• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback verplaatsing van spelers

Zoals wsids al heeft aangegeven, heb ik naar aanleiding van je vraag navraag gedaan. Hieruit kwam het antwoord dat inactieve spelers niet naar buiten worden verplaatst. Ik zal dit met Marindor opnemen om uit te zoeken wat er qua communicatie niet goed is gegaan.
Hallo allemaal!

Even een rectificatie: Het naar de buitenkant toe verplaatsen van inactieve spelers is vooralsnog nog niet geïmplementeerd. Technisch gezien is dat lastiger dus op dit moment worden alleen de echt inactieve spelers verwijderd (volgens de criteria die er al waren) en actieve spelers richting het midden van de kaart verplaatst. :)

Bedankt, voor beide reacties, ik hoop wel dat het niet op de lange baan wordt geschoven, het is een questie van tijd voor het centrum uitsterft en dan hebben de spelers daar hetzelfde probleem, als wij in de woestijn/rand van woestijn hadden.
 

DeletedUser7

Guest
Zover ik begrepen heb verliep dit op de Beta goed, dus waarom zou het hier lastiger zijn?
Dat is, bij mijn weten, op de Beta ook nooit gebeurd. Dat was gewoon een stukje miscommunicatie.

Wat betreft het verplaatsen, daarbij begint het script gewoon aan de buitenrand en werkt vanuit daar naar binnen toe. Dat betekent dat mensen die wat verder naar binnen zitten waarschijnlijk niet verplaatst zullen worden, omdat de plekken verder naar binnen al zijn opgevult met de mensen die verder naar buiten zaten.
 

DeletedUser1143

Guest
Ik moet toch even zeggen dat ik vooralsnog super blij ben met de grote verhuizing. Zit zelf nog op mijn oude vertrouwde plek maar heb ineens een hele hoop nieuwe buurtjes. Nu geld mijn topic met de vraag voor 2 tabjes in notificatie scherm nog meer , want kan het anders echt niet bijhouden ( luxe probleem , heerlijk ).

Hint
https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/notificaties-in-2-tabjes.2572/
 

DeletedUser3

Guest
@Desi Ik had ook wat vragen gesteld, misschien dat je die ook kunt beantwoorden?



EN:

Quotes in quotes is altijd lastig.

In je eerste quote zie ik geen vraag, dus weet niet goed waar ik op moet reageren. Behalve misschien het feit dat er een aantal zaken instaan die niet kloppen. Deze spelers zullen niet verplaatst worden omdat verplaatsing alleen richting het midden gaat en niet de andere kant op. Oude spelers die een bepaald punt voorbij zijn of die premium hebben gekocht worden nog steeds niet verwijdert. Die zou je dus inderdaad nog kunnen zien. Inactieve spelers die naaf 5 minuten zijn gestopt worden weldegelijk verwijdert. Dus dat gedeelte klopt niet.

De tweede, volgens mij was beta identiek aan alle andere omgevingen. De LCM heeft mij verzekert dat er geen inactieve spelers naar buiten worden verplaatst. Mocht je denken dat de aankondiging op beta niet klopte, dan kun je dat het beste daar vragen. Ik wil met alle plezier een vraag voor je stellen, maar ik zie het niet zo zitten om als proxy te dienen in een discussie.
 

DeletedUser222

Guest
@Desi, het verplaatsen van de niet-actieve die al te ver zijn of diamanten hebben gekocht is wel in de toekomst mogelijk?
 

DeletedUser

Guest
Inactieve spelers die naaf 5 minuten zijn gestopt worden weldegelijk verwijdert. Dus dat gedeelte klopt niet.

Desi ik vrees dat er dan toch echt iets niet goed gaat met het verwijderen van inactieve spelers die Hfdst III nog niet bereikt hebben en geen dia-speler zijn. Je zegt dat mijn verhaal niet klopt, dus dan maar enkele voorbeelden van mijn zgn. "buren", met speler namen deze keer. Sorry daarvoor, maar ik word hier nu toe gedwongen.

Deze staat er zeker een maand, arbeidershut staat nog op 1 (dus dat is toch echt binnen 5 min. weer weg) :
Hoezo direct.gif


Deze staat er al zeker 3 maanden (zo niet langer), zit nog in hoofdstuk 1:
3mnd.gif


En de klapper, deze staat er al vanaf dat ik begonnen ben, en dat is zo'n 1 1/2 jaar geleden. Ook nooit verder gekomen als hoofdstuk I
Ier.gif


Kan nog veel meer voorbeelden geven, maar misschien dat het nu wel duidelijk is dat ik echt geen onzin hier zit te verkopen.
 

DeletedUser234

Guest
Zo heb ik er ook Didi, maar ik kan niet zien of ze diamanten gekocht hebben, ik neem aan van niet als ik logisch nadenk, maar aangezien er best wat mensen rondlopen die dat niet doen, is de kans toch wel aanwezig.
 

DeletedUser

Guest
Zo heb ik er ook Didi, maar ik kan niet zien of ze diamanten gekocht hebben, ik neem aan van niet als ik logisch nadenk, maar aangezien er best wat mensen rondlopen die dat niet doen, is de kans toch wel aanwezig.

Tja, ik zie geen diamanten cultuurgebouwen, of arbeider hoger dan 2 (ook een dia upgrade), dus dan lijkt mij toch van niet. Of zouden er echt veel spelers zijn die geld uitgeven om te kunnen besteden in een spel, en het dan vervolgens toch maar niet doen? :rolleyes:
 

DeletedUser234

Guest
@Didi1 Ik acht het ook niet waarschijnlijk hoor, maar theoretisch zou het kunnen. Persoonlijk denk ik dat er maar snel een manier bedacht moet worden (ideetje: handmatig) om inactieve spelers naar de buitenrand te verplaatsen. Als mankracht het probleem is, meld ik me aan als vrijwilliger voor die taak.
 

DeletedUser472

Guest
@Didi1 Ik acht het ook niet waarschijnlijk hoor, maar theoretisch zou het kunnen. Persoonlijk denk ik dat er maar snel een manier bedacht moet worden (ideetje: handmatig) om inactieve spelers naar de buitenrand te verplaatsen. Als mankracht het probleem is, meld ik me aan als vrijwilliger voor die taak.

zou zeggen doe als je 3 maanden inactief bent maakt niet uit waar dat je stad ofzo naar achteren wordt veplaats of des nooit verwijdert
hoewel dat wel vervelend is voor de gevorderde maar hoop dat het wat strenger gaan doen dan hfd 3 of dia om te blijven staan
 

DeletedUser1467

Guest
zou zeggen doe als je 3 maanden inactief bent maakt niet uit waar dat je stad ofzo naar achteren wordt veplaats of des nooit verwijdert
hoewel dat wel vervelend is voor de gevorderde maar hoop dat het wat strenger gaan doen dan hfd 3 of dia om te blijven staan
Voor de gevorderde is het ook vervelend om andere bonusgoederen te krijgen, dan heb je precies de verkeerde fabrieken staan.
Maar zo gauw het mogelijk is om naar buiten te verplaatsen, is de plaats niet zo moeilijk, er is dan altijd wel een plaats met de juiste bonusgoederen.
En de termijn van 1 maand die nu (als het goed is) gebruikt wordt voor de spelers in de eerste 2 hoofdstukken en die geen dias hebben gekocht, lijkt mij ook een prima termijn voor de gevorderde speler. Opgestaan, plaats vergaan. Wanneer je terugkomt kun je gewoon spelen, weet je hoe je je aan moet melden bij een broederschap en kom je vanzelf weer verder naar binnen.
Technisch schijnt het net een slag lastiger te zijn, maar als het automatisch verplaatsen op de beta nu goed gaat, kunnen ze daar nu misschien gaan testen hoe het gaat met naar buiten verplaatsen.
 

DeletedUser1294

Guest
PS: Ik heb minstens 250 "buren", maar slechts 15 actieve buren. Dat is slechts 6% Kan daarom echt niet stellen dat ik beter af zou zijn dan iemand die in niemandsland zat. Begrijp me goed, ik ben blij voor de spelers die eindelijk actieve buren hebben gekregen.

Op meer dan 300 provincies had ik één actieve buur (van de 20 in totaal). Ik heb 10 maanden in een woestijn gezeten.
Vreemde redenering, als je vindt dat je met 15 actieve buren op 250 niet beter af bent.
 

DeletedUser472

Guest
Voor de gevorderde is het ook vervelend om andere bonusgoederen te krijgen, dan heb je precies de verkeerde fabrieken staan.
Maar zo gauw het mogelijk is om naar buiten te verplaatsen, is de plaats niet zo moeilijk, er is dan altijd wel een plaats met de juiste bonusgoederen.

uiteraard krijg je gewoon je eigen bonus goederen anders zou gewoon flauw zijn inclusief de provincie die je had

En de termijn van 1 maand die nu (als het goed is) gebruikt wordt voor de spelers in de eerste 2 hoofdstukken en die geen dias hebben gekocht, lijkt mij ook een prima termijn voor de gevorderde speler.

uiteraard is 1 maand prima tijd maar er zullen altijd wel redenen zijn voor de gevorderde spelers om 1 maand afwezig te zijn stel je voor je hebt in je leven voor een reis gespaard naar brazilie bijvoorbeeld dan ga je daar niet in week blijven je blijft daar wel een hele maand natuurlijk dan is het niet fijn om als je terug bent te horen te krijgen dat je account weg is dus daarom zou ikk zeggen 3 maanden of 2 maanden vind ik ook goed
 

DeletedUser472

Guest
Op meer dan 300 provincies had ik één actieve buur (van de 20 in totaal). Ik heb 10 maanden in een woestijn gezeten.
Vreemde redenering, als je vindt dat je met 15 actieve buren op 250 niet beter af bent.

uiteraard kunnen we ons niet vergelijken met de mensen in de woestijn ik zelf zit in het zelfde scenario als didi enkel hebben deze mensen momenteel het meeste pech omdat het gewoon lijkt dat we veel buren hebben enkel hebben we dat niet en inderdaad ook bij mij zou het gewoon fijn zijn als er spelers die inactief zijn maar toch in hfd 3+ of dias hebben gekocht dat die worden verwijdert of naar achteren komen dan zal er ook plaats komen voor ons
 

DeletedUser1086

Guest
SUGGESTIE :
Bij mij worden de vier weekse inactieven verwijderd op donderdag en vrijdag, lijkt het..... de verplaatsing van actieve spelers gebeurt helaas pas op maandag... Gevolg: tegen maandag zijn alle lege plaatsen terug ingenomen door de fameuze vijf minuten spelers. dat betekent dus weer vier weken wachten.

Gisteren werden er een 7tal spelers bij mij verwijderd en die zijn ALLEMAAL vervangen door 5 minuten spelers, die intussen al weer gestopt zijn.

Daarom lijkt het me zinvol om het verwijderscript bvb zondag nacht te laten draaien, zodat de verplaatsing van de actieve spelers van buiten naar binnen sneller en geconcentreerder kan verlopen en iedereen sneller nieuwe buren krijgt. op deze wijze bovendien komen de nieuwe speler automatisch aan de buitenrand en zullen zij die actief spelen ook automatisch mee naar binnen verhuizen. dit lijkt me een makkelijke en handige manier, waar iedereen voordeel bij doet. Wie steunt dit voorstel ?
 

DeletedUser

Guest
SUGGESTIE :
Bij mij worden de vier weekse inactieven verwijderd op donderdag en vrijdag, lijkt het..... de verplaatsing van actieve spelers gebeurt helaas pas op maandag... Gevolg: tegen maandag zijn alle lege plaatsen terug ingenomen door de fameuze vijf minuten spelers. dat betekent dus weer vier weken wachten.

Gisteren werden er een 7tal spelers bij mij verwijderd en die zijn ALLEMAAL vervangen door 5 minuten spelers, die intussen al weer gestopt zijn.

Daarom lijkt het me zinvol om het verwijderscript bvb zondag nacht te laten draaien, zodat de verplaatsing van de actieve spelers van buiten naar binnen sneller en geconcentreerder kan verlopen en iedereen sneller nieuwe buren krijgt. op deze wijze bovendien komen de nieuwe speler automatisch aan de buitenrand en zullen zij die actief spelen ook automatisch mee naar binnen verhuizen. dit lijkt me een makkelijke en handige manier, waar iedereen voordeel bij doet. Wie steunt dit voorstel ?

Lijkt mij een goed voorstel Gandolas :D, zo krijgen de spelers die nu nog niet verplaatst zijn en nog steeds in niemandsland zitten ook betere kansen om op een goede plaats terecht te komen.
 

DeletedUser1031

Guest
Is geen slecht idee Gandolas
Tenslotte zijn er in het weekend vele (meestal jonge mensen, kinderen) die gewoon eventjes willen kijken wat voor spelletjes er zijn
Na 5 minuten zijn ze het al moe en laten het gewoon staan

Warme groetjes van Rozenelfje
 

DeletedUser3

Guest
Desi ik vrees dat er dan toch echt iets niet goed gaat met het verwijderen van inactieve spelers die Hfdst III nog niet bereikt hebben en geen dia-speler zijn. Je zegt dat mijn verhaal niet klopt, dus dan maar enkele voorbeelden van mijn zgn. "buren", met speler namen deze keer. Sorry daarvoor, maar ik word hier nu toe gedwongen.

Deze staat er zeker een maand, arbeidershut staat nog op 1 (dus dat is toch echt binnen 5 min. weer weg) :
Bekijk bijlage 2023

Deze staat er al zeker 3 maanden (zo niet langer), zit nog in hoofdstuk 1:
Bekijk bijlage 2024

En de klapper, deze staat er al vanaf dat ik begonnen ben, en dat is zo'n 1 1/2 jaar geleden. Ook nooit verder gekomen als hoofdstuk I
Bekijk bijlage 2025

Kan nog veel meer voorbeelden geven, maar misschien dat het nu wel duidelijk is dat ik echt geen onzin hier zit te verkopen.

Ik ben niet van plan om alle voorbeelden te gaan controleren, maar in dit geval klopt het dat geen van deze spelers is verwijdert en dat zal ook niet gebeuren.
 
Bovenaan