• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> Voorstel Herontwerp toernooien

Voorstel Herontwerp toernooien

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 36 85,7%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 6 14,3%

  • Totaal aantal stemmers
    42
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
Motivatie
De toernooien gaan steeds belangrijker worden omdat ze tevens noodzakelijk zijn om evenementen en bs-avonturen te kunnen voltooien. Maar veel spelers hebben problemen met de toernooien, en raken daardoor minder gemotiveerd voor evenementen en avonturen. Om te voorkomen dat spelers gaan afhaken hierdoor, is het nodig om de toernooien aan te passen.

Voorstel
a) Koppel de troepenomvang in de toernooien los van de onderzoeken upgrade troepenomvang. De grootte van de troepenomvang en tevens stijgende kosten voor onderhandelen is voor de latere hoofdstuk niet meer bij te trainen en/of goederen te produceren. Het grootste euvel hierbij is vooral de tijd.
Een goed idee van wsids is om de tropenomvang/onderhandelkosten te koppelen aan het hoofdstuk waar een speler in zit. Bijv. na het voltooien van het onderzoek "gevanceerde verkenner".
b) Breng het aantal toernooi-rondes terug naar 5 rondes in 5 dagen. Veel spelers ervaren het als te belastend om 2 toernooi-rondes op 1 dag te moeten doen. Om toch dezelfde beloningen te kunnen krijgen zouden de gevechten ietsjes moeilijker kunnen als dit in combinatie gebeurt met het loskoppelen van troepenomvang met de onderzoeken daarvoor.

Voordelen
Iedereen heeft op deze manier gelijke kansen (want in balans met hoofdstukniveau) voor de toernooi-rangorde prijzen.
Voor iedereen zou het mogelijk kunnen blijven om de toernooien in te blijven zetten voor evenementen en avonturen.

Nadelen
Ontwikkeltijd voor de Devs
Rekenwerk voor de Devs (rebalancing), en het is altijd een verrassing waar dat op uitkomt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Motivatie
De toernooien gaan steeds belangrijker worden omdat ze tevens noodzakelijk zijn om evenementen en bs-avonturen te kunnen voltooien. Maar veel spelers hebben problemen met de toernooien, en raken daardoor minder gemotiveerd voor evenementen en advonturen. Om te voorkomen dat spelers gaan afhaken hierdoor, is het nodig om de toernooien aan te passen.

Voorstel
a) Koppel de troepenomvang in de toernooien los van de onderzoeken upgrade troepenomvang. De grootte van de troepenomvang en tevens stijgende kosten voor onderhandelen is voor de latere hoofdstuk niet meer bij te trainen en/of goederen te produceren. Het grootste euvel hierbij is vooral de tijd.
Een goed idee van wsids is om de tropenomvang/onderhandelkosten te koppelen aan het hoofdstuk waar een speler in zit. Bijv. na het voltooien van het onderzoek "gevanceerde verkenner".
b) Breng het aantal toernooi-rondes terug naar 5 rondes in 5 dagen. Veel spelers ervaren het als te belastend om 2 toernooi-rondes op 1 dag te moeten doen. Om toch dezelfde beloningen te kunnen krijgen zouden de gevechten ietsjes moeilijker kunnen als dit in combinatie gebeurt met het loskoppelen van troepenomvang met de onderzoeken daarvoor.

Voordelen
Iedereen heeft op deze manier gelijke kansen (want in balans met hoofdstukniveau) voor de toernooi-rangorde prijzen.
Voor iedereen zou het mogelijk kunnen blijven om de toernooien in te blijven zetten voor evenementen en avonturen.

Nadelen
Ontwikkeltijd voor de Devs
Rekenwerk voor de Devs (rebalancing), en het is altijd een verrassing waar dat op uitkomt.

De koppeling van moeilijkheidsgraad aan de troepengrote in de huidige vorm is idd een drama.
Ben er echter meer voor om de troepen onderderzoeken gewoon allemaal verplicht te stellen. dat is veruit de makkelijkste oplossing.
 
De koppeling van moeilijkheidsgraad aan de troepengrote in de huidige vorm is idd een drama.
Ben er echter meer voor om de troepen onderderzoeken gewoon allemaal verplicht te stellen. dat is veruit de makkelijkste oplossing.

ik ben niet akkoord dat alle onderzoeken te verplichten een oplossing is, dat maakt nog steeds dat spelers die niet ver avanceren in de onderzoeksboom, het nog steeds belachelijk makkelijk hebben tov einde tech spelers. (denk aan de gilde die elke week oplitst in 2 andere gildes met kleinere spelers)

Al de andere ideeën zijn al vaak geopperd op beta forum. Maar komt niks van in huis jammergenoeg. Kudos dat jij nog steeds de moed hebt om het te blijven proberen. Ik heb vrees het al opgegeven om goede suggesties naar inno te doen. Ze willen toch niet luisteren

Zie bv: https://beta.forum.elvenar.com/index.php?threads/battle-tournament-timer-16h.6664/
 

DeletedUser2021

Guest
ik denk eerder dat het wat vroeger opstarten van de onderzoeken voor de troepen uit het oefenterrein en het huurlingen kamp hier meer zullen opleveren dan het nu al het geval is , en dat dit eerder een mogelijkheid zal zijn om toe te passen .
de upgrades van deze troepen begint gewoon te laat in het spel om ze in de meeste gevallen goed te kunnen gaan gebruiken .
 
als een echte herbalancering uitblijft maakt het niet uit wat er gebeurt. In principe ben ik het met CW eens verplicht alle onderzoeken, gelijke monniken gelijke kappen maar als dat gebeurt zonder enige, correcte, aanpassing van het gevechtssysteem staat het paard nog steeds achter de wagen.
Handmatig vechten duurt te lang en is dus geen optie, op automaat kost een vermogen aan strijders en afkopen is een aanslag op meestal je niet bonus voorraden. Geen van de keuzes biedt dus echte soelaas.
Dus een versimpeling van het geheel van agressieve handelingen moet op de schop. Meer basic, 5 krijgersoorten is meer dan genoeg en bouw die desnoods uit in een sterrensysteem zorg tegelijkertijd dat de training de verliezen bijhoudt ergo dat je zelfs iets overproductie hebt en dat het vechten op alle fronten weer doenlijk wordt. (Iets wat voor mij niet hoeft want dat was de oorspronkelijke insteek naar hier eindelijk een spel te hebben zonder vechtactie)
 

DeletedUser

Guest
Alle onderzoeken "troepenomvang upgrade" verplicht maken gaat het helaas voor de toernooien alleen maar erger maken. Ik weet dat ik dat ook eerst voorgesteld had, maar dat was voordat ik wist dat er in het Elementalen weer 4 van deze onderzoeken bijkomen, waarvan 3 verplicht.

De situatie is nu (zonder die extra 4) dat als je alle onderzoeken gedaan hebt, in een gewone provincie op "moelijk" het vechten gemakkelijker is dan in een toernooi in ronde 4 vanaf de 7de/8ste provincie vechten. Ronde 5 is al een drama geworden (troepenomvang in het toernooi wordt dan al groter dan je normale troepenomvang en onderhandelskosten gaan in de 10.000den per goedje per gevecht). Ronde 6 is (voor mij in ieder geval) al niet haalbaar meer.

Als er niets veranderd, zal ik met die 3 verplichte en 1 optionele (mocht die ook verplicht worden), niet verder meer komen in de toernooien als ronde 3.

In volgende hoofdstukken (ooit) zullen er ongetwijfeld weer meer "troepenomvang upgrade" onderzoeken komen. Dan kunnen de spelers die in die hoofdstukken zitten de toernooien zo zoetjes aan wel vergeten. En dus ook de evenementen (voor relikwieën verzamelen) en het bs avontuur (voor spreuken verzamelen).

Al de andere ideeën zijn al vaak geopperd op beta forum. Maar komt niks van in huis jammergenoeg. Kudos dat jij nog steeds de moed hebt om het te blijven proberen. Ik heb vrees het al opgegeven om goede suggesties naar inno te doen. Ze willen toch niet luisteren

Deze instelling vind ik nogal demotiverend. Als we stoppen met feedback geven en suggesties opperen voor hoe het anders kan, gaat we dus eigenlijk ook het spel opgeven en wordt het forum niets anders meer dan een grote klaagmuur
 

DeletedUser1427

Guest
Motivatie
De toernooien gaan steeds belangrijker worden omdat ze tevens noodzakelijk zijn om evenementen en bs-avonturen te kunnen voltooien. Maar veel spelers hebben problemen met de toernooien, en raken daardoor minder gemotiveerd voor evenementen en advonturen. Om te voorkomen dat spelers gaan afhaken hierdoor, is het nodig om de toernooien aan te passen.

Voorstel
a) Koppel de troepenomvang in de toernooien los van de onderzoeken upgrade troepenomvang. De grootte van de troepenomvang en tevens stijgende kosten voor onderhandelen is voor de latere hoofdstuk niet meer bij te trainen en/of goederen te produceren. Het grootste euvel hierbij is vooral de tijd.
Een goed idee van wsids is om de tropenomvang/onderhandelkosten te koppelen aan het hoofdstuk waar een speler in zit. Bijv. na het voltooien van het onderzoek "gevanceerde verkenner".
b) Breng het aantal toernooi-rondes terug naar 5 rondes in 5 dagen. Veel spelers ervaren het als te belastend om 2 toernooi-rondes op 1 dag te moeten doen. Om toch dezelfde beloningen te kunnen krijgen zouden de gevechten ietsjes moeilijker kunnen als dit in combinatie gebeurt met het loskoppelen van troepenomvang met de onderzoeken daarvoor.

Voordelen
Iedereen heeft op deze manier gelijke kansen (want in balans met hoofdstukniveau) voor de toernooi-rangorde prijzen.
Voor iedereen zou het mogelijk kunnen blijven om de toernooien in te blijven zetten voor evenementen en avonturen.

Nadelen
Ontwikkeltijd voor de Devs
Rekenwerk voor de Devs (rebalancing), en het is altijd een verrassing waar dat op uitkomt.

Bedankt voor je idee, ik heb eigenlijk de volgende vragen over dit idee, zou je dit kunnen toelichten:

"Koppel de troepenomvang in de toernooien los van de onderzoeken upgrade troepenomvang. De grootte van de troepenomvang en tevens stijgende kosten voor onderhandelen is voor de latere hoofdstuk niet meer bij te trainen en/of goederen te produceren. Het grootste euvel hierbij is vooral de tijd.
Een goed idee van wsids is om de tropenomvang/onderhandelkosten te koppelen aan het hoofdstuk waar een speler in zit. Bijv. na het voltooien van het onderzoek "gevanceerde verkenner."

*Houdt dit dan ook in voor spelers die onderhandelen dat goederen als Orks besteed kunnen worden als deze spelers in de Ork & Kobolden hoofdstuk zitten?
*Veranderen de soorten 'vijandelijke eenheden' dan ook als deze toernooi provincies gekoppeld gaat worden aan een hoofdstuk?
 

DeletedUser

Guest
*Houdt dit dan ook in voor spelers die onderhandelen dat goederen als Orks besteed kunnen worden als deze spelers in de Ork & Kobolden hoofdstuk zitten?

Om eerlijk te zijn ben ik er altijd vanuit gegaan dat dit al zo was. Tot mijn grote verbazing kon ik echter op de beta in einde boselvenhoofdstuk nog steeds onderhandelen in toernooien zonder dat het mij daar Orken kostte. Misschien dat het er mee te maken heeft dat ik in het Orkenhoofdstuk daar 2 optionele troepenomvang upgrade onderzoeken heb overgeslagen.

Maar als je een grotere troepenomvang in wilt zetten in de toernooien vanaf het voltooien van de geavanceerde verkenner, dan zouden Orken voor de onderhanding pas ingezet kunnen worden bij de start van het boselvenhoofdstuk. Aan het begin van het Orkenhoofdstuk kun je nog geen Orken trainen.

*Veranderen de soorten 'vijandelijke eenheden' dan ook als deze toernooi provincies gekoppeld gaat worden aan een hoofdstuk?

Lijkt mij eigenlijk wel een leuk idee ja. Per hoofdstuk een grotere troepenomvang en andere (sterkere?) vijanden. Dat maakt de toernooien dan ook gelijk weer gevarieëerd en uitdagender per hoofdstuk. Want nu is het wel een beetje meer van hetzelfde met de vijanden, en dat maakt het best wel saai.
 

DeletedUser2021

Guest
een zwaar hekelpunt hierin zijn ook de provinciegevechten die voor de kleinere acc veel te snel te moeilijk worden .
met mijn klein acc ( longest day ) ben ik net begonnen aan hoofdstuk 5 ( 50 provincies voor nodig waarvan er al 10 à 15 moeilijkheidsgraad rood ) ; daar is het al onmogelijk om nog meer dan 2 tot 4 gevechten in een provincie af te werken / kopen per week gezien de hoeveelheid tegenstanders men hier al krijgt ten overstaan van de hoeveelheid troepen die men per dag kan aanmaken en de bijhorende kostprijs / opbrengsten aanmaak goederen .
vb , zwaard /boog 71 st duur 2 uur ( lvl 2 ); golem / treant11 st duur 1u53 ( lvl1) ; tovenares , 17 duur 1u56 (lvl1) , hondjes 71 1u15 ( lvl1 ) , dit weekend net verhoogd van 51 en 9 per eenheid
met een moeilijkheidsgraad van de provincies op rood lvls 1en 2 troepen met een troepen omvang van een 140 ( mijn ) tegen een 340 eenheden .
met momenteel 54 provincies van de 74 die er voor het volgende hoofdstuk nodig zijn .
 
Deze instelling vind ik nogal demotiverend. Als we stoppen met feedback geven en suggesties opperen voor hoe het anders kan, gaat we dus eigenlijk ook het spel opgeven en wordt het forum niets anders meer dan een grote klaagmuur
Sorry hoor, maar het is nu eenmaal hoe ik het aanvoel. Ik wordt graag het tegendeel bewezen, maar zolang ze geen tijd hebben om hun eigen beloftes die al meer dan een jaar oud zijn te implementeren, dan denk ik ook niet dat ze tijd hebben voor andere suggesties :(
Ik heb het tussen haakjes over de blauwdrukken nut voor niet diamant spelers, en meer dan 10 kapotte scherven opslag.
 

DeletedUser1427

Guest
Sorry hoor, maar het is nu eenmaal hoe ik het aanvoel. Ik wordt graag het tegendeel bewezen, maar zolang ze geen tijd hebben om hun eigen beloftes die al meer dan een jaar oud zijn te implementeren, dan denk ik ook niet dat ze tijd hebben voor andere suggesties :(
Ik heb het tussen haakjes over de blauwdrukken nut voor niet diamant spelers, en meer dan 10 kapotte scherven opslag.

Er komen veel ideeën binnen bij de ontwikkelaars vanuit uiteraard andere fora ook. Een idee wordt pas opgepakt zodra er ruimte en tijd beschikbaar is naast de stroom ontwikkelingen die eigenlijk prioriteit hebben. Helaas kan dit dus betekenen dat een idee hoe goed deze ook is voor een lange tijd aan de zijkant ligt omdat daarvoor wellicht meer tijd nodig is om dit te verwerken. Hoe groter een idee des te groter uiteraard beschikbare tijd ervoor moet zijn.

Vanuit dit forum zijn er nog geen polls geweest over blauwdrukken, dit zien we natuurlijk graag gebeuren, als jij een idee hebt over blauwdrukken (al genoemd) of juist een uniek idee zien wij dat uiteraard graag. Weet dat als de vraag uit meerdere plekken komt de boodschap naar de ontwikkelaars ook kan zijn dat er grote vraag naar is.

Ik zie graag vanaf dit punt weer concrete feedback over het idee die @Didi1 geplaatst heeft.
 

DeletedUser3236

Guest
+1

Wat betreft punt a van het voorstel: Ik ben het eens dat de kosten van een toernooi moeten worden losgekoppeld van de troepengroote die beschikbaar is in de provincies, en dat de over het algemeen de kosten per toernooi iets omlaag moeten. Om de door Didi1 genoemde redenen, en nog een paar andere:

+ Het is niet logisch en niet duidelijk dat het vergroten van je troepenomvang het toernooi duurder maakt. Het wordt uiteindelijk wel duidelijk als het te laat is en je niet meer terug kan. (in het spel, op het forum is het bekend, maar dat leest mischien maar 10% van de spelers)

+ Het maakte de keuze voor het vechten in provincies duidelijk de mindere keuze tov. afkopen in provincies, mijn inziens zouden de 2 keuzes ongeveer gelijk gebalanceerd moeten zijn.

wat betreft de implementatie,
De koppeling van moeilijkheidsgraad aan de troepengrote in de huidige vorm is idd een drama.
Ben er echter meer voor om de troepen onderderzoeken gewoon allemaal verplicht te stellen. dat is veruit de makkelijkste oplossing.

Ik weet niet of het 'veruit de makkelijkste oplossing is'. Eigenlijk lijkt het me moeilijker dan ontkoppelen omdat je dan een manier moet introduceren waardoor iedereen weer onderzoeken moet gaan doen in oude hoofdstukken, soms zelfs met gast ras goederen. Of bepaalde spelers krijgen onderzoeken gratis. Volgens mij is het wel eens eerder gedaan, maar of het daardoor deze keer makkelijker wordt?

Een goed idee van wsids is om de tropenomvang/onderhandelkosten te koppelen aan het hoofdstuk waar een speler in zit. Bijv. na het voltooien van het onderzoek "gevanceerde verkenner".

Dit heeft ook een nadeel, namelijk dat een toernooi vlak voor het einde van een hoofdstuk veel makkelijker is dan aan het begin.

Daarom zou ik zeggen, laat het spel de minumum troepen omvang van een speler berekenen, dus exclusief de optionele onderzoeken en die minumum troepen omvang als basis dienen voor de kosten van het toernooi.

Je krijgt op deze manier een meer geleidelijke curve dan per hoofdstuk. Je hebt dan dus alleen een andere input van het toernooi algoritme. Dit is mijn inziens nog makkelijker te implementeren dan alle onderzoeken verplicht maken. Mocht er tijd over zijn bij de ontwikkelaars, :rolleyes:, dan zou er nog iets bij kunnen komen wat intrapoleert tussen twee verplichte omvang onderzoeken, of kunnen nog andere factoren ingebracht worden die de ratio, (verwachte inkomsten stad)/(kosten toernooi) zoveel mogelijk gelijk houden ongeacht de plaats van de speler in de onderzoeksboom.

b) Breng het aantal toernooi-rondes terug naar 5 rondes in 5 dagen. Veel spelers ervaren het als te belastend om 2 toernooi-rondes op 1 dag te moeten doen. Om toch dezelfde beloningen te kunnen krijgen zouden de gevechten ietsjes moeilijker kunnen als dit in combinatie gebeurt met het loskoppelen van troepenomvang met de onderzoeken daarvoor.

Is dit echt nodig en een logisch gevolg uit de redenen die zijn gegeven om het toernooi te verbeteren of zijn er mensen die liever minder moeite doen en daarom hierover klagen. En als je het wat dit betreft makkelijker maakt hoe gaan de top scoorders die tijd over hebben dan het verschil maken? meer push accounts?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Daarom zou ik zeggen, laat het spel de minumum troepen omvang van een speler berekenen, dus exclusief de optionele onderzoeken en die minumum troepen omvang als basis dienen voor de kosten van het toernooi.

Dat is ook een goede optie, tel de optionele onderzoeken niet mee voor de toernooien, en iedereen is wat dat betreft ook weer gelijk getrokken :)
Maar ik hoop dan eigenlijk wel dat alle troepenonderzoeken in volgende hoofdstukken optioneel zijn, want anders lopen we over een tijdje weer tegen hetzelfde probleem aan (te grote troepenomvang om toernooi nog goed te kunnen doen).


Is dit echt nodig en een logisch gevolg uit de redenen die zijn gegeven om het toernooi te verbeteren of zijn er mensen die liever minder moeite doen en daarom hierover klagen. En als je het wat dit betreft makkelijker maakt hoe gaan de top scoorders die tijd over hebben dan het verschil maken? meer push accounts?

Het schema voor het toernooi zoals het nu is:
Ronde 1) dinsdagavond
Ronde 2) woensdagmiddag
Ronde 3) Donderdag heel vroeg in de ochtend (denk tussen 6:00 en 8:00)
Ronde 4) Wederom donderdag maar nu heel laat in de avond (denk tussen 22:00 en 24:00)
Ronde 5) Vrijdag
Ronde 6) Zaterdag
Eventueel kun je de dubbele ronde ook op vrijdag doen, maar dan blijft het wel met dezelfde tijden.

Die 2 rondes op 1 dag is voor veel mensen een probleem. De vroege vogels zitten voor de avondronde te tollen van de slaap. De nachtbrakers voelen zich tijdens de ochtenronde nog een zombie. Omdat het toernooi elke week is, vind ik dit niet zo geslaagd voor de rust en gezondheid van spelers. We hebben btw ook best wel veel spelers die gezondheidsklachten hebben, voor hun is het helemaal te zwaar, terwijl andere elementen van het spel prima kunnen.
 

DeletedUser3236

Guest
Ik snap dat het voor veel mensen een probleem is om 6 rondes in 5 dagen te doen zeker als gezondheid mee gaat spelen. Ik ben nog vrij nieuw bij Elvenar, ik heb nu ongeveer 20 keer meegedaan met het toernooi, en slechts drie keer heb ik de laatste ronde kunnen doen.

Maar is het nodig voor het spel dat iedereen de laatste ronde kan doen? Wordt Elvenar er leuker door voor veel spelers?
 

DeletedUser

Guest
Ik snap dat het voor veel mensen een probleem is om 6 rondes in 5 dagen te doen zeker als gezondheid mee gaat spelen. Ik ben nog vrij nieuw bij Elvenar, ik heb nu ongeveer 20 keer meegedaan met het toernooi, en slechts drie keer heb ik de laatste ronde kunnen doen.

Maar is het nodig voor het spel dat iedereen de laatste ronde kan doen? Wordt Elvenar er leuker door voor veel spelers?

Het is niet nodig dat iedereen elke week de laatste ronde kan doen. Maar ik vind dat het wel voor iedereen mogelijk moet kunnen zijn als ze dat willen en niet dat je iets van het spel niet kunt doen vanwege gezondheidsproblemen of RL verplichtingen
 
de blauwdruk van de speldruk mag inderdaad best wel eens tegen het licht gehouden worden en ben het 100% met @Didi1 eens dat er relatief veel mensen zijn die met fysieke problemen kampen waardoor, zelfs voor kerngezonde spelers, de dagen onverteerbaar lang zijn als he aan die toernooien voluit wilt mee spelen. Sinds de totale omvorming van legers maar ook van de toernooien is er nu al discussie dat het spelsysteem eigenlijk absoluut niet meer klopt maar de enige reactie die je krijgt als je er een ticket aan waagt is dat je nog niet alles onderzocht hebt en de verbeteringen, lees haalbaarheid om normaal te kunnen vechten, weer net iets verder liggen als daar waar je op dat moment bent.
Dus!!
Als ik nu een ticket aan maak, omdat ik eigenlijk nog steeds die problemen ondervind, moet ik eerst de Elementaren afwerken om dus enige verbeteringen te krijgen? Helaas spijt me geloof er geen ....... meer van.
 

DeletedUser

Guest
Tja, waar ik al bang voor was, is gisteravond bevestigd :(:(:(.
Ik moest in het Elementalenhoofdstuk Troepenomvang upgrade 40 onderzoeken, en het toernooi begint daardoor nu duidelijk einde verhaal te worden. In de 8ste provincie in de 1ste ronde begon ik al gevechten te verliezen, ondanks dat ik momenteel 3 van die tijdeljke gebouwtjes heb staan! De vijanden zijn sterker (3-sterren Banshees!), troepenomvang is absurd (valt niet meer tegen op te trainen) en onderhandelingskosten zijn niet meer op te brengen.

Voor degenen die nog niet zo ver zijn in de onderzoeksboom: ooit ben je wel zo ver! Dus help mee alsjeblieft om ideeën te ondersteunen die deze ellende kunnen voorkomen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ondersteun dit idee. Ik vind dat het steeds moeilijker wordt om voldoende troepen elke week te trainen en ik ben steeds meer troepen en goederen kwijt naarmate de rondes vorderen. Ik zou het zelfs fijn vinden. Moet er niet aan denken om in de toekomst net als Didi dit probleem tegen te komen. Verder ben ik van mening dat 2 rondes per dag niet mogelijk is voor diegenen die 9 uur per dag werken (reistijd niet meegerekend) Het is mij nooit gelukt in ieder geval. Het lukt mij alleen om de avondrondes te doen ( als ik niet door vermoeidheid in slaap val)
Groetjes
 
Bovenaan