• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Overig Een einde maken aan kppushen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke vrije kisten? Sorry maar snap je vraag niet helemaal..
Je gaat op zoek naar spelers die zga. hun eigen wondere volgooien / pushen met 1 a 2 accounts.
Op het juiste moment stort je dan samen met andere spelers deze wonderen vol zodat alle spelers die meedoen een leuke winst hebben.
In een wonder dat bv 40/35/25/20/15/10/5 aan kistjes in hun wonder en nog 46 kp open heeft stort je bv 20/15/10/5/5/1

Dit doe je door een combinatie van random zoeken (stuk makkelijker nu door die wonderknop van een tijd geleden) en door gevonden spelers te noteren.

Je maakt dan een excel sheet aan met interessante spelers en volgt deze spelers en hun wonderen redelijk intensief.
zo limiteer je je zoektijd, een speler waar je 1 keer success hebt gehad daar heb je vaak meermaals success. er vallen soms spelers weg (omdat ze stoppen of dat het broederschap een wondermail of ander share systeem start) en met zo nu en dan random zoeken vind je weer nieuwe die je eerder niet had.

Door verloop van tijd bouw je een grote lijst op met interessante spelers, door een combinatie noteren wat spelers doen en wat zoeklogica kan je redelijk goed voorspellen wanneer hun wonderen vol komen. (lastiger tijdens events met random kp je moet dan vaker en intensiever zoeken)

Het is dus zeer belonend maar tegelijkertijd kost het ook redelijk veel energie.
je krijgt de kp dus niet voor niets.
 
...maar de speler in wiens wonderen je stort, krijgt van jou en je kompanen een heleboel gratis kp's die hij/zij anders zelf in zijn/haar eigen wonder had moeten stoppen.

Soms krijg je dankmailtjes (deze week weer 1) en er zijn best veel spelers die uit dank ofzo wat kennispunten in je wonder stoppen. dus blijkbaar wordt het door een behoorlijk grote groep gewaardeerd.

maar soms krijg je ook haatmailtjes.
De kistjes waren "bedoeld" voor A, B and C in de gilde en jij hebt hun "kistjes / runen gestolen", en jij bent groot genoeg en hebt het niet nodig en jij steelt het nu van arme ik.

Mijn menig, is simpel als je graag de runen wilt hebben of de kistjes wil verdelen, help dan je medespelers.
ipv voor een dubbeltje op de eerste rang te gaan zitten en "misbruik" te maken van die spelers goedheid. stop gewoon 20kp in een kistje van 20kp en pak deze niet op voor 1kp. zo help je die speler met zijn/haar wonder. het kost jouw netto niets en die speler is er blij mee.

Als ik bereid ben om ongevraagd meer kp in een wonder te stoppen dan een broeder / zuster waar je zelf achteraan moet zeuren voor wat kp,
Wie is dan de "bad guy/girl?"
 
Je gaat op zoek naar spelers die zga. hun eigen wondere volgooien / pushen met 1 a 2 accounts.
Op het juiste moment stort je dan samen met andere spelers deze wonderen vol zodat alle spelers die meedoen een leuke winst hebben.
In een wonder dat bv 40/35/25/20/15/10/5 aan kistjes in hun wonder en nog 46 kp open heeft stort je bv 20/15/10/5/5/1

Dit doe je door een combinatie van random zoeken (stuk makkelijker nu door die wonderknop van een tijd geleden) en door gevonden spelers te noteren.

Je maakt dan een excel sheet aan met interessante spelers en volgt deze spelers en hun wonderen redelijk intensief.
zo limiteer je je zoektijd, een speler waar je 1 keer success hebt gehad daar heb je vaak meermaals success. er vallen soms spelers weg (omdat ze stoppen of dat het broederschap een wondermail of ander share systeem start) en met zo nu en dan random zoeken vind je weer nieuwe die je eerder niet had.

Door verloop van tijd bouw je een grote lijst op met interessante spelers, door een combinatie noteren wat spelers doen en wat zoeklogica kan je redelijk goed voorspellen wanneer hun wonderen vol komen. (lastiger tijdens events met random kp je moet dan vaker en intensiever zoeken)

Het is dus zeer belonend maar tegelijkertijd kost het ook redelijk veel energie.
je krijgt de kp dus niet voor niets.

Klinkt idd veel belovend, mja het is een mooie straregie maar teveel tijd en werk voor mij :) speel het dan ook luchtig en sparen van die kp pakketjes lukt mij niet, ik geef ze direct uit, dan wel binnen de bs.
 
Vreemd toch. Sommige spelers met comments hier spelen al jaren en jaren langer dan mij. Maar als het over de heikele issues gaat dan zijn ze plots weer de onwetende zelve.
Het is echt niet het mooiste deel van het spel. Zoekend en azend op kisten waar je nog net iets kan meepikken. EN blijkbaar systematisch aan de hand van sheets (vast wel nog ok) tot zelfs iemand die programmas schrijft om dat scavengen te automatiseren (absoluut NOK). Het blijft een praktijk waar je uit steden die niet goed uit zichzelf vorderen probeert opportuun te zijn...toch? En is men verwondert dat ik val over dat aaseten? Blijkbaar?!
Vreemd dan toch, want die steden waar jullie al die kisten dan sprokkelen. Wat een goede vrienden zijn dat dan toch om hun OWs open te laten voor jullie...juist he? (genoeg bs waar men eist in een bepaald systeem mee te gaan om hun extra steden en vrije OW te vrijwaren). Alles om hun systeempje uit te buiten. Dat is iets voor een platgespeelde wereld waar te veel spelers zijn gestopt en een wijze van spelen voor een wereld die al jaren en jaren uit is. Getuige de oude kps die iemand nu over kan hebben daar (of dat nu correct of niet correct is gegaan). Op een neuwe wereld, waar niet alleman al heeft stilgestaan zijn de spelers die op deze manier spelen, absoluut geen teamplayers. Verre van naar mijn mening. Het moeilijke is om een mooie bs bijeen te zoeken om al die andere objectieven in het spel ook te spelen.

Voor mij is dat enkel een bijkomend element dat de functie van kps doneren in vreemde steden een kapotgespeelde functie is.
Dat komt dus nog eens bij de mogelijkheid om tienduizenden kps te pushen.

Voor mij staat het vast. Oppositie op mijn voorstel wil vooral niet at hun systeem met dubbels wegvalt. Dat zou nu eens heel eerlijk zijn. Ik weet van heel wat die hier comments hebben geplaats dat zij het spel niet met een zuiver geeten aan het spelen zijn.

Nog steeds. Wie niet aan kppushen en misbruik doet met extra accs, is altijd voor mijn voorstel!
 
Het is een oude discussie die iedere keer weer terugkomt.
Het spel is ontworpen en uitgerold door Inno. Zij hebben de inrichting bepaald met alle mogelijkheden die daarbij horen en de voor het spel geldende regels. Pushen wordt door Inno niet toegestaan; of er afdoende tegen wordt opgetreden is een tweede.
Je moet het denk ik zien als de overheid (Inno) die de snelwegen laat aanleggen en beheert (Modjes) en aan het gebruik regels stelt. Er zijn altijd mensen die harder willen rijden dan de maximum snelheid. (pushen) De politie is er om daar tegen op te treden. Echter, tanken in Belgie (struinen en vullen van wonderen van anderen) is m.i. niet verboden.
De door Inno geboden optie om wonderen van anderen buiten de BS te vullen maakt misbruik mogelijk. Het één staat in dat opzicht niet helemaal los van het ander.
Door spelers alleen de mogelijkheid te geven om eigen wonderen en wonderen binnen de BS te vullen kun je oneigenlijk gebruik (pushen) voor een groot deel voorkomen. Al zijn er dan altijd nog spelers die 6 accounts nemen in 1 BS om dit alsnog voor elkaar te krijgen.
Zo voorkom je iig dat er veel spelers komen die mee profiteren van de luxe in de ene broederschap en die welvaart gebruiken om hun hoofdaccount te vullen in een andere broederschap.
Mensen gaan in het spel net als in RL op diverse manieren door het leven. De een wil meer snelheid en de ander houdt wel van wat relaxter. Er zullen altijd spelers zijn die harder willen rijden dan 130. Het enige wat werkt is naleving van beleid en er tegen optreden of de weg aanpassen zodat de hoge snelheden niet meer gehaald worden.
 
Vreemd toch. Sommige spelers met comments hier spelen al jaren en jaren langer dan mij. Maar als het over de heikele issues gaat dan zijn ze plots weer de onwetende zelve.
Het is echt niet het mooiste deel van het spel. Zoekend en azend op kisten waar je nog net iets kan meepikken. EN blijkbaar systematisch aan de hand van sheets (vast wel nog ok) tot zelfs iemand die programmas schrijft om dat scavengen te automatiseren (absoluut NOK). Het blijft een praktijk waar je uit steden die niet goed uit zichzelf vorderen probeert opportuun te zijn...toch? En is men verwondert dat ik val over dat aaseten? Blijkbaar?!
Vreemd dan toch, want die steden waar jullie al die kisten dan sprokkelen. Wat een goede vrienden zijn dat dan toch om hun OWs open te laten voor jullie...juist he? (genoeg bs waar men eist in een bepaald systeem mee te gaan om hun extra steden en vrije OW te vrijwaren). Alles om hun systeempje uit te buiten. Dat is iets voor een platgespeelde wereld waar te veel spelers zijn gestopt en een wijze van spelen voor een wereld die al jaren en jaren uit is. Getuige de oude kps die iemand nu over kan hebben daar (of dat nu correct of niet correct is gegaan). Op een neuwe wereld, waar niet alleman al heeft stilgestaan zijn de spelers die op deze manier spelen, absoluut geen teamplayers. Verre van naar mijn mening. Het moeilijke is om een mooie bs bijeen te zoeken om al die andere objectieven in het spel ook te spelen.

Voor mij is dat enkel een bijkomend element dat de functie van kps doneren in vreemde steden een kapotgespeelde functie is.
Dat komt dus nog eens bij de mogelijkheid om tienduizenden kps te pushen.

Voor mij staat het vast. Oppositie op mijn voorstel wil vooral niet at hun systeem met dubbels wegvalt. Dat zou nu eens heel eerlijk zijn. Ik weet van heel wat die hier comments hebben geplaats dat zij het spel niet met een zuiver geeten aan het spelen zijn.

Nog steeds. Wie niet aan kppushen en misbruik doet met extra accs, is altijd voor mijn voorstel!
Je voorstel is helemaal geen oplossing, het is met jouw voorstel gewoon nog steeds prima mogelijk om te pushen bij het leven.
Je verwijderd er echter wel opties mee voor anderen, zo is het moetlijker voor anderen om aan runen te komen gezien je ze alleen in je eigen gilde mag ophalen, als je dan de eerste in je gilde bent die een wonder vrijspeelt dan wens ik je veel success met aan runen komen zonder verplicht te worden mega toernooiscores te halen voor runen in ronde 4 en 6.

Mensen die solo spelen krijgen ook nooit meer eens een meevaller in hun wonder.

Vind het ook geen werelddrama meer, pushen is makkelijk, te makkelijk, en mensen verpesten er hun eigen spel mee.
Zo zie je relatief weinig pushers hoog eindigen in het toernooi. de punten zijn zo makkelijk dat ze vaak ervoor kiezen om het toernooi te negeren / minimaal doen. waarom "werken" als het makkelijk kan? natuurlijk zijn er spelers die beide doen maar het gross doet er niet veel.

Rond juni 2018 zijn de kp in wonderen van maximaal 20 naar ik dacht tegenwoordig 95 gegaan, op dat moment is er een alternatief gekomen.
Zoeken is hiermee lucratief geworden.
We zoeken dus al 2.5 jaar en daarbij gaat het om vele kennispunten ik denk dat van mijn 579K wonderpunten er kleine ~400K van na juni 2018 is.
Dat is dus van toernooien, wonderzoeken en RoI via wondermail.
Sinds er een alternatief is en het dus mogelijk is om met pushers mee te komen, maakt het mij ook niet zo heel veel meer uit, er is een niet push alternatief. zoalng je goed samenwerkt en egootjes vermijd. je oude aarts Fonzzz was hier ook mee bekend, die heeft ook aardig wat lopen zoeken op arendyll iig.

1613293216482.png
natuurlijk was winyandor in het begin de moeite niet waard met al die level 1-2 wonderen, maar ook daar beginnen steden volwassener te worden en vind je steeds meer interessant wonderen.

Er zijn inderdaad zoekers die panisch hun "geheimen" geheim houden en bang zijn dat andere iets zien, en deze spelers vullen een wonder met alts want je zou eens iets mis lopen lol.
Maar dat is niets aan, wij doen het gewoon met zijn allen. iedereen kan een graantje meepikken en zo helpen we elkaar voorruit.


fyi een snippet van een wonder excelsheet
1613292485696.png

Heel zelden krijg je een haatmail, maar soms (en gelukkig veel vaker) krijg je ook dankmailtjes, of mailtjes van spelers die aangeven mijn wonder kan weer "afgevuld worden" alvast bedankt voor de kp lol
1613293624820.png
 
Jij wil bedankt worden voor een onderdeel in he spel dat je eigenhandig om zeep hebt geholpen door een zoekprogramma te gebruiken CW.
Je bent echt niet eerlijk.
Wil er zelf voor worden bedankt. Cumbaja... alles om niet te moeten erkennen dat het een onderdeel in het spel is dat de deur voor pushen openlaat. Eerst sluiten. De lucratieve voordelen kunnen ze dan wel iets anders ipv bedenken. Daar zal het mensen heus niet aan fantasie ontbreken. Mss iets dat geen opening geeft voor misbruik. Daar ga je makkelijk aan voorbij lijkt wel.

Ik nodig al die spelers die gaan switchen van bs alsof het een lieve lust is veel succes (want dat is blijkbaar waar jij vind dat het nog steeds gaat kunnen?..dat is dn waarom het volledig afgeschoten wordt?). Hoelang gaat men dat volhouden. Dat zijn dan de nonteamplayers.
Je kan ook meedenken aan hoe dit voorstel te verbeteren zodanig dat het doel bereikt wordt ipv tegengas geven. Runen kunnen op tal van manieren behaald worden. Ronde 6 i het toernooi is daar ideaal voor. Als je de runen uit de OWs vna vreemde steden nodig hebt dan laat je het elders liggen, maak iemand de verkeerde keuzes. Voor de stenen en scherven hoef je dat niet te houden.
 
Jij wil bedankt worden voor een onderdeel in he spel dat je eigenhandig om zeep hebt geholpen door een zoekprogramma te gebruiken CW.
Je bent echt niet eerlijk.
Wil er zelf voor worden bedankt. Cumbaja... alles om niet te moeten erkennen dat het een onderdeel in het spel is dat de deur voor pushen openlaat. Eerst sluiten. De lucratieve voordelen kunnen ze dan wel iets anders ipv bedenken. Daar zal het mensen heus niet aan fantasie ontbreken. Mss iets dat geen opening geeft voor misbruik. Daar ga je makkelijk aan voorbij lijkt wel.

Ik nodig al die spelers die gaan switchen van bs alsof het een lieve lust is veel succes (want dat is blijkbaar waar jij vind dat het nog steeds gaat kunnen?..dat is dn waarom het volledig afgeschoten wordt?). Hoelang gaat men dat volhouden. Dat zijn dan de nonteamplayers.
Je kan ook meedenken aan hoe dit voorstel te verbeteren zodanig dat het doel bereikt wordt ipv tegengas geven. Runen kunnen op tal van manieren behaald worden. Ronde 6 i het toernooi is daar ideaal voor. Als je de runen uit de OWs vna vreemde steden nodig hebt dan laat je het elders liggen, maak iemand de verkeerde keuzes. Voor de stenen en scherven hoef je dat niet te houden.

De enige manier om het te verbeteren is of het idee van samenwerken in de prullenbak te gooien, en allemaal lekker alleen en individueel spelen,
als er geen interactie is tussen spelers kan je ook niet pushen.
of.. zeer sterk optreden tegen elke vorm van pushing.

Het eerste gaat het niet worden, en de tweede ook niet, elvenar heeft geen PvP en om deze reden is men wat lakser in het optreden tegen pushing.
Er wordt wel degelijk opgretreden maar niet zoals in hun andere spellen. als je een paar jaar terug duikt in de pushing converaties dan kan je zelfs lezen dat er zeer getwijfelt is of ze wel iets wilden doen tegen pushing omdat dit "inkomsten zou kunnen kosten" gezien de dikste sponsors vaak ook pushten. en ze wilde dus niet spelers die honderden euro's in de maand of duizende euro's per jaar van het spel verbannen.

Je bent dus op zoek naar iets dat niet bestaat. na 5 jaar feedback, schreeuwen en stampen zonder effect gaan ze dat echt niet meer veranderen.
Je kan je er beter bij neerleggen.
 
Hoe men die zekerheid heeft over de kisten waar men op aast ook effectief gaan binnenkomen? Hoe men nog winst kan maken op hoge OW waar massas kps in moeten, voor een kistje kan verdient worden en enkele tientallen oude kps geeft ...en daar dan zeker van zijn niet overtroefd te worden? Aangezien het nog lucratiever is blijkbaar bij hoge OWs.

Dat is maar op1 manier te verklaren. Ze zitten zelf aan de knoppen van dat ander acc. Dat is waarom dat zo goede vrienden zijn en waarom men die zekerheden heeft. Ergens in het systeem zal je uiteindelijk toch iets moeten doen dat niet strookt met de regels om daar de zekerheid van te hebben.

Om op Hardtoget zijn punt te komen...men (INNO) vraagt duidelijk zelf om 'eerlijk' te zijn...lekker naief. (want men creeert de opening)
Om dan te eggen at andere (integere) spelers als politie zouden moeten gaan optreden, met support moet gaan vechten bijna. Legt men daar de verantwoordelijkheid bij de speler die het wel begrepen heeft op fairplay. Die moet dan als en soort van heksenjacht strijd leveren vs?

Dit is geen echte wereld ..maar een virtuele...waar de programmeurs en techneuten die het spel hebben gemaakt ook technisch iets kunne inbouwen om dat te stoppen. Dat lukt hen dus niet...na al die jaren. (en ik speel dus17 maanden, jammer dat ook ik hier nog mee bezig moet zijn he?)
En dat dus terwijl men goed weet en ziet dat er een onderdeel van het spel door en door rot is. Zelfs dat okdeeltje waar men graag naar verwijst zit helemaal scheef met programmas en nonteamplayers die andere willen bedotten door te claimen dat hun vrienden buiten de bs... zeker niet hun dubbels zijn.
 
Leuk dat men mij probeert te overtuigen dat het een onbegonnen strijd is.

@Cw.....je spreekt over samenwerken valt op die manier weg?....maar ik lees ook hoe je een deel van de bs maar tamme trage spelers vind. Dat is dan de reden om het lucratiever te vinden je kps elders te gaan insteken? Dat doet de gezelligheid in de bs dan toch geen goed?
Om dan te stellen dat de andere niet willen samenwerken?...ga jij toch elders shoppen?
 
Hoe men die zekerheid heeft over de kisten waar men op aast ook effectief gaan binnenkomen? Hoe men nog winst kan maken op hoge OW waar massas kps in moeten, voor een kistje kan verdient worden en enkele tientallen oude kps geeft ...en daar dan zeker van zijn niet overtroefd te worden? Aangezien het nog lucratiever is blijkbaar bij hoge OWs.

Dat is maar op1 manier te verklaren. Ze zitten zelf aan de knoppen van dat ander acc. Dat is waarom dat zo goede vrienden zijn en waarom men die zekerheden heeft. Ergens in het systeem zal je uiteindelijk toch iets moeten doen dat niet strookt met de regels om daar de zekerheid van te hebben.

lol je hebt nogal vreemde gedachten.

Ik heb bij honderden verschillende spelers kp gedoneerd. dus ik bezit nu wat 5% van de gehele nederlandse server?
Damn dan ben ik echt verdomd goed!

Nee natuurlijk niet.
het is een kwestie van geduld hebben en wachten tot een wonder "oogstbaar is" dezelfde speler tientallen keren checken en controleren net zo lang tot het wonder op een nivo is dat je die samen met je gildeleden kan volgooien, en zodra dat is gelukt even wachten en de volgende die die persoon volgooit monitoren.
En dan natuurlijk hopen dat niet iemand anders ermee vandoor gaat lol.

maar volgens mij praten we tegen een muur, in jouw gedachten is er maar 1 weg naar rome, en sta je open voor het feit dat er alternatieve routes naar rome zijn. en er niet slechts 1 pad bestaat. elke alternatieve route moet volgens jouw valsspelen zijn.
 
Nog steeds. Wie niet aan kppushen en misbruik doet met extra accs, is altijd voor mijn voorstel!
wat een rare opvatting. Iedereen moet akkoord met mij zijn, of het zijn valsspelers?
Heb jij eigenlijk nog wel plezier aan het spel?

Ik zie helemaal niet het voordeel van je voorstel in, het enige wat het oplevert is dat ze jou eerlijkheid dan niet meer in vraag zouden kunnen stellen? Dat is voor mij geen reden om het voorstel te ondersteunen.
In jouw oorpronkelijk voorstel zouden de pushers gewoon een gilde op zichzelf vormen, en dan hun hoofdaccount vol gooien met KP's en wanneer alle wonderen op max staan, dan kan je op zoek naar een andere bs. De pushers die massaal veel accounts hebben zouden dat ook niet erg vinden, want veel tijd hebben ze toch niet om al die accounts te bespelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan