• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback "De Amuni"

DeletedUser

Guest
hoeveel van elk nederzetting gebouw moet je hebben volgens de opdrachten ?

Voor dit hoofdstuk heb je minimaal 1 spirituele t2-fabriek nodig (deze fabriek wordt ook vaak T5-bonusfabriek genoemd).
Is je gewone T2-bonusfabriek Kristal, dan is je Spirituele t2-bonusfabriek Boekrol
Is je gewone T2-bonusfabriek Boekrol, dan is je Spirituele t2-bonusfabriek Zijde
Is je gewone T2-bonusfabriek Zijde, dan is je Spirituele t2-bonusfabriek Kristal

Voor de verhaalquests heb je in dit hoofdstuk van de gastrasgebouwen minimaal nodig:
- 1 Duintempel op lvl 4 (portaal) verbonden met een gewone weg
- 4 Tempelzuilen, verbonden met de Duintempel
- 3 Palmtuinen, verbonden met de Duintempel
- 1 Tempel van Verheerlijking, verbonden met de Duintempel
- 1 Tempel van Duurzaamheid, verbonden met de Duintempel
- 8 Goudsmederijen op lvl 4, verbonden met je gewone huizen
- 4 Vallenmakers op lvl 4, verbonden met je gewone werkplaatsen

Om ruimte te besparen en niet tot het oneindige bezig te zijn met gastrasgoederen te maken voor gebouwen die er maar hele korte tijd staan (t.w. de Tempel van Verheerlijking en de Tempel van Duurzaamheid) heb ik voor mezelf het volgende bedacht.

- 1 spirituele t5-bonusfabriek

Gastrasgebouwen:
- 1 Duintempel op lvl 4
- 4 Tempelzuilen
- 3 Palmtuinen
- 6 Goudsmederijen op lvl 4
- 3 Vallenmakers op lvl 4

Als ik het goed berekend heb komt dit dan net uit met de benodigde prestige.

Dit alternatief betekent wel dat ik de verhaalquests laat voor wat ze zijn en dus pas kan skippen als het volgende hoofdstuk er is. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik dat doe, maar het zij zo. Ik heb ondertussen wel genoeg gesloopt vind ik :rolleyes:
 

DeletedUser990

Guest
Dit alternatief betekent wel dat ik de verhaalquests laat voor wat ze zijn en dus pas kan skippen als het volgende hoofdstuk er is. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik dat doe, maar het zij zo. Ik heb ondertussen wel genoeg gesloopt vind ik :rolleyes:

Denk eigenlijk dat je dan gewoon de opdrachten kan doen en meteen weer slopen. Daar ben ik nu mee bezig met Elementalen, maak kennisboek vol en ga dan de niet weigerbare opdrachten doen.
Begin ik iets later met de Amuni maar heb niet het idee dat dat veel uitmaakt.
Maar had voor de opdrachten gezien dat je bij nr. 56 8 goudsmeden en 4 trapmakers level 4 moet hebben. Maar al die tempels is bouwen en dan klaar (Dus slopen)
 

DeletedUser

Guest
Denk eigenlijk dat je dan gewoon de opdrachten kan doen en meteen weer slopen. Daar ben ik nu mee bezig met Elementalen, maak kennisboek vol en ga dan de niet weigerbare opdrachten doen.
Begin ik iets later met de Amuni maar heb niet het idee dat dat veel uitmaakt.
Maar had voor de opdrachten gezien dat je bij nr. 56 8 goudsmeden en 4 trapmakers level 4 moet hebben. Maar al die tempels is bouwen en dan klaar (Dus slopen)

Nee helaas werkt dat niet in dit hoofdstuk. Om de verhaalopdrachten te doen, moet ik heel veel slopen om alle tijdelijke gastrasgebouwen te kunnen plaatsen. Met mijn alternatief bespaar ik 4 keer 5x5 ruimte. Dat betekent voor mij dat ik voorkom dat ik nog meer moet slopen dan ik al gedaan.
 
Dit alternatief betekent wel dat ik de verhaalquests laat voor wat ze zijn en dus pas kan skippen als het volgende hoofdstuk er is. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik dat doe, maar het zij zo. Ik heb ondertussen wel genoeg gesloopt vind ik :rolleyes:

ik denk dat velen met hetzelfde probleem zitten. Wat dacht je van eerst heel het hoofdstuk af te werken, en dan op het einde je T4 en T5 fabrieken terug te verwijderen om terug aan plaats te komen voor al de rasrommel die gevraagd wordt voor de hoofdquesten? (Eventueel kan je wel een lening aangaan bij je gilde voor de juiste T4 en T5 die nodig is op dat moment)

Ook weet ik niet als je huurlingenkamp en oefenterrein hebt, maar die kunnen misschien ook tijdelijk weg.
In de 4 maanden wachtperiode kan je dan op je gemak huurlingenkamp oefenterreinen en T4 en T5 fabrieken terug zetten.

Ook al je cultuurgebouwen verwijderen is altijd een optie om plaats te maken, nadien kunnen die dan altijd terug gezet worden
 
ik hou een beetje mijn eigen route aan maar ook die van de opdrachten. Ik heb al veel gesloopt maar die opdrachten niet doen maakt juist dat ik het spel minder interessant vind. Ik vind dit gewoon een leuk hoofdstuk met meer uitdaging dan de elementaren. En ach die cultuur komt wel weer en ook die huurlingenkamp en oefenterrein en mss laat ik ze ook wel weg. Het is maar een spel en niet mijn huis dat gesloopt wordt.
 

DeletedUser990

Guest
"]Nee helaas werkt dat niet in dit hoofdstuk. Om de verhaalopdrachten te doen, moet ik heel veel slopen om alle tijdelijke gastrasgebouwen te kunnen plaatsen. Met mijn alternatief bespaar ik 4 keer 5x5 ruimte. Dat betekent voor mij dat ik voorkom dat ik nog meer moet slopen dan ik al gedaan.[/QUOTE

Zag op Gemsofknowledge dat ze daar aanraden 8x (5x5) voor de Amuni.
Maar hoeveel fabrieken heb je eigenlijk nog nodig; voor de T1 heb ik nu nog 4x marmer (bonus) en 1x staal T5 bonus, 1x hout (sap). Dan heb ik lvl 1, 2x T1 fabrieken,voor de 1en 2 dag produktie.
Heb dus voldoende marmer staal en meestal hout in voorraad.
Denk erover om 2 marmerfabrieken te slopen, is dat haalbaar?
 
Zelf kom ik weg met 4 goudsmeden en 2 vallenmakers (2500 prestige, precies wat duintempel 4 levert)
Ik doe wel bijna alleen maar uur en 15 min producties (lang leve elvenar mobiel)

vind dat ik behoorlijk snel door het hoofdstuk ga, al ben ik zeker niet de snelste.
die opdrachten kunnen me de boom in, gewoon geen trek in. ook omdat je weg kan komen met 4/2
 
Ik snap het wel, neem het niemand kwalijk dat die de opdrachten niet doet. Maar vraag me wel af: als de beloningen een stuk beter waren, zoals dia beloningen, blauwdruk of weet ik veel iets in die trant, zou men dan niet willen slopen?
Ik weet ook niet precies hoe het werkt als je de opdrachten niet doet omdat ik die nooit heb overgeslagen. Neem aan dat je met de komst van een nieuw hoofdstuk alle voorgaande opdrachten dan kan weigeren?
 

DeletedUser3781

Guest
In mijn optiek hebben de meeste top 100 spelers genoeg ruimte maar weigeren ze hun oude vertrouwde Tier 1 en Tier 2 fabrieken te slopen, het gros Elvenarianen blijft vast houden aan hoe Elvenar was voordat de Elementalen & Amuni’s er waren.
Om te voorkomen dat dit ook met de spirituele goederen zou gebeuren hebben de makers een decay van 10 % toegevoegd om de balans in het spel terug te brengen en dat je zou gaan nadenken over hoe je je stad gaat herinrichten.
 
Ik snap het wel, neem het niemand kwalijk dat die de opdrachten niet doet. Maar vraag me wel af: als de beloningen een stuk beter waren, zoals dia beloningen, blauwdruk of weet ik veel iets in die trant, zou men dan niet willen slopen?
Ik weet ook niet precies hoe het werkt als je de opdrachten niet doet omdat ik die nooit heb overgeslagen. Neem aan dat je met de komst van een nieuw hoofdstuk alle voorgaande opdrachten dan kan weigeren?

er zitten 200 diamanten in de opdrachten verborgen, echter als er een nieuw ras komt (en daar is men mee bezig) dan kan je alle opdrachten tot aan die diamant opdracht overslaan en die alsnog binnenhalen.

In mijn optiek hebben de meeste top 100 spelers genoeg ruimte maar weigeren ze hun oude vertrouwde Tier 1 en Tier 2 fabrieken te slopen, het gros Elvenarianen blijft vast houden aan hoe Elvenar was voordat de Elementalen & Amuni’s er waren.
Om te voorkomen dat dit ook met de spirituele goederen zou gebeuren hebben de makers een decay van 10 % toegevoegd om de balans in het spel terug te brengen en dat je zou gaan nadenken over hoe je je stad gaat herinrichten.
Je vergeet nu even wat we met die fabrieken doe, als ik ze sloop moet ik direct meerder provincies inleveren in het toernooi, elke provincie is minimaal 11kp en 270 toernooipunten per week waard.
In de toernooien kan je simpelweg niet alles vechten, je moet steeds een balans zoeken tussen vechten en onderhandelen. het slopen van fabrieken uit zich dus direct in de prestaties die te behalen zijn in o.a. de toernooien.

Kan ik me stad half afbreken en gewoon alle gebouwen plaatsen? tuurlijk kan ik dat, de vraag is wil ik dat, en wat levert het op?
Kosten batenanalyze, de kosten zijn hoog, de baten is enkel wat tijd. maar muntjes, hamers, mana en wat andere relatief nutteloze goodies.
Die paar muntjes, mana, zaadjes en weet ik veel wat mogen ze houden, dan behoud ik me fabrieken wel waardoor ik beter elke week kan presteren in de toernooien ipv eenmalig tijdens de introductie van een gastras.
 
ps, als de blauwdruk update was geweest had ik nu ruimte genoeg gehad in me stad. Natuurlijk anticipeer ik op die update, want dat lost meteen me ruimte probleem ip.
 

DeletedUser

Guest
Tjonge, wat een hoop reacties op mijn besluit om de verhaalquests te laten voor wat te zijn. Ga niet alles citeren hoor, maar zal wel proberen om een antwoord te geven.

Ik vond de opdrachten doen ook altijd leuk om een extra uitdaging te hebben en ook om naar iets toe te werken. Maar met dit hoofdstuk vind ik de verhaalquests geen uitdaging meer, maar een hele grote bron van frustratie. Zelfs hogere beloningen zouden mijn niet kunnen verleiden om het toch te proberen.

Ik heb maar 1 t4 spirituele fabriek staan en 1 t5. Ondertussen ook al 2 marmerfabrieken en 2 kristalfabrieken gesloopt en waarschijnlijk moet er ook nog een elixerfabriek weg. Ook al een groot aantal cultuurgebouwen gesloopt, inclusief leuke evenementgebouwen met een hoge cultuurwaarde en premiumcultuurgebouwen! Vooral dat laatste vind ik erg zuur, omdat ik daar wel hard geld voor uitgegeven heb. Ook de evenementgebouwen krijg ik niet terug!

Huurlingenkamp en oefenterrein wegdoen vind ik geen optie omdat ik dan langere tijd erg zwakjes ben in de toernooien. Ditzelfde geldt in zekere mate ook voor de wapenkamers. Omdat ik vaak wat langere tijd niet "online" ben in Elvenar, zou ik zonder mijn hoeveelheid wapenkamers nooit genoeg kunnen trainen om met een toernooi mee te kunnen doen. Het is voor mijn gevoel nu al vechten tegen de bierkaai.

Ik weet dat ik langzaam zal gaan door dit hoofdstuk, omdat ik vrijwel geen 1 uur en 15 min. producties zal doen voor de gastrasgebouwen. Voor mij is het "even snel op een mobieltje tussendoor doen" geen optie. Ik ben misschien een ouderwetse troela, maar ik heb er een hekel aan om steeds met mijn mobiel bezig te zijn als ik met andere mensen samen ben. Daarnaast heb ik ook andere hobbies die ik zeker niet kan/wil combineren met "even elke 15 min. op de mobiel". Ik zou zelfs het risico lopen om mijn mobiel daardoor te slopen omdat mijn vingers regelmatig onder de lijm, verf, klei, pigmentpoeder e.d. zitten. :D
 
On topic : Voorlopig plaats gemaakt voor 8 goudsmids en 4 vallen. Moet nog zien of ik de verhaallijn kan blijven volgen.
Veel zal afhangen hoe ik al die prestigegebouwen moet plaatsen. Wat toch samen met de dunesuitbreiding nog voor 105 vrije vakjes vraagt (slik :eek:)

2 provincieuitbredingen zou wel fijn zijn, heb nu nog 70 vrije vakjes.
 
Het feit dat je alleen maar een maximale (of in de buurt daarvan) formaat stad kunt hebben via je bankrekening zegt ook weer genoeg natuurlijk. Ik snap best dat ze geld willen verdienen maar dat zou niet ten koste moeten gaan voor het spel voor de mensen met een kleiner budget of die niet zoveel willen betalen voor een web game.

Tja er zijn weinig spellen waar je alles kan halen zonder 1 cent uit te geven.
In princiepe kan ook jij als "gratis" speler alles vrij spelen, ze voegen zo nu en dan de wensput toe die zo nu en dan 10 dia's uitkeert, met enkele decennia geduld kom je een heel eind ;)

Als ik een tip mag geven, google opinion rewards, de centen die je daarmee verdiend kan je uitgeven in spellen zals bv elvenar in de mobiele applicatie.
Het zal geen vetpot zijn maar zal je best wel wat diamantjes kunnen opleveren. maar het levert toch enkele tientjes op per jaar in je google wallet.
Ken diverse mensen die zo f2p spelen.
 

DeletedUser1026

Guest
Ik wil even de aandacht leggen op een foutje dat ik bij de niet-weigerbare Amuni-opdrachten tegengekomen ben.
Op een gegeven moment komt de opdracht: 'Bezit 5 Werkplaatsen van niveau 30' en 'Maak 10 eenvoudige gereedschappen' en 'Produceer 3 gereedschapskisten'. Bij de gereedschapskisten moeten er echter 5 gemaakt worden zoals de tellerbalk erachter wel aangeeft! (zie afbeelding)
Bug.jpg


Nu is het geen ramp maar toch wel irritant als je denkt dat het klaar is en dan tot de ontdekking komt dat je meer nodig hebt en gereedschapskisten duren een dag!
Ik weet niet of het al gemeld was, maar ik hoop dat er wat mee gedaan wordt. Ik ben er niet uitgekomen hoe ik dit ergen anders kon melden zonder er eerst een gedegen studie van te maken hoe dit correct te melden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Questlijn klopt niet; grote tempels worden te laat gevraagd en kunnen niet snel genoeg vrijgespeeld worden. in beta staat de 2de net en zijn er nog maar 3a4 onderzoeken te gaan. sommigen zijn al klaar, net als superactieve spelers hierzo.
Aantal kp's en andere kosten mogen dik omhoog; 25% tot wel 10voud qua munten etc. Maak er eens een uitdaging van. 1T4/5 fabriek met spreuk is al zat.
 
Bovenaan