• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Burenhulp: Opiniepanel over het geven van burenhulp

DeletedUser39

Guest
Hee,

Ik vind burenhulp echt zeer handig, maar ik frustreer me er een beetje over dat iedereen alleen maar geld doneert aan mijn stadhuis.

Wat is de reden waarom zo weinig mensen arbeiders motiveren of cultuur geven? Het is echt niet zo dat ze dat op dat moment niet kunnen. Ze weigeren het gewoon te doen.

Lijkt me wel interessant om hier een discussie over te houden, over wat nu het beste is om te doen bij burenhulp, aangezien ik zo veel mogelijk cultuur probeer te geven aan anderen. Gezien de hoeveelheid geld die aan mij gegeven word heb ik het gevoel dat dit niet gewenst is en men eerder dus wil dat ik ook stort in hun stadshuizen?

Gr, ButtBear
 

DeletedUser7

Guest
Persoonlijk stort ik altijd geld in het stadhuis, omdat dat nu eenmaal het snelst/makkelijkst is. Het is het gebouw dat altijd in het midden staat als je een stad aanklikt. Hoef ik niet eerst te zoeken naar een ander gebouw.
 

DeletedUser

Guest
Heb hetzelfde als Jirre, een beetje luiheid, echter geef ik soms eens cultuurbonus (bijv. bij mensen die dat ook bij mij deden ;))
 

DeletedUser47

Guest
Ik sluit me aan bij Jirre, de hoeveelheid steden die je straks krijgt als je ze allemaal langs wil gaan is groot. Plus niet iedereen wil de arbeiders of een cultuurbonus, en om nu iedereen een bericht te sturen met wat ze graag willen is ook een beetje raar.
Misschien zoals in het ideeën topic al vernoemt is wordt het straks dat je gewoon kan aangeven wat voor soort hulp je graag wil en dan met 1 klik op de knop door de andere spelers geholpen kan worden in het gebied waarin jij graag geholpen wil worden.
 

DeletedUser

Guest
Dit spel is nog nieuw, misschien weten veel mensen nog niet hoe het werkt.
Dit spel heeft veel weg van Forge of Empires. Ook van dit bedrijf.
 

DeletedUser39

Guest
Ik zelf heb mijn cultuur gebouwen pal naast me stadhuis staan xD
Lekker simpel iig, maar ik snap het wel.

Bij sommige spelers kan ik idd zelf ook alleen maar aan stadhuis doneren, dan doe ik dat ook gewoon. Maar ik ben wel iemand die altijd gewoon even uitzoomt op de stad en dan gewoon cultuur geef. Dit vind ik zelf het fijnst doordat je een zeer grote bonus krijgt. Volgens mij is de bonus voor extra cultuur lvl groter als dat je geld doneert aan het stadhuis.

Van 125% naar 150% cultuurbonus scheelt toch weer 25% die je per huis meer krijgt aan geld!
Feit is ook zo, ik merk dat als ik spelers cultuur geef ze me ook cultuur terug geven, geef ik ze geld dan krijg ik ook geld terug.
 

DeletedUser

Guest
Persoonlijk geef ik liever cultuur of motiveer ik de arbeider maar ben nu al zover dat je krijgt wat je geeft(als dat al zo is..) ben een beetje teleurgesteld in spelers om me heen maar mag de pret niet drukken:D
 

DeletedUser

Guest
Waarom is burenhulp trouwens alleen maar met goud, persoonlijk vind ik het leuker als er meer variantie is.
 

DeletedUser

Guest
Waarom is burenhulp trouwens alleen maar met goud, persoonlijk vind ik het leuker als er meer variantie is.
hoeft niet als iemand gelijk terug reageert op jouw hulp kan je er tools bij krijgeno_O
en geloof me goud ga je nog hard nodig hebbeno_O
 

DeletedUser39

Guest
Het hoeft ook niet 100% om goud te draaien, als jij met iemand afspreekt cultuur te geven aan elkaar, dan is dat extra goud gewoon een lekkere bonus, maar aan de hoeveelheid goud dat de paar actieven in mijn omgeving mij geven, kan ik beter me stadhuis zoveel mogelijk uitbouwen dat ik er nog lekker goed aan verdien dan dat kleine beetje van nu.

Ik heb gewoon spelers die ik altijd cultuur of arbeiders bij motiveer, maar zie ze het nooit terugdoen. Ik stop nu ook gewoon met cultuur en arbeiders motiveren bij die personen die datgene bij mij ook niet terug kunnen doen. Geld is voor mij niet de noodzaak aangezien ik die ook al redelijk veel krijg als ik zelf even de buurtjes langs ga.
 

DeletedUser

Guest
butbear geef je gelijk iedereen heeft veel cultuur nodig zonder dia gebouwen te kopen , want hoe meer cultuur je hebt en dat die opgeknapt worden hoe meer procenten van je munten en vooraden . geef je ene tip zet in je stads naam opknappen cultuur als zhun op je land gaan zien ze dit doe ik ook , en ja luiaards heb je altijd bijzitten.
 

DeletedUser

Guest
hallo ik ben nieuw en heb nog geen buren en ken het spel amper dus zit nog in de leerfase maar alle hulp is welkom grtjs
 

DeletedUser39

Guest
hallo ik ben nieuw en heb nog geen buren en ken het spel amper dus zit nog in de leerfase maar alle hulp is welkom grtjs
Het is praktisch niet echt mogelijk geen buren te hebben. Je hoeft hiervoor maar 1 provincie te verkennen binnen 5 sec of wat het ook was. Dan heb je al direct een speler verkent aan het aangrenzend vakje die je kan bezoeken.

Op de plaats waar jij normaal gesproken meldingen krijgt, krijg je een hand logo. Als je daarop klikt kun je het hoofdgebouw of arbeidershut aanklikken en ze voor je buurman boosten en ze dus helpen ;)
 

DeletedUser

Guest
ik vind dat je moet doen wat de speler vraagt vraag ik cultuur wil ik cultuur jammer dat je geen buren kan verwijderen lol aangezien van de 60 buren er 5 komen lol en daarvan er maar 3 het goeie doen waardeloze zooi haahah
 

DeletedUser39

Guest
Hopelijk komen die broederschappen er snel aan! kan niet wachten om eindelijk wat actieven buren te hebben die je fatsoenlijk helpen...

Vraag gewoon naar cultuur via stadsnaam en zelfs dan nog steeds helemaal niets :(
 

DeletedUser68

Guest
ik gooi het persoonlijk bij bijna iedereen op stadhuis
ongeveer 45 waarbij ik tig keer vast loop en minimaal 3 tot 4 keer moet resetten en van de 45 buren
krijg ik ook maar 3 bufjes terug en probeer bij die 3 mensen terug te geven wat ik krijg heb zelf niks aan
cultuur hou het zelf op 170 scheelt mij te veel
 

DeletedUser

Guest
Ik merk dat ik het niet meer elke dag bij iedereen doe, het kost steeds meer tijd en zonder een handig systeem om te wisselen duurt het me soms echt te lang.
Ik probeer bij mensen Cultuur te doen, dan stadhuis en anders arbeidershut. Dat is ook de volgorde die ik het liefste heb. Cultuur zelf op 170 houden kost mij wat meer moeite (m.a.w. ik zou meer/vaker cultuur moeten bouwen). Uitzondering is als iemand ergens specifiek naar vraagt, dan geef ik dat
 

DeletedUser134

Guest
ik probeer altijd cultuur of arbeiders te doen, maar der zijn er op het moment maar 2 van de verkende mensen die daadwerkelijk ook terug doen :p
dus de gene die niets doen krijgen lekker stadhuisje :p
 
Bovenaan