• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback de Feniks cultus

ook ik ga volop voor de combo inwoners + cultuur. Het beste wat ik vond is de phoenix cult. of heb jij nog iets beter gewonden?

ook op BETA zijn we nog maar 5 dagen bezig dus weten doe ik nog niets, maar de gezien het verleden is het verstandig om altijd wat (eieren) achter de hand te houden tot te laatste week :cool:

het ligt er natuurlijk ook aan in welk hoofdstuk je zit, zo is bijvoorbeeld op de 4e dag een huis voor orks en goblins te winnen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1026

Guest
Op BETA zat ik ook een beetje te zuchten toen ik zag dat de vuurtoren al de 2e dag voorbij kwam.
(Ook dit weer in het voordeel van de grotere spelers > die kunnen wel al veel opdrachten voltooid hebben in de eerste 48 uur terwijl de kleinere spelers pas dagen later de nodige minimaal 4 x 140 magische eieren ( 4 x 25 % kans op de dagprijs ) bijelkaar gespeeld kunnen hebben.)
Zelfs die 4 x 140 geven geen zekerheid dat je 'm krijgt, na iedere misser heb je weer 'maar' 25% kans, ik heb wel eens 10x achter elkaar geprobeerd.... Noppes! 4 x een kans van 25% is helaas geen kans van 100%. maar blijft maar een kans van 25% 4x.
 
Mee eens ;)
Een provincie scouten duurt bij mij ruim 3 dagen
Een gebouw uppen bijna 1 dag, aangezien ik alleen nog maar huizen en werkplaatsen kan uppen vanaf lvl 10-12 en geen ruimte heb om iets anders te uppen.
Een technologie voltooien, duurt dagen vanwege het moeizaam bij elkaar zien te sprokkelen van 1500-30000 extracten. En dan maar hopen dat je geen zaden tekort komt. :eek:

Dus sommige quests duren wat langer, so what? Het event duurt bijna een maand en binnen die maand is het soms hollen en soms stilstaan, maar echt vastzitten is er niet bij, behalve als je geen orken kunt produceren en je daardoor niet kunt onderhandelen in de provincies. Maar ik denk zo dat voor dat laatste iedereen ondertussen voldoende gewaarschuwd is.
Ook ik ben hier mee akkoord. Over welke quest heb je dan die een grote speler veel sneller/makkelijker zou kunnen dan kleine spelers? Mij lijkt het eerder omgekeerd, dat kleine spelers het sneller zouden kunnen dan de grote, op de train xxx eenheden na. Al weet ik niet welke aantallen gevraagd worden bij kleine spelers.
 

DeletedUser

Guest
Ook ik ben hier mee akkoord. Over welke quest heb je dan die een grote speler veel sneller/makkelijker zou kunnen dan kleine spelers? Mij lijkt het eerder omgekeerd, dat kleine spelers het sneller zouden kunnen dan de grote, op de train xxx eenheden na. Al weet ik niet welke aantallen gevraagd worden bij kleine spelers.

De xxx eenheden zijn gebaseerd op je troepenomvang, dus alle onderzoeken gedaan, mag je als "beloning" extra trainen :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
ook op BETA zijn we nog maar 5 dagen bezig dus weten doe ik nog niets, maar de gezien het verleden is het verstandig om altijd wat (eieren) achter de hand te houden tot te laatste week :cool:

het ligt er natuurlijk ook aan in welk hoofdstuk je zit, zo is bijvoorbeeld op de 3e dag een huis voor orks en goblins te winnen.

De dagprijs voor de 3de dag is:
DUBBELE VEREN DAG - gebouw Booster Lichte langeafstandseenheden

Dat heeft niets te maken met Orken en goblins :confused:
 
Over welke quest heb je dan die een grote speler veel sneller/makkelijker zou kunnen dan kleine spelers? Mij lijkt het eerder omgekeerd, dat kleine spelers het sneller zouden kunnen dan de grote, op de train xxx eenheden na. Al weet ik niet welke aantallen gevraagd worden bij kleine spelers.

De meeste opdrachten die x aantal willen hebben van grondstoffen zijn per hoofdstuk verschillend, en dus per speler is de moeilijkheidsgraad hetzelfde.
Maar een grotere speler heeft meer mogelijkheden > bij trainen van eenheden kan een grotere speler alle 3 training gebouwen klaar zetten terwijl een kleine speler alleen de beschikking heeft over de kazerne.
een kleinere speler die in hoofdstuk 2 of 3 zit heeft geen keuze bij sommige opdrachten
zoals deze onderstaande
onderzoek 1 technologie OF upgrade 1 gebouw naar lvl 12
omdat hij nog niet zo ver is in de ontwikkeling.
En grotere spelers hebben (meestal) enige reserve opgebouwd waardoor het verzamelen van relikwieën en direct daarna het doen van de confrontatie's iets sneller kan gebeuren.

{door het lezen van het forum waar de grotere spelers nogal klagen over de grote hoeveelheden goederen die nodig zijn EN het lange lopen van de verkenners heb ikzelf een buffer opgebouwd van 10 provincies met de nodige goederen om dezen vrij te kopen > als het vechten niet lukt :cool:}


@Didi1 :ik bedoel natuurlijk de prijs voor de 4e dag.o_O heb dit in mijn bericht al verbeterd.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
De meeste opdrachten die x aantal willen hebben van grondstoffen zijn per hoofdstuk verschillend, en dus per speler is de moeilijkheidsgraad hetzelfde.
Maar een grotere speler heeft meer mogelijkheden > bij trainen van eenheden kan een grotere speler alle 3 training gebouwen klaar zetten terwijl een kleine speler alleen de beschikking heeft over de kazerne.
een kleinere speler die in hoofdstuk 2 of 3 zit heeft geen keuze bij sommige opdrachten
zoals deze onderstaande
onderzoek 1 technologie OF upgrade 1 gebouw naar lvl 12
omdat hij nog niet zo ver is in de ontwikkeling.

Je kunt al je trainingsgebouwen klaar zetten, maar anderzijds duurt het trainen toch lang, en je moet ook relikwieën verzamelen. Daar heb ik mijn troepjes hard voor nodig dus ik kan die gebouwen niet te lang "in de wacht" laten staan.

Wat betreft jouw spoiler, zie ik het probleem eerlijk gezegd niet voor een speler die in hoofdstuk 2-3 zit. Onderzoeken zijn dan nog niet zo duur en vragen ook niet om extreem veel kennispunten.
Als je zit te wachten op voldoende provincies veroveren om door te mogen gaan naar het volgende hoofdstuk, is er ofwel iets mis gegaan in je planning van provincies veroveren, of is dat iets wat ook binnen een dag of 2 opgelost is. En dat is nog altijd sneller dan dat ik tig extracten moet maken om een technolgoie vrij te spelen en dan ook nog hopen dat de markt mij gunstig gezind is en ik aan mijn spirituele goederen daarvoor kan komen
 
De meeste opdrachten die x aantal willen hebben van grondstoffen zijn per hoofdstuk verschillend, en dus per speler is de moeilijkheidsgraad hetzelfde.
Maar een grotere speler heeft meer mogelijkheden > bij trainen van eenheden kan een grotere speler alle 3 training gebouwen klaar zetten terwijl een kleine speler alleen de beschikking heeft over de kazerne.
een kleinere speler die in hoofdstuk 2 of 3 zit heeft geen keuze bij sommige opdrachten
zoals deze onderstaande
onderzoek 1 technologie OF upgrade 1 gebouw naar lvl 12
omdat hij nog niet zo ver is in de ontwikkeling.
En grotere spelers hebben (meestal) enige reserve opgebouwd waardoor het verzamelen van relikwieën en direct daarna het doen van de confrontatie's iets sneller kan gebeuren.

{door het lezen van het forum waar de grotere spelers nogal klagen over de grote hoeveelheden goederen die nodig zijn EN het lange lopen van de verkenners heb ikzelf een buffer opgebouwd van 10 provincies met de nodige goederen om dezen vrij te kopen > als het vechten niet lukt :cool:}


@Didi1 :ik bedoel natuurlijk de prijs voor de 4e dag.o_O heb dit in mijn bericht al verbeterd.
vanaf begin hoofdstuk 3 kan je al huizen naar lvl 15 brengen, toch?
En voor spelers die nog niet in hoofdstuk 3 zitten, moet een onderzoek toch wel doenbaar zijn. Als goederen daar een probleem zijn dan kan je vast wel wat sponsoring van de gilde krijgen voor die quest. Als het over de kp gaat. Dat moet toch wel lukken op enkele dagen.

Een grote speler heeft bij die quests juist minder mogelijkheden. Aangezien hij al einde tech zit, moet hij wel een gebouw upgraden. En dat wil desnoods zeggen een gebouw afbreken en terugbouwen vanaf 0.

Vandaar dat ik ook de indruk heb dat het juist makkelijker is voor kleine spelers dan voor grote. (op die eenheden quests na dan, want daar kan ik niet vergelijken met aantallen). PS het is niet omdat grote spelers 3 verschillende soorten kazernen kan bouwen, dat hij daarom sneller traint hé. Hij kan ook maar in 1 kazerne tegelijk trainen. Opsparen is zoals je zegt wel een mogelijkheid, maar een kleine speler kan evenveel opsparen in 1 kazerne als hij genoeg wapenkamers heeft.
 
@Didi1
@Wonder nar
Elke fase in dit spel heeft zo z'n uitdagingen. Zelf zit ik nog in het Dwergen-hoofdstuk en heb dus nog niet te maken extracten e.d. dus kan ik daar nog niet over meepraten. Maar ik merk wel dat ik nu meer keuze-vrijheid heb dan in de eerdere hoofdstukken.
Ik kan besluiten om de fabrieken van bijvoorbeeld kristal of boekrollen even te slopen (en later weer opbouwen) om ruimte te maken voor extra werkplaatsen, die keuze heb jij ook maar een kleinere speler heeft die keuze gewoon niet omdat hij alles wat hij heeft moet gebruiken voor de opdrachten. En als er dan ook nog opdrachten tussen zitten die wel OF in de omschrijving hebben maar geen echte OF mogelijkheid biedt dan is dat oneerlijk en frustrerend.
bij
43. verken 2 provincies OF upgrade 2 gebouwen naar lvl 10
kun jij kiezen voor het eerste gedeelte OF het 2e gedeelte.
(waarschijnlijk zul jij kiezen voor het 2e gedeelte > ook als dat betekend dat je vanaf lvl 0 opnieuw moet bouwen)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
@Didi1
@Wonder nar
Elke fase in dit spel heeft zo z'n uitdagingen. Zelf zit ik nog in het Dwergen-hoofdstuk en heb dus nog niet te maken extracten e.d. dus kan ik daar nog niet over meepraten. Maar ik merk wel dat ik nu meer keuze-vrijheid heb dan in de eerdere hoofdstukken.
Ik kan besluiten om de fabrieken van bijvoorbeeld kristal of boekrollen even te slopen (en later weer opbouwen) om ruimte te maken voor extra werkplaatsen, die keuze heb jij ook maar een kleinere speler heeft die keuze gewoon niet omdat hij alles wat hij heeft moet gebruiken voor de opdrachten. En als er dan ook nog opdrachten tussen zitten die wel OF in de omschrijving hebben maar geen echte OF mogelijkheid biedt dan is dat oneerlijk en frustrerend.
bij
43. verken 2 provincies OF upgrade 2 gebouwen naar lvl 10
kun jij kiezen voor het eerste gedeelte OF het 2e gedeelte.
(waarschijnlijk zul jij kiezen voor het 2e gedeelte > ook als dat betekend dat je vanaf lvl 0 opnieuw moet bouwen)

@yamar Ik kan zeker geen fabrieken slopen om ruimte te maken, niet alleen kom ik dan als snel goederen tekort maar het opbouwen naar level 27 duurt echt te lang om dat zomaar even te doen. Het gastras Elementalen vraagt trouwens om een enorme bulk ruimte, daarvoor heb ik al fabrieken moeten slopen, waarvan nog maar de vraag is of die ook terug kunnen komen.

De OF quests bieden mij ook geen echte keuze optie. 2 provincies verkennen kost mij een week. 2 technologieën voltooien zou mij ook minstens een week kosten. Dus ja, ik heb daar al een paar weken geleden rekening mee gehouden om niet alle huizen gelijk volledig te uppen, zodat ik nog wat overhou voor die event quests. Een andere mogelijkheid heb ik domweg niet.

En nu maar hopen dat ik voldoende huizen kan uppen, zodat ik alle OF quests kan voltooien ;)

Wat mij wel opvalt is dat er steeds meer beginnende of kleinere spelers gelijk met onderhandelen beginnen in de provincies en zelfs ook in de toernooien. Dan creëer je inderdaad een goederentekort. Terwijl als je binnen de Goldilock zone blijft als beginnende spelers (niet verder gaan dan het aantal provincies veroveren dat in het eind-hoofdstuk kistje gevraagd wordt), het vechten nog heel goed te doen is, en je zelfs vrijwel alle gevechten met autovechten kunt winnen. Beginnende spelers krijgen nu zelfs gratis legereenheden bij het plaatsen van de kazerne, heel wat anders als toen ik begon. ;)

Pas als je in het Orkenhoofdstuk bent en je Orken kunt produceren in je wapenkamers, kun je compleet losgaan met provincies veroveren (eventueel dmv onderhandelen). En dan is het ook beter om dat te doen, omdat bepaalde Oude Wonderen en vanaf de Halflingen je Handelsgebouw meer oplevert als je meer provincies hebt voltooid.
 

DeletedUser2665

Guest
Leuk, al die feedback over de beloningen/prijzen, maar heeft iemand al een overzichtje daarvan gezien ergens? In Nederlands, als het even kan? :)
 
@Sannyvh : je dacht dat omdat die gamersgems al meer info heeft, en logica zegt dat dat van beta zou moeten komen, terwijl die dat elders halen (in de gamefiles of rechtstreeks bij de firma).
 

DeletedUser1294

Guest
Ik heb er zin in.
Ik streef eigenlijk nooit naar de hoofdprijs. Ik heb vaak genoeg de hele lijst opdrachten afgewerkt en het laatste gebouw niet gehaald of wel gehaald maar niet geplaatst. De dagbeloningen vind ik vaak vele malen beter.

Geen stress of ergernis dus, maar gewoon kijken waar het schip strandt.
Dat zouden meer spelers moeten doen in plaats van zich druk te maken over wie het moeilijker of makkelijke heeft.
 

DeletedUser3402

Guest
Heeft iemand een opdrachtenlijst in het Nederlands? Is altijd handig zodat je weet van tevoren wat je te wachten staat en kun je je er ook op in stellen, vooral de wat kleinere spelers
 
Bovenaan