en de vecht bonussen probeer te verbeteren.
Helaas zit de nachtschade deze week bij mij achter een diamant en dus kan ik dat effect niet goed vergelijken.
Wel kan ik vermelden dat mijn heksenpunten 7431 zijn voor iedere nieuwe ketel waardoor ik meer ingrediënten er in kan gooien en dus een grotere kans maak op het gewenste effect

Met mijn gegevens van 7431 heksenpunten en 20 diploma's zou ik 38.7% kans maken op een succes volle Barak kracht potion.
Laat mij jou heksen punten weten en de diploma's en ik geef jou je eind kans ook op de Barak kracht potion.
Daar door kun je het verschil zien van extra hoofdstukken of alleen maar de heksenpunten als ik de diploma's gelijk zou trekken.
 
Helaas zit de nachtschade deze week bij mij achter een diamant en dus kan ik dat effect niet goed vergelijken.
Dat maakt niet uit, je kunt het in de ketel gooien, en dan krijg je de kansen ervan. Daarna kan je de ketel weer leegmaken.
Zolang je niets brouwt kost het ook niets.

Ik heb nu 14 diplomas op W. Heksenpunten weet ik niet. Het getal 7431 komt bekend voor, maar of dat nu in W is bij mijn kleine stad dat durf ik niet te zeggen.

Als je vergelijkt puur op aantal diplomas (dus punten gelijk houden), dan kun je ook al de invloed van aantal hoofdstukken zien.
 
ik heb afgelopen nacht de verschillen berekent tussen mijn Beta stad en mijn life stad hier op NL1.
Ik kijk dan niet per ingrediënt maar per drankje wat ik kan maken omdat daar juist de verschillen in komen.

Heksen puntenDiploma'singrediëntenfocus drankje kanstotaal aantal drankjes
2671201428,8%9
2671131436,7%8
7431132050,2%10
7431202038,8%12

De 2671 heksen punten was op mijn H13 stad correct berekent met totaal 8 drankjes waar ik kans op zou maken
De 7431 heksen punten was op mijn H20 stad correct berekent met totaal 12 drankjes waar ik kans op zou maken
Je ziet dus duidelijk dat je wel iets groeit in volgende hoofdstukken, maar je ziet het grootste verschil ontstaan als je niet alle diploma's haalt.
Blijf je echter puur op het zelfde ingrediënt kijken dan ga je de mist in omdat ieder drankje 7 ingrediënten heeft die iets met de succes kans van dat drankje doen

Ik heb nu voor de lol eens de diamanten ideaal geplaatst zodat alle 7 ingrediënten gebruikt kunnen worden op het focus drankje.
Met 2671 punten 13 diploma's gaan er nu 16 ingrediënten in mijn drankje en heb ik 49.6% kans op dat drankje en een succes kans op één van de 7 drankjes van 80%
Met 7431 punten 20 diploma's gaan er nu 24 ingrediënten in mijn drankje en heb ik 49.4% kans op dat drankje en een succes kans op één van de 11 drankjes van 97,98%

Ik gebruik een Excel rekenblad met een probleem oplosser die ik via de beta forum heb verkregen en de getallen kloppen gewoon daar mee.
Een verwijzing naar de juiste pagina kun je via Recepten in de ketel terug vinden
 
Interessante uitkomsten. Het bevestigt dat de kans op succes zakt naarmate je verder in het spel komt.

Samen met meer mogelijke effecten wordt de ketel dus grilliger in gedrag naarmate je verder bent.
 
De meest ideale oplossing zou zijn om maar 12 volle diploma's te halen en va de rest van de hoofdstukken 1 ontwikkeling niet te doen.
Daarmee zou je net de zaden boost kunnen krijgen maar heb je in ieder geval de vecht bonussen te pakken.
Het moeilijke aan de hele ketel is dat ieder drankje meteen gebruikt moet worden en maar een percentage van de basis kracht geeft.
Dat percentage kun je wel iets toe laten nemen door de onderzoeken ( je stopt grondstoffen in een drankje) om het effect te versterken en langer te laten duren.
Maar het maffe is dat je bijna niet merkt dat ongezien de basis kracht van je fabrieken , vecht gebouwen en andere spullen ook omhoog gaan.
een level 3 tovenares in H13/14 heeft als basis kracht 49523-74285
een level 3 tovenares in H20-einde heeft als basis kracht 124918-187376
Ondanks dat ik mijn focus drankje op de kazerne kracht had staan lijkt het eind resultaat iets minder te wezen maar is toch meer.
En de kans op het krijgen van het juiste drankje schiet zelfs naar 70,5% bij gelijke diploma's.

Ik denk dat als iemand alle voor en nadelen van ontwikkelingen in hoofdstukken zou afzetten en daar een duidelijk verhaal / uitleg voor zou schrijven, dan komen alle verborgen kleine invloeden naar boven.
En juist die verborgen invloeden hebben zo'n groot effect.
 
Als ik bovenstaand zo lees komt het er op neer dat als ik een winkel heb die lekkere gebakjes verkoopt en wil gaan uitbreiden door mijn winkel een stukje groter te maken de prijs van mijn gebakjes dan omlaag gaat. Dan word ik dus gestraft omdat ik die winkel groter heb gemaakt en dus meer gebakjes moet verkopen om dezelfde omzet te behalen. Lijkt wel de omgekeerde wereld.
 
Die hele ketel blijft vooralsnog zeer onduidelijk met ook een zeer beperkte uitleg.
80% van alle spelers snapt er vooralsnog weinig van of zelfs helemaal niets.
Hoe ze het bij mij in de BS ook uitleggen, snap er gewoon geen ene reet van.
Bij mij in de BS zijn er hooguit 2 of 3 die het ook maar een klein beetje begrijpen.
Ieder bij ons die het geprobeerd heeft doet al geen eens meer moeite voor die ketel en hebben er spijt van dat ze die hebben geopend.
En ik ken meer spelers waaronder topspelers die toch echt niet dom zijn en zelfs zij begrijpen het niet.
Het probleem ligt niet bij de spelers maar bij Inno. Al vraag ik me af of ze het zelf wel begrijpen.
Gewoon zorgen voor een goede info in k&k Jip en Janneke taal zou heel veel spelers beter op weg helpen.
Het filmpje op youtube gaat veel te snel om het te kunnen volgen.
Mijn idee is dat die ketel wel eens een hele grote flop kan gaan worden als die uitleg niet verbeterd word.
En mocht die ketel echt een verplicht onderdeel worden in het spel en spelers begrijpen het niet gaan er heel veel stoppen waaronder ik zelf ook.
Dus Inno zorg voor betere info.
 
Het enige wat ze kunnen verplichten is het ontsluiten van dat ding want je komt gewoon niet verder in de ontwikkel boom tot dat die ketel ontsloten is.
Voor me zelf geld dat ik alleen de vecht drankjes wil en de rest niet dus daar bereken ik iedere week mijn drankjes op.
Kan ik voor een week geen vechtdrankjes maken dan gaat er maar 1 ingredient in de ketel en maak de drank en gooi de rest in een upgrade voor de barakken.
 
om het nog eens te verduidelijken:
Je gooit kennis punten in die ontwikkel boom en daarna de gewenste extra spullen.
Daarmee ontsluit je een ontwikkeling.

Nu voor de drankjes:
ieder hoofdstuk die je volledig doet, dus alle ontwikkelingen ontsluit levert je 1 diploma op.
Het aantal diploma's dat je hebt bepaalt welke drankjes je kunt maken.
De drankjes die je kunt maken op volgorde van het aantal diploma's:
1 Goud
2 Hamertjes (voorraden uit de werkplaats)
3 Kazerne kracht (al je soldaten uit de kazerne worden iets sterker)
4 alle tier 1 producties (dus marmer, staal en planken uit je fabrieken)
5 alle tier 2 producties
6 alle tier 3 producties
7 oefenterrein kracht (al je soldaten uit het oefenterrein worden iets sterker)
8 Portaal (alles wat je gast volk maakt wordt iets verbetert zie het als een bloeiende handelaars gilde in vloeibare vorm)
9 Ork (je krijgt iets meer orken uit je barakken of andere gebouwen die orken leveren.
10 Mana (je mana productie gaat iets omhoog, mana uit spreuken weer niet)
11 huurlingen kracht
12 Zaden
13 tier 4
14 tier 5
15 tier 6
16 Huurlingen HP (alle huurlingen krijgen iets meer gezondheids punten en hebben dus meer schade nodig(
17 oefenterrein HP
18 Unurium
19 tier 7
20 tier 8
21 tier 9 (pas mogelijk aan het einde van H21)
22 kazerne HP (pas mogelijk aan het einde van H22)

Een hoofdstuk overslaan met volledig te ontgrendellen heeft dus geen nut omdat het aantal diploma's telt en niet welke hoofdstukken wel volledig zijn gedaan.
 
Bovenaan