• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Broederschapsavontuur: Gouden armbanden

DeletedUser3927

Guest
Nu het broederschapsavontuur gestart is, is het ons opgevallen dat een aantal badges makkelijker te behalen zijn.
Echter is er 1 waarbij iedereen binnen ons BS moeite heeft om deze binnen te halen, nl. de gouden armbanden.
Daar waar je hiervoor in voorgaande broederschapsavonturen de T1 goederen 9u moest versturen, moet je nu een hoeveelheid aan T1 hebben.
Die hoeveelheid wordt bepaald door het level waarin je zit.
We zitten met een aantal spelers die nog niet zo ver zitten, maar ook zij ondervinden hiermee problemen.
We hebben ook al geprobeerd om een betovering erop te zetten,
maar ook dat mag niet baten.
Toch wel jammer dat deze ene badge een heel spel kan verprutsen.
Zijn we nu verder geraakt dan in vorige broederschapsavonturen? Neen, helaas.
Stage 1: ja, Stage 2: kunnen de vlag wel al openen, Stage 3: weten we nu reeds dat we niet aan de vlag zullen geraken door de gouden armbanden.
Het had beter geweest dat ze de gouden armbanden hetzelfde hadden gedaan als de diamanten ketting (3x T1) en Elegant standbeeld (2x T1).
Bijvoorbeeld hadden ze dan kunnen zeggen om de gouden armbanden 5x T1 te zetten.
Dus misschien toch dit aanpassen zodat het spel leuk blijft voor iedereen aub.
 
Stage 3: weten we nu reeds dat we niet aan de vlag zullen geraken door de gouden armbanden
Geen tijd meer besteden aan kaart 2, open de kist... en je kunt op kaart 3 tussendoor (waar mogelijk) overstappen naar een andere route... dus je ambities bijstellen en niet de hele kaart willen doen, dan haal je het makkelijk! Het gaat in eerste instantie immers om die schatkist en niet om je ranking.. en je hebt nog ruim 4 dagen te gaan!
 
Laatst bewerkt:
We zitten met een aantal spelers die nog niet zo ver zitten, maar ook zij ondervinden hiermee problemen.
Yep, iedereen heeft evenveel ellende :)

Het voordeel hiervan is dat iedereen ook een gelijkwaardig steentje kan bijdragen. Kleine spelers net zo veel als grote spelers.
"Ik ben klein dus ik kan niet goed meekomen" geldt niet.

We hebben ook al geprobeerd om een betovering erop te zetten,maar ook dat mag niet baten.
Waarom niet? Produktie spreuk doet echt 50% extra T1.

Echter, het ding is traaaag om te maken, dus 50% extra maakt het niet ineens een snelheidswonder.
Deze badge doe je niet even met z'n twee-en in een uurtje, hier moet je het hele BS aan de bak de hele week om er voldoende van te hebben voor het einde. Deze badge is de nieuwe uitdaging.

Een week 50% extra maakt wel een verschil. Dan heb je 7-8 badges per persoon ipv 5 (als je uitgaat van 1 dag / badge). x25 leden heb je dan 175-200 ipv 125. Dat gaat echt wel verschil maken. (FYI: Alle 3 kaarten, alle paden is in de orde van 115 van deze badges, dus als iedereen elke dag 1 armband maakt ben je er al. Als je maar 1 pad doet op een kaart is het nog simpeler.)

Toch wel jammer dat deze ene badge een heel spel kan verprutsen.
Je moet niet denken "kan niet", je moet denken "wat moet ik doen om de berg toch te nemen?"

Wat suggesties:
- Iedereen de hele week T1 produceren, met produktie spreuken erop.
- Tijdboosters gebruiken
- Extra T1 bijbouwen (met tijdsboosters?)
- Event gebouwen die T1 geven neerzetten.
 
Nu het broederschapsavontuur gestart is, is het ons opgevallen dat een aantal badges makkelijker te behalen zijn.
Echter is er 1 waarbij iedereen binnen ons BS moeite heeft om deze binnen te halen, nl. de gouden armbanden.
Daar waar je hiervoor in voorgaande broederschapsavonturen de T1 goederen 9u moest versturen, moet je nu een hoeveelheid aan T1 hebben.
Die hoeveelheid wordt bepaald door het level waarin je zit.
We zitten met een aantal spelers die nog niet zo ver zitten, maar ook zij ondervinden hiermee problemen.
We hebben ook al geprobeerd om een betovering erop te zetten,
maar ook dat mag niet baten.
Toch wel jammer dat deze ene badge een heel spel kan verprutsen.
Zijn we nu verder geraakt dan in vorige broederschapsavonturen? Neen, helaas.
Stage 1: ja, Stage 2: kunnen de vlag wel al openen, Stage 3: weten we nu reeds dat we niet aan de vlag zullen geraken door de gouden armbanden.
Het had beter geweest dat ze de gouden armbanden hetzelfde hadden gedaan als de diamanten ketting (3x T1) en Elegant standbeeld (2x T1).
Bijvoorbeeld hadden ze dan kunnen zeggen om de gouden armbanden 5x T1 te zetten.
Dus misschien toch dit aanpassen zodat het spel leuk blijft voor iedereen aub.

Kijk goed naar de routes, elke route heeft een andere characterestiek, en vergeet niet er zijn nog vele dagen te gaan.

Dat gezegt, het doel was juist om al die level 1 fabriekjes te verminderen, het zal even wennen zijn en heel misschien kan je met teleportatiespreukjes wat extra T1 in en uit je stad te teleporteren.

Op het en forum stond de volgende reactie van de CM.

Compared to the last version, this is allowing for far less of a shanty town to be created as we had players with vast numbers of buildings (100's). It also gives a choice of which manufactories to place given the space available, rather than needing all T1 before.
Hopefully players are starting to amass the Teleport Building spells to also help with making some room.

Het was dus echt de bedoeling om de enorme vlakten met level 1 fabriekjes/werkplaatsen te stoppen.
kwestie dus van aanpassen.
 
tja de armband op wereld 2 ben je ander halve dag bezig voor 1 armband en dat schiet echt niet op.
waarom dan niet net zo als Diamanten ketting war je er 3 van nodig hebt en het Elegant standbeeld 2 van nodig hebt doe dan 4 of 5 van de armband. dat is altijd beter dan hoe het nu is.
 
tja de armband op wereld 2 ben je ander halve dag bezig voor 1 armband en dat schiet echt niet op.
waarom dan niet net zo als Diamanten ketting war je er 3 van nodig hebt en het Elegant standbeeld 2 van nodig hebt doe dan 4 of 5 van de armband. dat is altijd beter dan hoe het nu is.

Omdat ze dus niet willen dat je je stad vol level 1 fabriekjes zet. (of daartoe verplicht bent)
Als je meer producties nodig hebt heb je dus ook meer lvl 1 fabriekjes nodig, dan wordt het dus alleen maar erger ipv minder erg.

Bouw straks een aantal extra T1 bonusfabrieken en zet deze in je inventaris, bij het volgende BSA kan je die dan oproepen on demand.
 
En om ons te verleiden meer teleport spreuken te gebruiken, zodat we nog vaker die @#$% toren in moeten...
Hoeft niet hoor, je kunt ook kistjes 11 t/m 19 uit het toernooi plukken elke week :D

Andere optie is om de T1 te laten staan, of om ze 1 week voor het begin van het BSA opnieuw te bouwen. (Beetje afhankelijk van het level wat je wenst kan het ook later zijn.)

Zoals ik al eerder schreef, de aantallen zijn niet onoverkomelijk als je niet voor een hoge plaats de put gaat spelen. Deze kaart heeft er ongeveer 115 met alle kaarten alle paden, en met 25 leden elke dag 1 badge maken heb je dat al afgedekt.
 
nou ik heb nu de 150 wp weg gehaald en er staal voor neer gezet je moet toch ergens die armband van maken.
maar je denk zeker dat we een heleboel van die terug zet gebouwtje hebben, ik heb er hoog uit 1 maar gezien ik niet die toren speelt die een hoop legers en goederen neemt en dan nog de diamanten. nee, mensen die een goede baan hebben kunnen dat vast maar al je geen werk hebt en in de bijstand zit dan je dat niet veroorloven. maar daar word geen rekening mee gehouden dus ik zit gewoon 150 wp of staal neer.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het probleem van die armbanden niet. Lijkt wel dat ieder denkt dat die ze in zijn eentje moet maken voor de gehele kaart.
BSA is een groepsgebeuren en niet een individueel event. Wat de 1 minder kan doen kan door de ander juist meer gedaan worden.
En met negatief denken kom je niet ver. Je kan beter kijken wat is wel mogelijk en hoe pak ik dat zo slim mogelijk aan.
Heb een H3 account met meer dan voldoende T1 fabrieken vanwege toernooi spelen.
Slim spelen betekent dus 2 dagen voor het BSA begint al je grote T1 op standbeelden zetten en vlak voor oogsten overal een spreuk opgooien.
Je vangt 2 vliegen in 1 klap. 20 fabrieken is 10 standbeeld en elke fabriek is met een spreuk gelijk een armband waard. Vervolgens kan je nog 4x 3 uurs doen op zo'n spreuk en laten we zeggen dat is nog eens 15 tot 20 armbanden extra. Doe dit met 4 spelers als het mogelijk is en je hebt voldoende armbanden voor 3 volle kaarten. Dit kan dus heel goed met een H3 account maar natuurlijk niet als je al bij sentient zit. Dan zijn teleport weer heel handig om tijdelijk extra T1 neer te zetten en daarna weer opslaan.
 
en dan nog ze willen de velden met de wp dat het verwijdert nu had ik er dan maar 120 staal op gezet voor die armband maar dat is ook geen doen.
De armband dat is een ramp zelfs al zet je 120 Staal neer van level 1 dan levert het op 11600 en dan had ik er nog 20 met een extra boots gegeven dus met de betovering. En het wat van de 9 uur. Als je dan 4x doet dus van de 9 uur dan ben je bij 46.400 van de 48000 en dan ben je 3 dagen verder en heb je nog maar 1 armband. wie heeft dan in hemelsnaam verzonnen?????????????????????????
 
Je moet ook geen 120 level 1 fabrieken plaatsen maar een paar op niveau.

als level 1 fabriekjes z'n gunstige productie hadden dan hadden we die allemaal staan.
Wat veranderd is in deze variant is dat je juist niet meer of beperkt in lvl 1 fabriekjes moet denken maar juist in echte fabrieken

120 fabriekjes plaatsen is juist waar veel over geklaagd is, het zou niet nodig moeten zijn om halve steden af te breken, hier is naar geluisterd. deze variant leunt dus meer op "echte steden" dan dorpen met honderden kleine fabriekjes.
 
mensen die een goede baan hebben kunnen dat vast maar al je geen werk hebt en in de bijstand zit dan je dat niet veroorloven. maar daar word geen rekening mee gehouden dus ik zit gewoon 150 wp of staal neer.
Als je je voor het BSA (broederschapsavontuur) wat meer had verdiept in de nieuwe opzet, had je geweten dat dit volslagen zinloos is... verder ken ik hele volksstammen spelers die op A (Arendyll) al in H15 (Hoofdstuk 15) zitten, die nog nooit 1 diamant hebben gekocht!
nu had ik er dan maar 120 staal op gezet voor die armband
Je hebt op Wyniandor 8 marmerfabrieken op level 12 terwijl je al in hoofdstuk 7 zit... je zou kunnen beginnen om je marmerfabrieken op niveau (minstens level 20) te brengen, samen met een boosters spreuk levert dat dan al aardig wat op voor je armbanden… en al die level 1 staal en hout fabriekjes schieten voor armbanden natuurlijk helemaal niet op, daar heb je alleen wat aan voor de langere producties zoals kettingen en standbeelden... overigens had je dan ook beter level 1 marmer kunnen neerzetten, want dan had je er 2 x zoveel kunnen plaatsen!
 
Laatst bewerkt:

Aeva

Chef
Even melden dan aan @willy-billie dat @rodeon helemaal gelijk heeft.
Ik heb een stad in hfd 15 en nog nooit iets gekocht, maar ben wel loaded met diamanten omdat ik elke week bovenin de toren zit.
Ik heb ook een hfd7 stad. Ik kan je vertellen dat 5 marmerfabrieken op max (dat is level 19) in 9 uur met een spreuk goed zijn voor één armband. Dat is minstens 2 per dag. Dus.
 
Nou willen ze dus niet dat je velden vol kleine T1 en WP zet,
maar nu zit ik ertegen aan te kijken dat ik mijn fabrieken mag verdubbelen.
Dat betekent ook meer inwoners, dus meer huizen.
Hoe je het ook bekijkt, om mee te doen ben je verplicht tot IETS.
Alleen dat IETS varieert dus.
Wij hebben nu trouwens toch een lading kleine T1 neer gezet voor de kettingen en standbeelden,
maar we zijn dagen in de weer geweest met het uppen tot een bepaald level, zodat ze ook nog
wat bijdragen aan de armbanden.
De armbanden doen het trouwens beter dan het esotorisch restant.
 
Nou willen ze dus niet dat je velden vol kleine T1 en WP zet,
maar nu zit ik ertegen aan te kijken dat ik mijn fabrieken mag verdubbelen.
Dat betekent ook meer inwoners, dus meer huizen.
Hoe je het ook bekijkt, om mee te doen ben je verplicht tot IETS.
Alleen dat IETS varieert dus.
Wij hebben nu trouwens toch een lading kleine T1 neer gezet voor de kettingen en standbeelden,
maar we zijn dagen in de weer geweest met het uppen tot een bepaald level, zodat ze ook nog
wat bijdragen aan de armbanden.
De armbanden doen het trouwens beter dan het esotorisch restant.
Als je toren doet dan is esoterisc restant ook minder een probleem. Vanwege de combinatie versnellers en tijdsboosters en bibliotheek set die je kan winnen. Je kan tijdsbooster ook op je academie inzetten.
het is maar wat je er voor over hebt. Ik maak 1 armband iedere 6 uur I.p.v 9 uur hier. Geen achteruitgang maar vooruitgang :)
 
Nou willen ze dus niet dat je velden vol kleine T1 en WP zet,
maar nu zit ik ertegen aan te kijken dat ik mijn fabrieken mag verdubbelen.
Dat betekent ook meer inwoners, dus meer huizen.
Hoe je het ook bekijkt, om mee te doen ben je verplicht tot IETS.
Alleen dat IETS varieert dus.
Wij hebben nu trouwens toch een lading kleine T1 neer gezet voor de kettingen en standbeelden,
maar we zijn dagen in de weer geweest met het uppen tot een bepaald level, zodat ze ook nog
wat bijdragen aan de armbanden.
De armbanden doen het trouwens beter dan het esotorisch restant.

Je kan wat fabrieken maken en deze opslaan in je inventaris, als er dan een BSA is kan je er voor kiezen wat T2/3/sentient tijdelijk in te ruilen voor T1

Er zijn zoveel opties mogelijk, de kunst is te kijken in mogelijkheden, en die zijn er vele.
 
maar we zijn dagen in de weer geweest met het uppen tot een bepaald level, zodat ze ook nog
wat bijdragen aan de armbanden.
Volslagen zinloos en zonde van je moeite… gewoon zorgen dat je eigen bonus T1 op max level staat en af en toe een booster er op...
 
Bovenaan