• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback De Toren der Eeuwigheid

tjah ze wilden af van de enkel baseren op troepengrootte. dus dit is het compromis veronderstel ik.
hoe meer plaats hoe meer je kan produceren, dus logisch dat het iets duurder wordt.
Hoe hoger je wonderen, hoe sterker je eenheden/productie, dus ook daar logisch.
relic boost, opnieuw hogere productie, dus ook wel ok?

eigenlijk vind ik onderzoeksboom de enige onlogische hier, die heeft toch onrechstreeks al invloed op de andere effecten, dus is precies 2 maar moelijker erdoor.

overigens zou het zo moeten zijn dat het effect van je wonderen/extra uitbreidingen een pak hoger zou moeten zijn dan de hogere kostprijs. Althans dat is de theorie, ik heb echter het gevoel dat dat niet klopt aangezien iedereen klaagt dat het veel te duur is....

ik hoop (en ga daar eigenlijk wel van uit) dat er nog wel eens een herbalancering van de kostprijs voor toren zal komen. Vermoedelijk enkele weken nadat het multiplayer aspect van spire er in zit, en ze merken dat er nog steeds niet genoeg mensen de toren ver genoeg doen.
 

DeletedUser3597

Guest
Ik vind het helemaal niet zo duur voor wat je ervoor terugkrijgt. Het nare is dat je niet precies van tevoren weet waar je voor speelt en wat het je precies gaat kosten. Het lijkt misschien veel, maar als je per item uitrekent wat het je kost, dan zou ik gelijk ja zeggen tegen heel veel items.

Hamers en geld verdien je indirect eigenlijk altijd terug (6 combinatieversnellers en 1200 fragmenten kun je in de academie omzetten naar een 100% refill van hamers of geld), dus in mijn voorbeeld kost het je alleen de goederen/mana/orks/zaden (die je indirect ook weer grotendeels terug kunt krijgen als je de maansteenbibliotheekset kunt neerzetten). En deze hoeveelheid goederen, die voor mij overproductie zijn, voor alle teleportatiespreuken, tijdversnellers, fragmenten en gebouwtjes die je wint vind ik niet echt duur.

Zoals het nu op beta draait is er al een herbalancering van de toren waarbij je uiteindelijk (nog) meer gaat krijgen dan nu al het geval is. Ik kijk er naar uit en hopelijk is mijn bs behoorlijk actief in de toren :)
 

DeletedUser3597

Guest
Hierbij nogmaals de spreadsheet, inmiddels heb ik de onderhandelingskosten 3 weken bijgehouden.

Vorige week en de week ervoor geluk gehad! In totaal 2 Geesten gewonnen en 1 Magische werkplaats. Kosten blijven wel toenemen, maar door het winnen van de Geesten ook veel diamanten aan het binnenharken (apart tabblad met wat die mij tot nu toe hebben opgeleverd) :)
 

Bijlagen

  • Elvenar kosten en opbrengsten toren.zip
    41,4 KB · Weergaven: 110

DeletedUser234

Guest
Het is dat dit topic nu weer bovenkomt, maar ik was die toren alweer helemaal vergeten.
 
op Beta kun je met de hele BS de toren bestormen
Dank voor je bericht, yamar… Ik was er al van op de hoogte, maar zal er - als het hier beschikbaar wordt - geen gebruik van maken. Ik vind het BSA al (en nog steeds) 3 x niks. Veel teveel werk voor prutsprijsjes... De toren vind ik veel te duur, zeker nu, als je op Arendyll in hoofdstuk 15 bent aangekomen en elk stukje spiritueel goed wat in de toren wordt gevraagd er 1 teveel is!
 
Dank voor je bericht, yamar… Ik was er al van op de hoogte, maar zal er - als het hier beschikbaar wordt - geen gebruik van maken. Ik vind het BSA al (en nog steeds) 3 x niks. Veel teveel werk voor prutsprijsjes... De toren vind ik veel te duur, zeker nu, als je op Arendyll in hoofdstuk 15 bent aangekomen en elk stukje spiritueel goed wat in de toren wordt gevraagd er 1 teveel is!

Afhankelijk van je speelstijl vind ik dat er zeker potentie zit in de toren.
Om die reden zoeken wij nu dus ook spelers die zin hebben om met ons de toren te "bestormen".

Enig echt probleem blijven de muntjes, zeker met Al die dure upgrades in het elvenar hoofdstuk, hamers stelt niet veel meer voor dankzij de nieuwe werkplaatsen maar munten kan ik een stuk lastiger bij elkaar harken. En met 2m per inzet is het ook zo weer op.
 
Afhankelijk van je speelstijl vind ik dat er zeker potentie zit in de toren.
Dat klopt uiteraard, ik heb mijn beslissing gebaseerd op mijn persoonlijke 'speelstijl'... en dat is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken. Dat ik door mijn keuze de 'beloningen' van BSA's en de 'potentie' van de toren misloop, is de consequentie die ik accepteer...
 

DeletedUser3597

Guest
Afhankelijk van je speelstijl vind ik dat er zeker potentie zit in de toren.
Om die reden zoeken wij nu dus ook spelers die zin hebben om met ons de toren te "bestormen".

Enig echt probleem blijven de muntjes, zeker met Al die dure upgrades in het elvenar hoofdstuk, hamers stelt niet veel meer voor dankzij de nieuwe werkplaatsen maar munten kan ik een stuk lastiger bij elkaar harken. En met 2m per inzet is het ook zo weer op.

Die hoeven niet echt een probleem te zijn, je wint heel veel combinatieversnellers en toverspreukfragmenten die je in de magische academie zo weer kan omzetten in muntenregens.
 

DeletedUser2578

Guest
Hierbij nogmaals de spreadsheet, inmiddels heb ik de onderhandelingskosten 3 weken bijgehouden.
Leuk, dankje! De magische gebouwen maken het denk ik wel een beetje weer goed :)
In het begin vond ik de Toren niks, veelte duur daarom ben ik tot nu toe niet verder dan 1,5 ronde gekomen. Maar wat ik heb ontdenkt en fijn vind aan de Toren is het winnen van de vele Toverspreukfragmenten, Telporteren badges, en als ik eens geluk heb, hopelijk ook een keer een magisch gebouw:)
 

DeletedUser2578

Guest
op Beta kun je met de hele BS de toren bestormen; soort van BSA in mini vorm
Het lijkt me ook idd. een dure vorm van een soort BSA maar ben wel benieuwd naar hoe het werkt om samen met je hele Bs de Toren te bestormen :) mss krijgen we het hier ook wel.
 

DeletedUser3597

Guest
Het lijkt me ook idd. een dure vorm van een soort BSA maar ben wel benieuwd naar hoe het werkt om samen met je hele Bs de Toren te bestormen :) mss krijgen we het hier ook wel.

Wat nu getest wordt is dat iedereen gewoon de toren speelt zoals normaal en ook de prijzen krijgt zoals normaal (iets meer diamanten, paar andere dingen iets minder).

Extra is dat je met elkaar ook punten verdient om extra prijzen vrij te spelen. Jouw eigen punten bepalen vervolgens hoeveel van de extra vrijgespeelde prijzen jij extra krijgt.

De hele uitleg -met plaatjes- op elvengems:
https://elvengems.com/spire-multiplayer-coming-soon/
 
Extra is dat je met elkaar ook punten verdient om extra prijzen vrij te spelen. Jouw eigen punten bepalen vervolgens hoeveel van de extra vrijgespeelde prijzen jij extra krijgt.
Dus - als ik het goed begrijp - maakt het samen de toren bestormen het spelen niet makkelijker, noch de winkans groter… want ook daar blijf je afhankelijk van een kansfactor wat je uiteindelijk wint (bijv. een 10% portaal winst of 50 diamanten)... m.a.w. ook een gokkast!
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser3597

Guest
Dus - als ik het goed begrijp - maakt het samen de toren bestormen het spelen niet makkelijker, noch de winkans groter… want ook daar blijf je afhankelijk van een kansfactor wat je uiteindelijk wint (bijv. een 10% portaal winst of 50 diamanten)... m.a.w. ook een gokkast!

Dat zie je goed en niet goed tegelijk. Er verandert niets aan het hele concept, behalve dat je extra prijzen kunt winnen. (En ja, ook dat gaat op basis van winkansen, maar ik kan je vertellen: je hebt altijd prijs :) Bij de meeste gokkasten kun je ook gewoon eindigen met lege handen. Overigens ben ik niet 100% zeker of het óf óf is of dat je het gewoon allemaal krijgt. Misschien dat een beta-speler hier uitsluitsel over kan geven.)
 

DeletedUser3597

Guest
Okay, het is een gokkast die i.i.g. altijd wel iets uitbetaald… maar dat is dan meestal een aantal toverspreukfragmenten, niet iets waar ik - met een van ongebruikte rommel uitpuilende inventaris - enorm van onder de indruk raak!

Om die reden heb ik ook bijgehouden wat ik de afgelopen weken heb betaald en gekregen en dat hier gedeeld, zodat iedereen een afweging kan maken op basis van feiten of je de toren wel of niet waard vindt om te spelen.

Dat je meestal toverspreukfragmenten zou winnen is niet waar, hoewel ik moet toegeven dat die prijs vaak valt. En zelfs daar ben ik blij mee, zolang de rest van de prijzen ook blijft vallen.

Ik blijf de toren voorlopig bestormen, dat de keuze voor jou anders uitvalt vind ik overigens ook prima.
 
Om die reden heb ik ook bijgehouden wat ik de afgelopen weken heb betaald en gekregen en dat hier gedeeld, zodat iedereen een afweging kan maken op basis van feiten of je de toren wel of niet waard vindt om te spelen.
Een inspanning die ik enorm heb gewaardeerd, ook door de complete en overzichtelijke wijze waarop je een en ander hebt uitgevoerd! En het heeft mij ook geholpen een beter gefundeerde beslissing te nemen. Wat betreft dat aantal toverspreukfragmenten: ook dat is gebaseerd op kans, dus misschien dat ik daar dan wat vaker pech heb dan een ander? Mijn wensputjes (waar ik anderen veel over hoor klagen) leveren bij mij vaak wel diamanten op, dus dat meegewogen zijn de wetten van kansberekening in elk geval weer geheel in evenwicht! :D :D :D

Als ik een vergelijking met bijv. het wintermagie evenement mag maken: wat je ook van de prijzen (of de graphics) vindt, de rode lintjes zijn helemaal gratis en er zit voldoende variatie in de te winnen prijzen of prijsjes..., als ik in de toren kans wil hebben op een prijs, kost dat behoorlijk wat troepen of goederen, zeker nu ik op Arendyll (hfdst 15!) elk stukje platinum, fluweel en paddestoel keihard nodig heb!
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser3597

Guest
als ik in de toren kans wil hebben op een prijs, kost dat behoorlijk wat troepen of goederen, zeker nu ik op Arendyll (hfdst 15!) elk stukje platinum, fluweel en paddestoel keihard nodig heb!

Dat snap ik! Als je klaar bent met hoofdstuk 15 zou ik het nog eens heroverwegen.
 

DeletedUser234

Guest
Zolang ik me niet verveel in het spel, vind ik de toren geen toevoeging. Als ik geen zin meer in bsa, toernooi, evenementen en onderzoeksboom zou hebben en dus tijd over .... én een massa voorraad aan legers en goederen over heb, dan zal ik eens kijken of die toren het me wel waard wordt.....

maar ik denk tegen die tijd, ik beter kan stoppen met het spel.
 
Bovenaan