• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> Voorstel Herontwerp toernooien

Voorstel Herontwerp toernooien

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 36 85,7%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 6 14,3%

  • Totaal aantal stemmers
    42
  • Enquête gesloten .

DeletedUser3236

Guest
Tja, waar ik al bang voor was, is gisteravond bevestigd :(:(:(.
Ik moest in het Elementalenhoofdstuk Troepenomvang upgrade 40 onderzoeken, en het toernooi begint daardoor nu duidelijk einde verhaal te worden. In de 8ste provincie in de 1ste ronde begon ik al gevechten te verliezen, ondanks dat ik momenteel 3 van die tijdeljke gebouwtjes heb staan! De vijanden zijn sterker (3-sterren Banshees!), troepenomvang is absurd (valt niet meer tegen op te trainen) en onderhandelingskosten zijn niet meer op te brengen.

Voor degenen die nog niet zo ver zijn in de onderzoeksboom: ooit ben je wel zo ver! Dus help mee alsjeblieft om ideeën te ondersteunen die deze ellende kunnen voorkomen

Hoe kunnen we helpen dit op de agenda van de ontwikkelaars te krijgen denk je?

Het toernooi moet doenbaar zijn, ook in de latere hoofdstukken anders loopt het spel dood en zullen de vergevorderderde spelers vertrekken.
 
Voor mij zou het al heel wat helpen als je de onderzochte (niet verplichte) troepomvang upgrades kan terugdraaien,onontdekken. desnoods tegen een betaling (ik zou er zelfs diamanten voor willen kopen ;)
Zo heeft iedereen in hetzelfde hoofdstuk in ieder geval dezelfde kansen in toernooien. en ben je niet de rest van het spel opgescheept met verkeerde keuzes gemaakt toen je het spel begon. (zo zou je bv ook de kazerne moeten kunnen deleten, voor de mensen die niets in vechten zien, maar dat is een ander verhaal)
verder, wat heeft onderhandelen met troepomvang te maken? ik kan door de te grote troepomvang minder ver komen met onderhandelen.
Ik heb liever dat "het eenvoudiger wordt" (zoals in de beschrijving) voor toernooien, dan waar het nu op neer komt , alleen voor de wereldkaart.

btw, het is me maar 1 keer gelukt om 6 toernooirondes te voltooien, daarna nooit weer.
 

DeletedUser2080

Guest
de blauwdruk van de speldruk mag inderdaad best wel eens tegen het licht gehouden worden en ben het 100% met @Didi1 eens dat er relatief veel mensen zijn die met fysieke problemen kampen waardoor, zelfs voor kerngezonde spelers, de dagen onverteerbaar lang zijn als he aan die toernooien voluit wilt mee spelen. Sinds de totale omvorming van legers maar ook van de toernooien is er nu al discussie dat het spelsysteem eigenlijk absoluut niet meer klopt maar de enige reactie die je krijgt als je er een ticket aan waagt is dat je nog niet alles onderzocht hebt en de verbeteringen, lees haalbaarheid om normaal te kunnen vechten, weer net iets verder liggen als daar waar je op dat moment bent.
Dus!!
Als ik nu een ticket aan maak, omdat ik eigenlijk nog steeds die problemen ondervind, moet ik eerst de Elementaren afwerken om dus enige verbeteringen te krijgen? Helaas spijt me geloof er geen ....... meer van.

en niet alleen toernooi... dit geldt ook voor dat pest BSA. vandaar dat ik er inmiddels zo tegen ben. dit is geen spel meer, het is werk waarvoor je moet betalen.
 

DeletedUser2139

Guest
De moeilijkheid van toernooien loskoppelen van de troepenomvang, ben ik 100% mee eens. Puur op hoofdstuk baseren vind ik ergens wel logisch, maar het stoort me gelijk ook, aangezien alles in het begin veel sneller moeilijker zou worden dan verderop in het spel, aangezien de hoofdstukken langer duren dan.

Mijn voorstel is dit: baseer op hoofdstukken, maar bepaal ook in de hoofdstukken een punt om moeilijker te worden. Stap voor stap.
Ook zou ik het voor de eerdere hoofdstukken een goed idee vinden om nog niet alle vijandelijke troepen beschikbaar te maken, aangezien er dan nog niet van elk type eenheden een beschikbaar is, en dus ook nog niet tegen alle eenheden makkelijk gevochten kan worden.
Ik ga de komende dagen proberen dit verder uit te werken.

Wat de 6 rondes betreft: persoonlijk heb ik hier nooit echt last van gehad. Ik doe er steeds maar 5, en heb het nooit echt als 'nadeel' aangevoeld.
Ik begrijp dat dit voor sommige mensen wel lastig is, maar teruggaan naar 5 en die dan moeilijker maken, voelt voor mij ook niet eerlijk aan, aangezien dan iedereen die nooit meer dan 5 rondes deed, het moeilijker zal krijgen. Misschien kunnen we eerder de 16uur tussen terugbrengen naar 13/14uur? Dan is het verschil tussen 's morgens en 's avonds veel beter te overbruggen.
 
Tja, waar ik al bang voor was, is gisteravond bevestigd :(:(:(.
Ik moest in het Elementalenhoofdstuk Troepenomvang upgrade 40 onderzoeken, en het toernooi begint daardoor nu duidelijk einde verhaal te worden. In de 8ste provincie in de 1ste ronde begon ik al gevechten te verliezen, ondanks dat ik momenteel 3 van die tijdeljke gebouwtjes heb staan! De vijanden zijn sterker (3-sterren Banshees!), troepenomvang is absurd (valt niet meer tegen op te trainen) en onderhandelingskosten zijn niet meer op te brengen.

Voor degenen die nog niet zo ver zijn in de onderzoeksboom: ooit ben je wel zo ver! Dus help mee alsjeblieft om ideeën te ondersteunen die deze ellende kunnen voorkomen
Wat ook al zou helpen is dat je zelf je paadje zou kunnen zien in elk gevecht, soms moet je blind stapjes zetten omdat de route die ze kunnen afleggen ontbreekt, heel ambetant!
 

DeletedUser3236

Guest
I heb ergens het vermoeden dat de 6 rondes in 5 dagen en de 16 uur tussen 2 rondes bedoeld zijn om mensen over te halen die 16 uur terug te brengen naar 13 of 14 met behulp van diamanten. Ik weet niet hoeveel diamanten hieraan besteed worden. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die liever een paar euro betalen dan tot 1 uur in de nacht toernooi gevechten voeren. Mocht er niemand zijn die hier diamanten aan uitgeeft kan inno mischien wel overgehaald worden om het te veranderen.

Ik heb in deze draad al een paar keer gereageerd, en waar het mij vooral om gaat is dat de toernooien ''eerlijker" worden. Ik snap dat het toernooi ook moeilijker is geworden voor de spelers die in het elementalen hoofdstuk zijn gekomen. Daar zijn meerdere redenen voor:

- in het elementalen hoofdstuk zitten geen verbeteringen van de kazerne
- in het elementalen hoofdstuk zitten meerdere troepenuitbreidingen
- in het elementalen hoofdstuk zit wel een verbetering van de goederen productie, maar er moet ook een deel van de capaciteit worden ingezet voor de spirituele goederen, waardoor er minder goederen zijn om toernooien af te kopen.
+ spelers in het elementalen hoofdstuk hebben lang vastgezeten in halflingen waardoor ze hun wonderen ver hebben kunnen upgraden. Dit is tegelijk ook een nadeel omdat de overgang naar elementalen nu nog extremer lijkt.

Maar tegelijkertijd vraag ik me af hoe de kosten op de juiste manier gebalanceerd kunnen worden als er meerdere soorten 'oneerlijkheden' van belang zijn voor het toernooi. Nadat deze effecten zijn verminderd kan inno, op basis van de statistieken betere balans beslissingen maken, en het toernooi duurder, of goedkoper maken en mischien per hoofdstuk aanpassingen doorvoeren.

1. De optionele troepenonderzoeken
2. push accounts
3. verschillen tussen wonderen van spelers.

Hoewel ik eerlijk gezegd niet heel blij ben dat in 1.50 de toernooien geen 'vrije' kp meer opleveren, maar alleen wonder kp is het probleem bij 3 minder, omdat er nu een voorspelbaarder verloop in de ontwikkeling van de wonderen is. Het probleem van wonder pushen blijft natuurlijk nog wel bestaan.

Hier mijn suggestie:

1. De volgende troepenonderzoeken moeten niet worden meegeteld bij het bepalen van de kosten(troepenomvang) van het toernooi: 3, 5, 9, 13, 15, 17, 20, 22, 25, 26, 28, 30, 32, 39, 42. Dit trekt de kosten voor iedereen weer gelijk.

2. Een speler kan niet meer goederen inzetten in het toernooi dan als hij zelf geproduceerd heeft. Dit moet een 9 weeks doorlopend getal zijn gesplitst over de tiers. Ook al heeft hij meer goederen dan hij zelf geproduceerd heeft door scheve handel(pushing) hij kan niet meer inzetten dan hij de afgelopen negen weken geproduceerd heeft. Ik zou een termijn van 9 weken voorstellen omdat er door sommige spelers een hele cyclus word gespaard om alles op 1 toernooi te zettten.
Ik ben nog niet helemaal zeker of dit echt een probleem is maar ik denk niet dat het kwaad kan als het ingevoerd word.

voorbeeld: Speler A heeft in de afgelopen 9 weken 500.000 T1 goederen geproduceerd. In de afgelopen 8 toernooien heeft hij er 100.000 ingezet. Nu kan hij op dit moment theoretisch nog 400.000 goederen inzetten. Hij heeft echter nog 50.000 T1 goederen over omdat hij de rest heeft opgemaakt aan gebouwen en onderzoeken. Hij kan dus nu 50.000 T1 goederen gebruiken voor het toernooi.

Speler B heeft in de heeft in de afgelopen 9 weken 50.000 T1 goederen geproduceerd. In de afgelopen 8 toernooien heeft hij er 0 ingezet. Nu kan hij op dit moment theoretisch nog 50.000 goederen inzetten. Hij heeft echter nog 500.000 T1 goederen over omdat veel heeft verkregen met scheve handel. Hij kan dus nu 50.000 T1 goederen gebruiken voor het toernooi. De andere 450.000 zou hij kunnen inzetten voor gebouwen en onderzoeken, maar niet voor het toernooi.

toevoeging: er moet een soort van minimum zijn afhanklijk van het hoofdstuk, om te voorkomen dat iemand die een paar weken op vakantie is geweest opeens tegen zijn theoretisch maximum aanzit.


3. De kracht van de wonderen van een speler neemt af als er aanmerkelijk meer in de wonderen van die speler word geinvesteerd dan andersom. Ik weet niet of dit op dit moment bijgehouden wordt, maar het zou mij inziens een logische stap zijn. Een speler kan de kracht van zijn wonder weer verhogen door anderen 'terug te betalen'.
Ik ben nog niet helemaal zeker of dit echt een probleem is maar ik denk niet dat het kwaad kan als het ingevoerd word.

voorbeeld: Speler A heeft een wonder score van 5000. Hij heeft 4900 Kp in wonderen van anderen gestort. De effecten van zijn wonderen zijn normaal.

Speler B heeft een wonder score van 5000. Hij heeft 500 Kp in wonderen van anderen gestort. De effecten van zijn wonderen zijn verminderd tot 25% van normaal of het niveau van een lvl 1 wonder (welke hoger)
 

DeletedUser3381

Guest
Ik zit zelf momenteel aan het einde van hoofdstuk 3, heb 3 wapenkamers op max lvl staan en train non-stop troepen voor de toernooien, maar zelfs daar is het al haast niet te doen om voldoende te trainen om iig de 5x6 rondes met vechten te voltooien.

Dus ja ik ben absoluut voorstander om de toernooien meer in balans te brengen tot hoeveel troepen je van zaterdag tot dinsdag kan trainen. Het lijkt nu meer op werk dan op een spel ter ontspanning.

Hiernaast is het zo dat de tegenstanders die je krijgt in de eerste hoofdstukken (ik weet niet hoe dit verder in het spel zit) niet passen bij de troepen die je op dat moment kan trainen. Zo loop ik tegen het probleem aan dat ik op mijn andere account aan het begin van hoofdstuk 2 nog geen treant kan trainen maar deze de vorige toernooi ronde bijzonder goed had kunnen gebruiken. Ook op dat punt is er dus ruimte voor verbetering.

Hiernaast denk ik dat de makkelijkste weg zou zijn om onderzoeken niet meer optioneel te maken. Per slot van rekening haalt dit ook zaken uit balans en zo is het denk ik extra ingewikkeld om de zelfde “moeilijkheidsgraad” aan iedere speler op hetzelfde punt aan te bieden en dus de balans te optimaliseren. Desnoods door in een update die overslagen onderzoeken nu te geven.

Wat mij tot slot stoort aan de toernooien is dat mensen die bij wijze van spreken slechts 1x1 ronde voltooien toch volledig meedelen in de gemeenschappelijke opbrengst van het toernooi. (Natuurlijk zou je ze simpelweg kunnen verwijderen)

Ik denk dan ook dat de toernooi in z’n geheel ook wel wat aantrekkelijker gemaakt kunnen worden om mensen te triggeren wel echt mee te gaan doen.

Enerzijds op hoeveel troepen/goederen ervoor nodig zijn om alle rondes te voltooien, en anderzijds in wat het je persoonlijk oplevert om je maximaal in te zetten. Want dit weegt nu niet helemaal tegen mekaar op. Misschien is het een idee om de behaalde sterren per toernooi ronde iets te laten doen in de gemeenschappelijke prijzen.
 

DeletedUser1427

Guest
Dit idee is reeds verplaatst naar de stemmingen, een poll wordt gestart op 08-05 om 12:00 uur. Deze poll duurt 2 weken en zal eindigen op 22-05 om 11:00 uur. @Didi1 , mochten er nog punten aan dit idee veranderd moeten worden heb je de gelegenheid dit te doen voor 08-05 12:00 uur.
 

DeletedUser

Guest
Als je bij punt B, ietsjes moeilijker maken eruit kan halen..., kan ik voor stemmen

Het "ietsjes moeilijker" is alleen als dit in combinatie gebeurt met het loskoppelen van troepenomvang met de onderzoeken daarvoor en als het toernooi naar 5 rondes gaat.
Doordat er in mijn idee een ronde verwijderd wordt, zal er weer een rebalancing moeten komen voor de beloningen die je kunt winnen. Om te voorkomen dat we dan flink in aantal beloningen gaan zakken, geef ik de voorkeur aan de gevechten ietsjes moeilijker te maken (maar wel nog steeds aangepast op hoofdstuk waar je in zit).

Er zou hetzelfde soort systeem kunnen komen als nu al voor de provincies is:
Ronde 1: erg gemakkelijk
Ronde 2: gemakkelijk
Ronde 3: gemiddeld
Ronde 4: moeilijk
Ronde 5: erg moeilijk

Voor degenen die niet zo geïnteresseerd zijn in de toernooien, maar ze nodig hebben voor Event of BSA quests, zou rondes 1-2 en waarschijnlijk ook 3 nog goed te doen moeten zijn en zou er voldoende uitgehaald kunnen worden om aan de quest-vereisten te kunnen voldoen.
Rondes 4-5 zal pittig zijn, maar omdat er in de toernooien ook een competitie-element zit (met beloning als de ervaringspunten je interesseren), mag dit ook pittig zijn lijkt mij. Er moet natuurlijk nog wel wat uitdaging in zitten ;).
 

DeletedUser990

Guest
Geen idee of ik voor of tegen moet stemmen.
Lees dat heleboel dus upgrade troepen niet gedaan hebben in onderzoeksboek.
Dat scheelt met troepenomvang.
Ik heb ze wel netjes allemaal gedaan.
Maar mijn troepen zijn nog steeds royaal in de minderheid.
Dus schiet ik er wat mee op als ik ja stem?
Vechten is mijn ding niet, maar moet ik nu extra benadeeld worden omdat ik wel alle onderzoeken netjes gedaan heb?
 

DeletedUser

Guest
Geen idee of ik voor of tegen moet stemmen.
Lees dat heleboel dus upgrade troepen niet gedaan hebben in onderzoeksboek.
Dat scheelt met troepenomvang.
Ik heb ze wel netjes allemaal gedaan.
Maar mijn troepen zijn nog steeds royaal in de minderheid.
Dus schiet ik er wat mee op als ik ja stem?
Vechten is mijn ding niet, maar moet ik nu extra benadeeld worden omdat ik wel alle onderzoeken netjes gedaan heb?

@marjan de 1e ik heb ook alle upgrade troepenonderzoeken gedaan (op de laatste optionele in het Elementalenhoofdstuk na), en mijn troepen zijn daardoor ook royaal in de minderheid. Mijn voorstel is er op gericht om dit juist meer gelijk te trekken zodat je voor de toernooien niet in het nadeel bent omdat je die onderzoeken gedaan hebt.
 
ik ben helemaal voor een revamp van de toernooien, het heeft zijn glorie wel gehad.

Ik ben helemaal voor om de ongelijkheid weg te trekken uit het toernooi, iedereen gelijk is het eerlijkst.

Het verminderen van de rondes, van mij moeten er niet per se minder rondes (al zou ik er niet rouwig om zijn), maar die timer moet gewoon minder of weg (bv door te zeggen ronde 1 start om 20:00 uur, vanaf woensdag kan je ook ronde 2 doen, vanaf donderdag kan je ronde 3 en 4 doen, enz). Zo zie ik het liever aangepast zodat je tenminste eens een dagje verlof kan nemen van elvenar (job) en nadien nog inhalen als je daar zin in zou hebben.

Het zo maar weg doen van een ronde wil zeggen dat iedereen meer provincies moet doen om de 10 kistjes te halen, en je zou kunnen zeggen ze kunnen de kistjes gewoon herschalen, maar dat lijkt me te veel vragen in 1 idee, waardoor de devs het volgens mij niet snel gaan zien zitten om te doen. Bij een herbalancering kan je naar mijn mening niet vragen om gewoon alles makkelijker te maken, er moet altijd wel iets in zitten waar inno zelf profijt aan heeft.
 
Vechten is mijn ding niet, maar moet ik nu extra benadeeld worden omdat ik wel alle onderzoeken netjes gedaan heb?

Je bent momenteel al benadeeld (zowel afkopen als vechten is door die onderzoeken duurder als iemand die ze overgeslaan hebben), door didis voorstel zou die benadeling juist wegvallen :)
 
Bovenaan