• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Dagelijkse login bonus

DeletedUser47

Guest
Het idee van spaarpunten klinkt heel goed, maar ik denk dat het dan te makkelijk wordt om een grote hoeveelheid op te slaan, ik denk dat een combinatie van goederen/kennispunten en om de x aantal dagen diamanten goed genoeg is, misschien af en toe een spreuk erbij. Dan kan je misschien 5-10 dagen vullen. Na die 5-10 dagen reset het weer naar dag 1. Op die manier kan je een redelijke hoeveelheid dagen achter elkaar inloggen en is het ook geen probleem als je een keer niet kan inloggen als je op een hele hoge streak zit. De beloningen zullen natuurlijk per hoofdstuk o.i.d. afgestemd moeten worden.
 

DeletedUser1333

Guest
Laten we zeggen dat je 1 Spaarpunt per dag krijgt.

Tuurlijk, je kunt ze opsparen, maar je krijgt er nog steeds maar 1 per dag, oftewel 365 per jaar.
Die kun je misschien inruilen voor 10×hoofdstuk² aan munten, of een kwart daarvan aan voorraden.
Of 3 spaarpunten voor 1 kennispunt, of 10 spaarpunten voor een "ticket" waarmee je een upgrade van een gebouw of een verkenning een paar uur korter kunt laten duren. Misschien ook relikwieën van je bonusgoederen of eenheden.

Gebouwen zijn ook niet echt een probleem, zolang ze maar niet te groot worden en de kosten hoog genoeg zijn:
Laten we even het culturele gebouw voor de Elfen - de moederboom, nemen.
Hoofdstuk vier, oppervlakte vier (2 × 2), en kosten 290 diamanten. Laten we als formule oppervlakte maal hoofdstuk maal (diamanten/100) doen.
2,9 × 4 × 4 = 2,9 × 16 = 45.1
Naar boven afgerond 46 punten, dus 46 dagen om 'm te kopen. Anderhalve maand. Prima, best te doen als je wil.
De Godin van de Vruchtbaarheid wordt veel vaker neergezet en is ook een goede keuze, en zit ook in hoofdstuk vier. Maar ze kost én meer diamanten, én is veel groter - dusss.... 6,9 maal 9 maal 4 = 6,9 × 36 = 245.1 = 246 na afronding
Acht maanden! Yey! Maar toch ook nog best te doen, als je echt wil - maar ik denk dat de kleinere cultuurgebouwen beter zijn. 3 bij 3 is eigenlijk al te groot. Het kan wel, maar je moet wel heel gemotiveerd zijn en in de latere hoofdstukken gaat het een probleem worden. Het betekent ook dat veel spelers hun Hoofdstuk 1 Cultuurgebouw (Altaar van Enar of Gevangenis der Verdoemden) kunnen neerzetten tegen de tijd dat ze in hoofdstuk 3 zitten, wat de eentonigheid een beetje breekt in je dorp of stad, op voorwaarde dat ze hun Spaarpunten, wel... opgespaard hebben? Maar 34 spaarpunten is best te doen.

En de feeën dan, voor de lol even het Slakkenpaleis zodat je meteen snapt dat de grote cultuurgebouwen niet in de winkel komen:
3000 diamanten, oppervlakte 24, en hoofdstuk 7. 30 × 24 × 7 = 5040.

Laten we zeggen dat je je spaarpunten drie maanden niet uitgeeft. Negentig spaarpunten? OK. Dertig kennispunten? Leuk zakcentje, maar ach, kan ik ook met munten of goederen doen. Of gewoon even flink knokken. Eenheden kun je immers ook opsparen, dus met Kennispunten en Relikwieën zie ik het niet echt een verschil maken.
 

DeletedUser1143

Guest
Op zich klinkt het goed , spaarpunten. Alleen ik zie nog steeds de meerwaarde er niet van zolang er al diamanten in het spel zijn. Waarom niet gelijk gewoon 1 tot 5 diamantjes? die kan je ook opsparen of uitgeven aan alles wat je maar wil?
 

DeletedUser1333

Guest
Op zich klinkt het goed , spaarpunten. Alleen ik zie nog steeds de meerwaarde er niet van zolang er al diamanten in het spel zijn. Waarom niet gelijk gewoon 1 tot 5 diamantjes? die kan je ook opsparen of uitgeven aan alles wat je maar wil?
Juist daarom, denk ik. Met diamanten kun je te veel. Ik denk dat het beter is als diamanten de betaalvaluta blijven.
Diamanten in de loginbonus kun je ook eventueel opsparen voor gronduitbreidingen, wat een eigen set voor- en nadelen heeft.
 

DeletedUser1341

Guest
Juist daarom, denk ik. Met diamanten kun je te veel. Ik denk dat het beter is als diamanten de betaalvaluta blijven.
Diamanten in de loginbonus kun je ook eventueel opsparen voor gronduitbreidingen, wat een eigen set voor- en nadelen heeft.

Wat ook nog zou kunnen dat de spaarpunten dezelfde waarde hebben als diamanten. Dus wat je voorheen enkel met diamanten kon kopen kan nu dus met diamanten of spaarpunten
 

DeletedUser7

Guest
De reden dat ik liever spaarpunten zie dan diamanten is omdat je dan nieuwe prijzen kunt zetten. Je zit niet vast aan de huidige prijzen van diamanten. Voornamelijk voor troepen vind ik de prijs vrij duur, dat zou met een dagelijkse login bonus dan wat beter kunnen worden.
Bovendien, mochten we ooit een 2e wereld krijgen, dan zouden diamanten daarop gedeeld worden. Spaarpunten zou je niet per se hoeven te delen.
 

DeletedUser1341

Guest
De reden dat ik liever spaarpunten zie dan diamanten is omdat je dan nieuwe prijzen kunt zetten. Je zit niet vast aan de huidige prijzen van diamanten. Voornamelijk voor troepen vind ik de prijs vrij duur, dat zou met een dagelijkse login bonus dan wat beter kunnen worden.
Bovendien, mochten we ooit een 2e wereld krijgen, dan zouden diamanten daarop gedeeld worden. Spaarpunten zou je niet per se hoeven te delen.

Wat bedoel je met gedeeld worden?
 

DeletedUser1333

Guest
Als ik 1000 Diamanten koop, kan ik daarvan 500 uitgeven op Wereld A en de andere 500 op wereld B - dit is ook het geval in Forge of Empires. Spaarpunten zijn gebonden aan Wereld A, dus de punten die ik op wereld A krijg kan ik niet uitgeven op wereld B.

Trouwens, ik denk dat Elvenar geen tweede wereld nodig heeft. We kunnen elkaar toch niet aanvallen en de ranglijst is volkomen irrelevant. Het enige wat echt van belang is is het hebben van voldoende buren, en des te minder werelden, des te beter, wat dat betreft...
 

DeletedUser7

Guest
Op het moment is het inderdaad nog zo dat we aan 1 wereld genoeg hebben. Maar een wereld kan niet oneindig door groeien. Dus als we (hopelijk) genoeg spelers krijgen om een wereld te vullen, dan zullen we wel degelijk een tweede wereld moeten openen.
 

DeletedUser990

Guest
Heerlijk om zo optimistisch te kunnen zijn!
Eigenlijk is het belangrijkste een leuke chat met dit spel!

Reken er op nog een week duimen te draaien voor ik dwergenstadhuisgraniet heb, maar met de chat gaat het wel lukken.


Wat een mooi scrabblewoord "Dwergenstadhuisgraniet".
 

DeletedUser1351

Guest
Heb persoonlijk een voorkeur voor de diamanten die je kunt opsparen.
 

DeletedUser472

Guest
dat zal maar 1 keer werken

maar maakt niet uit hoeveel dias je zou krijgen (niet 0)uiteindelijk krijg je meer dan 700 dias want dat krijg je maar 1 keer
 

DeletedUser

Guest
Het moet volgens mij vooral de bedoeling zijn om beginnende spelers wat langer in het spel te houden dan enkele minuten. Spelers die al een jaar bezig zijn hebben echt geen inlogbonus nodig om morgen nog terug te komen.

In hedendaagse stedenbouw games op Facebook hebben ze tegenwoordig een hele batterij inlog- en getrouwheidsbonussen.
Bij Island Experiment bijvoorbeeld heb je:
- getrouwheidsbonussen voor de duur dat je in het spel doorbrengt (te beginnen met 3 minuten, 15 minuten, 1 uur, 4 uur)
- verzamelingen die je moet proberen te vervolledigen en die dan extra bonussen opleveren.
- "achievements" die diamanten opleveren
- schatkisten die je kan kopen met goederen, en die na enkele uren open kunnen

Island Experiment is wel een intensief spel waarvoor je VEEL tijd aan je computer moet doorbrengen. Niets voor werkende mensen zoals ik dus.
 

DeletedUser889

Guest
Leuke ideeën en goede discussies allemaal! Ik wil er graag nog een idee aan toevoegen. Dit is verder nog niet uitgewerkt natuurlijk maar jullie snappen het idee wel zo denk ik:
- 3 keer achter elkaar elke dag inloggen geeft je een cultuurbonus van 1%
- 7 keer achter elkaar elke dag inloggen geeft je een cultuurbonus van 3%
- 14 keer achter elkaar elke dag inloggen geeft je een cultuurbonus van 5%
- 21 keer achter elkaar elke dag inloggen geeft je een cultuurbonus van 5% EN een productiebonus van 1%
- 28 keer achter elkaar elke dag inloggen geeft je een cultuurbonus van 5% EN een productiebonus van 3%
etc. etc.
Log je 1 dag niet in dan verlies je al je bonussen en moet je weer over nieuw beginnen met opbouwen. Ik denk dat dit interessant is voor beginnende en gevorderde spelers.
 

DeletedUser472

Guest
is hier al iets over bekend is al 1 maand geleden dus komt er nog een dagelijkse log in bonus
 

DeletedUser7

Guest
Ik heb er nog niets over gehoord. Het kan wel zijn dat ze er mee bezig zijn, maar er zijn nog niet zulke vorderingen gemaakt dat wij er iets over weten.
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat de beloning, zoals waarvan sprake als loginbonus, er eigenlijk al is.. Met de schatkistjes.. Elke dag inloggen en buurten, = elke dag 3 schatkistjes. Overslaan= geen schatkistjes die dag.. Dus ik denk dat ze dit hebben gedaan ipv die zogenaamde 'loginbonus'.. ...
 

DeletedUser

Guest
Persoonlijk ben ik voorstander van een 7 dagen systeem.
Op dag 1 krijg je een lage beloning en elke dag wordt het een beetje beter, ik zou niet alleen de munten en de voorraden doen maar ook troepen, versneld bouwen of versneld rekruteren.
 

DeletedUser1341

Guest
het kan ook een soort van prijzen rad worden! en dat je dan hogere beloningen kan krijgen hoe meer dagen je achter elkaar inlogt :)
 
howja laat maar komen die beloningen , ik ben actief van 7 maart dit jaar en heb nog geen enkele dag overgeslagen zelfs niet om op burenbezoek te gaan. wat zou mijn beloning dan zijn....
 
Bovenaan