• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Dubbel Accouts

Ik heb een vraag:

Hoe denken jullie over dubbel accounts ?
Ikzelf heb een dubbelaccount xeses (elf) en vevila (mens)… (ik wilde de andere ook proberen als mens dat kwam pas toen ik vastzat in boek).
Wij hebben een BS en in begin weinig leden en meerdere die met het zelfde zaten het toen toegelaten, ik ben zelf (als vevila) ook in de BS gestapt.
In de BS zijn alle gelijk en iedereen mag zijn idee menig geven waar we ook iets mee doen en er zijn wat regels zoals bij vele.

We hebben ook meegemaakt dat nieuwe leden zich met 2 pers. aanmelden en uiteindelijk blijkt het toch 1 pers. te zijn dan is vertrouwen weg.

Nu kreeg ik vandaag aanmelding van iemand die zich met wij aanmelden en na ff wat pb aangaf 1 pers. te zijn maar oneerlijke handel drijf met eigen 2de account . (Ik wil die pers. Niet afkraken)

Maar goed mijn vraag gaat over hoe denken jullie over dubbel accounts in 1 BS?
Vele hebben een dubbel account dat hoor en lees ik hier ook vaak.
-mag het?
-1 is zeker geen handel onder elkaar.

Graag jullie mening, misschien komt er wat duidelijkheid.
 
Ik heb ook dubbelaccounts, maar ik houd me wel aan de regels.
In de BS weet men welke mijn accounts zijn.
Daar maak ik geen geheim van en dat vind ik dus wel van belang in een BS, dat je eerlijk naar elkaar bent.

Ik doe absoluut niet aan oneerlijke handel, want als je op die manier je eigen accounts gaat bevoordelen heb je
wat ze noemen een push-account en dat is tegen de regels en vals spelen.

Ik doe gewoon mee met de KP-trein en ik zet eerlijke handel neer.
Soms neem ik mijn eigen handel af als het zo uitkomt, maar dan vaak ook meteen de handel van andere medespelers.
En heel vaak zet ik handel en neemt gewoon een andere medespeler het af.
Oftewel ik speel mijn accounts ieder voor zich.
Mijn jongste account zit nu een beetje vast, maar die krijgt dus geen hulp van de andere accounts.

Ik zit wel met alle accounts in dezelfde BS, omdat dat wel zo handig is i.v.m. de chat.
Ik vind het leuk om zowel mens en elf uit te proberen en verschillende tactieken.
 
Ik heb niets tegen dubbelaccounts maar probeer te voorkomen dat er 1 speler met 2 accounts in onze gilde komt, elke sollicitatie van iemand die met 2 accounts wilde komen hebben we afgewezen
wij hebben slechts 1 dubbelaccount in onze gilde, die beschouwen we als een BSA booster en dient ervoor om het tijdens een bsa makkelijker te maken de 3 mapjes te halen zonder dat we al onze steden hoeven af te breken.

De reden waarom we tegen meerdere accounts binnen hetzelfde broederschap zijn:
  • Meer zielen meer vreugd, het is zoveel leuker om met zoveel mogelijk andere spelers te spelen.
  • Als een dergelijke speler wegvalt, door vakantie, vertrek, ziekte of een andere reden dan laat die een gapend gat achter in de gilde waardoor zaken als toernooi / toren / BSA moeilijker worden
  • Frustraties als bovenstaande over "soloplay"

Ik heb in het verleden wel eens gehoord "de twee zijn zo mooi in balans met elkaar" maar je zit in een gilde om samen te spelen, niet om alles alleen "zo mooi in balans" te zijn.
Bij een dergelijke sollicitatie adviseer ik voor beide een aparte gilde te zoeken, zo kun je plezier hebben met nog meer verschillende andere elvenar spelers.
 

Aeva

Chef
Persoonlijk heb ik niets tegen dubbelaccounts. Net als CrazyWizard heb ik er zelf ook meer dan een. Het is echter inderdaad geen goed idee om met een aantal dubbelaccounts in een BS te zitten. De redenen noemt CW al.
In onze BS zijn wel dubbelaccounts, maar na een aantal slechte ervaringen willen we daar vanaf. Vandaar dat we aan het werven zijn. Dat is om de dooie dood niet gemakkelijk, want we willen tegelijkertijd de 10 kisten en de gouden plak blijven halen. Vaak zijn dubbele accounts van goede toernooispelers, dus je vervangt iemand die eenmaal gesetteld is echt niet gemakkelijk door een gelijkwaardige speler. Nog een reden dus om geen dubbelaccounts in een BS te hebben.
 
In alle BS-en waar ik tot nu toe deel van heb uitgemaakt, waren en zijn dubbelaccounts binnen het BS niet toegestaan. Behalve de argumenten die @CrazyWizard al noemde, heeft zo'n speler met 2 (of meer) accounts binnen hetzelfde BS op diverse manieren een oneerlijk voordeel ten opzichte van zijn BS-genoten. Volgens mij botst dat met de uitgangspunten van een BS, immers allemaal gelijkwaardig en hetzelfde voordeel!
 
Afhankelijk van de doelstellingen in het broederschap kunnen dubbelaccounts een belangrijke "tijdelijke" rol vervullen.
Je zal echter heel duidelijk moeten zijn dat het feestje elk moment weer voorbij kan zijn en dat tijdelijk geen einddatum heeft maar wel echt tijdelijk is.
Het moet ook een klein deel zijn, en niet de overhand hebben in je broederschap.

Stel je bent een broederschap dat de 10 kistjes haalt en graag beter wilt worden in de toren met een goed maar nog niet perfect resultaat.
Covid of iets anders komt langs en je raakt ineens 4-5 spelers kwijt in een hele korte tijd

Daar gaan je resultaten in het toernooi en de toren. en dus dag dag doelstelling.
Dit is het punt dat dubbelaccounts tijdelijk de doelstelling in leven kunnen houden, zij vangen deze "verloren spelers" op totdat er vervangers zijn gevonden. doordat hierdoor de resultaten "goed blijven" is het makkelijker om de juiste spelers te vinden.
spelers die 10 kistjes willen halen zouden misschien naar een 9 kistjes gilde willen gaan met het idee dat het 10 gaat worden, maar niet naar een 7 kistjes gilde.

Het is een edge case, maar een voorbeeld waarbij dubbelaccounts niet altijd slecht hoeven te zijn mits op de juiste manier ingezet.
Zo moet er altijd minimaal 1 plek open blijven om sollicitanten te trekken, en tijdelijk is ook echt tijdelijk, geen drama als je morgen het nieuws krijgt dat je 2de moet wieberen.
 

Aeva

Chef
dubbelaccounts niet altijd slecht hoeven te zijn mits op de juiste manier ingezet.
Dubbelaccounts kunnen zeker een zeer tijdelijke rol vervullen als dat nodig is. Het is volgens mij dan beter om een dubbel van een lid in te zetten, waarvan je ook zeker weet dat er geen problemen ontstaan als het tijd is om te vertrekken. Dus je 'poule' beperken is dan een goed idee, denk dat je dat bij actieve en fanatieke BS-en ook wel ziet.
 
Dat moet je even uitleggen, want dat zie ik niet voor me.
Als het geen tijdelijke aard heeft, zijn de meest voor de hand liggende bezwaren het meer voordeel kunnen halen uit onderling handelen en het innen van dubbele beloningen in toernooien, toren en BSA-prestaties… maar sommige spelers/BS-en zullen dat misschien niet bezwaarlijk vinden?
 

Aeva

Chef
Als het geen tijdelijke aard heeft, zijn de meest voor de hand liggende bezwaren het meer voordeel kunnen halen uit onderling handelen en het innen van dubbele beloningen in toernooien, toren en BSA-prestaties… maar sommige spelers/BS-en zullen dat misschien niet bezwaarlijk vinden?
Dubbele beloningen enzo gaan toch naar twee verschillende accounts? Het kan wel dezelfde speler zijn, maar het zijn twee 'leden'. Als beide de gevraagde prestatie leveren, dan hebben ze toch ook allebei recht op die beloningen?
Onderling handelen kan ik me wel iets bij voorstellen, al is ook dat vaak geen punt. Als een groot account een kleiner account in de lucht houdt om de prestatie te leveren, zou dat wel kunnen gebeuren.

Ik vind dit soort bezwaren niet heel zwaarwegend, maar wel dat je met 25 unieke leden gewoon sterker bent als team en dat het toch ook meer evenwicht in een gezelschap brengt en dat je stukken minder kwetsbaar bent.
 
Dubbele accounts kunnen en mogen op zich. Ik vind het prima mits:
- er niet voortdurend KP's van de slaaf in wonderen van de hoofdstad worden gedropt
- er geen scheve handel van de slaaf 1:4 naar de hoofdstad gaat, zodat die verder komt in toernooi oid

Met allebei eerlijk gespelen dus ongeacht of ze in 1 of in 2 BS'sen zitten.

Persoonlijk vind ik het wel genoeg gedoe om met 1 stad wekelijks of om de week 2500 toernooipunten te scoren en moet ik er niet aan denken dat steeds dubbel te moeten doen. Maar er zijn vast spelers die dat juist leuk vinden.
 
Het probleem van een multi die opeens opstapt en een gat achterlaat hebt je ook met familie die speelt en vrienden die spelen.

Met verschillende accounts in verschillende BS is een drama heb ik gemerkt.
Dan moet je bij BSA constant switchen om de chat bij te houden of je moet via andere weg met iedereen communiceren.
Via discord of zo, maar zo fanatiek ben ik dan ook weer niet.
Het gemak van dezelfde BS:
Als ik op account A zit en in de chat vraagt iemand om zijn handel af te nemen,
dan switch ik naar account B als die in staat is die handel af te nemen.

Onze BS heeft sowieso een probleem met leden vinden, aangezien we een beetje de gulden middenweg bewandelen.
Heel veel spelers willen alleen in een BS zitten, omdat ze toernooi kunnen doen en verder willen ze geen enkele
verplichting en spelen ze eigenlijk solo. Die willen wij dus niet.
Anderen willen perse de 10 kistjes (wij hebben er de ene keer 5 en de andere keer 7) of ze willen perse naar
de top van de toren ( wij komen meestal tot de hoge zalen en zijn blij met onze 50 diamanten) en die willen ons niet.

Mijn dubbelaccounts zitten dus voorlopig niemand in de weg.
Momenteel hebben we 3 plekken die niet gevuld willen raken en we hebben een paar spelers die richting inactief gaan
en dus gekickt gaan worden, indien we de plek nodig hebben.
 
Dubbele accounts kunnen en mogen op zich. Ik vind het prima mits:
- er niet voortdurend KP's van de slaaf in wonderen van de hoofdstad worden gedropt
- er geen scheve handel van de slaaf 1:4 naar de hoofdstad gaat, zodat die verder komt in toernooi oid
-Dat vind ik dus ook dat het ene account niet het wonder van het andere vult en handel onder beide accounts vind ik ook niet kunnen.
Wij hebben ook meerdere spelers met dubbel accounts..afspraak is we vullen niet ons 2de account met KP en we handelen niet onderling met eigen accounts.

Super dat er reactie's /meningen zijn en dat ik niet te streng ben door iemand met 2 accounts (gisteren) te weigeren omdat die wel oneerlijke handel wilde met 2de account en toernooi inhalen met 1ste /2de account..."dus met 1 account gewoon meedoen voor de prijs en ander account wel actief mee doen."
Ik vind 30 halen bij toernooi niet kunnen dat is over de rug van andere de prijs binnen halen.
 
-Dat vind ik dus ook dat het ene account niet het wonder van het andere vult en handel onder beide accounts vind ik ook niet kunnen.
Wij hebben ook meerdere spelers met dubbel accounts..afspraak is we vullen niet ons 2de account met KP en we handelen niet onderling met eigen accounts.

Super dat er reactie's /meningen zijn en dat ik niet te streng ben door iemand met 2 accounts (gisteren) te weigeren omdat die wel oneerlijke handel wilde met 2de account en toernooi inhalen met 1ste /2de account..."dus met 1 account gewoon meedoen voor de prijs en ander account wel actief mee doen."
Ik vind 30 halen bij toernooi niet kunnen dat is over de rug van andere de prijs binnen halen.

Hangt af van. als iemand alle energie in de toren stopt en daardoor tekort komt in toernooi maar zo de gilde wel vooruit helpt doe ik daar niet moeilijk over.
Er zijn meerdere manieren om elkaar te helpen.
 

Aeva

Chef
Dubbele accounts moeten wel altijd aan de eisen voldoen (bij ons zijn die best wel behoorlijk, maar we bieden ook veel) anders heeft het geen zin om een tweede account toe te staan. Blijft dat ik persoonlijk voorstander ben van enkele accounts, tenzij het een tijdelijk 'noodgeval' betreft, binnen een BS. Dus ik hoop gewoon op een paar goeie unieke leden erbij in onze BS.

En nee, dubbele accounts weigeren is niet te streng. Dat zou ik op dit moment ook doen. We willen graag unieke accounts, dan moet je ook een streep onder dubbele kunnen zetten.
 
Als beide de gevraagde prestatie leveren, dan hebben ze toch ook allebei recht op die beloningen?
Als dat zou kloppen, ja... maar in de praktijk werkt dat vaak niet zo. Ook bij het handelen wordt er vaak misbruik van gemaakt! Magiërs zitten niet te wachten op een situatie waarbij ze hierop moeten letten, daarom de afspraak om geen dubbelaccount toe te staan. Verder refereerde ik al aan alle bezwaren die @CrazyWizard ook al noemde: minder diversiteit en groter risico op 'gaten' in het BS en de effecten van 'soloplay'.... De constructie die hij noemde om speciaal voor BSA's een extra account te hebben, klinkt wel aantrekkelijk en als die in beheer is bij een (Aarts)magiër, zal misbruik daarvan geen issue zijn
 
Bij ons word iemand sowieso op de vingers getikt bij oneerlijke handel.
Is alleen toegestaan als er via chat een afspraak is gemaakt.
Dan alleen om een beginner vooruit te helpen of bij BSA voor al die magie-dingen.
 

Aeva

Chef
Bij ons is er in principe geen oneerlijke handel. Dat is gewoon de afspraak.
Wat wel kan, is kleine spelers (relatief) vooruit helpen. Maar dat spreken we inderdaad ook af via de chat.
 

Deleted User - 124539

Guest
Bij ons zijn er een aantal dubbelaccounts om te zorgen dat we altijd de top ban van de toren halen. De regels voor mensen die een dubbelaccount willen, zijn wel wat strenger, zo moeten ze eerst met 1 account bewijzen dat ze altijd de top van de toren kunnen halen én minstens 1600 toernooiscore. En beide accounts moeten dat dan kunnen halen. Er wordt ook geen misbruik van gemaakt, ze plaatsen gewoon eerlijke handel, en kp worden netjes via de treintjes gestort, zonder speciaal een account te bevoordelen.
Als er spelers zich willen aansluiten dan maken die dubbelaccounts ook plaats, zonder protest.
 
Bovenaan