• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Ukkepuk-events voor de beginnende speler

DeletedUser

Guest
Motivatie
Voor de beginnende spelers (hoofdstuk 1-3) is het niet mogelijk om de korte events (zelfstandig!) te voltooien. De aantallen relikwieën die gevraagd worden daarvoor te verzamelen in combinatie met nog een aantal "voltooi confrontaties" is niet voor elkaar te krijgen. Een beginnende speler heeft nog niet zoveel toernooi-provincies dus met toernooien lukt het niet. Via provincies veroveren ook niet omdat je al heel snel in de "erg moeilijk" provincies terecht komt. Ook de spreukenquests (die relikwieën kosten) en de koop kps zijn te zwaar voor de beginnende spelers.

Idee
Start voor beginnende spelers iedere 14 dagen een Ukkepuk event. De quests moeten passen bij het lvl van de stadjes en niet de groei belemmeren.
Quests die kunnen zijn bijv.:
  • Producties in werkplaatsen (maar niet die van 1 dag)
  • Producties in bonusfabrieken (van 3 en 9 uur)
  • Upgrade een huis naar lvl 4
  • Voltooi 1 confrontatie door te vechten
  • Geef 3 buren hulp (zorg dat de goudmijntjes meetellen)
  • Plaats 1 handelsaanbieding
  • Verplaats 1 gebouw
  • Verkrijg 10 populatie
  • Verkrijg 20 cultuur
etc.

Het event hoeft niet zo lang te zijn met veel quests, het gaat er vooral om dat beginnende spelers ook iets hebben dat ze kunnen afronden.
De te winnen prijzen kunnen ook kleine gebouwtjes zijn, zoals bloemenkooi of eenhoorns

Voordelen
Omdat je als beginnende speler nog niet zo bijster veel te doen hebt, zou een Ukkepuk event juist een hele leuke stimulans kunnen zijn om door te blijven spelen met Elvenar. Winst voor iedereen :D

Nadelen
Extra ontwikkeltijd voor devs (as usual ;))
 

DeletedUser1427

Guest
Motivatie
Voor de beginnende spelers (hoofdstuk 1-3) is het niet mogelijk om de korte events (zelfstandig!) te voltooien. De aantallen relikwieën die gevraagd worden daarvoor te verzamelen in combinatie met nog een aantal "voltooi confrontaties" is niet voor elkaar te krijgen. Een beginnende speler heeft nog niet zoveel toernooi-provincies dus met toernooien lukt het niet. Via provincies veroveren ook niet omdat je al heel snel in de "erg moeilijk" provincies terecht komt. Ook de spreukenquests (die relikwieën kosten) en de koop kps zijn te zwaar voor de beginnende spelers.

Idee
Start voor beginnende spelers iedere 14 dagen een Ukkepuk event. De quests moeten passen bij het lvl van de stadjes en niet de groei belemmeren.
Quests die kunnen zijn bijv.:
  • Producties in werkplaatsen (maar niet die van 1 dag)
  • Producties in bonusfabrieken (van 3 en 9 uur)
  • Upgrade een huis naar lvl 4
  • Voltooi 1 confrontatie door te vechten
  • Geef 3 buren hulp (zorg dat de goudmijntjes meetellen)
  • Plaats 1 handelsaanbieding
  • Verplaats 1 gebouw
  • Verkrijg 10 populatie
  • Verkrijg 20 cultuur
etc.

Het event hoeft niet zo lang te zijn met veel quests, het gaat er vooral om dat beginnende spelers ook iets hebben dat ze kunnen afronden.
De te winnen prijzen kunnen ook kleine gebouwtjes zijn, zoals bloemenkooi of eenhoorns

Voordelen
Omdat je als beginnende speler nog niet zo bijster veel te doen hebt, zou een Ukkepuk event juist een hele leuke stimulans kunnen zijn om door te blijven spelen met Elvenar. Winst voor iedereen :D

Nadelen
Extra ontwikkeltijd voor devs (as usual ;))

Bedankt voor je idee, je hebt een leuke opstart gemaakt voor een evenement voor 'beginnende' en spelers die hoofdstuk 3 nog niet bereikt hebben. De criteria lijken me duidelijk. Hierbij heb ik nog wel een aanmerking, het zou verstandig zijn om dit evenement voor spelers beschikbaar te maken die de 'tutorial' opdrachten hebben doorlopen. Wat ik nog wel graag wil weten is hoelang een evenement zou duren, omdat iedere 2 weken een evenement zou plaatsvinden zou het evenement systematisch terugkeren, dan zou een duur van het evenement ook handig zijn. Dit evenement staat denk ik ook los van andere evenementen, wat ik dan graag wil weten hoe jij het voor ogen hebt als er een ander (groter evenement) plaats zal vinden.

Wij zijn uiteraard benieuwd wat de spelers van dit idee vinden.
 

DeletedUser

Guest
@Lionell inderdaad voor spelers die het tutorial hebben afgerond, maar je kunt tijdens het tutorial ook nergens anders klikken hoor.

Wat tijdsduur betreft misschien 3 of 4 dagen en misschien iets van 15-20 quests.
Ik denk zelf dat de korte events dan niet voor deze spelers gestart zouden moeten worden. Dat heeft ook niet zo heel veel zin, want ze zijn toch niet haalbaar.
De lange kwartaal-events misschien wel. De eindstreep zal niet gehaald worden, maar daar kun je altijd als beginner nog een paar leuke prijsjes uithalen
 

DeletedUser990

Guest
Het is een leuk idee, maar als ze dan toch gaan sleutelen, maak voor iedereen hoofdstuk afhankelijk; hoofdstuk 1 t/m 3, dan 4 t/m 6, etc.
Evenement begin is hoofdstuk begin, maaar gewonnen prijs is natuurlijk wel hoofdstuk prijs!
 
wat een oplossing zou kunnen zijn

de te verzamelen relikwieen en de confrontatie's ook per hoofdstuk dan zou het voor iedereen mogelijk moeten worden.
ook voor beginners of voor zij die nog niet ver gevorderd zijn.

de relikwieen zouden eigenlijk wel haalbaar zijn als je in een bs zit die het goed doen in de toernooi , nadeel enkele dagen wachten tot zaterdag 20u
 

DeletedUser990

Guest
wat een oplossing zou kunnen zijn

de te verzamelen relikwieen en de confrontatie's ook per hoofdstuk dan zou het voor iedereen mogelijk moeten worden.
ook voor beginners of voor zij die nog niet ver gevorderd zijn.

de relikwieen zouden eigenlijk wel haalbaar zijn als je in een bs zit die het goed doen in de toernooi , nadeel enkele dagen wachten tot zaterdag 20u

Maar daar begin je al weer meteen te verplichten om in een bs te gaan.
Dus gewoon relekwieen en confrontaties na 3e hoofdstuk.
Maar het blijft natuurlijk leuk om dat voor te stellen maar de spelmakers richten zich op de grote jongens.( bedoel de spelers in de top 100)
Die zijn klaar met kennisboek en moeten bezig gehouden worden, anders lopen ze weg omdat nieuwe hoofdstuk te lang duurt, maar hebben nu de tijd om stadje helemaal goed te organiseren zodat ze heel vlug weer met nieuwe hoofdstuk klaar zijn.
Daarom worden de evenementen steeds lastiger voor de middenmoot en kleinere spelers. Maar daar zijn ze dus ook helemaal niet voor bedoeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb als beginner alleen problemen gehad met events, omdat ik de hulppagina's (vroeger Crazy Wizard, nu Gems of Knowledge) niet kende én het spel nog niet voldoende begreep. Daardoor begon ik slecht voorbereid aan events... Toen ik eenmaal beter begreep waar ik rekening mee moest houden, waren events (ook nog voor ik lid werd van een broederschap) prima te doen!
 

DeletedUser3381

Guest
in sommige spelletjes krijg je wel eens het aanbod van een "bonusronde". Je zou dit terugkerende "ukkepukevent" ook optioneel voor beginnende spelers kunnen maken zodat spelers die zich vervelen en daar zin in hebben er voor kunnen kiezen, (bij wijze van spreken deze zelf op een bepaald moment kunnen starten en dit knopje of tabje verdwijnt vanaf een bepaald punt in het spel) en beginnende spelers die liever tijd steken in de "gewone events" of toernooien zich daar op kunnen richten. Anders zou het ook kunnen voorkomen dat ze én een bsa of event, én een toernooi, én een ukkepukevent hebben lopen... kan me voorstellen dat een nieuwe speler dat ook wat overweldigend kan vinden... ook zou dit idee wellicht een leuke aanvulling op de bestaande tutorial kunnen zijn :) deze is momenteel best beperkt, en inderdaad, zeker aan het begin van hoofdstuk 2 is het spel dodelijk saai.. (ben vrij recent een mini gestart en verveelde me daar dood), waardoor je nieuwe spelers snel weer kwijt bent. als dit ukkepuk event als aanvulling op de tutorial zou starten zou het een leuke manier kunnen zijn om spelers de basisprincipes van de events te kunnen leren en ze lekker bezig te houden.
 

DeletedUser2142

Guest
Dit vind ik dan weer een TOP idee!

Elk spel kent het probleem wel, dat spelers ergens aam beginnen, maar niet afmaken.
Het probleem wat Elvenar ook nog eens kent, is dat heel veel spelers afhaken op het moment dat ze te maken krijgen met de gastvolkeren.
Dus motiveren vanaf het begin is perfect!

Waar je natuurlijk voor moet oppasssen is dat er geen haat en nijd ontstaat tussen de Ukkepuk en de Grote Eigenwijze Topspeler.
Dus hoe ga je dat oplossen?
Het aanbieden van een evenement voor maar alleen de Ukkepuks, lijkt mij technisch problematisch.
Of ook dat gaat gezeur opleveren.
Wat wel kan, is dat de prijzen alleen voor de Ukkepuks aantrekkelijk zijn.
Een grote speler kan dan nog wel het evenement spelen, maar dat is dan meer voor de eer.
Dit idee zie ik wel zitten.
En morgen is het WK voetjebal voorbij, dus de devs hebben tijd zat.
Hupf, hupf, aan het werk!
 

DeletedUser234

Guest
Weet je wat zou motiveren??? Als je actieve, behulpzame buren hebt!!!

Dus als ze nu gewoon alle lang-inactieve spelers, naar de buitenrand vd kaart plaatsen en alle nieuwe actieve spelers naar het midden, dan zou het voor iedereen veel beter worden! :)

Maar Didi haar idee is ook leuk! :)
 

DeletedUser2142

Guest
Kom op Billy77,
Je bent groot genoeg om het spel te kunnen spelen zonder actieve buren.
 

DeletedUser2139

Guest
mij lijkt het inderdaad een TOP-idee, de kleine events vervangen door ukkepuk-events voor de kleinere spelers!
MAAR ik denk dat we inderdaad ook rekening moeten houden met de grotere spelers. Er worden hier eenhoorns en bloemenkooien als prijs voorgesteld, en die zijn heel handig voor de kleintjes, maar ook voor sommige grote spelers, dus ik zou wel stellen dat ook grote spelers daar regelmatig de kans op moeten krijgen (ik zit zelf in tovenaars en draken, maar ik ben dol op dat soort kleine gebouwtjes om kleine lege plekjes in mijn stad op te vullen).
Ik zou dus voorstellen dat er dan ofwel voor gezorgd wordt dat grote spelers ook af en toe een ukkepuk-event kunnen meedoen (4x op een jaar ofzo, tussen 2 grote events in), of zoals onlangs gebeurd is, dat die prijzen ook halfweg in kleine events te krijgen zijn. Die kleine events zouden ukkepuks dan wel kunnen meedoen, krijgen ze toch ook iets, en hebben ze meteen een beter idee van events voor grotere spelers en worden ze daar ook niet helemaal van uitgesloten.
 
Bovenaan