• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Broederschapsavontuur: Gouden armbanden

DeletedUser603

Guest
de verhouding tegen de andere klopt niet , daar zit vooral het struikelblok
bij ons in het team zijn er al meer dan de helft afgehaakt omdat het BS begon met 2 armbanden
pas een dag later konden we verder , tsja.....
 
Het is normaal dat je vrijwel direkt vast komt te zitten. Het pad wat je gekozen hebt vraagt een grote berg badges, en je begint met niets.
Dus als je niet op het 1e punt vast komt te zitten, is het wel op het 2e punt.
Wij spelen het BSA al jaren, iedereen weet exact hoe het werkt, en doet zo goed mogelijk mee. Wij komen op dag 1 ook niet verder dan een paar punten.

Ten tweede, de berg is zo groot dat je dat nooit alleen kunt, je moet iedereen (of zoveel mogelijk leden) mee laten doen, en samenwerken!
Niet iedereen dezelfde badge van het 1e punt. Kijk naar het hele pad, iedereen maakt een paar badges van het pad, en aan het eind heb je alle badges gemaakt als het goed is, en kun je het hele pad in 5 minuten doen. Dus pad vooruitgang is niet belangrijk in het begin, maken van alle badges is belangrijk, je doet een grote investering door alle badges te maken, die je pas tegen het einde van de BSA kunt gebruiken.
Naarmate je verder in de week komt heeft iedereen meer badges, en kun je meer punten vullen.

Wij zijn al badges aan het maken voor kaart 2 en kaart 3, ook al zijn we nog niet eens op de helft van kaart 1. Over een paar dagen hebben we kaart 1 klaar, en dan gaan kaarten 2 en 3 sneller omdat we nu al badges ervoor aan het maken zijn.

Wat jij nu meemaakt heb ik ook gehad in het begin. De eerste keer dat ik speelde kwamen we niet eens op de helft van de 1e kaart. De volgende keren ging het steeds een beetje beter omdat iedereen doorkreeg hoe het werkt, en hoe je je kunt voorbereiden. Het blijft echter een broederschaps avontuur, je moet samenwerken om het tot een goed einde te brengen.
 
ik vind het eigenlijk perfect zoals het is. ik heb een kleine stad op nl2 en daar heb ik momenteel meer dan 70 armbanden in voorraad. Daar tegenover staat dan wel dat ik weinig ruimte heb, dus alle badges die werkplaatsen nodig hebben zijn dan weer heel lastig voor mij.
Maar dan heb je grote spelers waar het omgekeerd is, en zo vullen we elkaar aan en doen we de BS samen.
Voor mij is dit echt perfect, iedereen in de BS heeft zijn eigen zwaktes en sterktes en zo complementeren we elkaar.

Ik snap wel dat het voor BSsen die graag op nr1 op de BS ranking zouden willen staan, het dan een pak moeilijker is, want dan heb je enkel grote steden. Maar eveneens is het moeilijk in BSsen met allemaal kleine startende spelertjes.

Het is dus een kwestie van je BS een beetje balanseren, denk ik dan.
 
Laatst bewerkt:
Het is dus duidelijk dat onze gilde niet de enige is die vindt dat die gouden armbanden totaal niet in verhouding staan tegenover de andere opdrachten
ik ben nu een dag bezig en heb niet eens de helft van 1 gouden armband voor het tornooi

Kan tegen volgend tornooi hier eens serieus over nagedacht worden ?
het plezier dat een zulke strijd meebrengt wordt gekelderd doordat je gewoon voor een heel lange tijd niet verder kunt

heb even naar je steden gekeken:
Op nl1 heb je 1 level 5 marmerfabriek staan in hoofdstuk 17,
op nl2 heb je 1 level 9 en 4 level 1 marmerfabrieken staan in hoofdstuk 3

Ik weet niet wat je precies verwacht. zonder productie is het meer dan logisch dat je problemen hebt met armbanden.
Het lijkt erop dat je probeert alles zelf te produceren, ik die namelijk ook een level 28 en 29 staal en een level 24 houtfabriek in je stad staan.

Daarmee is het heel knap dat je hoofdstuk 17 hebt bereikt, maar het is niet heel erg efficient. probeer alleen te werken met bonus fabrieken zowel spiritueel als regulier.
Ik vermoed dat je de toren der eeuwigheid niet speelt, maar dan kan je teleporteer spreuken verdienen. hiermee kan je eventueel een aantal opgebouwde t1 bonusfabrieken uit je opslag in je stad zetten tijdens een BSA en na een avontuur weer terug in je inventaris. beetje uitruilen werkt top.

Maar ik zou eens beginnen met goed naar je stad te kijken, want zo maak je het erg moeilijk voor jezelf niet alleen in het avontuur maar ook daarbuiten.
 
Ik kan @walker59 geen ongelijk geven.
Mensen in lagere hoofdstukken zijn in het voordeel tegen over die in hoge hoofdstukken.
Vele uit mijn eigen BS zitten in H17 en dan ben je wegens ruimte gebrek al gauw aangewezen op 2x T1 en 1x T4 en die laatste telt helaas niet mee terwijl dat bij het vorige wel het geval was.
Nu kunnen we met de boosters net 1 armband maken per dag en een stukje van een 2e armband.
Met 17 actieve leden wordt het dan ook behoorlijk moeilijk ondanks dat we een hele goede planning gebruiken.
We weten dat we het halen (Kaart 1 was vanochtend vroeg al klaar) maar we trekken er wel hard aan.
En NEE, we gaan niet voor plaats 1 maar voor 3x groene pad om een paar leden de laatste uiltjes te bezorgen.
Niet dat ik ze nodig heb, ik heb er al 11 van het event gehad maar het gaat ons om het princiepen.
 

DeletedUser603

Guest
inderdaad , mensen die nog niet in speciale hoofdstukken zitten concentreren zich op standaard goederen want nadien wordt mijn fabriek niet meer mijn marmerfabriek (over 10miljoen goederen) die belangrijk is .... maar mijn dwergenstaalfabriek (voor Platina) en dat geeft amper T1-goederen.

daarnaast staat mijn stad vol hoofdstuk-gebonden gebouwen zoals portals
wonder nar heeft er geen enkel staan , dan lijkt het me logisch dat je standaard goederen gebouwen kan zetten
naast de eventgebouwen die goddelijke zaden/mana/spirit goederen geven staan er bij mij ook oude wonderen die ik amper zag bij wonder nar

komt er dus op neer wat ik vertelde dat de verhouding van die gouden armband tegenover de andere opdrachten niet recht evenredig is.
 
Wat ik mis is, is dat veel spelers niet in oplossingen denken.
Ook is samenwerken belangrijk, Teveel spelers denken dat ze het BSA in hun eentje moeten spelen.
BSA is niet moeilijk om te spelen al helemaal als je weet wat je doelstellingen zijn.
Alle info is te vinden op gems. Het enige wat je doet is je dan goed voorbereiden op het BSA. Dat doe je het liefst al ruim van tevoren en met goede info licht je je BS in. Er is altijd wel iemand die ervaringen heeft met BSA spelen in je BS. Maak daar gebruik van.
 
nadien wordt mijn fabriek niet meer mijn marmerfabriek (over 10miljoen goederen) die belangrijk is
Hoeveelheid T1 die je op voorraad hebt is niet relevant. Het interesseert ze niet hoeveel T1 je hebt, ze gebruiken de gevraagde hoeveelheid als een obstakel wat je moet overwinnen om badges te krijgen, net als dat je relics moet verzamelen, spreuken moet gooien etc etc voor andere badges. De obstakels maken dat je ofwel tijd besteed aan het spel danwel de tijd afkoopt met dias. Dat is het enige doel van Inno met de obstakels.

Derhalve zullen ze dus niets gaan doen aan het produktie obstakel van je.

Ik heb ook 28M T1, maar heb wel 4 marmerfabrieken staan juist vanwege T1 vraag bij events en BSA.
 

Aeva

Chef
Het is mogelijk om elke 3 uur 1 armband op te halen.
Dat kan in hfd XV met 5 T1 fabrieken, 4 van de 5 moeten dan wel op max staan (4x31 + 1x27). Op alle 5 zet je een productiespreuk.
Het kan in hfd VIII met 6 T1 fabrieken op max en op allemaal een productiespreuk.
Het kan in hfd VII met 7 T1 fabrieken op max en op allemaal een productiespreuk.

In sommige hoofdstukken mis je maar een kleine hoeveelheid als je al je fabrieken op max hebt staan. Dan is het dus handig om er eentje (tijdelijk) bij te bouwen en te uppen tot de gewenste productie wordt gehaald.

Het is handig om twee of drie fabrieken naar max te brengen en ze tussen de BSA's in je inventaris te bewaren. Omdat je in de vroegere hoofdstukken meer T1 fabrieken nodig hebt, kun je die dus bewaren als ze overbodig zijn. Als je tussen hoofdstukken ruimte hebt zonder gastras kun je deze fabrieken gebruiken voor quests uit de evenementen (upgrade minimaal naar...).

De armbanden zijn t.o.v. de eerste keer in Beta met ongeveer 40 procent afgewaardeerd. Ik denk daarom niet dat ze nog meer zullen zakken in gevraagde hoeveelheden.

Ik heb zelf in XV 4 max T1 fabrieken staan om voldoende productie te maken voor het spelen van mastermind in de toren. Als je een onderhandelaar bent in de toernooien heb je zeer waarschijnlijk ook meer T1 dan pure vechters. Deze mensen zijn de aangewezen spelers om in een BSA armbanden te produceren.
 

DeletedUser4164

Guest
Ik heb er in hfdst 15 wel 9 fabrieken op Maximum nodig met spreuken erop om 1 armband per 3 uur te maken. Dus jij hebt waarschijnlijk wel een hoop extra boost uit ow. Ik heb dan ook geen wonderen die productie boosten en vecht in de toren ook bijna alles. Andere leden kunnen gelukkig wel meer armbanden maken.
 
nou die armbanden daar zit ik niet meer mee maar waar ik nu wel moeite mee heb is die
Visioen dampen
is dat de enige manier op die dingen te krijgen? ik ben in fase 3 maar die krijg ik niet af. te weinig groene bollen en dat komt dan weer dat je dan die relikwieën die je daar voor nodig hebt niet voorradig hebt en om het te maken moet je 84 uur wachten zoveel tijd hebben we niet meer.
 
Ik laat de T4 ook lopen op 3 uur non-sentient goed. Weliswaar geen boosted goederen, maar je hebt dan toch zo nu en dan leuk even 1500 (2x750) extra waar je het laatste beetje mee kan doen zonder veel te morsen.
Heeft me de afgelopen dagen toch een paar keer een grote T1 produktie (6k) gescheeld.

@Billie-Willie Ja, academie geeft visioen damp en verder nergens.
Versnellers kun je in de academie maken, maar ook in de toren winnen, en er valt dagelijks 1 uit een maansteen bieb als je alle onderdelen hebt.

Academie op level 4 of 5 gaat echt ordes sneller, maar wat je moet doen is tussen de BSAs een voorraad versnellers aanleggen zodat je geen tekort hebt komt tijdens de BSA. Ik draai er in een BSA week zo ongeveer 60 versnellers doorheen op een level 5 academie, en dan loopt hij wel veel maar niet altijd.
 
Wij zijn maar met 5 leden we hebben fase 3 gehaald. Maar met 1 kleur per fase . Ik loop nu vast op die 35 Esoterisch restant heb er nu 12 van de de 35. we hebben 1 lid die nog maar 2 weken bezig is. Al doet ze goed mee, en met mijn grootste daar heb ik geen toverstof voor de groene bollen. dus moeten we het met 3 doen en zijn we toch ver gekomen met die visioendampen, maar volgende keer beter. En wie weet hebben we er dan een paar nieuwe leden bij. Nu vraag je je natuurlijk af waarom ik dan niet naar een groteren BS ga. Maar dat is te druk voor me ik moet rust hebben. vanwege dat er iets niet goed zit in me hoofd. ik wacht op een MRI scan.
 
5 leden is inderdaad wel een heel klein BS, en dan ook nog 2 die weinig kunnen uitrichten. Vind het knap dat jullie toch op kaart 3 gekomen zijn.
Laatste kaart is altijd met grote aantallen, die is echt niet eenvoudig.
 
Bovenaan