• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Dagelijkse login bonus

DeletedUser3

Guest
Beste Elvarianen,

Timon gaf in de laatste aflevering van InnoTV aan dat er wordt nagedacht over ideeen voor een dagelijkse login bonus.

Uiteraard zou ik daar graag de mening van de NL community aan willen toevoegen. Als jullie een goed idee hebben hierover, plaats het dan hieronder!

Alvast bedankt,

Het Elvenar team.
 

DeletedUser

Guest
Dat zou echt heel tof zijn! naar mijn inzicht zou het dan iets worden als onderstaand:

dag 1: 200 munten
dag 2: 800 hamers
dag 3: 2 kennispunten
dag 4: 1500 munten
dag 5: 4 kennispunten
dag 6: 2500 hamers
dag 7: 3000 munten
dag 8: 6 kennispunten
dag 9: 3500 hamers
dag 10: 10 diamanten
dag 11: 5000 hamers
dag 12: 7000 munten
dag 13: 8 kennispunten
dag 14: 10000 hamers
dag 15: 15 diamanten

etc..

Als je dan een dag niet inlogt staat de teller automatisch weer op 1.


wat ook nog zou kunnen is dat je bij elke dag dat je inlogt een soort spaarpunt verzameld (denk aan airmiles of iets dergelijks). Met deze spaarpunten kun je dan naar bijv. de handelaar oid en dingen kopen als hamers, kennispunten, diamanten, goederen etc.

dag 1: 2 spaarpunten
dag 2: 5 spaarpunten
dag 3: 8 spaarpunten
dag 4: 12 spaarpunten
dag 5: 20 spaarpunten
dag 6: 25 spaarpunten
dag 7: 30 spaarpunten
dag 8: 40 spaarpunten
dag 9: 45 spaarpunten
dag 10: 70 spaarpunten
dag 11: 80 spaarpunten
dag 12: 90 spaarpunten
dag 13: 100 spaarpunten
dag 14: 120 spaarpunten
dag 15: 150 spaarpunten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1143

Guest
Een dagelijkse login bonus is inderdaad een goed idee. Altijd leuk om cadeautjes te krijgen.
Persoonlijk zou ik dan kiezen voor 1 tot 5 diamanten. Te weinig om er direct iets mee te kunnen , maar genoeg om ze te kunnen paren en te gebruiken uiteindelijk. En niet dat ze oplopen als je aantal dgn niet online bent geweest , gewoon bij iedere nieuwe dag de zelfde hoeveelheid. Dus als ze kiezen voor 3 diamanten dan ook na 5 dgn afwezigheid 3 diamanten en niet 15.
 

DeletedUser

Guest
Een dagelijkse login bonus is inderdaad een goed idee. Altijd leuk om cadeautjes te krijgen.
Persoonlijk zou ik dan kiezen voor 1 tot 5 diamanten. Te weinig om er direct iets mee te kunnen , maar genoeg om ze te kunnen paren en te gebruiken uiteindelijk. En niet dat ze oplopen als je aantal dgn niet online bent geweest , gewoon bij iedere nieuwe dag de zelfde hoeveelheid. Dus als ze kiezen voor 3 diamanten dan ook na 5 dgn afwezigheid 3 diamanten en niet 15.
ik vind het juist een leuk idee dat het op kan tellen als je elke dag inlogt. Log je dan een dag niet in dan komt de teller weer op dag 1. Dit motiveert mensen om vaker te spelen :)
 

DeletedUser472

Guest
dag 1: 200 munten
dag 2: 800 hamers
dag 3: 2 kennispunten
dag 4: 1500 munten
dag 5: 4 kennispunten
dag 6: 2500 hamers
dag 7: 3000 munten
dag 8: 6 kennispunten
dag 9: 3500 hamers
dag 10: 10 diamanten
dag 11: 5000 hamers
dag 12: 7000 munten
dag 13: 8 kennispunten
dag 14: 10000 hamers
dag 15: 15 diamanten

ik zou hier wel apart doen per hoofdstuk want voor een hoofdstuk 1 en 7 is 800 hamers groot verschil
 

DeletedUser472

Guest
dag 1: 2 spaarpunten
dag 2: 5 spaarpunten
dag 3: 8 spaarpunten
dag 4: 12 spaarpunten
dag 5: 20 spaarpunten
dag 6: 25 spaarpunten
dag 7: 30 spaarpunten
dag 8: 40 spaarpunten
dag 9: 45 spaarpunten
dag 10: 70 spaarpunten
dag 11: 80 spaarpunten
dag 12: 90 spaarpunten
dag 13: 100 spaarpunten
dag 14: 120 spaarpunten
dag 15: 150 spaarpunten


die spaar punten lijken me heel leuk idee vind wel dat dan per hoofdstuk andere dingen te koop zijn maar ik vind niet dat het eeuwig moet kunnen oplopen dan zitten sommige op dag 350 na een tijd en dan is ook niet echt leuk meer
 

DeletedUser1333

Guest
Je kunt de loginbonus ook heel anders doen. Het hoeft niet persé in een standaardformat te zijn. Je kunt ook loginbonussen introduceren aan de hand van bepaalde onderzoeken, of in events.

Ik zou de loginbonus sowieso aanpassen per hoofdstuk. Bedenk ook, dat als loginbonussen gebouwen of eenheden bevatten, ze aangepast moeten worden voor mensen en elfen. Spaarpunten zijn ook een goed idee, kan ik me wel in vinden. Opnieuw moet ieder hoofdras (mensen en elfen, op dit moment) natuurlijk wel zijn eigen 'winkel' hebben.
 

DeletedUser

Guest
Als het maar niet iets wordt als de schattenzoektocht in FoE. Dat was één van de redenen dat ik gestopt ben met FoE. Nooit meer dan 8 uur in mijn bed blijven liggen om de 2de 4-uur opdracht 's nachts te kunnen doen... Gekkenwerk. Maar de beloningen waren te goed om het niet te doen.
 
Gewoon alles door elkaar in "beperkte hoeveelheden"

bv.

1d20 gooien op alle dagen muv de speciale dagen om te bepalen wat de dagelijke gift is.

Gewone dagen
1-4 = 1d6 hamers per afgerond onderzoek
5-8 = 1d20 munten per afgerond onderzoek
9-11 = 2 kennispunten per afgerond hoofdstuk
12-14 = 1d8 random tier 1 per afgerond onderzoek (bij afgerond onderzoek "[tier1] productiebonus", anders reroll)
15-16 = 1d6 random tier 2 per afgerond onderzoek (bij afgerond onderzoek "[tier2] productiebonus", anders reroll)
17-18 = 1d4 random tier 3 per afgerond onderzoek (bij afgerond onderzoek "[tier3] productiebonus", anders reroll)
19-20 = coin flip random relic per bereikt hoofdstuk (minimum 1)

Speciale dagen
elke 7 dagen 10 diamanten ipv het bovenstaande.
elke 100ste 250 gratis diamanten. (100-200-300 enz)

Bonus Dagen
elke 25ste dag dat geen speciale dag is een dubbele bonus (25-50-75-125-150-175-225-250-275 enz)
 

DeletedUser7

Guest
Ik vind zelf Chibi's idee met spaarpunten nog het beste. Als je die dan kunt inwisselen voor goederen, troepen of diamanten dan lijkt me dat een goede bonus. Wanneer die loginbonus dan weer moet resetten ligt een beetje aan welke spelers je het liefst wilt behouden.
 

DeletedUser1294

Guest
Een rad van fortuin misschien, met allerlei prijzen, van munten, runes, goederen, diamanten, spreuken etc..
Elke dag een nieuwe kans.
 

DeletedUser1333

Guest
Als het maar niet iets wordt als de schattenzoektocht in FoE. Dat was één van de redenen dat ik gestopt ben met FoE. Nooit meer dan 8 uur in mijn bed blijven liggen om de 2de 4-uur opdracht 's nachts te kunnen doen... Gekkenwerk. Maar de beloningen waren te goed om het niet te doen.
Mee eens. Voor mensen die een baan hebben (of althans s'ochtends niet kunnen spelen) was het systeem van Forge of Empires echt een ramp.

Ik vind zelf Chibi's idee met spaarpunten nog het beste. Als je die dan kunt inwisselen voor goederen, troepen of diamanten dan lijkt me dat een goede bonus. Wanneer die loginbonus dan weer moet resetten ligt een beetje aan welke spelers je het liefst wilt behouden.
Klopt, dit systeem heeft de minste nadelen denk ik.
Trouwens, gebouwen zou ook kunnen (misschien pas na vrijspelen van een bepaald hoofdstuk).
Niet de grote premiumcultuurgebouwen, maar misschien wel de kleinere, zoals de Moederboom en de Tovenaarstoren (voor elfen en mensen, respectievelijk)?
 

DeletedUser64

Guest
Ik vind een inlogbonus die dagelijks oploopt een goed idee. Op die manier worden spelers die dagelijks spelen beloond. Log je een dag niet in, dan begint de teller weer bij 1.

Ik vind munten en gereedschappen wel ok, hoewel ik daar doorgaans ruim voldoende van heb. Goederen zou ik graag willen, zeker met het oog op de steeds hoger wordende onderhandelingskosten per provincie. Troepen krijgen is ook leuk.
Ik vind het een goed idee om na 10 of 15 dagen diamanten te geven. Dat hoeven er niet heel veel te zijn, maar 1 per dag, dus 10 of 15 is prima.
Spaarpunten is ook prima.

Ik zou helemaal niet blij zijn met kleinere premiumgebouwen. De ruimte die die innemen gebruik ik liever voor iets anders.
 

DeletedUser990

Guest
Vind niet dat je gestraft moet worden omdat je een dag niet kunt spelen.
Gewoon paar munten, hamertjes, kennispunten en regelmatig 2 of 3 diamanten. Dan heb je wisseling van 4 bonussen.
Wat hebben we aan grote getallen, er werd al genoeg geklaagd dat ze niet verder konden , klaar waren met spelen.
Als je weet 1x per week 2, 3 diamanten, die kunnen je dan net even verder helpen, onderzoek af te ronden of iets over de nacht te laten bouwen.
Maar zeker geen gebouwen, kom nu al regelmatig ruimte te kort.
Je zou kunnen denken over 1vaks cultuur, maar ook niet te veel.
 

DeletedUser7

Guest
@marjan de 1e ik denk dat de devs het wel belangrijk vinden dat de inlogbonus reset als je een dag niet online bent geweest. Ze willen immers het liefst dat je elke dag online komt en speelt.
 

DeletedUser990

Guest
Dus ze willen er eigenlijk een werkkamp van maken. Kom nu, dat je niet kunt inloggen daarvoor hoef je toch niet meteen gestraft te worden.
Je krijgt dan al geen inlogbonus en ook daal je meteen weer in ranglijst.
Ken meerder spelen waar je daalt in inlogbonus na niet spelen, maar dat is voor mij geen reden om wel of niet te spelen.
Ik speel omdat IK het leuk vind en zin heb om te spelen.
Tot nu toe is het spel leuk, maar daar komt ook een heleboel Chat, broederschap plezier bij.
 

DeletedUser1143

Guest
Dus ze willen er eigenlijk een werkkamp van maken. Kom nu, dat je niet kunt inloggen daarvoor hoef je toch niet meteen gestraft te worden.
Je krijgt dan al geen inlogbonus en ook daal je meteen weer in ranglijst.

Je word niet gestraft voor het niet inloggen maar beloond voor het wel inloggen , als je 3 dagen niet inlogt dan dus ook geen beloning. Ik denk dat de inlogbonus weinig te maken heeft met de ranglijst.

Vind eigenlijk alle bovenstaande opties nogal omslachtig , het is geen wedstrijd waar je aan mee doet en punten mee kan verdienen. Het is een inlogbonus. Dus gewoon een kleine beloning omdat je online komt. En hoewel het spaarpunten idee wel leuk is , diamanten zijn eigenlijk het zelfde . Met diamanten kan je alles in het spel , onderzoeken versnellen , goederen kopen enz. Dus eigenlijk alles wat als opties voor de spaarpunten gegeven word. Dan zie ik niet het voordeel van nog een betaal/spaarmiddel toe te voegen als we dat al in de vorm van diamanten hebben.

Dus vooralsnog blijf ik bij mijn eerste optie , een kleine hoeveelheid diamanten bij een dagelijkse login. Evt zouden ze dan op iedere 5e opeenvolgende dag een extra bonusje kunnen doen zodat je inderdaad dat gevoel krijgt van : "hoe meer ik speel hoe meer ik krijg ."
 

DeletedUser990

Guest
Ik had me iets te sterk uit gedrukt, geef ik toe.
De inlogbonus heeft niets te maken met de ranglijst, maar als je niet inlogt speel je niet, dus zak je in punten!
Maar dit is geen spel waar de mensen voor in de rij staan om het alsjeblieft te mogen spelen.
Dus de mensen die regelmatig komen belonen helpt mischien ze vast te houden.
En dan inderdaad extra bonusje voor zoveel ingelogde dagen dan wordt het leuk.
Maar een hele maand en elke dag meer goederen ofzo krijgen en dan weer naar 1 terugzetten omdat je niet ingelogd hebt.
Daar hou je de mensen niet mee vast, is mijn persoonlijke mening.
Iets meer aktie zou leuker zijn.
Spaar me nu suf aan graniet! Gelukkig kan ik nog wat opwaarderen, omdat ik gelezen had, hoe je hier duimen zat te draaien.
Maar wacht nu gewoon verder af.
 

DeletedUser1333

Guest
@marjan de 1e ik denk dat de devs het wel belangrijk vinden dat de inlogbonus reset als je een dag niet online bent geweest. Ze willen immers het liefst dat je elke dag online komt en speelt.
Je kunt het ook omdraaien. Een dag niet inloggen wordt een straf met dit idee (zeker als die groot is), maar als de beloning relatief constant is, dan is het gewoon een beloning voor het wel inloggen op die dag.

Gewoon X spaarpunten per dag, die je in een winkel kunt uitgeven. En naarmate je vordert in de techtree speel je ook meer mogelijkheden vrij in de winkel.

@Marjan de 1ste: Gebouwen werken het beste in de winkel met spaarpunten. Dan kun je zelf kiezen of je ze wel of niet koopt. En als ze in een gewone loginbonus zitten, is er ook in principe niets aan de hand - je breekt een van je gewone cultuurgebouwen af en zet er een premium-cultuurgebouw voor in de plaats. Gezien het feit dat deze premiumgebouwen normaliter geld kosten, zul je er toch niet heel veel krijgen en denk ik dat je van geluk mag spreken als je één per hoofdstuk zou krijgen. Hooguit, tenzij je relatief weinig speelt maar toch inlogt (maar wat doe je dan in vredesnaam met je Kennispunten?!)
 

DeletedUser990

Guest
Waarom spaarpunten, diamanten kan ik ook van alles mee!
p.s. ben niet blond
 
Bovenaan