• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Broederschapsavontuur: Gouden armbanden

Hoe je het ook bekijkt, om mee te doen ben je verplicht tot IETS.
Alleen dat IETS varieert dus.
Je bent tot niets verplicht, je speelt vrijwillig Elvenar... en je kunt er ook voor kiezen om het BSA niet te doen, dat is zelfs makkelijker dan klagen ;)
 
Genoeg boosters gelukkig. Maar pech met de toren die dit keer wel boosters geeft, maar geen combinatieversnellers.
Ik haal die nu in de academie binnen met tijdboosters.
Teleportspreuken zijn leuk, maar je kan daar niet je hele strategie op bouwen, want als je erop rekent droppen ze niet.
De enige zekerheid met de toren is zwemmen in de fragmenten.
 
Zoals ik al zei om mee te doen ben je verplicht tot IETS.
Meedoen is uiteraard geen verplichting, alleen zijn wij nogal enthousiaste BSA spelers.
Dus ja, ik ben enigszins verplicht tot aanpassingen om bij te kunnen blijven.
Overigens helpen die geupte kleine fabriekjes wel degelijk al is het alleen om verlies op de grote te voorkomen.
Stel dat je nou net nog 300 staal nodig hebt en je Staalfabriek staat te pronken met een productie van zeg 11000.
Dan is het toch leuk dat je wat kleine fabriekjes hebt voor die 300, anders heb je een vors verlies.
 
Genoeg boosters gelukkig. Maar pech met de toren die dit keer wel boosters geeft, maar geen combinatieversnellers.
Ik haal die nu in de academie binnen met tijdboosters.
Teleportspreuken zijn leuk, maar je kan daar niet je hele strategie op bouwen, want als je erop rekent droppen ze niet.
De enige zekerheid met de toren is zwemmen in de fragmenten.

Per week zullen er verschillen in zitten, maar nee de toren (mits je die uitspeeld of iig een flink eind, elke week 4 puntjes is inderdaad niet echt stabiel) geeft meer teleporteerspreuken dan je ooit zal gebruiken. hier staan de spreuken niet stil ik gebruik ze met regelmaat.

1606136383546.png

De toren is nu iets ouden dan een jaar en verwacht dat ik er tot nu toe tussen de 200-250 heb gehad waarbij ik meer richting de 250 neig dan de 200.
1 van de kistjes geeft ook af en toe gewoon direct 3 van die dingen.
 
Alles wat je wilt schept een verplichting.
Oftewel, als je iets wilt moet je er moeite voor doen.
Wie teleportspreuken wil zal toch echt de toren moeten doen.
Het betekent niet dat die verplichting op zich een ramp is.

Ergens las ik iets over de verplichting om je stad af te breken en om te bouwen.
Men wil af van de velden met fabriekjes etc.
Iemand die zich daartoe verplicht voelde, voelt zich nu nog zo goed verplicht
om aanpassingen in zijn stad te maken.

Ik vond dat bouwen van al die fabriekjes en WP geen probleem.
Het nieuwe systeem vraagt weer heel andere aanpassingen.
Ik denk dat ik 4 T2/T3 fabrieken in de inventaris laat en daarvoor in de
plaats ga ik dan 4 marmerfabrieken bouwen.
Is weer wat schuiven en puzzelen, maar dat is wel het leuke in dit spel.

Als we weer een paar BSA's verder zijn komen ze waarschijnlijk tot de conclusie dat
er zijeffecten zijn die ze minder leuk vinden en dan komt de volgende versie.

En even voor alle duidelijkheid: Ik vind BSA nog steeds leuk om te doen.
 
Sinds Inno met events ook grote hoeveelheden goederen vraagt te maken heb ik mijn T1 uitgebreid tot 4 stuks op max level. Dat komt met deze vorm van BSA ook goed van pas. Ik bouw de stad niet om daarvoor, die fabrieken staan er altijd. Te vaak nodig om steeds in/uit de inventaris te halen.
 
Sinds Inno met events ook grote hoeveelheden goederen vraagt te maken heb ik mijn T1 uitgebreid tot 4 stuks op max level. Dat komt met deze vorm van BSA ook goed van pas. Ik bouw de stad niet om daarvoor, die fabrieken staan er altijd. Te vaak nodig om steeds in/uit de inventaris te halen.

Zie 4 stuks ook niet echt als excessief
 
Zijn veel spelers die zien alleen maar de negatieve effecten van het BSA.
Zou zeggen probeer eens positief te denken want daar kom je verder mee dan alleen maar negatief denken.
En als ik sommige zo lees denken ze dat ze het BSA in hun eentje moeten spelen terwijl het juist een groepsgebeuren is waar de 1 datgene kan maken wat een ander weer minder kan.
Ik heb me er van tevoren goed in verdiept met de nieuwe opzet van het BSA en wist precies waar de knelpunten zaten zowel voor mezelf als ook voor de BS. Dan ga ik denken in oplossingen hoe bepaalde doelen wel behaald kunnen worden of dat ik het voor mezelf makkelijker kan maken.
Ik vind deze opzet van het BSA ook veel leuker omdat je nu veel meer facetten van het spel moet gebruiken. Bovendien het meeste maak je vaak al gebruik van omdat je het nodig hebt. En het geeft ook nog eens een geweldige boost aan je T1 goedje en met onderling een beetje handelen heeft ieder meer dan voldoende voorraad die ze weer kunnen gebruiken voor toren en toernooi.

Als iemand wil leren hoe je een BSA echt dient te spelen en er veel uit wil halen moet je eens een week meespelen met een BS die standaard in de top 10 van de ranking komt. Dan leer je de slimmigheid en trucjes wel. Zelfs met 12 spelers kan je de prijzen pakken door op elke kaart 1 pad te voltooien. De put is hooguit belangrijk voor de ranking.

Wij hebben in de BS ook iemand die het BSA liever niet ziet komen dan wel. Speelde hooguit een paar badges vanwege de artefacten.
Door deze opzet helemaal opgebloeid omdat die nu de badges kan maken van wat die altijd al maakte en hoeft geen stad te verbouwen.
Heeft meer gemaakt en gestort dan de afgelopen 20 BSA bij elkaar.
Denk dat daar ook de gedachtengang achter zat want het BSA was eigenlijk in slaap gesust.
En nu is het niet meer zo dat wie de meeste ruimte had die won.
 
Ik ben ook positief over het nieuwe BSA hoor.
de armbanden zijn geen probleem, desnoods kan je 1 fabriek boosten en daar wat tijdsboosters op gebruiken?
Ik vind het leuk dat alle badges precies vanzelf komen zonder je stad te moeten afbreken (behalver dan voor standbeelden kettingen en smidjes)

Het grootste struikelblok is wel de esotherische. daar is echt wel een limiet op en mogelijks is het de bedoeling van inno dat sommige spelers verleid worden om de diamant refresh te gebruiken om er sneller meer te maken. Op die manier maak je wel een verschil tussen dia-BSA's en niet dia's. Maar aan de andere kant kan je nu ook wel wat diamanten halen uit toren/vakwerken enz. Dus musschien is er geen verschil meer tussen een dia en niet-dia speler...
 
Ik ben ook positief over het nieuwe BSA hoor.
de armbanden zijn geen probleem, desnoods kan je 1 fabriek boosten en daar wat tijdsboosters op gebruiken?
Ik vind het leuk dat alle badges precies vanzelf komen zonder je stad te moeten afbreken (behalver dan voor standbeelden kettingen en smidjes)

Het grootste struikelblok is wel de esotherische. daar is echt wel een limiet op en mogelijks is het de bedoeling van inno dat sommige spelers verleid worden om de diamant refresh te gebruiken om er sneller meer te maken. Op die manier maak je wel een verschil tussen dia-BSA's en niet dia's. Maar aan de andere kant kan je nu ook wel wat diamanten halen uit toren/vakwerken enz. Dus musschien is er geen verschil meer tussen een dia en niet-dia speler...

Had op en server een kleine berekening gemaakt.
Tussen en tijdens een BSA daar kan een broederschap (dus 25 spelers samen) uit de toren maximaal ~105.000 diamantjes halen. (hiervoor moet je samen wekelijks dus goud halen voor de maximale hoeveelheid)
Dat zijn een gigantisische hoeveelheid refreshes.
 
Laatst bewerkt:

Aeva

Chef
Dat zijn een gigantisische hoeveelheid refreshes.
Daar heb ik inderdaad ook naar gekeken. Mijn diamanten van deze week zijn de max die ik eventueel ga inzetten. Maar vooralsnog lijken we wel met een hoop hijgen en puffen net op tijd aan de vereiste aantallen esoterische restanten te komen.
 
We hebben met 10 actieve leden en een paar met een enkele badge 3x groen gedaan met nog 70 uur op de teller. Naar mijn weten zijn er geen dia's gebruikt en geen tijdboosters (hoewel die me niet zoude verbazen. En er gaat nog zo veel in de put dat die zeker niet nodig waren.

Dus zeker te doen.
Ok, we staan niet in de top 100, maar daar gingen we ook niet voor.

En dat met minimale aansturing (kleur kiezen en vanaf zeker moment aangeven wat nog nodig is)
 

DeletedUser603

Guest
Het is dus duidelijk dat onze gilde niet de enige is die vindt dat die gouden armbanden totaal niet in verhouding staan tegenover de andere opdrachten
ik ben nu een dag bezig en heb niet eens de helft van 1 gouden armband voor het tornooi

Kan tegen volgend tornooi hier eens serieus over nagedacht worden ?
het plezier dat een zulke strijd meebrengt wordt gekelderd doordat je gewoon voor een heel lange tijd niet verder kunt
 
Yep, armband en residu uit visioendamp zijn de belangrijkste beperkingen om grote aantallen te maken.
Ze hebben de hoeveelheden wat naar beneden bijgesteld deze keer, dus er wordt nog wat geschoven.
Aan de andere kant zullen ongetwijfeld ophouden met schuiven voordat je het fluitend zonder moeite allemaal kunt doen.

Kortom, als je meer wilt, dan moet je je stad daarop inrichten.

Voor de langere termijn, zet meer grote T1 fabrieken van je bonus neer. Ik heb zelf ook 2 extra staan puur voor events en het BSA. Als je teleporteer spreuken hebt kun je die extra T1 in je inventaris parkeren als er geen BSA is.

Voor de kortere termijn, gebruik betoverde voorraden spreuken (je moet toch spreuken gebruiken voor andere badges), en uiteraard doen tijdsboosters wonderen met T1 produktie, mits je die in voldoende mate hebt.
 
Bovenaan