• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Discussietopic Wereld Winyandor

DeletedUser68

Guest
Ik ben niet voor en ben niet tegen een nieuwe server.
Het geeft andere spelers een nieuwe kans in de top 10 te komen daar gaat het niet om.
De meeste van de spelers hier zullen niet daar ook in de top 10 20 30 willen staan.
maar om een server te openen als de andere nog erg lang niet vol zal zijn is niet slim.
Meer leegloop op de bestaande server omdat de nieuwste spelers al gezien hebben geen kans te hebben in de top 100 te komen zonder een dikke portemonnee.
En daar een kans te hebben om weinig te investeren en lange tijd in de top te kunnen staan.


Hoe je bij de kennis komt dat we nu minder spelers hebben weet ik niet, ik kan dit ontkennen nog bevestigen maar volgens mij zijn we behoorlijk stabiel kwa gebruikers.
Een jaar geleden stond het spelers aantal op 4800 x 8 spelers ruim 38000 spelers
Nu staat het aantal spelers op 3700 x 8 spelers bijna 30000 spelers
Ik zie daar toch echt een verschil in hoor
Als we dan nog iets verder kijken staan er ook nog ruime 800 spelers met 0 punten.

Ik denk dat er hier maar maximaal 7500 spelers zijn zonder minions en dubbel accounts gerekend en niet spelende accounts .
En daar baseer ik dus op nieuwe server is totaal overbodig.
Waar op het forum staat dat we een tweede server willen dan?
Waarom komt het dan pas als er veel minder spelers zijn dan jaar geleden?

Het nieuwe hoofdstuk wordt aan gewerkt "as we speak", maar tijdens een ontwikkelperiode kunnen er diverse problemen boven komen drijven die tijd kosten om op te lossen. Deze kan dus snel of nog wel even duren. (als in een aantal maanden)
Wij kunnen dan ook geen andere uitspraak doen dan dat deze gaat komen zonder een indicatie van wanneer.
Als het hoofdstuk klaar is zal je de aankondiging vinden op beta, en 2 weken later hier.

Ik hoop dat ze het goed aanpakken dit keer
meer provincies na de 457 maar dan met t4 t5 t6 natuurlijk
vele malen meer kp nodig in de tech boom niet dat je er al zonder diamanten er al in 5 weken door heen bent.

edit 28-09 3600 x 8 spelers 28800 spelers we gaan als een speer
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2665

Guest
Is nog vroeg in de ochtend zeker.:):)
We wachten immers al 3 jaar op nieuwe server er zijn nog miljoenen Nederlanders die misschien willen spelen NOTT

Ik ben een vroege vogel, dat zal het probleem niet zijn.
Dat JIJ er niet op zit te wachten wil niet per definitie zeggen dat NIEMAND er behoefte aan heeft.
Ik begrijp al die negativiteit niet. Er komt een extra optie bij, of je die gebruikt is jouw keuze. Ik kan mij ook verbazen over 16 soorten hagelslag in de supermarkt. Ondanks dat ik een (pinda)kaas-eter ben, trek ik er niet tegen ten strijde.
 
Ik vind het geweldig.... ken het ook van andere spelen... je heb 1 naam en krijg bij aanmelden de keuze welke wereld je wilt spelen...

Ik ga zeker daar spelen...toppie...:):):):):)
 

DeletedUser1456

Guest
en hoe gaat het dan met je huidige broederschap? Blijft die bestaan?
Moet je een nieuwe broederschap vormen in de nieuwe wereld? Of gaat die vanzelf mee naar de nieuwe wereld?

Ik hoor het graag

Groetjes,
Revugio
 

Deleted User - 370874

Guest
en hoe gaat het dan met je huidige broederschap? Blijft die bestaan?
Moet je een nieuwe broederschap vormen in de nieuwe wereld? Of gaat die vanzelf mee naar de nieuwe wereld?

Ik hoor het graag

Groetjes,
Revugio

Het is een nieuwe wereld, dit betekend een nieuwe stad, broederschap ect. alles begint bij 0.

Natuurlijk ben je vrij om hetzelfde broederschap op beide werelden te voeren maar deze zal dan opnieuw moeten worden opgebouwd.
 

DeletedUser1456

Guest
Het is een nieuwe wereld, dit betekend een nieuwe stad, broederschap ect. alles begint bij 0.

Natuurlijk ben je vrij om hetzelfde broederschap op beide werelden te voeren maar deze zal dan opnieuw moeten worden opgebouwd.



Oke, dus Arendyll blijft bij het oude, we kunnen daar gewoon verder spelen. Zo begrijp ik het dus.


In de nieuwe wereld begin je dus met niets, maar je kunt dus wel al je huidige leden vragen om ook een broederschap te vormen in de nieuwe wereld.
 

DeletedUser1456

Guest
Nog een vraag.

Je goederen en munten en je voorraad. Kun je die dan ook gebruiken in de nieuwe wereld?

Of krijgen we daar volledig wat anders?
 

Deleted User - 147694

Guest
Je goederen en munten en je voorraad. Kun je die dan ook gebruiken in de nieuwe wereld?

De werkingen van de nieuwe wereld zijn identiek, het enige wat de servers exclusief bind is waarschijnlijk je Diamantenvoorraad.

Het is niet zoals bijvoorbeeld bij Tribal wars dat er verschillende wereldinstellingen zijn.
 
Ik begrijp al die negativiteit niet. Er komt een extra optie bij, of je die gebruikt is jouw keuze.

Dit, exact dit! :D

Wil je niet op de nieuwe wereld spelen, dan staat dat je vrij om het te negeren. In tegenstelling tot veel andere wijzigingen (zoals de tijdboosters, Toren der Eeuwigheid en evoluerende gebouwen, om maar wat te noemen) heeft dit geen effect op je huidige spel/munten/grondstoffen/etc. op de NL-wereld Arendyll.

Ik probeer ieders standpunt te begrijpen, echt waar :) Misschien is het zo dat sommige mensen het gevoel krijgen dat een nieuwe server voor Nederland onnodig gedoe met zich meebrengt, omdat broederschappen en complete steden opnieuw opgebouwd moeten worden om bepaalde 'records' te behalen in toernooien, klassementspunten en 'noem het maar op'. Dat kost uiteraard tijd en moeite, maar iedereen mag zelf besluiten om dat te investeren of niet.

Als Inno heeft gekozen voor een tweede server, laat ze gewoon hun gang gaan. Wie weet komen er in de toekomst nog tien servers en rassen bij. Dat is hun keuze, maar jij beslist over jouw geld en als je dat niet wilt uitgeven is dat prima.

Al die negativiteit is zo jammer, dat is helaas niet alleen beperkt tot dit onderwerp. Natuurlijk ben ik het ook niet altijd eens met bepaalde beslissingen in het spel, en ja het klopt dat Inno niet altijd de richting op gaat die sommige spelers zouden willen zien, maar het echte leven om ons heen is soms al deprimerend genoeg. Aan het eind van de dag is dit een spel en je hebt de luxe/tijd (en sommige zelfs geld) om dit te spelen op jouw manier.

Weer on topic: ik vind het juist een goed idee. Vroeger had je meerdere e-mailadressen nodig om op dezelfde wereld te kunnen spelen en juist dat heeft me ervan weerhouden de 'mensen route' uit te proberen, omdat ik simpelweg het type niet ben dat meerdere e-mailadressen voor één spel wil gebruiken. Nu kan ik met mijn enige account tenminste de andere route in het spel verkennen (ik ben nu een elf).
 

DeletedUser3597

Guest
Wat ik eerder verwacht is dat er op NL2 nu heel veel stadjes gaan verschijnen die vol staan met wensputten, om zo hun hoofdaccount op NL1 aan diamanten te helpen

@Meesterslager Valt dit onder valsspelen? Of is dit juist toegestaan, want dan is deze uitbreiding zeer welkom. (Anders ook wel trouwens, lijkt me leuk om met hetzelfde account met alle kennis die ik al heb opgedaan eens een andere tactiek te volgen).
 
Ik heb jaren The West gespeeld op verschillende werelden, ik vind het wel een toevoeging aan het spel...

Je kan een nieuwe BS beginnen met die willen mee overgaan of een geheel nieuwe met andere spelers...
Zit je vast op de ene wereld kun je toch nog wat doen op andere wereld...

Mijn keuze is niet om direct omhoog te schieten maar om gewoon met wat vrienden een nieuwe wereld aan te gaan...en dat terwijl ik wacht tot boek weer verder gaat...

Zoals ik begrepen heb speel je gewoon met je spelersnaam op 2 werelden die niks met elkaar te maken hebben dus geen gedeelde diamanten, munt of wat ook elk wereld is op zich.... dus vals spelen is onmogelijk...
 
Een vraag, ergens werd vernoemd om je voor de nieuwe wereld aan te sluiten bij anderen, betekend dat dat je bij je nieuwe wereld een andere broederschap kunt hebben? Is de nwe wereld alleen voor vergevorderde spelers of heeft iedereen ook kleine spelers die mogelijkheid?
 

DeletedUser

Guest
Wat ik eerder verwacht is dat er op NL2 nu heel veel stadjes gaan verschijnen die vol staan met wensputten, om zo hun hoofdaccount op NL1 aan diamanten te helpen

@Meesterslager Valt dit onder valsspelen? Of is dit juist toegestaan, want dan is deze uitbreiding zeer welkom. (Anders ook wel trouwens, lijkt me leuk om met hetzelfde account met alle kennis die ik al heb opgedaan eens een andere tactiek te volgen).

Het is in ieder geval geen fair play, want je gebruikt je stadsruimte op de nieuwe wereld, Winyandor, dan alleen maar om er in je stad in de oude wereld, Arendyll, beter van te laten worden. Als spelers dit gaan doen, heeft het opbouwen van Winyandor geen schijn van kans, want alleen diafarms betekent dat het voor echte spelers in de nieuwe wereld een stuk lastiger gaat worden, door m.n geen handel! Ik hoop dan ook dat Innogames dit in de gaten blijft houden en optreedt als het uit de hand loopt.

Helemaal opnieuw beginnen in een gloednieuwe wereld spreekt mij eigenlijk wel aan. Het zou voor mij de charme van het spel weer terug kunnen brengen, want we beginnen daar allemaal op punt 0 en kunnen niet terugvallen op grote spelers die onze goederenvoorraad wel ff spekken en zo. En ik zou in de nieuwe wereld een aardig tijdje verlost zijn van de frustraties van steeds opnieuw eind-tech-speler zijn ;)
 

DeletedUser

Guest
Een vraag, ergens werd vernoemd om je voor de nieuwe wereld aan te sluiten bij anderen, betekend dat dat je bij je nieuwe wereld een andere broederschap kunt hebben? Is de nwe wereld alleen voor vergevorderde spelers of heeft iedereen ook kleine spelers die mogelijkheid?

Nieuwe wereld is voor alle spelers, er zijn daar geen vergevorderde spelers, want we beginnen allemaal piepklein
 
Ik heb jaren The West gespeeld op verschillende werelden, ik vind het wel een toevoeging aan het spel...

Je kan een nieuwe BS beginnen met die willen mee overgaan of een geheel nieuwe met andere spelers...
Zit je vast op de ene wereld kun je toch nog wat doen op andere wereld...

Mijn keuze is niet om direct omhoog te schieten maar om gewoon met wat vrienden een nieuwe wereld aan te gaan...en dat terwijl ik wacht tot boek weer verder gaat...

Zoals ik begrepen heb speel je gewoon met je spelersnaam op 2 werelden die niks met elkaar te maken hebben dus geen gedeelde diamanten, munt of wat ook elk wereld is op zich.... dus vals spelen is onmogelijk...

Klopt op 1 ding na, diamanten zijn account gebonden. omdat je met hetzelfde account op 2 werelden speelt zijn de diamanten dus gedeeld.

@Meesterslager Valt dit onder valsspelen? Of is dit juist toegestaan, want dan is deze uitbreiding zeer welkom. (Anders ook wel trouwens, lijkt me leuk om met hetzelfde account met alle kennis die ik al heb opgedaan eens een andere tactiek te volgen).

Dit is niet valsspelen, het is een keuze van de makers om diamanten te delen zodat als je deze op plek 1 koopt je ze overal kan inzetten.
Als gevolg van evolutie dat we nu "gratis diamanten" kunnen verzamelen is dit een bijeffect.

Het is een keuze die je maakt om dit wel of niet te doen.
Op enkele servers doet men dit met 5-6-7-8 werelden op deze manier, en dan zijn uitbreidingen ineens een heel stuk "goedkoper" ;)
 
Laatst bewerkt:
Het is in ieder geval geen fair play, want je gebruikt je stadsruimte op de nieuwe wereld, Winyandor, dan alleen maar om er in je stad in de oude wereld, Arendyll, beter van te laten worden.
Heb nog niet besloten of ik op de nieuwe wereld ga spelen, maar als ik dat doe, zou ik het denk ik andersom doen.
Op de huidige wereld ben ik zometeen uitgespeeld, en op de nieuwe wereld nog niet. Zou mijn dia generators dus op de oude wereld neerzetten in afwachting van een nieuw hoofdstuk.
 
@CrazyWizard,

The west is ook innogames en daar speel je met 1 account (zelfde naam dus ) 2 of meer werelden en daar is de Dia (weet ff niet meer hoe ze daar heten ) per wereld.... dus niet gedeeld vandaar mijn reactie...
 

DeletedUser286

Guest
Boeiende discussie ;) Heb een aantal jaren geleden Grepolis gespeeld bijna vanaf het begin. Zat bij een fanatieke BS en we hadden een enorm bereik. Toen daar nieuwe werelden openden heb ik nog in een 2e lang meegedaan. Deels met bekende spelers uit eerste wereld (Lambda). Er was geen sprake van overlap van goederen enz. Toen een 3e wereld opende heb ik die ook nog even gespeeld, maar toen was de lol voor mij eraf. Lambda was toen al gestopt. Als dia's tussen werelden kunnen worden uitgewisseld, hetzij direct, hetzij via wensputten, vind ik dat spelvervalsing en oneerlijk t.o.v. startende nieuwe spelers. Ben het eens met Didi1, dat dit eigenlijk niet kan. Als dit voor veel spelers een doel is om ook in de nieuwe wereld te gaan starten, houd ik het alleen bij Arendyll. Ieder de eigen keus uiteraard, maar oppassen dat er geen nevenconstructie als 'verborgen' agenda gaat meespelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1294

Guest
...Wat ik eerder verwacht is dat er op NL2 nu heel veel stadjes gaan verschijnen die vol staan met wensputten, om zo hun hoofdaccount op NL1 aan diamanten te helpen
Is dat mogelijk dan? Zijn het geen afzonderlijke werelden zonder connectie?
 
Bovenaan