• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

BSA

Wat voor de vorige BSA 6 dagen van pret was is nu 6 dagen van fustratie geworden. Ik dacht steeds dat een spel spelen om plezier ging maar INNO heeft een ander idee. Wat eens was en niet om de prijzen maar om team bilding gaat nu over onmogelijke opdrachten en zeer veel fustratie. Vorige keer was er blijkbaar een vergissing met de zakken met munten is men ging er iets aan doen. Niet dus of zeer weinig. en ook daar de ongelijkheid tussen spelers is enorm. Een speler van 1m maakt zijn munten kas leeg en vult die met een booster muntenregen 100% die krijgt 4 zakken een speler van 20k doet het zelfde en die krijgt er 8 eerlijk he. Nu dit maal hebben ze weer andere dingen in aantallen verandert zodat het weer moeilijker word. Bij mij is de lol er af. En bij vele van ons team. Of je nu 70 k nodig hebt om te winnen zonder plezier of 140 k met veel plezier mijn keuze is snel gemaakt. Ik kan me zeer goed voorstellen dat hierop spellers afknappen. Ik vind dit spel nog veel te plezant voor dat. Maar INNO dit blijf je niet doen. Nu weinig maar een volgende keer meer en dan eindigt dit als GREPOLIS een dode nederlands talige server
Dit is puur persoonlijk ook een beetje hoe wij er als groep over denken
 
De munten en de armbanden verpesten het momenteel.
Ik begin een rsi hand te krijgen van het buren klikken.
340 keer klikken voor het bezoeken van 170 buren voor 1 goudzakje.
De armbanden vereisen voor een grotere speler zoveel fabrieken dat je
iedere keer je halve stad zou moeten verwisselen vie teleportspreuken,
om die fabrieken neer te kunnen zetten.
Doe ik dus niet, dat afbreken en bouwen via je inventaris hangt me nou wel de keel uit.
Enige oplossing is het bouwen van speciale BSA dorpen gericht op het produceren
van armbanden.
Of genoeg kleine spelers hebben die natuurlijk niet teveel mogen groeien.
 

DeletedUser4746

Guest
Hier geen grote bsa fans, maar ook geen geklaag. We hadden afgesproken kaart 1 en 2 vol te doen en van kaart 3 alleen het rode pad.
Ik werd wakker de ook kaart drie zit al voor de helft vol. Het loopt vlotjes tot nog toe :)
 

Aeva

Chef
Tjonge. Het BSA is nog steeds even leuk als altijd.
Wij gaan voor de prijzen en toch zijn er spelers die voor de lol een leuk veld met kleine fabrieken hebben. Zij maken dus ook de beelden, kettingen en smids. De rest maakt de rest... Als je gewoon voor jouw BS geschikte routes kiest en die netjes aangeeft, is er helemaal niks aan de hand. Gewoon lekker een BSA voor de teambuilding en voor de lol.
Dat gezeur altijd over hoe het anders moet, daar krijg ik nou spontaan iets van. De pip.

Tip voor de muntenzakken: koop kp's met al je goud en stop die in een OW, gooi er een 100% muntenregen overheen en je hebt ongeveer 6 zakken. Als alle leden dat doen, loopt dat meteen lekker op. En vraag je hele BS en je buren (tekstje in je bovenbalk) om de BSA-week je stadhuis te helpen dan stromen de munten binnen.

elvenar handtekening DEF.jpg
 
Sorry hoor wij spelen alle routes en ik krijg er daar voor 4 en een ganse wereldkaart 1 plezant is anders. Een kleine speler 8 vindt dat niet evenredig. Iedereen mag toch zijn mening hier weer geven. En ik ben zeker niet de enige die er zo over denkt.
 

DeletedUser4746

Guest
Juist leuk dan voor de kleinere spelers dat ze ook eens wat meer kunnen dan een grote.
 
voor mij is dit de laatste keer dat ik de BSA speel wand de munten zijn niet omlaag gegaan maar om hoog 45% muntenregen moet je nu doen.
de grote spellers hebben er geen moeite meen maar de kleineren wel. plus de prijzen klop ook niet van de set gebouw van de vorige keer kunnen we niet vol krijgen, normaal zit dat bij een bsa er wel bij nu niet meer.
deBSA is niet meer zo leuk als een jaar geleden. dis voor mij geen BSA meer
 
Maakt natuurlijk ook een verschil of je met 10 man of met 25 man meedoet.
En bij ons zijn mensen weg gegaan omdat ze dus MEER willen, maar we krijgen er niks voor terug.
Dit spel kent een grote groep mensen die heel, wat ik noem, fanatiek spelen.
Alle mappen vol, bij de eerste 20 zitten met BSA, toren tot in de top iedere week en toernooi iedere week 10 kisten.
Er is ook een grote groep die voor zichzelf speelt of ronduit niks doet.
Wij zitten daar tussenin en kennelijk behoren we daarmee tot een kleine groep die de gulden middenweg bewandelt.
Heel moeilijk om gelijkgestemden te vinden.
Daarmee wordt BSA ook stukje moeilijker, want op dit moment zijn we met 10 man die meedoen.
 
Dat gezeur altijd over hoe het anders moet, daar krijg ik nou spontaan iets van. De pip.
Ieder zijn meug zegt men toch? Wat de een leuk vindt vindt de ander helemaal niks.
Leden hier geven verschillende meningen over het BSA en dat is dacht ik ook de bedoeling.
Is het dan terecht om, als de ander een andere mening heeft dan jijzelf, die mening af te doen als gezeur???
Maar sterkte met de pip. Dat is geen pretje.
 
Mijn opmerking gaat niet over meningen. Meningen zijn onderbouwd door argumenten en die zijn onderbouwd door feiten.
Gezeur is klagen en een klacht is geen mening. En klacht is het uiten van ongenoegen. Dat mag van mij best, maar dan mag ik het gezeur vinden.
Is jouw mening over de opmerkingen van sommige anderen wel echt objectief? Mijn indruk is dat ze op jou veel en veel eerder overkomen als klagen dan dat ze dat bijvoorbeeld op mij doen.
Maar je zult het ongetwijfeld wel beter weten dan ik en ik zal je met plezier het laatste woord er over geven. Ga je gang…….
 
Helaas @wunjo moet ik @Aeva gelijk geven.
Als ik naar de postings van de laatste weken van de topic starter kijk, dan proef ik bij iedere topic dat hij start of waarop hij reageert een vrij negatieve ondertoon en weinig tot geen opbouwende kritiek.
Daarom besluit ik bij deze om de berichten die deze persoon plaatst voor mij ontoegankelijk te maken.
 
Mooi Bor doe dat maar. Ik geef mijn mening en jij vind dit negatief klinken natuurlijk jouw goed recht. Als je niet ziet dat alles steeds verhoogd wordt dan scheelt er iets met u niet met mij. Als meerdere mensen de BSA niet meer plezant vinden daardoor dan licht dat niet aan mij. Als jij vind dat niet iedereen zijn mening hier mag ventileren heb je een probleem alles en iedereen afkraken is flauw. Ik weet zeker dat ik niet de slimste ben hier. Maar alvast bedankt voor je opbeurende kritiek ;)
 
BSA pittiger geworden? ja dat klopt.
Is het nog te doen? ja het is nog te doen.
Speel je een BSA alleen? nee je speelt het met de hele groep.
Is er een strategie nodig? ja die is nodig als je voor de ranking gaat.

Zelf speel ik voor de prijzen en dan is het prima te doen als nagenoeg de gehele BS zijn steentje bijdraagt.
Je kan kiezen uit diverse varianten door 3x 1 pad te spelen of 3x de gehele kaart en alles daar tussen in.

Ga je voor de ranking dan zal je een goede strategie moeten uitstippelen en je goed moeten voorbereiden.
Die voorbereiding begint al weken voor dat een BSA begint door van alles en nog wat te sparen zoals tijdboosters maar ook munt instants.
Je kan je MA laten vollopen met versnellers en spreuken door niet te oogsten.
Heb je de beschikking over een drakenark laat je je damp oplopen zodat je met behulp van drakenark tijdens BSA enorm veel versnellers kan krijgen. Een gouden feniks en zeemeerminnen dragen ook bij aan meer armbanden. Bepaalde sets uit het verleden kunnen ook bijdragen aan meer armbanden of iets anders. Kijken naar wat ieder kan maken dus je hebt een goede mix nodig van grote spelers en de wat minder grote spelers. Waar de 1 minder van kan maken kan de ander weer juist veel. Weten waar de valkuilen zitten en daar goed op anticiperen.

Tijdens vorige BSA kreeg je de muntzakken wel heel erg makkelijk en ieder schreeuwde moord en brand vanwege het overschot.
Nu is het verhoogd en moet je er meer voor doen en is het ook niet goed. Maar om de prijzen binnen te harken is het nog steeds makkelijk haalbaar. Nu is het zo dat tijdens een BSA alle BS nu veel dichter op elkaar zitten en je voor de ranking meer strijd krijgt.
Kan je nog naar ongekende hoogten stijgen? ja dat kan. Vergt gewoon een goede voorbereiding en weten waar je ongeveer op uit kan komen.
Een goede sheet helpt je daarbij en kan al ver voordat een BSA begint voor je uitrekenen waar je ongeveer op uitkomt.
Een strakke coördinatie is van belang als je voor de ranking gaat.
Je krijgt voor een hoge ranking niks meer prijzen maar het gaat vooral om samenwerking, communicatie en het plezier wat je er uithaalt.
Dat is wat een BSA leuk maakt. En de 1 houd er van en een ander weer niet.
 
Nader onderzoek leert dat degenen die nog echt lol beleven aan het BSA in een broederschap zitten met
respectievelijk 21, 22, 24 of 25 leden.

Ergolum mag nog in zijn handjes knijpen dat zijn BS uit 20 man bestaat.
Wunjo moet het in zijn eentje redden .
Chakra-elf is 3 man sterk
Wij moeten het nu met 10 man doen.

Maar of je nou met 1 of met 25 man bent....
De map is hetzelfde en de aantallen ook.
 

Aeva

Chef
Het BSA is dan ook een teamactiviteit van de broederschappen.
Verder maakt het voor de lol niet uit hoe groot je BS is. Mijn BS is niet altijd even groot geweest en met mijn andere steden heb ik ook in kleine gezeten en het zelfs een keer in mijn eentje gedaan. Als je dat doet, weet je dat je voor 1 kleur op 1 route gaat, maar de voldoening is minstens even groot.
 
Wij gaan voor groen.
We moeten 116 van die zakjes met munten nodig - we hebben er nu 40
We hebben 49 armbanden nodig - we hebben er nu 15
Voor zover bekend, want we hebben er hier een paar die niet echt melden.
Misschien moet ik wat mensen kicken, maar dan hebben we nog minder mensen over.
En nieuwe leden vinden is zoeken naar een naald in een hooiberg.
 
Bovenaan