• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback De Ketel

Hoezo zou ik 30 KP doneren voor iets waar ik niks mee ga doen.
Niet alleen dat, zodra je dat onderzoek doet krijg je de opdrachten er voor en die kun je niet weg gooien.
En als extra bonus, je word voor de rest van de tijd dat je dit spel speelt met wekelijks 2 zeur berichten lastig gevallen van het systeem
Bericht 1: vergeet uw ketel niet te gebruiken
bericht 2: die ketel truus is het bos is voor nieuwe spullen.

Dus: geen KP aan besteden en je blijft verschoont van dit alles.
En ja, ik heb er spijt van dat ik de ketel op Beta heb ontgrendelt.
 
Helaas heeft de mobiele versie de vervelende eigenschap dat het dan steeds naar hoofdstuk 5 springt als je wat kp in onderzoek wilt gooien, ook als je in hoofdstuk 12 ofzo bent.

Dat maakt het spel vrij onspeelbaar als je de ketel niet vrijspeelt.
 
Niet alleen dat, zodra je dat onderzoek doet krijg je de opdrachten er voor en die kun je niet weg gooien.
En als extra bonus, je word voor de rest van de tijd dat je dit spel speelt met wekelijks 2 zeur berichten lastig gevallen van het systeem
Bericht 1: vergeet uw ketel niet te gebruiken
bericht 2: die ketel truus is het bos is voor nieuwe spullen.

Dus: geen KP aan besteden en je blijft verschoont van dit alles.
En ja, ik heb er spijt van dat ik de ketel op Beta heb ontgrendelt.
iedereen eigen mening over het spelletje =) ik vind de ketel wel wat potentie hebben.
de opdrachten zijn geen moeilijke opdrachten, plus je krijgt er 80 diamanten voor in de laatste opdracht.
de meldingen ja, je krijgt wel veel meer meldingen in het spel, van reclames die ik bv irri vind haha .

de kennispunten vind je overal wel, en 30 vind ik opzich niet veel vergeleken bij de onderzoeken in de latere hoofdstukken, alle kleine beetjes helpen, ja tuurlijk, maar ik weet soms even niet waar ik mijn kp moet laten.
 
Op Beta werd al vrij snel de verschillende fouten in dit spel onderdeel zichtbaar en werd ook duidelijk aangegeven dat ze het niet door moesten voeren naar de life servers.
Het onderdeel heeft een potentie om een leuke goede toevoeging van het spel te worden maar niet zoals het nu is.

Om maar even duidelijk te maken waar de verbeter punten zitten.
  • de bokalen moeten niet gelijk allemaal genuttigd worden zodat ze hun nuttig effect kunnen hebben vlak voor dat jij het nodig hebt.
  • de anti opspaar functie zou alle bokalen nog aanwezig op zaterdag 22:00u tijdens het afsluiten van het toernooi kunnen vernietigen.
  • De bonussen die een bokaal geeft zou niet xx% van de BASIS waarde waar voor het geld moeten zijn maar van de huidige waarde. (10% van een T1 productie gebouw op level 34 terwijl die 21533 maakt is nog maar 135)
  • de aangegeven trigger effecten moeten kloppen en niet een volledig random kans zijn. ( 5 bokalen drinken met een succes kans van 98% waar bij 2 geen affect geeft en 1 een ander effect is in mijn ogen maar een succes kans van 40%)
  • Goederen verbruik om de bokalen te verbeteren zou een decay moeten hebben zodat lagere hoofdstuk spelers niet heel snel uitgesloten worden van iets grotere verbeteringen van die drankjes.
  • de systeem meldingen voor hen die niet mee willen doen met deze spel optie moeten uitgezet kunnen worden.
  • Mobiel spelers moeten niet gedwongen worden om het stukje te spelen door ze telkens terug te zetten op H5 ontgrendelen van dit spel onderdeel, ondanks dat ze voor de eind muur staan te wachten.
Blij toe hebben ze van Inno gelukkig geluisterd en een 2e verandering aan een spel onderdeel niet doorgevoerd wegens de vele problemen daar mee.
Maar Beta spelers merken steeds vaker dat ze bij Inno dingen doen en door voeren zonder er echt even goed over na te denken.
Om daar ook maar een duidelijk voorbeeld van te geven: in het volgende event zijn bij de goederen producties alleen je T1 of T1-3 producties goed, voor het stukje doe een x aantal confrontaties telden alleen de wereld/provincie + toren of alleen de wereld/provincie + toernooi confrontaties maar dat hebben ze ruim 2 weken na het begin van het event goed gezet. En aantallen die je moet maken/verzamelen zijn ook soms extreem hoog.
 
iedereen eigen mening over het spelletje =) ik vind de ketel wel wat potentie hebben.
de opdrachten zijn geen moeilijke opdrachten, plus je krijgt er 80 diamanten voor in de laatste opdracht.
de meldingen ja, je krijgt wel veel meer meldingen in het spel, van reclames die ik bv irri vind haha .

de kennispunten vind je overal wel, en 30 vind ik opzich niet veel vergeleken bij de onderzoeken in de latere hoofdstukken, alle kleine beetjes helpen, ja tuurlijk, maar ik weet soms even niet waar ik mijn kp moet laten.
Ik vraag niet de functie uit te zetten. Ieder zijn meug. Maar het is raar om in de mobiele app standaard een optioneel onderzoek uit hfdst 5 voor te zetten terwijl je in hfdst 19 bent. Heeft niks met meningen of nut van dit spelonderdeel te maken hoor.
 
Ik vraag niet de functie uit te zetten. Ieder zijn meug. Maar het is raar om in de mobiele app standaard een optioneel onderzoek uit hfdst 5 voor te zetten terwijl je in hfdst 19 bent. Heeft niks met meningen of nut van dit spelonderdeel te maken hoor.
ja dat snap ik, is ook vervelend, zou het dan een bug zijn? want op mobiel in een ander stad heb ik er geen last van gehad dat hij daarheen "springt"
 
Het schijnt geen bug te zijn maar een bewuste instelling die je ook nadat je de ketel ontgrendelt hebt alle overgeslagen ontwikkelingen kan laten doen.
Sorry dat ik het zeg maar die instelling van inno zou bij ons moeten liggen zodat we die uit kunnen zetten voor als jij niet mee wil doen met dit onderdeel.
 
"niet mee doen" en Inno is nog nooit gebeurd, ook niet met events, bsa, etc.
Dus daar hoef je niet op te wachten.

Beste oplossing lijkt dus vrijspelen, quests doen en dan links laten liggen.
Tenminste tot ze het bruikbaar maken.

Op dit moment is er geen pijl op te trekken of je iets nuttigs gaat krijgen. Je kunt er dus niet op plannen en integreren in je spel, het is te grillig.
Resources ervoor gebruiken lijkt me ook niet nuttig tegen de kans en de percentages wat je dan eventueel krijgt. Als ik bijv extra legers wil, dan kan ik met mijn goederen beter wat provincies afkopen dan het spul in de ketel donderen.

Kosten lopen niet elke week op, 100% garantie dat het 100% effectief werkt, op elk moment inzetbaar. Wat wil je nog meer.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Let op: De ketel wordt een verplicht onderdeel in Elvenar. Voor de spelers die absoluut de ketel niet willen ontgrendelen, zal het in de toekomst niet meer mogelijk worden om bepaalde opdrachten uit te voeren. Het is echt een vervangend onderdeel voor de terugkerende opdrachten. Je hoeft de ketel niet mega-actief te spelen, maar je zal 'm voor bepaalde opdrachten wel nodig hebben.
 
Ik heb het al op het Beta forum aan gegeven.
Hoe dom kun je zijn om een optioneel onderzoek later in het spel als een verplicht iets te gaan gebruiken?
Als het gaat betekenen dat ik dan gewone hoofdstuk opdrachten niet meer kan doen betekend het meteen einde spel voor mij.
En ik wens net als degene die geen vecht gebouwen in hun stad willen hebben behandelt te worden en voor event opdrachten een alternatieve opdracht te krijgen.
 
laat me niks verplichten........dan stop ik gewoon
spel is i mijn ogen al te veel gericht op spelers die jaren spelen.....
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
In plaats van iets te doen met alle negatieve kritiek op de ketel (zowel op beta als hier), wordt hij nu door onze strot geduwd? Bah!
Zeker niet in plaats van, er wordt ook absoluut iets met de feedback gedaan. Verder is het nog altijd geen onderdeel dat je verplicht de hele dag moet spelen, het zal enkel verplicht zijn voor enkele opdrachten, zoals toernooien en de toren dat ook zijn.

Daarnaast moet ook niet vergeten worden hoe gigantisch veel negatieve feedback we gekregen hebben over de terugkerende opdrachten die telkens hetzelfde waren, onvoldoende uitdaging gaven en waarbij de beloning niet echt een beloning genoemd kon worden. De ketel is de vervanger daarvan, niet een spelonderdeel dat extra naast de terugkerende opdrachten komt. De terugkerende opdrachten worden uitgefaseerd.

Dan is er ook nog de feedback die we horen dat opdrachten bij evenementen vaak hetzelfde zijn, met een nieuw spelonderdeel kan er meer variatie gegeven worden aan de evenementopdrachten.
 
ik snap dat er veel negatieve kritiek over de ketel komt maar waarom? het is iets extra in het spel.
ik kijk met andere ogen naar de ketel. jullie zeggen zodra de ketel interessant gaat worden doen we er wat mee... nou... net als alles in elvenar... je kan de ketel zelf opbouwen tot hij interessant word.
de ketel is ook iets waardoor meer spelers juist het toernooi willen spelen .
je kan er permanente effecten in maken uiteindelijk dus ja wat nou niet interessant?

het enige wat ik iets omslachtig vind rondom de ketel is dat je eerst een drankje moet maken voor je kan gaan studeren, studie verhoogd het effect dat je volgende keer kan maken.

wat ik doe met mijn ketel is aan mij, maar ik gooi er 1 ding in, brouwen maar en snel naar de studie fase.... de effecten verhogen! later in het spel kan ik me concentreren op drankjes en effecten, nu eerst verhogen! (zie het als een oud wonder, hoe hoger hoe meer voordeel!)

het dromenseizoen, heel leuk, ja eentonig met 4 a 5 opdrachten op een dag en dan de wekelijkse 4 a 5 opdrachten(deze stapelen zich op als je er een mist, op beta een wachtrij van 14 taken.) deze kosten wat meer moeite door de grote aantallen dat de opdracht vraagt. alsnog leuk in elkaar gezet, en jammer van de terugkerende royal pas in dit lange seizoen .
 
Verder is het nog altijd geen onderdeel dat je verplicht de hele dag moet spelen, het zal enkel verplicht zijn voor enkele opdrachten, zoals toernooien en de toren dat ook zijn.
Uit de berichten op beta blijkt dat de ketel vanaf nu wel degelijk verplicht is, omdat je anders ook geen technologiëen meer kunt onderzoeken in de kennisboom. Het feit dat het gebruik van de ketel verplicht zal zijn voor enkele opdrachten (en je dus vastloopt als je de ketel weigert te gebruiken) is niet vergelijkbaar met toernooien of de toren, want alhoewel je door het niet spelen van toernooi en toren je eigen mogelijkheden wel enorm beperkt, kun je toch verder spelen! Zonder progressie in de kennisboom wordt dat vrijwel onmogelijk...
 
Laatst bewerkt:
Zeker niet in plaats van, er wordt ook absoluut iets met de feedback gedaan. Verder is het nog altijd geen onderdeel dat je verplicht de hele dag moet spelen, het zal enkel verplicht zijn voor enkele opdrachten, zoals toernooien en de toren dat ook zijn.

Daarnaast moet ook niet vergeten worden hoe gigantisch veel negatieve feedback we gekregen hebben over de terugkerende opdrachten die telkens hetzelfde waren, onvoldoende uitdaging gaven en waarbij de beloning niet echt een beloning genoemd kon worden. De ketel is de vervanger daarvan, niet een spelonderdeel dat extra naast de terugkerende opdrachten komt. De terugkerende opdrachten worden uitgefaseerd.

Dan is er ook nog de feedback die we horen dat opdrachten bij evenementen vaak hetzelfde zijn, met een nieuw spelonderdeel kan er meer variatie gegeven worden aan de evenementopdrachten.
dat zullen dan vast spelers zijn die jaren spelen..........geef de nieuwe spelers wat meer kans om een bijvb.een vuurfeniks op 10 te krijgen
 
Bovenaan