• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

3 voorstellen voor het anders aanbieden van EVENEMENTEN

3 Voorstellen anders aanbieden evenementen.

Voorstel 1:

Maak ALLE opdrachten hoofdstuk afhankelijk.

Onderbouwing: Het kan nu voorkomen dat spelers sommige opdrachten niet KUNNEN doen omdat ze (bijvoorbeeld) in een hoofdstuk zitten waarin ze niet kunnen upgraden naar een gevraagd level.

Voordeel: Alle spelers kunnen alle opdrachten doen en alle spelers krijgen uitdagingen die bij hun ontwikkeling passen.

Nadeel: Opdrachten zullen over het algemeen pittiger worden. Upgraden van gebouwen zal (bijvoorbeeld) moeten naar het hoogste niveau van het vorige hoofdstuk. (voor spelers die in hoofdstuk 9 zitten dus het hoogste niveau van hoofdstuk 8)

Voorstel 2:

Maak het mogelijk om opdrachten te weigeren.

Onderbouwing: Het kan nu voorkomen dat spelers sommige opdrachten niet KUNNEN doen omdat ze (bijvoorbeeld) in een hoofdstuk zitten waarin ze niet kunnen upgraden naar een gevraagd level. Of spelers die op het eind van een hoofdstuk zitten en daar geen technologieën kunnen onderzoeken. Ook kan het voorkomen dat ver gevorderde spelers een verkenningsopdracht willen overslaan omdat deze te lang gaat duren.

Voordeel: Spelers komen niet vast te zitten door opdrachten die ze niet KUNNEN of willen doen.


Nadeel: Spelers die te veel haast hebben kunnen spijt krijgen van het overslaan van een opdracht. Het missen van de beloning zal van invloed zijn op de uiteindelijke prijzenwinsten. Om dit te voorkomen zou het misschien handig zijn om het de weigerfunctie tot een maximaal aantal keren te beperken (bijvoorbeeld maximaal 3 keer)


Voorstel 3:

Laat spelers vooraf kiezen of ze de doorlopende opdrachten reeks willen spelen OF de dagelijkse opdrachten reeks.

Onderbouwing: Ik heb op de BETA server tijdens het Woodelvenstock festival de eerste 17 dagen alleen de dagelijkse opdrachten gekregen. Die opdrachten leverden 150 tickets per dag op. Dat keer 28 dagen zou in totaal dus 4200 tickets opleveren. De doorlopende opdrachten leverden op de NL server ongeveer 3800 tickets op. Met een kleine aanpassing zou dat gelijk getrokken kunnen worden.

Voordeel: Spelers kunnen zelf bepalen wanneer ze willen spelen en hoeveel tijd ze er aan willen spenderen. Vooral tijdens (zomer-) vakantieperiodes haken veel spelers al af voordat het evenement begonnen is omdat ze weten dat ze het niet kunnen afmaken.

Nadeel: Spelers moeten vooraf zeker weten wat ze gaan doen, switchen is niet een optie, en dat moet duidelijk worden aangegeven.

Het dagopdrachten systeem moet iets worden aangepast. Nu is het nog zo dat een dagopdracht van gisteren EN vandaag kan worden gedaan. Dan moet er echt een eind komen aan de dagopdracht om 23.59 uur en de volgende beginnen om 00.01 uur.


Ik ben zeer benieuw wat jullie van deze voorstellen vinden. Opbouwende kritiek is zeer welkom.


Yamar, de Questenier.
 

DeletedUser

Guest
Voorstel 1: NEE
Als je klaar bent met het Elementalenhoofdstuk is het hoogste upgrade level 29. Ga je 1 hoofdstuk terug, dan is het nog steeds level 24-27. Je kunt niet verwachten dat spelers die einde tech zijn, nog 6 gebouwen (zoals in dit event) naar zo'n hoog level kunnen uppen. Einde tech betekent al dat de quest "voltooi 1 technologie OF Upgrade 1 gebouw naar level xxx" alleen voltooid kan worden door een gebouw te uppen. Ook de quests "Verken 1 Provincie OF Upgrade 1 gebouw naar level xxx" kan voor mij tenminste alleen voltooid worden door een gebouw te uppen. Mijn verkenner doet er nu al bijna 86 uur over (dat is ruim 3 1/2 dag!). Met een korter event zou ik met dit voorstel niets meer mee kunnen doen.

Als er voor de lagere hoofdstukken een aanpassing zou komen, vind ik dat prima. Maar dit doortrekken naar de hoogste hoofstukken is gekkenwerk.

Voorstel 2: NEE
De uitdaging van een evenement is juist om alle quests te voltooien. Een quest niet kunnen doen (in de zin van hoofdstuk-technisch gezien niet mogelijk) moet idd voorkomen worden. Maar een quest kunnen weigeren omdat je die niet wilt doen haalt het hele idee van een evenement onderuit.

Voorstel 3: NEE
Het was leuk om op de beta met 1 quest per dag een hoop tickets binnen te halen. Maar dat was enkel en alleen om het nieuwe format van de roterende kistjes te testen. Als je zou kunnen kiezen tussen dagquess of doorlopende quests en het aantal tickets wat je krijgt komt vrijwel gelijk uit, dan kan ik je garanderen dat het overgrote merendeel van de spelers kiest voor de dagquests. Dit zou wederom de uitdaging van een evenement compleet onderuithalen.

Sorry Yamar, ik ben het met je eens dat quests die hoofdstuk-technisch niet door alle spelers voltooid kunnen worden absoluut voorkomen moeten worden. Maar dat is aan de devs om daar meer rekening mee te houden, maar verder zie ik geen reden om vergaande wijzigingen voor te stellen.
 

DeletedUser2142

Guest
Volledig eens met Didi1.

En elke keer als er een evenement is, worden dit soort ideeën geopperd en elke keer afgewezen.
Logisch ook, want het vergt nogal wat om op level niveau voor iedereen een eigen opdrachtenlijst te maken.

Het is ook nergens voor nodig.
Uiteraard moeten de onmogelijke opdrachten eruit.
Een kleine speler kan geen gebouw naar level 14/16/18 brengen, maar dat is gewoon een fout in de opdrachten.
Daarvoor IS de Beta dan ook, om die fouten eruit te halen, voordat het live gaat.
Maar daarvoor hoeft het hele spel niet te veranderen.

Wat je ook tegenkomt is dat je als grote speler vrijwel geen ruimte over hebt.
Als je dan ook nog eens 'hoofdstuk afhankelijke' opdrachten krijgt, ga je helemaal nat.
Zoals Didi1 al zegt, die doet er 86 uur over om een provincie te verkennen.
Is dat niet hoofdstuk afhankelijk genoeg?

En opdrachten overslaan? Dat lijkt mij helemaal waanzin.
Zal je zien dat spelers geen zin hebben in een opdracht, die overslaan en vervolgens gaan lopen janken dat ze de prijzen niet kunnen halen en dat Innogames er alleen maar op uit is om geld te verdienen.
Daar kan je je klok op gelijk zetten.

In principe is alles haalbaar voor vrijwel elke speler.
Waarom zou je daar een verandering in willen hebben?
 

DeletedUser234

Guest
Zonder uitdaging gaat de lol er ook snel af en of je nu groot of klein bent, elk heeft wel zijn voor en nadeel bij bepaalde opdrachten. Gewoon lekker laten zoals het is, het is prima. Er zijn wel andere dingen waar men nodig iets aan 'moet' doen. :)
 
het beste zou zijn dat er een nieuw hoofdstuk bij komt, dan wordt het weer interessant voor de spelers die Elementalen hoofdstuk al geruime tijd hebben uitgespeeld. ik kan nu alleen maar mijn medespelers helpen met goederen.
 
Bedankt voor jullie input.

Maar wat me opvalt is dat alle reactie's tot nu komen van spelers die al heel ver ( en groot ) zijn. Ik zou ook graag willen weten wat spelers uit de lagere hoofdstukken > zo tot hoofdstuk 8 < er van vinden..
 
In de lage hoofdstukken kan je makkelijk alle opdrachten doen,
Alleen als je die niet wilt doen, kom je in de problemen.

Ik ben nu met mijn 2de account al een tijdje in hoofdstuk 4,

De verkrijg x spreuken:
Deze opdracht is een pain, die moet of uit toernooi komen of uit burenhulp aangezien ik geen magische academie heb.
De magische academie bouw je in hoofdstuk 1 maar vind ik teveel ruimte kosten, het niet bouwen hiervan hoeft echter niet beloond te worden.

Verken een provincie:
Kost in de lage hoofdstukken 1-3 uurtjes eitje van een opdracht, het alternatief up een gebouw naar lvl 14/15/16+ is speciaal voor de hoge hoofdstukken met hele lange verkenners van dagen..
Zelfs met mijn extreem agressieve wereldmap tactiek (112 prov in hoofdstuk 4) is het slechts 9 uur geen enkel probleem.

Voltooi een onderzoek:
Dit is veruit de meest vervelende in elk hoofdstuk, ook hier is er weer een escape voor de hele hoge spelers door een voor kleine spelers onmogelijk gebouw te bouwen. echter in de lage hoofdstukken mag dit geen probleem zijn, alleen als je net als mij echt niet verder wilt in je onderzoeksboom kan je deze opdracht niet voltooien binnen een redelijk termijn, maar is het doel van het spel niet dat je verder gaat en groeit? moet je het niet willen groeien echt belonen?

Met uitzondering van die ene bug waar innogames op gewezen is en die nu is aangepast zie ik geen enkele opdracht die je zou moeten kunnen weigeren als beginnende speler om beter je opdrachten te kunnen doen.

De enige opdrachten waar ik echt geen fan van ben zijn dag/2daagse opdrachten. gevorderde spelers houden vaak een stuk land vrij om deze met lvl 1 fabriekjes op te lossen.
Beginnende spelers moeten/lossen dit vaak op met hun eigen fabrieken waardoor ze een dag stilvallen in ontwikkeling. en als ze de ruimte hebben hebben ze vaak niet de inwoners om het met lvl 1 fabriekjes op te lossen omdat hun huizen nog niet zoveel inwoners geven.

Het liefst zie ik deze opdrachten dus in zijn geheel verdwijnen want voor beginners zijn ze stokkend, en voor gevorderden die werken er omheen met lvl 1 fabriekjes.

Ook de opdrachten waarbij je meerdere soorten fabrieken nodig hebt zie ik ook niet zitten, hiermee spoor je beginners aan om niet bonus fabrieken te bouwen, terwijl je als speldesign juist verzoekt om die niet bonus goederen met anderen te ruilen en juist niet zelf maakt. (voor de gevorderden 3 en 9 uurs productie kan je nu ook doen met je t4 fabriek)
Daarna moet je diezelfde spelers leren dat het meest gunstige is om die fabrieken juist weer te slopen die het spel net ervoor gevraagd heeft om aub te bouwen voor je opdracht.

Beide problemen stammen in mijn optiek af van verkeerde keuzes in design maar hebben geen invloed of je nu een kleine of een grote speler bent.
 

DeletedUser234

Guest
aanvulling: ik moet wel een stuk land vrij houden voor level 1 fabrieken, want eenmaal in elementalen en daarbij behorende upgrades, zorgt dat je fabrieken geen 1-2 dags producties meer kunnen maken, dus zonder level 1 fabrieken is de opdr voor mij niet te doen.
 

DeletedUser2743

Guest
Hier dan een mening van een niet al te grote speler (net begonnen in hoofdstuk 9), op dit moment beland bij opdracht 48.

In onze bs ben ik de grootste speler. Alle andere leden zitten in hoofdstuk 7 en daaronder.
Een aantal is al bijna klaar met de doorlopende opdrachten, een aantal is amper begonnen, maar de meesten hebben al meer dan de helft van de opdrachten klaar.
Niemand klaagt dat het te moeilijk zou zijn of dat ze zich benadeeld voelen ten opzichte van grotere spelers.
Ik geloof ook helemaal niet in een nadeel.

Natuurlijk moeten alle opdrachten zo zijn, dat iedereen ze kán doen. Dat een opdracht voor de één moeilijker is dan voor de ander lijkt me geen probleem.
Sommige opdrachten zijn lastiger, sommige veel gemakkelijker dan wanneer je groter bent. Dat heft elkaar prima op.

Wat Inno ook verzint, elk evenement en bsa komen spelers klagen dat het allemaal te moeilijk is voor de kleine spelers, zonder zich ook maar een moment af te vragen of het ook écht zo is.

Waarom kunnen sommige kleinere spelers wél gewoon het evenement spelen en anderen niet?
Of is dat omdat er nu eenmaal altijd geklaagd moet worden?

Edit
Kiezen tussen dagopdrachten en doorlopende opdrachten is helemaal geen goed idee.
De dagopdrachten vereisen geen planning en zijn zó gemakkelijk dat elke uitdaging daarmee verdwijnt. Inno kan de prijzen dan net zo goed gewoon weggeven.
Dat geldt ook voor de mogelijkheid om opdrachten te weigeren. Een beetje uitdaging hoort wel bij een evenement.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3012

Guest
Ik zou ook graag willen weten wat spelers uit de lagere hoofdstukken > zo tot hoofdstuk 8 < er van vinden..

Voor de duidelijkheid: Ik kan de quests allemaal gewoon doen, en ik zit in hoofdstuk 7 (een reactie van een speler die onder hoofdstuk 8 zit)
 
Met uitzondering van de echt ver gevorderden (aan het eind v.d. kennisboom) zijn vrijwel alle quests door iedereen allemaal te doen. Voorwaarde is wel dat een speler de moeite neemt om zich voor te bereiden. Dat kan o.a. door de webpagina van www.gamersgemsofknowledge.com (binnenkort gemselven.com) te raadplegen. Daar verschijnt meestal ruim van te voren informatie over wanneer een toernooi en/of event start, ervaringen van de beta-spelers, wat een goede strategie kan zijn en lijsten met quests, prijzen en beloningen! Zo kun je, voordat een event of toernooi begint, voorraden opbouwen, noodzakelijke fabrieken bijbouwen (die je later eventueel weer opruimt) en alvast keuzes maken welke prijzen je wel of niet wilt... Als je alles onvoorbereid op je af laat komen, is het niet vreemd dat je op problemen stuit of - in het ergste geval - vastloopt!
 
Ik ben een beginnende speler (halverwege hfdsk 4) al voel ik mij niet zo. Alle individuele quests die ik heb meegemaakt sinds ik ben gaan spelen (Walpurgis night, Crash and the undead, Days of the music) heb ik zonder problemen, ruim binnen de tijd uitgespeeld. Ik denk dat ik zelfs nog in hoofdstuk 1 zat bij de eerste.
Ik ben nu bij opdracht 71 van Elvenwoodstock en ga wachten op de start van het Staaltoernooi voor het verkrijgen van relikwieen. Deze quests heb ik nooit als moeilijk of saai ervaren maar juist als leuk en uitdagend. Het heeft mij ook geholpen om het spel te leren kennen. Ik heb de opdrachten gebruikt om mijzelf te ontwikkelen.
Ik heb mezelf wel voorgenomen om 2 stadsuitbreidingen te reserveren voor lvl 1 gebouwtjes omdat ik die echt nodig heb voor de quests en de BSA's.
Dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn, maar ik zou ook niet weten wat er aan het spel moet veranderen om dit overbodig te maken.
Al met al denk ik dat de hogere level spelers, zoals Elmy0 hierboven al aangaf, het argument dat de kleinere spelers het niet kunnen of willen te pas en te onpas gebruiken. Liever zou ik zien dat ze zich alleen druk maken om de problemen die zijzelf tegenkomen zonder te beweren dat ik (lees beginnende speler) er een probleem mee heeft. Dat is immers zeker niet zo.
 
@ Allemaal

Ik ben met deze voorstellen gekomen omdat ik vindt dat iedereen het evenement moet KUNNEN spelen.

De totaal som van alle opdrachten is voor vergevorderde spelers (TE) makkelijk te doen, voor de wat kleinere spelers is het allemaal wat moeilijker. Kijk vooral eens naar de hoeveelheid relikwieën de gehaald moeten worden > grote spelers hebben geen moeite om die relikwieën in 1 ronde te halen omdat ze een grotere wereld hebben EN een grotere reserve aan troepen en grondstoffen. kleinere spelers moeten vaak 2 of drie rondes spelen. Tel daarbij op het aantal ontmoetingen die gedaan moeten worden.

Ik vindt nog altijd dat ALLE opdrachten hoofdstuk afhankelijk zouden moeten zijn, zodat de moeilijkheidsgraad voor ALLE spelers ongeveer even hoog is.
 

DeletedUser234

Guest
De totaal som van alle opdrachten is voor vergevorderde spelers (TE) makkelijk te doen, voor de wat kleinere spelers is het allemaal wat moeilijker.

Hoe heb je bepaald dat dit zo is???

Als ik alle reacties lees is dat helemaal niet zo, ook in mijn ervaring is dat niet zo.
 

DeletedUser

Guest
@ Allemaal

Ik ben met deze voorstellen gekomen omdat ik vindt dat iedereen het evenement moet KUNNEN spelen.

De totaal som van alle opdrachten is voor vergevorderde spelers (TE) makkelijk te doen, voor de wat kleinere spelers is het allemaal wat moeilijker. Kijk vooral eens naar de hoeveelheid relikwieën de gehaald moeten worden > grote spelers hebben geen moeite om die relikwieën in 1 ronde te halen omdat ze een grotere wereld hebben EN een grotere reserve aan troepen en grondstoffen. kleinere spelers moeten vaak 2 of drie rondes spelen. Tel daarbij op het aantal ontmoetingen die gedaan moeten worden.

Ik vindt nog altijd dat ALLE opdrachten hoofdstuk afhankelijk zouden moeten zijn, zodat de moeilijkheidsgraad voor ALLE spelers ongeveer even hoog is.

Beste @yamar ,
Natuurlijk moet een evenement voor iedereen te doen zijn. Ik denk dat we het daar allemaal wel mee eens zijn. Maar je voorstellen maken het of te zwaar voor de vergevorderde spelers, of zonder uitdaging voor iedereen. Dat lijkt mij niet zo'n goede keuze.

Veel quests zijn al hoofdstuk afhankelijk. Met name het verzamelen van munten, voorraden, goederen en legereenheden.

Het aantal confrontaties in provincies is mild in vergelijking met andere evenementen (in totaal ongeveer 4 provincies).Je hebt per slot van rekening 4 weken de tijd voor het zomerevenement, en ik kan mij niet voorstellen dat een nieuwere spelers geen 4 provincies zou veroveren in 4 weken tijd. Deze spelers krijgen daar per slot van rekening provincie-uitbreidingen voor. De (zeer) vergevorderde speler heeft het vaak lastiger met de confrontatie quests omdat wij een absurd lange verkenningstijd hebben waardoor we als voorbereiding altijd een stel provincies verkend maar nog niet veroverd in reserve moeten houden. Daar komt bij dat er steeds meer vergevorderde spelers aan het max van de provincie-uitbreidingen zitten,dus deze quests zijn erg kostbaar (qua legereenheden of in de meeste gevallen goederen) en bieden niets extras meer.

Het aantal relikwiën is ook milder dan voorheen, en kan uit de toernooien worden gehaald. De toernooien zijn ook hoofdstuk-afhankelijk vanwege de upgrade troepenomvang onderzoeken, waardoor deze quests indirect ook hoofdstuk-afhankelijk zijn. Je argument dat het voor "grote spelers" gemakkelijker te doen is dan voor "kleine spelers" klopt naar mijn mening dan ook niet. Daarnaast kun je ook relikwieën krijgen uit de burenhulpkistjes en aan het einde van een toernooi uit de toernooi-kistjes voor het hele broederschap. Zowel vergevorderde spelers als nieuwe spelers zijn daarbij afhankelijk van het broederschap waar ze lid van zijn. Er is daarom geen reden om het voor nieuwere spelers gemakkelijker te maken en voor vergevorderde spelers moeilijker.

Mijn verhaal is zeker niet kwaad bedoeld, je weet ook dat als je een voorstel hebt waar ik achter kan staan ik dat zeker zal doen (ook als ik er zelf niet veel aan heb). Ik ben er alleen niet zo van overtuigd dat nieuwere spelers het veel zwaarder hebben dan vergevorderde spelers. Ik speel dit spel vanaf het allereerste begin en ook ik ben begonnen met 2 huisjes en 1 werkplaats. Er is ondertussen veel veranderd, sommige dingen zijn wat zwaarder voor nieuwere spelers, maar ook veel is stukken gunstiger geworden voor nieuwere spelers. De vergevorderde spelers hebben die voordelen nooit gehad en ook geen compensatie achteraf. Wij roeien met de riemen die we hebben, als iets niet goed gaat geven we feedback en worden zaken aangepast. Voor de vergevorderde spelers is dat dan vaak mosterd na de maaltijd, denk bijvoorbeeld aan de diamantjes die je nu in de gastrashoofdstukken kunt verdienen.

Het is door de ontwikkelingen in het spel nu eenmaal niet goed mogelijk om een speler die al ruim 3 jaar dit spel speelt te vergelijken met een speler die pas een paar maanden speelt.

PS: Voor de net begonnen speler ligt het natuurlijk anders. Die heeft nog nauwelijks provincies veroverd dus kan daarom ook niet veel in het toernooi doen. Vandaar dat ik dit had voorgesteld voor deze nieuwe spelers https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/ukkepuk-events-voor-de-beginnende-speler.5607/
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser234

Guest
Geweldige uitleg @Didi1 , ik denk hetzelfde erover, maar krijg dat niet zo mooi overgebracht in woorden, zoals jij dat kan.

Ik kom niet verder dan: iedereen is het eens dat het voor iedereen te doen moet zijn en de meerderheid vind dat het ook te doen is.

Ook ben ik het roerend eens met het feit dat wij nooit voordelen en ook geen compensatie hebben gehad, die beginners nu wel krijgen. Wij konden heel lang geen toernooien spelen, omdat die toen nog niet bestonden.

Echt eerlijk zou zijn, als spelers die nu beginnen, op dezelfde termijn dat wij hebben moeten doen zonder, ook zij nu moeten wachten. Dat zij geen dia's krijgen of wij alsnog achteraf. Dat voor iedereen wanneer je ook begonnen bent, alles hetzelfde is, dat is écht eerlijk, maar ook ondoenlijk voor Inno. Ik denk dat ze het best goed doen, in ieder geval proberen het voor iedereen goed te doen.

Nu nog een goeie chat. ;)
 

DeletedUser1570

Guest
Ik ben het ook helemaal met Didi eens. Ik vind de grootste voordelen nu ten opzichte van toen ik beginner was (2016), dat je nu muntenregen en voorraden bijvullen hebt en vooral de tijdsboosters die maken dat niets meer echt lang hoeft te duren als je dat niet wilt.

Het enige ongemakkelijke blijft dat je soms zo ongelukkig in het hoofdstuk zit, dat je niets kunt uitbreiden, of een onderzoek heel moeilijk is, maar dan wacht je gewoon het volgende evenement af?
 

DeletedUser3381

Guest
Ik zit in hoofdstuk 4 en in ieder geval zeker voorstander van aanpassingen.

Een event mag namelijk gerust een leuke uitdaging zijn, maar het lijkt me dat het je spelvoortgang of planning ook niet al te veel in de weg zou moeten zitten. Eenieder moet zijn stadje zo op kunnen bouwen als hij of zij wil en een evenement gooit dit nu overhoop. Hiernaast begint het een beetje te veel op werk te lijken als je weken vooruit moet gaan plannen (en dus moet gaan wachten met provincies scouten/voltooien omdat er een event aan komt en je dus wellicht ook niet verder kan bouwen?) en een lijst moet volgen om een event op een prettige manier te voltooien. Het is een spelletje ter ontspanning namelijk, en een event zou in mijn optiek een leuke afwisseling van de dagelijkse start van producties en handjes schudden moeten zijn, waarmee je wat leuke extra’s kan verdienen.

Daarnaast denk ik dat innogames een stuk creatiever kan zijn in het bedenken van de opdrachten (bijvoorbeeld ‘doneer x kp’s aan een oud wonder van een van je buren’, ‘Koop x goederen bij de handelaar’, voltooi x opdrachten (uit de reguliere cyclus)’, ‘voltooi 1/x toernooi provincie(s)’, ‘verleen hulp aan tenminste x buren’, De huidige opdrachten geven namelijk bizar weinig afwisseling; dezelfde blijven steeds terug komen. Ook irriteer ik me nog steeds dood aan het moeten bouwen van ‘niet-bonus’ fabrieken. Aan het begin van het spel is dat zelfs verrekte lastig omdat je daar de inwoners niet voor hebt. Producties die 1 of 2 dagen duren stagneren ook. Als je een hoop ruimte over hebt zal het wel meevallen maar bij mij staat het op dit moment redelijk bomvol. Van kennispunten kopen raak ik compleet bankroet.

Tot slot wil ik zeggen dat het mij stoort dat gelijke inzet niet gelijke kansen biedt. Het idee om een gok of verrassingselement in het event in te bouwen lijkt op kantoor misschien leuk, maar de ene speler krijgt zo meer dan de ander, terwijl iedereen dezelfde opdrachten doet. Vind ik niet helemaal terecht. Maak dan de prijzen gewoon duurder en laat spelers kiezen welk gebouwen en overige voordelen (zoals boosters of kps voor OW’s) ze graag willen. Nu loop je de kans dat je een gebouw wat je graag wil helemaal niet krijgt ondanks dat je daar alles op inzet.
 
@ alle forumtijgers

Nog niet zo lang is de opdracht "Verken een provincie" een OF opdracht geworden. Hiervan hebben vooral de grotere spelers een voordeel gekregen. Ook is sinds kort een tijdbooster van 40 uur gekomen, weer een voordeel voor de grotere spelers. Deze aanpassing zijn gekomen door o.a. inspanningen op de forums van de BETA server en de NL server.
Nu heb ik 3 voorstellen gedaan waarin ik probeer kritiek van (kleine) spelers op deze forums om te zetten in positieve = oplossing gerichte voorstellen.

Dit forum begint een beetje een klaagmuur te worden van een beperkt aantal spelers, met veel negatief gedoe. Ook in mijn voorstellen zien jullie alleen maar negatieve dingen. Geen enkele positieve aanvulling, jammer. Want het staat toch echt bij het forum onderdeel waar ik bedoeld had. = Suggesties en Ideeën.

Jammer, weer een gemiste kans.:cool:
 

DeletedUser3012

Guest
@yamar Ik heb zo het idee dat wat jij zegt bij mij nooit het geval is geweest. Ik heb vanaf het begin goed mee kunnen doen aan de evenementen (eerste was de drie gletsjer reuzen), en het is niet moeilijker of makkelijker geworden nu ik zeven zes hoofdstukken verder zit (gletsjer reuzen kwam toen ik in hoofdstuk 2 zat). Zoals @Didi1 ook al zei, zijn inderdaad veel quests al hoofdstuk afhankelijk, en de quests die dat niet zijn, zijn voor beginnende, gevorderde en vergevorderde spelers even makkelijk/moeilijk. Daarom denk ik dat er niet zoveel aan de evenementen veranderd hoeft te worden.
Dit is enkel mijn mening, en als andere spelers hier anders over denken, of juist vinden dat het voor hen allemaal veel moeilijker word. Zeg dat maar.
Ik wilde enkel zeggen dat ik de evenementen vanaf het begin af aan heb kunnen spelen.

Magicalbean
 
Bovenaan