• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuws van de Beta of andere fora (kan spoilers bevatten)

DeletedUser2578

Guest
Ik ben met het huidige idee totaal niet gelukkig.
Ik denk dat veel spelers niet blij mee zullen zijn.
ps. met het uitkomen van de toren hebben we het elvenar team (via beta) direct aangesproken dat we het idee achter de toren niet zagen zitten en bang waren dat dit de volgende stap zou zijn en dat we er bang voor waren, er is toen ons belooft dat ze hier niet aan zouden komen. Die belofte heeft niet heel erg lang stand gehouden :(
Jammer!
 
Mijn 1 na grootste account en main account voor winyandor heeft zijn afscheid al aangekondigt.

Zelfs as de grootste problemen worden opgelost, dan zullen de grotere troepengrote en de extreem veeeeeel moeilijkere provincies voorbij provincie 20 mij forceren om die gevechten handmatig te gaan doen.
Hierdoor gaat het toernooi mij meer tijd kosten dan 4x op de automaat.

Omdat je elke minuut maar 1 keer kan inzetten ga ik dus helemaal terug naar 1 account.
Voor de rest wacht ik deze rel wel af, en besluit daarna of ik nog doorga met elvenar.

2x eerder zijn ze in het verleden terug gekomen van een besluit en ik hoop dat dit dit keer ook het geval zal zijn.
De eerste keer was in het begin val elvenar, ze blokkeerden "quest cyclen" waar toendertijd 90% van de spelers afhankelijk van waren, hierdoor verloren ze iets van 50% van de spelers.

De tweede keer was bij de aanpassing van de groothandelaar, nadat op beta al veel spelers wegliepen ging het toch naar live, ook daar renden veel spelers weg van het spel en toen is de groothandelaar teruggedraaid (te laat spelers waren al weg), hiernaa zijn ze terug gegaan naar de tekentafel en hebben ze de huidige groothandelaar geintroduceerd.

Hopelijk zal dit de 3de keer zijn, maar ik hoop wel dat ze dit niet eerst naar live gooien, er eerst een hoop spelers moeten wegrennen voordat ze het licht zien.

Waar ik bang voor ben is dat het toernooi demotiverend gaat werken en velen zullen afhaken.
Dit is 1 van de problemen van de toren, spelers die het 1 keer proberen met vechten en meteen de deksel op hun neus krijgen die zie krijg je niet snel meer terug, het kost behoorlijk veel overredingskracht om een dergelijke speler zover te krijgen het een nieuwe kans te geven.
 

DeletedUser4585

Guest
Waar heb je dat vandaan, @CrazyWizard ??? Ik heb het uit de videotoelichting niet mee gekregen… kun je aangeven waar dat wordt besproken?
Niet zo specifiek genoemd maar door de random troepen van de tegenstander wordt het moeilijker om automatisch te vechten en te winnen, dan ben je bijna verplicht om het handmatig te doen. Verlies kost dan namelijk net zoveel troepen als nu 4x verliezen.
 
Zekerweten, wat ik begrijp worden alle niet verplichte troepenomvang Onderzoeken in de onderzoeks boom nu ook relevant. Dat betekent dat willen we redelijk het toernooi kunnen doen , we deze ook moeten vullen en afmaken. Probleem hier bij is dat het gastrassen goederen kost van diverse hoofdstukken. Hoe los je dat nu op, kassa ? :eek: Ik kan zeggen dat ik Inno genoeg gespekt heb. Toernooien zijn mijn meest favoriete onderdeel van het spel. Als ze het plezier daarvan weg nemen. Dan stop ik er mee

Alleen als je wonderen bezit die troepen maken.
Deze geven x troepen gebaseerd op je troepenomvang, dit had in het veleden geen invloed omdat 1 troep 1 troep is, of die nu 150 of 500 groot is.
Deze invloed is relatief klein.

Waar heb je dat vandaan, @CrazyWizard ??? Ik heb het uit de videotoelichting niet mee gekregen… kun je aangeven waar dat wordt besproken?

Logica rodeon. hoe moeilijker en duurder gevechten worden, hoe belangrijker het is om verliezen te beperken.
Handmatig is de beste manier om verliezen te beperken, als je dus nog een beetje leuk wilt presteren zal handmatig de oplossing zijn.

Ik pak graag deze quote van het us forum:
Players on mobile will be punished for more Spire-style battles that cant be defeated on auto-fight.

Dit zegt denk ik alles
 
vind het ma dom dat als je premium uitbreidingen koopt dat je benadeeld word , ze willen geld verdienen met diamanten maar als je er koopt voor uitbreidingen word je benadeeld in bepaalde delen van het spel. zelfde met oude wonders , kost veel tijd om ze hoog te krijgen maar dan word je nog eens benadeeld ook (is hetzelfde met de troepenopvang in toernooi op dit moment).
 
Dit lijkt me een geweldig idee voor een nieuw type unit

battle.jpg


Kan alle andere troepen vervangen en zijn naam is Hippo.
 
Laatst bewerkt:
Laten we even afwachten hoe het uitpakt. Ik vindt de uitleg en motivatie van het Inno team zeer helder en begrijp de doelstelling > meer spelers laten genieten van de het toernooi en meer BS de kans geven om ver te raken.
Tot nu toe kunnen grote spelers > zoals CW en anderen die hierboven negatief commentaar hebben gegeven < meer en grotere prijzen gaan binnenhalen als ze voorbij het 10de kistje komen, maar kunnen kleinere spelers (en kleinere BS) makkelijker meer provincies vechten en afkopen.
Laten we even afwa88 dus :cool:
 
Klopt :( helemaal mee eens

Het kunnen aanzetten van producties in 3 gebouwen betekend ook dat je uit moet gaan dat elke speler dus deze 3 gebouwen bezit, 3x zoveel eenheden heeft en deze ook alle 3 aanzetten.

Dat betekend dus elke provincie nog eens 3x zo moeilijk, maar niet elke speler heeft 3 gebouwen, bij niet elke speler produceren ze even snel en dit houd in dat gemiddeld elke speler dus veel lastiger heeft.
Dit zie ik zo vaak voorbijkomen op vele fora maar elke keer denkt men alleen aan heb ik meer maar niet aan de consequenties. als ze wilden dat we allemaal onze provincies uitmaxten dan hadden ze wel alles naar 1 gevecht gebracht zonder het moeilijker te maken en zonder de troepen te vergroten.
 
maar kunnen kleinere spelers (en kleinere BS) makkelijker meer provincies vechten en afkopen.
Zelfs dat is afwachten, je kunt maar 1x vechten of afkopen, maar wel tegen 4x de kosten van nu (hoewel afkopen goedkoper gaat worden, dus dat wordt 2x).

Een fout in inzetten van troepen kost je dus 4x wat het nu kost.

Bovendien heb je niet meer de keuze om gedeeltelijk te onderhandelen (zeg die ene moeilijke), en gedeeltelijk te vechten (die andere 3). Het is of alles vechten of alles onderhandelen.

Random gevechten maakt het ook lastiger voor beginners:
- Random tegenstanders maakt voorbereiden onmogelijk, je moet alle mogelijke troepen in voldoende hoeveelheden op voorraad hebben, ipv van nu 2-3 verschillende per week.
- Random vechten maakt ook dat je je mede-BS leden niet meer om raad kan vragen, want iedereen heeft andere gevechten.
- En tenslotte, random gevechten maakt ook leren vrijwel onmogelijk, elk gevecht zie je 1x in een (zeg) 3 maanden, wat veel te lang is om je te herinneren dat deze niet zo goed ging, laat staan dat je nog weet waarom het niet werkte, en wat je de vorige keer gebprobeerd hebt. (Nu is dat eenvoudiger, er is een beperkt aantal gevechten dus je hebt de kans om een aantal varianten te proberen, en te leren van je fouten.)
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 124539

Guest
Volgens de video zouden de bepalende factoren je meer opleveren dan je gebruikt (in het filmpje hadden ze als vb. Als iets je 10% voordeel oplevert, maakt het het toernooi maar 5% moeilijker).
Ik weet nu niet of dit in de toren ook de bedoeling was. Als dat zo is, wordt het veel lastiger om hoge toernooiscores te halen, en voor kleine spelers veel lastiger om gemiddelde toernooiscores te halen. Zeker in combinatie met de toren, die toch echt goederen opslorpt alsof het niets is.
Hoe erg premiumuitbreidingen je benadelen weet ik niet echt. In de formule van de toren, beïnvloeden premium veel minder dan gewone. Het probleem daar met de uitbreidingen, is dat zeker als je een grotere speler bent en gebouwen groter worden, één uitbreiding minder oplevert dan dat het je extra kost (denk ik, ik heb geen berekeningen gedaan).
Met de random gevechten heb ik niet zo'n probleem, momenteel produceer ik ook gewoon altijd het unit waarvan ik het minste op voorraad heb.
Ik zal nog eens de comments op beta lezen, en ook nog zien als het live gaat, maar momenteel kijk ik er met gemengde gevoelens naar.


mijn fijne broederschap waar ik nu de Aarts magiër ben.
Dank je, je doet het goed. :)
 
Heb ook even alles goed doorgenomen op diverse forums.
Als het echt allemaal klopt wat beweerd word gaat het niet alleen voor de grote spelers een stuk lastiger worden maar ook voor de beginnende speler of die nog niet zo ver is in de hoofdstukken.
Een beginnende speler heeft in het begin echt overal te weinig van. Nog geen verstand van hoe die moet vechten zowel manual of auto.
Moet constant andere troepen inzetten als die gaat vechten en 1x verliezen betekent 2 dagen troepopbouw naar de galemiezen.
Onderhandelen zal ook niet gaan want zijn bonus is nog niet hoog laat staan of die voldoende niet bonusgoederen heeft.
Ik vraag me af wat een beginnende speler toe te voegen heeft met deze vernieuwde opzet. Het zal bovendien veel langer duren dat die zijn benodigde relics gaat halen voor de maximale produktie.

Voor wie goed toernooi wil blijven spelen zal heel anders moeten gaan spelen en zijn stad drastisch moeten veranderen wat echter behoorlijk veel tijd gaat kosten. Praat ik misschien wel over maanden. Als je een baan erbij hebt wil ik wel eens weten waar je al die tijd dan vandaan moet halen.

Ik vind dit een heel gevaarlijke ontwikkeling wat Inno nu aan het doorvoeren is. Er zullen veel spelers gaan stoppen.
 

DeletedUser2578

Guest
Dus wat vinden jullie. Zou het wat zijn als we de kazerne oefenterrein en huurlingen kamp los van elkaar te kunnen trainen. dus Kortom dat ze je ze los van elkaar kan vullen en trainen en zo meer diverse troepen kan maken en daardoor ook iets meer. !!Want met de komende veranderingen zal er is niet tegenaan te trainen zijn
Altijd een voorstander van geweest maar in dit geval weet ik nog niet eens of het zo veel zal uitmaken want na 1 verkeerde inzet ben je bijna al je troepen kwijt. Random gevechten aangaan van 2 Torens lijkt me een beetje te veel van het goede.
Inderdaad, ze zijn een 2e toren aan het bouwen.
In het begin van de Toren der Eeuwigheid was er veel weerstand, nu wordt de Toren wel gespeeld maar in vergelijking met de 10-kistjes toernooi is het toch minder. De combinatie van 2 Torens met random gevechten denk ik dat spelers veel zullen afkopen. Het lijkt op een verdienmodel.
Deze is voor Inno, mochten ze dit doorvoeren
Ik denk dat ze het zullen doorvoeren want de video op Elvenar nieuws is een aankondiging.
Laten we even afwachten hoe het uitpakt.
Natuurlijk is het altijd even kijken hoe het werkelijk uitpakt maar voor nu roept het allemaal vragen op.
 
Ik denk dat ze het zullen doorvoeren want de video op Elvenar nieuws is een aankondiging.
Het is een aankondiging wat de plannen zijn voor ze 1 letter commentaar van de spelers hebben gezien.

Iets als "dit is wat we bedacht hebben".

In hoeverre dat al echt onwrikbaar vast zit gaan we nu ontdekken. Ben wel bang dat er eerst nog een ramp op live servers moet gebeuren voor ze begrijpen wat ze aan het doen zijn :(
 

DeletedUser2578

Guest
:eek: Ik zie ook voordelen, maar blijkbaar ben ik de enige. :eek:
Ben benieuwd welke voordelen je ziet Yamar. Kun je ze met ons delen want mss zie ik het niet, altijd goed om verschillende uitgangspunten te kijken:)
Het is een aankondiging wat de plannen zijn voor ze 1 letter commentaar van de spelers hebben gezien. Iets als "dit is wat we bedacht hebben".
De aankondiging op Beta en op de video is al zoveel voorwerk waardoor het lijkt dat het doorgaat. Als het doorgaat hoop ik dat ze dan a.d.h. van de reacties van spelers bepaalde dingen zullen aanpassen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4585

Guest
Het is een aankondiging wat de plannen zijn voor ze 1 letter commentaar van de spelers hebben gezien.

Iets als "dit is wat we bedacht hebben".

In hoeverre dat al echt onwrikbaar vast zit gaan we nu ontdekken. Ben wel bang dat er eerst nog een ramp op live servers moet gebeuren voor ze begrijpen wat ze aan het doen zijn :(
Niks plannen, is volgende week al gewoon op Beta. Last minute aankondiging zodat wat we ook als commentaar geven het te laat is om iets aan te passen. :(
 
Bovenaan