• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Discussietopic herontwerp gevechtssysteem

DeletedUser234

Guest
Nog steeds over de toernooien: In level 2 ben ik 2 provincies minder ver gekomen en heb ik 6 gevechten verloren.

Ik heb ook geprobeerd om nog iets op de wereldkaart te vechten, maar helaas nog steeds hopeloos, moet echt paar hoofdstukken wachten ben ik bang.
 
Probleem is dan dat priesters maar 2 vakjes verplaatsen per beurt, en dat de kruisboogschutter echt geen tank is, die gaat direct om, zeker als meer dan 1 zware melee eropgaat.

Ik ben met veel verliezen en wat afkopen door de vorige paar provincies geraakt, en vecht nu ook met enig succes in toernooi, het is niet dat het nooit lukt, maar ik heb de indruk dat er toch een heel aantal gevechten onmogelijk gemaakt zijn.

Oh wat slecht, had daar niet op gelet aangezien hij nu dezelfde spreuk had als de tovenares. alhoewel 5 vakjes schieten ook wel lekker is. maar uit de buurt vluchten als ze eenmaal in de buurt zijn is helaas dan niet mogelijk.

En een kruisboogschutter met 100% immuniteit tegen zware melee is natuurlijk wel een tank. laat de melee eenheden er maar lekker lustig op los beuken.
Maar het is even lastig lezen denk ik, op alle levende zware melee die een kruisboogschutter aanvallen moet natuurlijk wel een spreuk worden geplaatst. zonder spreuk geen 100% immuniteit en dan level ze inderdaad niet zo heel lang.

Ik vind deze toernooien wel beter gebalanceerd dan die van 2 weken geleden. Toen kon ik amper 3-4 provincies doen, nu kom ik dubbel zo ver. Verlies wel veel eenheden, maar win de gevechten en dat lukte 2 weken geleden echt niet.

Ik heb tovenares II, mischien dat dat het verschil is, maar het afgelopen toernooi was het meest lastige toernooi tot nu toe, de 2 ervoor waren super simpel (mist je dus uitgeknopte tovenares had)
 
Op welk level krijg je die immuniteit, en gaat dat door de zware melee te betoveren met priester/tovenares dan?
 
Op welk level krijg je die immuniteit, en gaat dat door de zware melee te betoveren met priester/tovenares dan?
Ik, hoop dat de moerasmonsters geen modderaanval hebben (doe eigenlijk alleen toernooi dus geen idee hoe het op provincies zit, modderaanval komt laat in toernooi)

Je kruisboogschutter heeft 60% schade reductie(DR) tegen zware melee, je priesters 40% via hun aanval, samen is dit 100%
Hie kan je gebruik van maken, door een kruisboogschutter als tank te gebruiken, zijn zwakke plek is echter de dief.
.......................................................
Blijf dansen met je priesters en zorg dat de zware melee om en om wordt aangevallen door de priester (de aanval blijft 2 beurten plakken dus je kan dubbel zoveel zware melee aan als je priesters hebt)

btw dit wordt in de volgende update weer aangepakt en dan werkt dit dus niet meer, maar vooralsnog wel.
 
M'n kannoniers worden in 2 rondes afgemaakt door boogschutters, en doen zelf amper schade aan lichte eenheden (in het toernooi), het is gewoon absurd.
 
Vroeger had ik gezegende paladijnen en priesters dat werkte goed tot tegenstanders groepen die tot 1,5 maal mijn groepgrootte waren en 6 of 7 groepen hadden. Nu is de priester gedevalueerd zijn bereik is sterk afgenomen en hij mag 2 vakjes ipv 1 vakje per beurt lopen. Hij wordt wel direkt aangevallen door boogschutters die een grote aanvals/verdedigingsbonus bonus tegen tovenaars hebben gekregen en dus ook driftig gebruikt worden, hij mag pas als laatste bewegen de boogschutters eerst. Die is dus eigenlijk niet meer te gebruiken. Die boogschutters hebben ook nog eens voordelen tegen de zware melee die al niet zo hard kan lopen. Dus mijn zware eenheden doen al nauwelijks nog mee, want tegen die boogschutters moet ik bijlmannen inzetten dat kost me minstens 2 van mijn 5 troepenplekken. Mijn verliezen bij de toernooien zijn dus sterk toegenomen en vanaf de 3e ronde is het al bijna niet meer te doen.
Over de provincies hoef ik niet te praten, volkomen onmogelijk, altijd 6,7 of 8 groepen tegenover je met 2 tot 3 keer je eigen groepgrootte, ik heb het een paar keer geprobeerd maar werd volledig weggevaagd. Dan maar onderhandelen maar dat kost op mijn huidige niveau toch al gauw 70 tot 80 duizend grondstoffen per provincie, gelukkig (understatement) kost het verkennen nu al meer dan 2 dagen per provincie, dus net tijd genoeg om zoveel grondstoffen te maken...
Ik hoop dat de groepgrootte van de schimmige figuren in de provincies gauw naar een redelijker niveau worden teruggebracht zodat het weer een optie wordt om te vechten.
 
Het gehele gevecht systeem is een farce geworden, heiligdom op lv11 helden smederij op lv6 en toch er niet meer door kunnen komen, vond het vechten 1 van de leukere items in het spel maar is nu alleen nog maar afkopen wat uiteraard geen doen is om een beetje te kunnen spelen :(
 

DeletedUser374

Guest
Nou daar ben ik het helemaal mee eens,
Vechten met een gem. groepsgrootte van 1000 tegen de tegenstander
met een grootte van meestal rond de 5000 of 7000 is gewoon niet te doen !!
Hopeloos op deze manier .kunnen ze de groepen niet iets bijstellen ?
 

DeletedUser234

Guest
Maar als je volgens het schema wel in de juiste ring zit, tov in je boom, dan zou je sterk genoeg moeten zijn. Ben benieuwd of er iemand wel op schema zit en of dan de grootte vd troep wel gelijk is aan die vd vijand. Als het goed is wel, want als de vijand altijd sterker is, is het echt niet eerlijk.
 
Maar als je volgens het schema wel in de juiste ring zit, tov in je boom, dan zou je sterk genoeg moeten zijn. Ben benieuwd of er iemand wel op schema zit en of dan de grootte vd troep wel gelijk is aan die vd vijand. Als het goed is wel, want als de vijand altijd sterker is, is het echt niet eerlijk.
Boself is ring 10, ik kan je zeggen het is al doenbaar in orc hoofdstuk om ring 10 te vechten.
Voor lagere levels kan ik je niks zeggen. het leek op beta soms onmogelijk, maar in volgende update 1.17 worden de combat schade berekeningen wat aangepast, waardoor het soms makkelijke wordt en soms moeilijker (je gaat meer damage doen tegen sommigen, maar je gaat ook minder damage reduction krijgen (geen -100% meer))
 

DeletedUser1702

Guest
Maar als je volgens het schema wel in de juiste ring zit, tov in je boom, dan zou je sterk genoeg moeten zijn. Ben benieuwd of er iemand wel op schema zit en of dan de grootte vd troep wel gelijk is aan die vd vijand. Als het goed is wel, want als de vijand altijd sterker is, is het echt niet eerlijk.

Voor het volgende hoofdstuk moet ik 50 provincies openen en ik zit op 40 met vijanden soms wel 4x sterker dan ik ben.
Voor het volgende hoofdstuk heb ik nog 2x een upgrade troepenomvang te gaan en kan ik nog tovenaressen onderzoeken maar tot nu toe kan ik nauwelijks nog gevechten winnen, ik ben om de haverklap door mijn troepen heen dus ik denk niet dat het systeem aangepast is op te veel provincies hebben.
 
2x troepenomvang en tovenares maakt wel heel veel verschil.
Daarnaast krijg je met de 2 troepenomvang (14 en 15) per troep er ongeveer 100 eenheden bij.

Voor de ergste gevechten is er natuurlijk ook nog het onderhandel knopje. of je gebruikt het knopje voor alles en negeert het systeem gewoon :D
 

DeletedUser374

Guest
Ik ben best wel redelijk ver ( einde hfdst orcs ) en zit met vechten in verschillende ringen,
omdat ik soms expres provincies heb overgeslagen , maar kan echt bijna niks winnen .
Zou niet weten of het zo nog te doen is , hopelijk veranderd er echt wat
 

DeletedUser671

Guest
Sinds wanneer hebben ze de stadsuitbreiding veel duurder gemaakt? De volgende kost bij mij nu 16000K en is dus onmogelijk om vrij te spelen. Dus niet alleen is het onmogelijk geworden om te vechten, het is ook nog eens zinloos geworden uit te breiden.
 

DeletedUser220

Guest
Sinds wanneer hebben ze de stadsuitbreiding veel duurder gemaakt? De volgende kost bij mij nu 16000K en is dus onmogelijk om vrij te spelen. Dus niet alleen is het onmogelijk geworden om te vechten, het is ook nog eens zinloos geworden uit te breiden.
Het is een bug als je hem vrij speeld kost hij 1600k
 

DeletedUser222

Guest
Het is wel een bug, wat je moet betalen wordt bepaald door het aantal uitbreidingen die je hiervoor gekocht hebt.
 

DeletedUser671

Guest
Oke, dan zal ik moeten wachten tot ik hem vrijspeel om te zien wat het is geworden...
 
Bovenaan