• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Discussietopic Wereld Winyandor

Is dat mogelijk dan? Zijn het geen afzonderlijke werelden zonder connectie?
upload_2019-9-14_15-32-58.png

upload_2019-9-14_15-34-32.png


Duidelijker kan ik het niet bewijzen.

Je hebt bij elvenar servers, en servers staan los van elkaar voor elke server is een aparte account nodig.
Maar elke server heeft 1 of meer werelden, en 1 account kan daarmee 1 of meer werelden bespelen.
Diamanten zijn account gebonden en zijn dus op elke wereld beschikbaar voor dezelfde speler.
 

Deleted User - 147694

Guest
Ok, ik ga dus wel op de 2e wereld spelen, maar dan voor de wensputten. :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Ik heb een probleem waarbij ik niet een melk koe account als zodoende kan bespelen, ik wil voor elk account het best mogelijke hebben...

Overigens moet je de wensputten die je gebruiken wilt wel op die 2e wereld binnen weten te halen.

Bij werkte het bij het afgelopen zomerevent zo, 1000% inzet bij hoofdaccount (37 Zeemeerminartefacten), 80% inzet bij 2e account (16 Zeemeerminartefacten), 60% inzet bij 3e account (11 Zeemeerminartefacten). Overigens haal ik bijna altijd wel de eindstreep met de accounts ondanks de verschillen in fanatisme tussen de accounts. :D
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Om in één overzicht (nogmaals) een antwoord te geven op de meest gestelde vragen:

De redenen om een nieuwe wereld te openen
Er zijn verschillende redenen om een nieuwe wereld te openen, waaronder:
  • Er is veel vraag naar om andere bonusgoederen te krijgen of met een ander ras te spelen. Door een nieuwe wereld te openen, kan je spelen met het nieuwe ras en heb je een kans dat je andere bonusgoederen krijgt. Een nieuw account is nu niet meer nodig (wat we in de afgelopen jaren hebben aangeraden voor spelers die toch beide rassen wilde spelen), wat accountveiligheidskwesties voorkomt (spelers die hun tweede e-mailadres vergeten of waarvan die verwijderd wordt, waardoor ze geen nieuw wachtwoord meer aan kunnen vragen).
  • Een nieuwe speler heeft een vrij kleine kans om de top te bereiken. Met een nieuwe wereld is het mogelijk om voor de huidige spelers op een tweede wereld te starten en daar mee te doen in de top.
  • Een nieuwe wereld zorgt ervoor dat spelers die het laatste hoofdstuk bereikt hebben, onder dezelfde naam een tweede stad kunnen maken, zonder hun progressie te verliezen.
  • Een nieuwe wereld geeft je ook de mogelijkheid om andere spelers te leren kennen in een nieuwe broederschap, je eigen broederschap op te richten of je kan natuurlijk met je huidige broederschap afspreken om weer samen te gaan spelen op de nieuwe wereld.
Pushaccounts
Er zijn enkele spelers die zich afvragen hoe het met de pushaccounts staat. Dat staat volledig los van een nieuwe wereld, maar concreet gezien hebben we 3 meldingen ontvangen in de afgelopen 60 dagen. Alle meldingen die binnenkomen behandelen we, maar we "hunten" niet op het hebben van een pushaccount. We zijn dus afhankelijk van meldingen om actie te kunnen ondernemen.

Wensput-constructie
Dan de wensput-constructie die spelers hier aankaarten: Ja, het is mogelijk om een tweede stad te maken puur voor de wensputten en ja, er is op dit moment nog geen verbod op. Mochten er ideeën zijn voor een systeemoplossing (dus niet het onder de Fair Play regel laten vallen of een nieuwe regel hiervoor maken, want dan komt de last bij de moderatoren terecht), waarbij de oplossing niet is "Diamanten op één wereld beschikbaar maken en niet delen" (want dat kan juridisch niet vanwege de premium licentieovereenkomst), dan horen we het graag.

Wat neem je mee en wat moet je opnieuw opbouwen
Alles moet je opnieuw opbouwen als je op een nieuwe wereld start, met uitzondering van je diamanten. De diamanten zijn gedeeld over beide werelden, als je diamanten gebruikt op de nieuwe wereld zullen die er ook af gaan op Arendyll en vice versa.

Verder: Arendyll wordt niet opgeheven en blijft gewoon bestaan (in tegenstelling tot werelden op Grepolis, een ander spel van InnoGames). Je bent volledig vrij om op de nieuwe wereld te spelen, het is absoluut niet verplicht. We willen vooral een optie bieden om met meerdere rassen te spelen en opnieuw vanaf "0" te beginnen zonder je voortgang te verliezen.
 
Ok, ik ga dus wel op de 2e wereld spelen, maar dan voor de wensputten. :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Ik heb een probleem waarbij ik niet een melk koe account als zodoende kan bespelen, ik wil voor elk account het best mogelijke hebben...

Overigens moet je de wensputten die je gebruiken wilt wel op die 2e wereld binnen weten te halen.

Bij werkte het bij het afgelopen zomerevent zo, 1000% inzet bij hoofdaccount (37 Zeemeerminartefacten), 80% inzet bij 2e account (16 Zeemeerminartefacten), 60% inzet bij 3e account (11 Zeemeerminartefacten). Overigens haal ik bijna altijd wel de eindstreep met de accounts ondanks de verschillen in fanatisme tussen de accounts. :D
je zal zien dat het een stuk makkelijker is als je niet eind-tech bent. Scouts en onderzoek een tech zijn plots heel makkelijke quests :) vision vapor is dan weer moelijk denk ik met een nieuwe stad (wegens geen relics en geen CC op voorraad)
 
Ooh en didi, ik raad aan om een volledig nieuwe account aan te maken met ander emailadres. Ik geloof dat jij net als ik de nieuwsbrief al een hele tijd niet meer krijgt. Op die manier krijg je hem dan toch terug, is een snellere fix dan wachten tot inno het aanpakt :p

die nieuwsbrief werkt toch altijd maar op 1 wereld, dus als je de link in de brief klikt, dan krijg je de 'beloning' in de eerste wereld die je opent, en niet in de volgende werelden.
 

DeletedUser

Guest
Ooh en didi, ik raad aan om een volledig nieuwe account aan te maken met ander emailadres. Ik geloof dat jij net als ik de nieuwsbrief al een hele tijd niet meer krijgt. Op die manier krijg je hem dan toch terug, is een snellere fix dan wachten tot inno het aanpakt :p

die nieuwsbrief werkt toch altijd maar op 1 wereld, dus als je de link in de brief klikt, dan krijg je de 'beloning' in de eerste wereld die je opent, en niet in de volgende werelden.

Bedankt voor de tip, maar ik hou het eigenlijk liever bij 1 account. Het is wel jammer van de beloningen, maar dat is dan maar zo
 

DeletedUser1456

Guest
Is dan Constructen XIV in Arendyll het laatste hoofdstuk?
En kun je dus ook niet meer echt groeien.
 
Is dan Constructen XIV in Arendyll het laatste hoofdstuk?
En kun je dus ook niet meer echt groeien.
Ja en nee.

Het is op dit moment het laatste hoofdstuk, je kunt het niet voltooien en naar een volgend hoofdstuk gaan op dit moment.

Er worden echter steeds nieuwe hoofdstukken toegevoegd. Zodra dat beschikbaar is kun je het constructen hoofdstuk afsluiten en het nieuwe hoofdstuk spelen (maar niet afsluiten tot het daarop volgende hoofdstuk uitgebracht wordt, enzovoort.
 

DeletedUser1456

Guest
Ja en nee.

Het is op dit moment het laatste hoofdstuk, je kunt het niet voltooien en naar een volgend hoofdstuk gaan op dit moment.

Er worden echter steeds nieuwe hoofdstukken toegevoegd. Zodra dat beschikbaar is kun je het constructen hoofdstuk afsluiten en het nieuwe hoofdstuk spelen (maar niet afsluiten tot het daarop volgende hoofdstuk uitgebracht wordt, enzovoort.


Oke dank voor je reactie
 

DeletedUser1456

Guest
Revugio, de nieuwe wereld is EXACT hetzelfde als de huidige. Eigenlijk is er niets nieuws aan.


Nou oke, ik had gehoopt dat het dan ook andere gebouwen waren.

En had nog meer gehoopt dat de nieuwe wereld een doorgroei mogelijkheid was.
Of een soort verlenging met nog meer gastrassen enz.

Eigenlijk wel jammer.
 

DeletedUser2665

Guest
Nou oke, ik had gehoopt dat het dan ook andere gebouwen waren.

En had nog meer gehoopt dat de nieuwe wereld een doorgroei mogelijkheid was.
Of een soort verlenging met nog meer gastrassen enz.

Eigenlijk wel jammer.

Ja, ik begrijp je wens.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Zien de gebouwen er ook anders uit in de nieuwe wereld?
Dat ligt eraan. Als je op Arendyll als mens speelt en je gaat op Winyandor als elf spelen, dan zullen de gebouwen er in elfen-style uitzien. De gebouwen zijn echter niet anders als je een identieke stad op Arendyll en Winyandor vergelijkt.
 

DeletedUser1456

Guest
Dat ligt eraan. Als je op Arendyll als mens speelt en je gaat op Winyandor als elf spelen, dan zullen de gebouwen er in elfen-style uitzien. De gebouwen zijn echter niet anders als je een identieke stad op Arendyll en Winyandor vergelijkt.

Oke dat snap ik.

Ik had mij alleen een nieuwe wereld anders voorgesteld.
Misschien wel dat je daar nieuwe gebouwen moet plaatsen in een lege stad. Maar wel dat je dan verder groeit.
Maar had een beetje verwacht dat je dan nog verder in het spel zou komen.
Maar nu stopt het zo in Arendyll als je het laatste hoofdstuk hebt gedaan en moet je in Winyandor opnieuw beginnen. Vindt ik persoonlijk erg jammer.
 

DeletedUser234

Guest
Ik persoonlijk ben er niet blij mee, Arendyll loopt nu al leeg. :(

Dus niet zeggen dat het geen negatief effect heeft en je het gewoon links kan laten liggen als je het niks vind. Ik ondervind er wel degelijk de negatieve gevolgen ervan.

Als er dan straks met die wensputten van 2de wereld ook gebruik gemaakt kan worden van dei dai's in de eerste wereld, dan hou ik mijn hart vast.

Ik ben blij voor alle spelers die er wel blij mee zijn. :)
 

Deleted User - 147694

Guest
je zal zien dat het een stuk makkelijker is als je niet eind-tech bent. Scouts en onderzoek een tech zijn plots heel makkelijke quests :) vision vapor is dan weer moelijk denk ik met een nieuwe stad (wegens geen relics en geen CC op voorraad)

ivyspine is al wel met de Constructen bezig, ben alleen nog niet door de onderzoeken en opdrachten heen. :D
 

DeletedUser2578

Guest
Revugio, de nieuwe wereld is EXACT hetzelfde als de huidige. Eigenlijk is er niets nieuws aan.
Dan komt het erop neer dat je gewoon een stad erbij neemt maar dan op een wereld met een andere naam. Een account erbij nemen kun je toch ook op Arendyll doen en heb je alles op één wereld zitten lol

Het enige verschil van het spelen op de andere wereld is het switchen van je dia's en dat je mogelijk met helemaal nieuwe spelers vanaf 0 begint.
 
Bovenaan