DeletedUser3012
Guest
Een event mag namelijk gerust een leuke uitdaging zijn, maar het lijkt me dat het je spelvoortgang of planning ook niet al te veel in de weg zou moeten zitten. Eenieder moet zijn stadje zo op kunnen bouwen als hij of zij wil en een evenement gooit dit nu overhoop. Hiernaast begint het een beetje te veel op werk te lijken als je weken vooruit moet gaan plannen (en dus moet gaan wachten met provincies scouten/voltooien omdat er een event aan komt en je dus wellicht ook niet verder kan bouwen?) en een lijst moet volgen om een event op een prettige manier te voltooien. Het is een spelletje ter ontspanning namelijk, en een event zou in mijn optiek een leuke afwisseling van de dagelijkse start van producties en handjes schudden moeten zijn, waarmee je wat leuke extra’s kan verdienen.
Daarnaast denk ik dat innogames een stuk creatiever kan zijn in het bedenken van de opdrachten (bijvoorbeeld ‘doneer x kp’s aan een oud wonder van een van je buren’, ‘Koop x goederen bij de handelaar’, voltooi x opdrachten (uit de reguliere cyclus)’, ‘voltooi 1/x toernooi provincie(s)’, ‘verleen hulp aan tenminste x buren’, De huidige opdrachten geven namelijk bizar weinig afwisseling; dezelfde blijven steeds terug komen. Ook irriteer ik me nog steeds dood aan het moeten bouwen van ‘niet-bonus’ fabrieken. Aan het begin van het spel is dat zelfs verrekte lastig omdat je daar de inwoners niet voor hebt. Producties die 1 of 2 dagen duren stagneren ook. Als je een hoop ruimte over hebt zal het wel meevallen maar bij mij staat het op dit moment redelijk bomvol. Van kennispunten kopen raak ik compleet bankroet.
Ten eerste: Je hoeft niet mee te doen aan het evenement, dit is geheel je eigen keuze. Ik volg alleen de dagelijkse makkelijke opdrachten en zoek de bonnen aan de rand van mijn stad. Daarmee kun je nog erg veel leuke prijzen winnen. Het evenement is geen verplichting, dus je kunt het ook loslaten.
Ten tweede: Innogames is dus net zo creatief als jij zegt want jou voorstellen komen erg overeen met de opdrachten van de broederschapsavonturen. Ook kun je gewoon stoppen met het evenement, als de twee dagen opdrachten komen. Ik doe alleen mijn best op een evenement als de complete set een beetje leuk is, zoals de feniks cultus. Jij lijkt te denken dat je verplicht bent om aan een evenement mee te doen, maar dat is niet zo.
Magicalbean