• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

3 voorstellen voor het anders aanbieden van EVENEMENTEN

DeletedUser3012

Guest
Een event mag namelijk gerust een leuke uitdaging zijn, maar het lijkt me dat het je spelvoortgang of planning ook niet al te veel in de weg zou moeten zitten. Eenieder moet zijn stadje zo op kunnen bouwen als hij of zij wil en een evenement gooit dit nu overhoop. Hiernaast begint het een beetje te veel op werk te lijken als je weken vooruit moet gaan plannen (en dus moet gaan wachten met provincies scouten/voltooien omdat er een event aan komt en je dus wellicht ook niet verder kan bouwen?) en een lijst moet volgen om een event op een prettige manier te voltooien. Het is een spelletje ter ontspanning namelijk, en een event zou in mijn optiek een leuke afwisseling van de dagelijkse start van producties en handjes schudden moeten zijn, waarmee je wat leuke extra’s kan verdienen.

Daarnaast denk ik dat innogames een stuk creatiever kan zijn in het bedenken van de opdrachten (bijvoorbeeld ‘doneer x kp’s aan een oud wonder van een van je buren’, ‘Koop x goederen bij de handelaar’, voltooi x opdrachten (uit de reguliere cyclus)’, ‘voltooi 1/x toernooi provincie(s)’, ‘verleen hulp aan tenminste x buren’, De huidige opdrachten geven namelijk bizar weinig afwisseling; dezelfde blijven steeds terug komen. Ook irriteer ik me nog steeds dood aan het moeten bouwen van ‘niet-bonus’ fabrieken. Aan het begin van het spel is dat zelfs verrekte lastig omdat je daar de inwoners niet voor hebt. Producties die 1 of 2 dagen duren stagneren ook. Als je een hoop ruimte over hebt zal het wel meevallen maar bij mij staat het op dit moment redelijk bomvol. Van kennispunten kopen raak ik compleet bankroet.

Ten eerste: Je hoeft niet mee te doen aan het evenement, dit is geheel je eigen keuze. Ik volg alleen de dagelijkse makkelijke opdrachten en zoek de bonnen aan de rand van mijn stad. Daarmee kun je nog erg veel leuke prijzen winnen. Het evenement is geen verplichting, dus je kunt het ook loslaten.

Ten tweede: Innogames is dus net zo creatief als jij zegt want jou voorstellen komen erg overeen met de opdrachten van de broederschapsavonturen. Ook kun je gewoon stoppen met het evenement, als de twee dagen opdrachten komen. Ik doe alleen mijn best op een evenement als de complete set een beetje leuk is, zoals de feniks cultus. Jij lijkt te denken dat je verplicht bent om aan een evenement mee te doen, maar dat is niet zo.

Magicalbean
 

DeletedUser3381

Guest
Ik heb nooit gezegd dat een event verplicht is. Wel zeg ik dat innogames best iets meer mag doen om te zorgen dat een event leuk is en je gewone spelvoortgang niet overhoop gooit. Op sommige punten is dit spel echt heel saai. Simpelweg omdat je dan niet meer kan dan je kennispunten ergens in kwakken, je fabriekjes en werkplaatsen starten en het dagelijkse rondjes handjes schudden. Dat is tevens de reden dat ik meerdere accounts heb. Een event is dan best een welkome afwisseling om wat anders te hebben, dan door de gewone opdrachten cyclus te zoeken naar de opdrachten om wat extra munten en gereedschap te scoren. Echter zoals ik eerder al zei, het moet je voortgang dan niet beperken. Dan haken mensen af, zoals jij feitelijk zelf ook aangeeft; ‘ik volg alleen de dagelijkse makkelijke opdrachten en zoek de bonnen aan de rand van mijn stad’. Ik kan me niet voorstellen dat dat het idee van innogames is geweest achter het opzetten van events.

Overigens vind ik het ook erg jammer dat dit forum stikt van de opmerkingen dat er dingen mis zijn met de events, maar iedereen hier ineens roept dat alles prima is zoals het is.

Ik ben van mening dat dat niet zo is, en ik ga graag de discussie aan over hoe we dit kunnen verbeteren. De reacties die ik hier zie verschijnen zijn echter heel star en niet meedenkend.

Ik bedoel ‘je bent niet verplicht om deel te nemen’ slaat natuurlijk nergens op. Nee, je bent niet verplicht, maar als de reden omdat je niet deelneemt is omdat het event niet goed in elkaar gezet is, dan moeten we iets doen om de events in de toekomst te verbeteren. Denk daar eens in mee!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3012

Guest
Ik vond het evenement altijd al prima zoals het was, maar nu is de set flut, dus ga ik voor dagbeloningen. Met behulp van de dagelijkse opdrachten en bonnen rond de stad.
Maar nu je het zo zegt, als de quests iets afwisselender zouden worden, zou het event wel een stuk interessanter worden. Daarmee bedoel ik: niet steeds als je een opdracht hebt voltooid denken: 'die zie ik morgen toch weer terug.'
Maar eerlijk is eerlijk. Ik kan het met deze evenementen doen, en je kunt erg leuke dagbeloningen winnen.
Het kwakken van kennispunten in onderzoeken is en blijft een saai onderdeel van het spel, maar je kunt, als je het evenement niets aan vind, en je bezig bent met kenniskwakken, ook je nederzetting op gang brengen. Want meestal is het feit dat je kennispunten blijft kwakken in verscheidene onderzoeken te danken aan de weinige hoeveelheid aan gastrasgoederen die je nodig hebt voor de onderzoeksboom. Voor hoofdstuk 6 heb ik nooit heel erg veel last gehad van kenniskwakken.

Magicalbean.
 
Bovenaan