• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

BSA

Hier ook voor de eerste in onze bs eens alle rondes volledig bijna behaald dus eendracht maakt macht ;-)
 
Ter notie wij gaan voor top 10. Zal waarschijnlijk net niet lukken. Maar wat Yogi schrijft is weer zeer leerrijk. En ja met 25 acc geraken is geen lache ding. Iedereen heeft zo wel zijn voorwaarden of zijn spelmanier als je een actieve BS hebt wordt het nog moeilijker. Maar we geven nooit op hoe moeilijker hoe beter we gaan spelen
 
Als je voor de top 10 kunt gaan, heb je echt helemaal niets te klagen.
Bijzonder dat iemand nu gaat bepalen of een ander mag klagen of zich mag ergeren.
Of je nu voor de 100ste plek of voor de eerste gaat, iedereen speelt hetzelfde bsa en moet meer moeite doen voor de munten dan voorheen.
 

Aeva

Chef
iedereen speelt hetzelfde bsa en moet meer moeite doen voor de munten dan voorheen.
...en dus heeft ook iedereen een gelijk speelveld. Als je dan nog altijd voor de top 10 gaat, wat is er dan te klagen?

Als het om het klagen, ergeren, zeuren gaat, hebben we hier trouwens een speciale klaagplek voor.
Misschien dat dit topic gewoon op de verkeerde plek staat.
 
Zit op Winy met een klein account in een BS van 9 spelers.
Door gewoon telkens het groene pad te volgen op elke kaart hebben we het gehaald.
Hebben de aantallen op de sheet gezet en vervolgens dat eerst gehaald.
Nadat we de aantallen hadden hebben we met zijn allen telkens het groene pad vol gegooid.
Eerst ieder 1 badge laten storten om vervolgens het groene pad vol te gooien.
De put laten we daar voor wat het is. Dus het kan wel met nog niet eens een halve BS.
1 Speler kon veel troepenbadges maken en 1 speler kon veel eso maken.
Munten heeft ieder zoveel mogelijk bh op stadhuis gedaan en elke dag wereldkaart.
Voor de wonderbadges hebben we gewoon het aantal verkende provincies opgespaard en de kp daarvan in wonderen gestopt.
Voor de geesten en knikkers hebben we alleen toernooi gebruikt en ieder hoefde maar 3 ronden te doen. Toren spelen we daar haast niet.
Versnellers hadden we allemaal een week opgespaard in de MA.
We waren op maandag al klaar met de 3 kaarten en lekker relaxt gespeeld.
 
Wij zijn ook voor 3 keer groen gegaan en nou bijna aan het eind, maar denk dat we stuk lopen op die laatste armbanden
 
Met 15 minuten te gaan hebben we het laatste bolletje gevuld.
Ik heb me lam zitten klikken met tijdboosters om mijn ene marmerfabriekje
de nog benodigde armbanden te laten opbrengen.
 

Aeva

Chef
Wij hebben ver boven verwachting punten binnengesleept in de eindeloze bodemloze putten.
We hebben heel relaxt gespeelt. Heel chill en geen gedoe. Een paar leden hebben een wat groter veld met level 1 werkplaatsjes en fabriekjes neergezet of een grote fabriek uit de opslag gehaald voor de armbanden, maar de meesten speelden gewoon met de normale productie met hier en daar een extra spreuk erop.
Map 1 en 2 helemaal uitgespeeld en map 3 oranje route plus de kruispunten en daarna 47 ronden in die putten. Daar kwam geen eind aan :p
Het punt is: wij vinden het als BS heel erg leuk om te doen en dat is wat telt.
 
Onze BS hecht niet aan de BSA: de beloning staat niet in verhouding tot de te leveren inspanning. Het tournooi en de Toren zijn een stuk interessanter. Maar dat vinden wij in onze BS
 
Op BETA spelen we nu een nieuwe BSA. Voor de klagers die vonden dat er te veel munten werden gevraagd voor 1 badge is er goed nieuws >> er is een vermindering van zo'n 15 (17) procent. :D:D
Voor de andere spelers is er minder goed nieuws >> voor alle vlagjes op de kaart worden er meer badges gevraagd, een verhoging van zo'n 10 (12) procent. :cool::cool:
(Dat noem ik nu INNO HUMOR) ;)
 

Aeva

Chef
Je vergeet nog dat de dwergen gehalveerd zijn @Yamar , nou ja het bier dus.
En dat het voor geen meter werkte op beta. Badges allemaal tegelijk oogsten is opgelost en er zijn twee dagen BSA bij gekomen om de schade te beperken... Plus dat die 17 procent minder munten op dit moment 25 procent meer munten is, en we maar af moeten wachten of dat alsnog -/- 17 wordt als het BSA in januari live gaat.
Het is ook altijd wat, net het echte leven :)
 
Ik heb de reacties ook gelezen op het Beta forum.
Als idd op Live de muntenbadges 25% meer zijn ipv. 17% minder dan denk ik dat heel veel BS af zullen haken of de weg van de minste weerstand kiezen en alleen maar 3x 1 pad spelen ipv volle kaarten. BSA zal dan minder aantrekkelijk worden om te spelen.
Je raakt dan te snel door je munten instant heen met 4 tot 6x per jaar een BSA.
Moet in H20 nu al 32M munten verzamelen voor een badge en dat zou met die verhoging dan 40M worden. Nou dan moet ik mijn cultuurbonus op 300% hebben om met afgrond voldoende munten te verzamelen want die geeft op 100% 11.2M in H20 op level 35. En aangezien ik met wachttoren en heiligdom al een overschot heb van 800k cultuur heeft het weinig zin om extra cultuur neer te zetten waardoor mijn cultuurbonus meestal blijft steken rond de 160%. Met heel veel geluk pak ik zonder gebruik instants dan 3 tot hooguit 4 badges per dag. En aangezien de aantallen muntenbadges ook omhoog zijn gegaan word het een hele opgave voor de BS om dan volle kaarten te realiseren.
Trouwens dwergenbadges van 50 wp naar 25 wp lijkt leuk maar als je er dubbel zoveel van moet maken blijft het lood om oud ijzer.
En niet vergeten ze hebben alle waypoints lekker gehusseld dus eigenlijk heb je een nieuwe versie erbij gekregen.
Dus ieder mag lekker zijn sheet aanpassen.
 
Daar s het BETA voor > om het uit te proberen. Geen garantie dat het naar Live komt, en helaas ook geen garantie dat als het wel naar Live komt er dan alle foutjes uitgehaald zijn. Ik pleit er hier nog een keer voor dat er meer tijd zit tussen Beta en Live. :cool:
 
Het zal er ongetwijfeld wel komen in deze vorm, die munt en drank verminderingen per badge zijn puur om wat positieve zinnen te kunnen verspreiden over de wijziging zodat ze de echte aard van de wijziging niet hoeven te vertellen.


Wat ik gemist heb in de discussies op beta is of de beloningen nu ook beter zijn geworden, je zou verwachten meer werk levert ook meer op.
 

Aeva

Chef
Het zou zomaar kunnen dat het per saldo hetzelfde werk blijft.
De routemappen zijn allemaal aangepast naar meer badges. Ik hoop dat het om de balans gaat, van sommige badges hou je elke keer over en andere kom je elke keer tekort.
Dwergenbier kost de helft minder, maar je maakt er dus meer. Munten geldt in theorie hetzelfde voor, je maakt meer en ze kosten minder.
Het komt erop neer dat er een nieuwe versie van het BSA is gemaakt en dat die dezelfde blunders kent als de vorige keer dat er een nieuwe versie werd gelanceerd. Zal wel een klus voor de stagiair zijn ;)
 
Bovenaan