• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuws van de Beta of andere fora (kan spoilers bevatten)

Aeva

Chef
@Aeva heeft hij gedaan zie post hier boven.
wat ik bedoel lees het beta forum en geef zoveel mogelijk feedback
ik bedoelde het alleen maar goed
sorry als je dat misschien verkeerd opvatte ♥
Ik lees het beta forum, ik geef feedback en ik stel vragen en vraagtekens bij beweringen. Want als je hier iets beweert, dan moet het ook begrijpelijk uitgelegd worden voor iedereen. Als ik niet snap waar @Gnilaw het over heeft en als @CrazyWizard het niet snapt en als @Buizerd het niet snapt, dan is het niet goed genoeg uitgelegd. Dat is erg jammer, want dan zien wij dus ook niet wat het punt is wat gemaakt wordt. Zonde van de tijd en moeite die Gnilaw dan in zijn bericht heeft gestopt.
 
Uit de videoclip 1e is huidige situatie evenveel groen als rood(donker oranje) de voorgestelde nieuwe situatie 2 en 3 veel minder groen. En meer rood.
Het wordt dus moeilijker om hoge scores te halen als ze het puntensysteem bij het oude laten.
Te veel onzekerheid hierover maar imho zouden ze de punten die je krijgt ook onafhankelijk van de ronde moeten zijn en afhankelijk van de moeilijkheidsgraad.

Snap je nu :)

Ander punt zijn de beloningen. Ik en velen met mij doen nu veel (30-50) provincies 2 x voor de KP vanaf provincie 10 in de 2e ronde. In jou plaatje links zijn die lichtgroen. Plaatje midden: die worden dan dus oranje en rood voor alles boven die 10. Dan wordt het dus veel moeilijker om aan hetzelfde aantal KP's te komen. Dat is alleen op te lossen door al die KP's naar de lagere nummers te verzetten. Maar beginners hebben juist relikwien en runescherven nodig. Het idee is dat we met minder provincies meer rondes net zoveel punten halen als met veel provincies 2 rondes, maar er is veel meer dan alleen maar toernooipuntjes. Om hoofdstuk 16 door te komen, moet je veel KP's uit de toernooien kunnen halen omdat de onderzoeken zo bizar veel eisen. In dat wiel wordt nu een enorme stok gestoken. Dan moeten we dus of accepteren dat we er nog langer over doen of we moeten de toren een flink aantal maanden negeren. En dan nog zal het een heisa zijn de troepen op peil te houden. De balans tussen de verschillende onderdelen van het spel lijkt weer eens goed kwijt te raken.
 

Deleted User - 124539

Guest
Met "groene" en "rode" provincie bedoelt hij wat in de grafieken van inno groen en rood is gekleurd. Momenteel levert elke lvl 1 provincie, ongeacht de hoeveelste, hetzelfde aantal punten, nl. 30, en op max lvl 6 levert elke provincie 60 punten, in totaal.
Aangezien met de update van inno de moeilijkheidsgraad al in de lvl 1 provincies toeneemt naarmate dat je een hogere provincie bereikt, wil hij dat ook het aantal punten evenredig toeneemt.
Zelf lijkt dit me ook niet meer dan logisch, en hoop ik dat inno dat dan ook aanpast.

Ps. Met "lvl" doel ik op het aantal sterren, niet op de hhoeveelste.
 
Dus ik snap er nog steeds helemaal niets van wat die bedoelt met 30 groen en 60 rood.

Hij doelt inderdaad op de tabellen hierboven met het aantal provincies vs het aantal rondes (sterren). Die worden daar met groen, oranje, rood aangegeven. Ze worden in het nieuwe systeem zowel moeilijker met het aantal provincies als het aantal rondes. Die kleuren zijn alleen in het overzicht en niet in het spel.
Wel een logische gedachte dat als iets moeilijker wordt het ook meer punten geeft. Ik maak me meer zorgen voor de KP die te halen zijn, zoals hierboven al uitgelegd.
 
Hij doelt inderdaad op de tabellen hierboven met het aantal provincies vs het aantal rondes (sterren). Die worden daar met groen, oranje, rood aangegeven. Ze worden in het nieuwe systeem zowel moeilijker met het aantal provincies als het aantal rondes. Die kleuren zijn alleen in het overzicht en niet in het spel.
Wel een logische gedachte dat als iets moeilijker wordt het ook meer punten geeft. Ik maak me meer zorgen voor de KP die te halen zijn, zoals hierboven al uitgelegd.

die 800kp per week uit het toernooi kan ik wel op me buik schrijven,
Dat was vanaf moment 1 wel redelijk duidelijk dat 1 van de doelen is dat wordt beperkt hoeveel provincies je daadwerkelijk realistisch kan voltooien.
De tijden van 70-80 provincies zullen dus voorbij zijn, en dat zal niet anders zijn voor zij die nu 40-50 provincies doen, ook die zullen omlaag gaan.

Op zich heb ik daar niet zo heel veel problemen mee, mits de eerste 20 provincies niet heel veel moeilijker worden dan nu, die kennispunten zijn voor velen juist de motivate, en die moet wel blijven bestaan, wat minder scheutig is ok, maar het mag niet voor 80% geelimineerd worden.

Het is ook prima als een deel van die ronde 2 kennispunten naar ronde 5 schuiven, zolang er voor de meeste maar een realistisch, leuk en aantrekkelijk doel overblijft.
 

DeletedUser2578

Guest
Alles in het spel draait om balans. Het eindresultaat moet ongeveer hetzelfde blijven.
Dat zou je idd. verwachten; alles in balans, maar met de nieuwe toernooiveranderingen is de moeilijkheidsgraad erg toegenomen waardoor het uit balans is en daarom ook veel spelers tegenstribbelen.
Je kunt best alle 3x gebouwen tegelijk kunnen trainen, maar dan nemen ze ook aan dat iedereen dat doet. Iedereen heeft dan dus ook 3x zoveel troepen tot zijn/haar beschikking.
Ja, waarom niet? laat iedereen maar lekker in de gelegenheid zijn om ze tegelijk te gebruiken. Ik heb het altijd stom gevonden dat als je bijv. troepen van de kazerne traint dat de andere 2 eenhedengebouwen gewoon stil staan. Is toch jammer, ze staan maar te staan en nemen ruimte in beslag. laat ze ook lekker draaiend houden.
Om de balans te herstellen, krijg je er een extra verandering bij cadeau. Alle vijanden worden 3x zo groot. Wij 3x zoveel winst, dan ergens anders 3x zoveel kosten.
Op zich zou dit niet zo erg moeten zijn want je maakt dan ook 3x zoveel troepen.
Alleen de zon gaat op voor niets.
Tja, de toekostige toernooi moeilijkheidsgraad is erg toegenomen, Inno zou op deze manier zijn spelers kunnen compenseren. (het is maar een idee :)).
 

DeletedUser4585

Guest
Als dit zo is dan zullen ze eerst wat met het mobiele spel moeten doen. Want er zit nog veel verschil tussen app en pc. Op de IPad kan ik niet handmatig vechten. ( ambieer ik ook niet persoonlijk) en ik heb wel hard mijn relikwieën nodig om verder te kunnen. Tevens bij 4 provincie gevechten kan het zijn dat ik 2 bevecht en 2 onderhandel om verschillende reden... dus idd zoals beschreven ben bij foute keus ben je een hoop leger kwijt.
Helaas, van Beta:
At the moment we don't expect to implement manual fighting in the mobile app anytime soon, unfortunately.
 

DeletedUser2578

Guest
Op Beta gaat het morgen al in!!:oops: Eigenlijk zouden we voor meer informatie op het Beta Forum de reacties, bevindingen en ontwikkelingen ook moeten volgen. Ben benieuwd hoe Beta's de nieuwe toernooiveranderingen zullen ervaren....
 
Ja, waarom niet? laat iedereen maar lekker in de gelegenheid zijn om ze tegelijk te gebruiken. Ik heb het altijd stom gevonden dat als je bijv. troepen van de kazerne traint dat de andere 2 eenhedengebouwen gewoon stil staan. Is toch jammer, ze staan maar te staan en nemen ruimte in beslag. laat ze ook lekker draaiend houden.

Hoe ga je dit balanceren?
Kazerne is vanaf het begin beschikbaar en naalden volgt al snel.
Het oefenterrein speel je redelijk vroeg vrij maar komt pas op stoom veel later in het spel, overwinningsbronnen speel je zefs pas vrij in het elementalen hoofdstuk, dan loop je al richting het einde van het spel.
Huurlingenkamp krijg je pas voor het eerst bij de feeen, maar komt later pas op stoom vliegende komt pas bij de boselven beschikbaar.

Ook komen de eenheden uit deze 2 latere troepenfabrieken pas later op kracht, je hebt niet veel aan 1* dryades als je 3* boogschutters bezit.

Als je nu alle gevechten x 3 doet benadeel je iedereen die niet aan het einde van het spel zit en de mogelijkheid heeft alles te bouwen en te boosten.
Als je alles bij hetzelfde laat en alle eenheden 3x laat produceren dan hebben eindspelers een onbegrensde hoeveelheid eenheden.

Links of rechtsom klopt er dan geen jota meer van, met 1 wachtrij kies jij welke plek het beste is op te trainen om de beste eenheden te krijgen die jij wilt hebben op elk moment in het spel. in het gros van het spel zal deze dus op de kazerne liggen, en wat later tot op het einde zal je steeds vaker de keuze maken voor de andere plekken.
 
die 800kp per week uit het toernooi kan ik wel op me buik schrijven,
Dat was vanaf moment 1 wel redelijk duidelijk dat 1 van de doelen is dat wordt beperkt hoeveel provincies je daadwerkelijk realistisch kan voltooien.
De tijden van 70-80 provincies zullen dus voorbij zijn, en dat zal niet anders zijn voor zij die nu 40-50 provincies doen, ook die zullen omlaag gaan.

Op zich heb ik daar niet zo heel veel problemen mee, mits de eerste 20 provincies niet heel veel moeilijker worden dan nu, die kennispunten zijn voor velen juist de motivate, en die moet wel blijven bestaan, wat minder scheutig is ok, maar het mag niet voor 80% geelimineerd worden.

Het is ook prima als een deel van die ronde 2 kennispunten naar ronde 5 schuiven, zolang er voor de meeste maar een realistisch, leuk en aantrekkelijk doel overblijft.

Ik was er inderdaad al bang voor dat het er niet alleen om gaat om toernooien voor kleinere spelers makkelijker te maken, zoals ze in het filmpje zeggen. Even belangrijk als wat ze wel zeggen is wat ze niet zeggen.
Ja, het zou wel zo fijn zijn als de KP in latere rondes van eerdere provincies terug komen ipv eindeloos veel spreuken.
Een andere gedacht is ze te laten toenemen bij meer provincies. Bijvoorbeeld 4 in prov 10, 6 in 11, 8 in 12, enz. Dan is er nog iets van incentive om wat verder te gaan. Maar als het doel is de KP te beperken, zal dat niet gebeuren en worden hoofdstukken waar veel KP in moeten nog moeilijker.
 
Links of rechtsom klopt er dan geen jota meer van, met 1 wachtrij kies jij welke plek het beste is op te trainen om de beste eenheden te krijgen die jij wilt hebben op elk moment in het spel. in het gros van het spel zal deze dus op de kazerne liggen, en wat later tot op het einde zal je steeds vaker de keuze maken voor de andere plekken.

Eens. Ik vind het wel prima dat we moeten kiezen. Inderdaad ben ik nu vooral druk in huurlingenkamp en oefenterrein. Dat komt ook door de gratis kazerne units uit wonderen, die vanzelf wel aanvullen.
 

DeletedUser2578

Guest
Alles wat in je stad staat moet je toch in de gelegenheid zijn om het te kunnen gebruiken? maar goed dat is wat ik denk maar zo te lezen komen meer dingen, berekingen, etc. bij kijken.
 
Ja, dan zullen ze waarschijnlijk output van die gebouwen tot 1/3 reduceren. Dan produceer je dus 3 x 1/3 = 1 en dat is dus hetzelfde als wat je nu maakt.
 
Alles wat in je stad staat moet je toch in de gelegenheid zijn om het te kunnen gebruiken? maar goed dat is wat ik denk maar zo te lezen komen meer dingen, berekingen, etc. bij kijken.

Maar je kan ze ook gebruiken, alleen niet allemaal tegelijkertijd, bedenk het als volgt,
Ik was er inderdaad al bang voor dat het er niet alleen om gaat om toernooien voor kleinere spelers makkelijker te maken, zoals ze in het filmpje zeggen. Even belangrijk als wat ze wel zeggen is wat ze niet zeggen.
Ja, het zou wel zo fijn zijn als de KP in latere rondes van eerdere provincies terug komen ipv eindeloos veel spreuken.
Een andere gedacht is ze te laten toenemen bij meer provincies. Bijvoorbeeld 4 in prov 10, 6 in 11, 8 in 12, enz. Dan is er nog iets van incentive om wat verder te gaan. Maar als het doel is de KP te beperken, zal dat niet gebeuren en worden hoofdstukken waar veel KP in moeten nog moeilijker.

Meer spreuken.... meer spreuken.. sinds de toren leef ik op spreuken lol.
al die munten, hamers en mana moet ergens vandaag komen.

Dat is dus ook de reden waarom ik zo bang ben voor deze verandering, ik weet uit eerste hand hoe moeilijk de toren kan zijn als je geen "gemiddelde" speler bent
 
Meer spreuken.... meer spreuken.. sinds de toren leef ik op spreuken lol.
al die munten, hamers en mana moet ergens vandaag komen.

1594645062700.png


10 KP per stuk. Als je er 1000 afneemt, 10% korting :D :D :D :D :D :D :D
 
Bekijk bijlage 5613

10 KP per stuk. Als je er 1000 afneemt, 10% korting :D :D :D :D :D :D :D
1594646565575.png

ik kan nog ff voorruit buizerd ;) , ik heb niet voor niets jaren opgespaard maar gebruik momenteel zeker 50-100 spreuken in de week, waarvan er 50 alleen al nodig zijn voor de toren, de rest is mana vulling voor het verbeteren van de wonderen.

Dit kan ik in het huidige formaat opbrengen, maar bij een nieuw toernooi formaat moet ik toch weer nadenken en aanpassen.
Onder de voorwaarde dat het een speelbaar formaat is natuurlijk.
Wij zitten beide in het ambassade hoofdstuk maar als toernooi straks voor jouw 2- 4x zo makkelijk is dan voor mij tja dan....
Met 10% verschil kan ik best leven, maar honderden procenten?

Dat is de angst.
 

Aeva

Chef
Tjonge, ik dacht ik er al veel had :cool:
Ik heb Elvenar altijd gezien als een kruising tussen SimCity en The Legend of Kyrandia of King's Quest met een vleugje schietwerk...
 
Dat ze dit allemaal gaan doorzetten is zeker hoe dat zullen we zien ;)
ik heb Elvenar ooit gedownload als een strategie spel. Update na update was dat ook zo.
nu viel mij op dat het heel slim verandert is in simulatie game. Wat inhoud bouw spel
dat was tot voor kort nog niet zo. o_O
Klopt ik heb het ook zo gedownload
Bekijk bijlage 5614
ik kan nog ff voorruit buizerd ;) , ik heb niet voor niets jaren opgespaard maar gebruik momenteel zeker 50-100 spreuken in de week, waarvan er 50 alleen al nodig zijn voor de toren, de rest is mana vulling voor het verbeteren van de wonderen.

Dit kan ik in het huidige formaat opbrengen, maar bij een nieuw toernooi formaat moet ik toch weer nadenken en aanpassen.
Onder de voorwaarde dat het een speelbaar formaat is natuurlijk.
Wij zitten beide in het ambassade hoofdstuk maar als toernooi straks voor jouw 2- 4x zo makkelijk is dan voor mij tja dan....
Met 10% verschil kan ik best leven, maar honderden procenten?

Dat is de angst.
Tegen jou kunnen we niet op ;)
waarom je angst je kan daar nog heel lang op teren.
Ik toernooi redelijk maar ik heb van alles niet zoveel
 
Tjonge, ik dacht ik er al veel had :cool:
Ik heb Elvenar altijd gezien als een kruising tussen SimCity en The Legend of Kyrandia of King's Quest met een vleugje schietwerk...
Tja kan zijn :cool: hoe jij het ziet en hoe een spel gepromoot wordt zijn twee verschillende zaken.
voor jou is de klap dan niet zo hard als je het toch als alleen een bouw spel ziet en het toernooi als een vleugje
ik speel dit spel vanwege zijn leuke goed opgezette toernooien en het bouwen heb ik daar op aangepast
dus voor mij is de klap iets harder als dit alles er door gedrukt wordt
 

Aeva

Chef
@Snowflake Ik speel het als een strategische bouwgame met rpg-elementen. Toernooi spelen is geen schietwerk hoor. Handmatig vechtend vind ik gewoon de schutters en de tovenaars erg leuk (dat is een stukje schietwerk), maar de treants een stuk minder, zoiets.
De klap wordt voor mij ook heel hard, want ik ben een top 50 toernooi- en gouden torenspeler.
Vooralsnog ga ik eerst op beta kijken hoe het gaat en wat de grote spelers daar zeggen als we een paar weken verder zijn. Mijn stad daar is niet vergelijkbaar met die op NL en dat is jammer want je speelt anders met een dwerg dan met de Elvenar.
 
Bovenaan