• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

×broederschapsavonturen

Wie is er goed met formules ik heb een BSA sheet gemaakt samen met Bor maar die is ziek geworden kan het niet meer doen, al vraag ik me af of we er wel in kunnen komen hij heeft het beveiligt en ja dan kan ik het net zo goed in de vuilnisbak gooien
En een nieuwe maken, maar ik heb geen kennis van formules. wie kan me daar mee helpen?
 
In Gems of knowledge zijn wel voorbeelden
 
Als het een google doc is kan je die kopieren.
Je krijgt dan een totaal andere link en met je email account kan je die toe eigenen.
Eenmaal dat gedaan kan je die openbaar maken aan je leden en ook dat ze die kunnen bewerken.
Tip maak wel extra reservekopie voor het geval iemand die sheet om zeep helpt.

PS. BSA komt pas na het eerstvolgend event en zal dus ergens in augustus zijn.
 
Oh wist niet dat er op Beta een BSA is geweest. Had er niks over gelezen of gehoord.
En meestal na een event met setgebouwen is er geen BSA.
 
Wie is er goed met formules ik heb een BSA sheet gemaakt samen met Bor maar die kan het niet meer doen, al vraag ik me af of we er wel in kunnen komen hij heeft het beveiligt.
De gein is dat Billie is begonnen met die sheet en ik hem verder zo heb aangepast voor wat ik tot op dat moment kon.
Als eigenaar kan hij zelf de beveiliging verwijderen maar dan kan iedereen overal bij en dus die bladen omzeep helpen.
Ik kan echter zijn bladen niet meer doen omdat ik genoeg heb aan de BS waar in ik speel en door een NAH is die extra druk mij teveel.
 
Als eigenaar kan hij zelf de beveiliging verwijderen maar dan kan iedereen overal bij en dus die bladen omzeep helpen.
Nee hoor, Google Docs sheets hebben meer opties dan alles of niets. Je kunt ook gebieden aanwijzen waar je als eigenaar wel mag prutsen maar anders niet. Je kunt ook iedereen toegang geven maar met een waarschuwing op zulke gebieden.
 
@AlbertDeWijze het gaat er meer om dat hij de eigenaar is van die bladzijde en dus alle rechten heeft.
Ik had het juist zo ingesteld dat gewone gebruikers de gebieden voor hen konden invullen maar niet bij de formule bereiken konden komen.
 
Elvengems is tegenwoordig niet zo snel meer met aankondigen events.
Als het op gems word aangekondigd is het bijna afgelopen of is zelfs al afgelopen.
Je kan veel beter aan spelers vragen wanneer iets begint op beta en daar 2 week bij optellen dat het hier komt.
 
Spelupdate is wel handmatig, maar BSA komt geen hand aan te pas, loopt geheel vanzelf volgens mij.

Het maakt echt heel weinig uit wanneer het begint, je moet toch vantevoren ruimte maken en produkties opstarten. Dat kun je ook doen zonder exact te weten wanneer het uur U is.
Grootste risico wat je dan loopt is dat je stad vol wapperende lange produkties staat, wachtend tot ze geoogst kunnen worden.
 
Hoe die voorbereidingen werken is wel bekend, echter zou bij een aankondiging een marge van drie dagen toch wel als minimum mogen gelden.

Maar hij is er nu, beter laat dan nooit zullen we maar denken,
 
Bovenaan