• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

BSA

Dwergenbier kost de helft minder, maar je maakt er dus meer. Munten geldt in theorie hetzelfde voor, je maakt meer en ze kosten minder.
Het komt erop neer dat er een nieuwe versie van het BSA is gemaakt en dat die dezelfde blunders kent als de vorige keer dat er een nieuwe versie werd gelanceerd.
Ik geloof er niets van, ze willen blijkbaar iets met munten, of ze zien munten als 1 van de weinige opties om het BSA te veranderen.

Misschien was het "ongelukje" met de munten-verhoging een vorige keer helemaal geen ongelukje, ze lijken het nu in ieder geval opnieuw te doen. Dat lijkt me een doelbewuste poging om van munt-overschotten af te komen (in de vorm van muntspreuken neem ik aan).

EDIT: Wellicht een poging om de top-3 af te vlakken? Muntjes kun je niet eenvoudig in onbeperkte hoeveelheden verkrijgen.
 
Laatst bewerkt:
De beloning is maar net hoe je er naar kijkt.
Je kunt nu 2x een tome winnen waar je telkens 1 uit 4 artefacten kunt kiezen om een evoluerend gebouw te verbeteren.
En tenzij jou BS graag voor volle kaarten gaat en de leden er dan ook ruimte voor vrij maken, alleen dan heb je de kans op 3x een volle kaart.
Maar O we, O we, O we, Als ze hier net als op Beta de idioten streek uit halen door 25% extra munten te claimen voor 1 badge. Dan gaat het in eens extreem moeilijk worden om 3x een volle kaart te halen.

Maar ik denk dat de BSA meer iets is voor jongere BSsen waar de meeste leden niet in H19/20 zitten.
Ik heb het vermoeden dat de meeste spelers in H19/20 hun buik wel redelijk vol hebben van de BSA en geen moeite meer willen doen voor een hoge plaats.
Persoonlijk vind ik 3x een snelle route meer dan genoeg omdat een hogere plaats in de ranglijst alleen maar meer stress oplevert voor een paar extra rang punten en iets meer broederschaps perk punten.
 
De munten en de armbanden verpesten het momenteel.
Ik begin een rsi hand te krijgen van het buren klikken.
340 keer klikken voor het bezoeken van 170 buren voor 1 goudzakje.
De armbanden vereisen voor een grotere speler zoveel fabrieken dat je
iedere keer je halve stad zou moeten verwisselen vie teleportspreuken,
om die fabrieken neer te kunnen zetten.
Doe ik dus niet, dat afbreken en bouwen via je inventaris hangt me nou wel de keel uit.
Enige oplossing is het bouwen van speciale BSA dorpen gericht op het produceren
van armbanden.
Of genoeg kleine spelers hebben die natuurlijk niet teveel mogen groeien.
ja ik heb meerderen accounts en heb er 1 verbouwd tot BSA dorp op wereld 1 en die heb ik tot je beschikking vrij staan als je daar belang bij hebt hoor ik het graag ik hebt 300 wp en 220 goederen en wie weet verbouw ik er nog wel een, Elvenar willen geen bsa veldjes maar daar gaat het wel naar toe. daar werken ze zelf aan mee.
 
Dit zijn de aantallen van versie G als je 3 volle kaarten speelt.
Dit is dus de afgelopen versie.

Dwergenbrouwerij187
Timmermansgilde155
Boerenvreugde125
Smidsgilde321
Gouden armband140
Diamanten ketting209
Elegant standbeeld161
Heksenmuts205
Druidestaf235
Wonder badge278
Elvariaanse besch.302
Zak met munten361
Esoterisch restant214
El. knikkers320
Betoverde tiara154
Geest in een fles232

Dit zijn de aantallen van versie H als je ook 3 volle kaarten speelt.
Dit is de komende versie.

Dwergenbrouwerij335
Timmermansgilde160
Boerenvreugde148
Smidsgilde272
Gouden armband187
Diamanten ketting198
Elegant standbeeld181
Heksenmuts227
Druidestaf268
Wonder badge307
Elvariaanse besch.332
Zak met munten397
Esoterisch restant225
El. knikkers354
Betoverde tiara167
Geest in een fles250

Ondanks 17% minder munten voor een badge en het halveren van wp voor dwergenbadges worden er dus 5 tot 10% meer aan overige badges gevraagd. Alleen smids en ketting worden er minder gevraagd.

BS die voor ranking gaan zullen heel goed moeten kijken welke punten op welke kaart ze laten vallen want de kaarten zijn ook gehusseld en kan je dus niet meer standaard een aantal punten overslaan.
Maar met slim spelen en een goede voorbereiding en de benodigde tips en trucs kan een BS heel ver komen.
 
Thnx @Yogi69

Heb je dit toevallig ook opgesplitst per blad en kleur? En weten we al wanneer het volgende BSA begint?
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat na het event er een BSA zou plaats vinden. Dit was op Beta ook het geval en over het algemeen volgen we die.
Daar hebben ze toen versie G gespeeld. Normaal komt er ook 72 uur voor aanvang een timer in beeld als het op donderdag zou beginnen.
Geen timer en ook geen aankondiging. Komt die nu wel of komt die niet. Denk dat er meer met die vraag zitten.
 

Aeva

Chef
Vermoedelijk komt er een aftelslotje voor 48 uur...
Of er is ergens een nieuw plan uit de la getrokken :rolleyes:
 
bsa is simpel, je vind het leuk om competief tegen andere groepen te spelen of niet.
als je enkel voor de prijzen het doet doe je drie routes en klaar dat kan elke groep.
en als zelfs dat niet lukt zijn jullie ook geen bsa spelers en is de ranking voor je groep totaal van geen belang.
word het moeilijker is dat voor iedereen word het makkelijker is dat ook voor iedereen.
en je hoeft echt geen speciale landjes te maken je hebt alleen een groep nodig die bereid is om teleporteer spreuken te gebruiken om plaats te maken.
en dat kan als je een groep bent die ook de toren elke week beklimt dan krijg je regelmatig van die spreuken.
ik ga niet zeggen dat dat elk bsa kan maar je kan een paar bsa's het rustig aan doen en dan eens 1 er vol voor gaan.
 
Nou bij Game On op Winy hebben we geen teleportspreuken nodig. Spelen we gewoon 3x 1 pad en trekken we er een hele week vooruit.
Zijn bijna allemaal eindspelers en niemand die zit te wachten op een bsa.
Heeft altijd wel iemand een hoekje vrij en worden daar de standbeelden en de kettingen wel gemaakt.
In mijn andere BS waar ik met wat kleine spelers speel doen we iets meer en gebruiken we een sheet en spelen ook veel het voor het eerst.
Die groep help ik gewoon door er gewoon een bsa stad voor een week in te zetten.
Als een bsa begint vind ik het leuk om er mee te beginnen maar eigenlijk ben ik er na 3 dagen al flauw van.
 
Bovenaan