• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback "De Amuni"

upload_2018-9-15_18-21-52.png

Zit vast, heb niet genoeg KP, en heb toch echt me best gedaan deze week in het toernooi :(

Dit is met de helft van het aantal goudsmeden / vallenmakers.
Heb toch echt het idee dat ze te hoog hebben ingezet met 8/4 aan fabrieken.
 

DeletedUser2114

Guest
Bekijk bijlage 3464
Zit vast, heb niet genoeg KP, en heb toch echt me best gedaan deze week in het toernooi :(

Dit is met de helft van het aantal goudsmeden / vallenmakers.
Heb toch echt het idee dat ze te hoog hebben ingezet met 8/4 aan fabrieken.
Volgens mij draaien de meesten niet alleen op 1 uur en 15 minuten en hebben de meesten geen bloeiende handelaar op level 25. Dan gaat het al een stuk trager met 2/4
 

DeletedUser

Guest
Voor dit hoofdstuk heb je minimaal 1 spirituele t2-fabriek nodig (deze fabriek wordt ook vaak T5-bonusfabriek genoemd).
Is je gewone T2-bonusfabriek Kristal, dan is je Spirituele t2-bonusfabriek Boekrol
Is je gewone T2-bonusfabriek Boekrol, dan is je Spirituele t2-bonusfabriek Zijde
Is je gewone T2-bonusfabriek Zijde, dan is je Spirituele t2-bonusfabriek Kristal

Voor de verhaalquests heb je in dit hoofdstuk van de gastrasgebouwen minimaal nodig:
- 1 Duintempel op lvl 4 (portaal) verbonden met een gewone weg
- 4 Tempelzuilen, verbonden met de Duintempel
- 3 Palmtuinen, verbonden met de Duintempel
- 1 Tempel van Verheerlijking, verbonden met de Duintempel
- 1 Tempel van Duurzaamheid, verbonden met de Duintempel
- 8 Goudsmederijen op lvl 4, verbonden met je gewone huizen
- 4 Vallenmakers op lvl 4, verbonden met je gewone werkplaatsen

Om ruimte te besparen en niet tot het oneindige bezig te zijn met gastrasgoederen te maken voor gebouwen die er maar hele korte tijd staan (t.w. de Tempel van Verheerlijking en de Tempel van Duurzaamheid) heb ik voor mezelf het volgende bedacht.

- 1 spirituele t5-bonusfabriek

Gastrasgebouwen:
- 1 Duintempel op lvl 4
- 4 Tempelzuilen
- 3 Palmtuinen
- 6 Goudsmederijen op lvl 4
- 3 Vallenmakers op lvl 4

Als ik het goed berekend heb komt dit dan net uit met de benodigde prestige.

Dit alternatief betekent wel dat ik de verhaalquests laat voor wat ze zijn en dus pas kan skippen als het volgende hoofdstuk er is. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik dat doe, maar het zij zo. Ik heb ondertussen wel genoeg gesloopt vind ik :rolleyes:
Ik heb nu 8 goudsmederijen staan en 4 vallenmakers. (dit i.v.m. de opdracht)

Wat moet ik echt bewaren?
Kan ik 4 goudsmederijen weer weg doen of moet je er echt min. 6 hebben?

De ruimte die dan weer vrij komt kan ik gebruiken voor de palmtuinen etc.

Maar al met al is dit onderdeel niet echt leuk meer, zeker als je geen veldjes meer kan vrijspelen, dit verplicht je echt om heel veel weg te doen en ik heb al zoveel weggedaan.....o_O
 
Ik heb nu 8 goudsmederijen staan en 4 vallenmakers. (dit i.v.m. de opdracht)

Wat moet ik echt bewaren?
Kan ik 4 goudsmederijen weer weg doen of moet je er echt min. 6 hebben?

De ruimte die dan weer vrij komt kan ik gebruiken voor de palmtuinen etc.

Maar al met al is dit onderdeel niet echt leuk meer, zeker als je geen veldjes meer kan vrijspelen, dit verplicht je echt om heel veel weg te doen en ik heb al zoveel weggedaan.....o_O
ik vrees er voor, er is een opdracht dat je vraagt om 8 lvl 4 goudsmeden en 4 lvl 4 vallenmakers te hebben. Als je die voorbij bent, mag je het allemaal afbreken. Ter info alles op lvl 4 kan enkel als je duintempel lvl 4 is en je hebt alle extra prestige gebouwtjes ook gezet (dus palmtuinen enzo).
Het wordt dus nog veel meer afbreken.

Misschien kan je je tier 4 en 5 fabrieken tijdelijk wegdoen? en dan heb je terug teveel cultuur en inwoners en dan kan je dus ook nog wat cultuurgebouwen en huizen weg doen... dat kan dan na die quest teruggebouwd worden
 

DeletedUser

Guest
ik vrees er voor, er is een opdracht dat je vraagt om 8 lvl 4 goudsmeden en 4 lvl 4 vallenmakers te hebben. Als je die voorbij bent, mag je het allemaal afbreken. Ter info alles op lvl 4 kan enkel als je duintempel lvl 4 is en je hebt alle extra prestige gebouwtjes ook gezet (dus palmtuinen enzo).
Het wordt dus nog veel meer afbreken.

Misschien kan je je tier 4 en 5 fabrieken tijdelijk wegdoen? en dan heb je terug teveel cultuur en inwoners en dan kan je dus ook nog wat cultuurgebouwen en huizen weg doen... dat kan dan na die quest teruggebouwd worden
Ik heb er 8 staan van goud en 4 van de vallen, dus mijn vraag is eigenlijk moet je er echt 8 laten staan?

Hoeveel goudsmederijen moet je naar 4 brengen, want stel dat het er max. 6 zijn, dan kan ik er al 2 afbreken toch?

Ik dit in de opdrachten lijst niet terughalen, dus misschien kan iemand even voor mij napluizen wat wijsheid is..

Alvast bedankt ;)
 
Volgens mij draaien de meesten niet alleen op 1 uur en 15 minuten en hebben de meesten geen bloeiende handelaar op level 25. Dan gaat het al een stuk trager met 2/4

Afgelopen week lekker op vakantie geweest, daar zat dus niet veel 15 min producties bij;), heb voornamelijk toernooi een beetje bijgehouden op mobiel.

vind het nog steeds snel gaan, nog maar 2 onderzoeken over.

Het verbaast me hoeveel nadruk er wordt gelegd op die hoge handelaar. Ja die is hoog maar de invloed is redelijk laag wanneer je duintempel op lvl 4 staat.
De handelaar is voornamelijk goed wanneer de rasportaal heel laag is.

lvl 1 rasportaal + 30% = 130% = 30/100 een verbetering van 30%
lvl 2 rasportaal + 30% = 150%, = 30/120 een verbetering van 25%
lvl 3 rasportaal + 30% = 170% = 30/140 een verbetering van 17.5%
lvl 4 rasportaal + 30% = 190% = 30/160een verbetering van 15%

Omdat de handelaar alleen die 100% verbetererd en niet de portaalbonus wordt de invloed van de bloeiende handelaar op de rasproductie steeds lager.
En als we uitgaan dat een gemiddelde amuni speler een handelaar heeft van lvl 8 dan zakt de invloed nog t.o.v die andere spelers nog eens flink in. het verschil is dan nog 18% op bij een rasportaal van lvl 1

Wat mij net wel opvalt is dat ik omdat ik al die zuilen an andere portaalverbeteraars die nodig zijn voor 8/4 op lvl 4 heb geskipped ik 243600 minder grafgeschenken en 38000 minder vallen heb hoeven te produceren.
Misschien zit daar wel de reden waarom ik het relatief makkelijk heb gehad.

Daarnaast heb ik sterk het idee dat de producties momenteel zijn aangepast. het verschil tussen 1 uur en 3 uur is nu veel meer dan 15 min.
dit viel me al duidelijk op tijdens mijn vakantie. dat de 3 uurs producties nu niet zo dramatisch slecht meer en lijkt meer in balans te zijn met bv hamerproductie.
Heb toch het idee dat ze iets met die feedback hebben gedaan, al heb ik beta niet gevolgd dus weet niet of er een aankondiging over is geweest.
 

DeletedUser

Guest
Iedereen bedankt voor het meedenken, het is dus uiteindelijk dat je alle 8 naar level 4 moet brengen en die vallenmakers ook :(
Dat wordt 'n aardige kluif nu en weet niet of hij voor mij haalbaar gaat worden, ik heb zo weinig ruimte, kopen vanveldjes doe ik niet en het vrijspelen is er helaas uitgehaald.

Tja dan vraag ik mij af wat voor plezier het nu nog is voor de speler die geen geld kan gebruiken???
Hopelijk komen ze snel terug op hun beslissing en het vrijspelen er weer in te voegen, dat maakt toch weer dat je meer kans van slagen hebt om 'n onderdeel zoals deze door te kunnen komen.

Nu heb ik er 'n zwaar hoofd in...:(
 

DeletedUser

Guest
Iedereen bedankt voor het meedenken, het is dus uiteindelijk dat je alle 8 naar level 4 moet brengen en die vallenmakers ook :(
Dat wordt 'n aardige kluif nu en weet niet of hij voor mij haalbaar gaat worden, ik heb zo weinig ruimte, kopen vanveldjes doe ik niet en het vrijspelen is er helaas uitgehaald.

Tja dan vraag ik mij af wat voor plezier het nu nog is voor de speler die geen geld kan gebruiken???
Hopelijk komen ze snel terug op hun beslissing en het vrijspelen er weer in te voegen, dat maakt toch weer dat je meer kans van slagen hebt om 'n onderdeel zoals deze door te kunnen komen.

Nu heb ik er 'n zwaar hoofd in...:(


Misschien kan ik je weer moed geven dan :)
Allereerst vergeet de verhaalquests! Die maken je het veel moelijker dan nodig is om goed door dit hoofdstuk heen te komen. Als we naar het volgende hoofdstuk gaan (ooit ;)), kun je de verhaalquests die nog open staan gaan weigeren en kun je toch nog de quests doen die niets met de gastrasgebouwen te maken hebben. De diamantjes quests kun je daarom later alsnog doen.

Ik heb 6 Goudsmids en 3 Vallenmakers staan. Deze heb ik allemaal naar level 4 kunnen uppen met de prestige die ik kreeg van de Tempelzuilen, Palmtuinen en natuurlijk de Duintempel op maximaal level. De Tempel van Verheerlijking en Tempel der Duurzaamheid hoef je dan niet te bouwen.

Richt je eerst op het upgraden van de Duintempel en de 6 goudsmids en 3 vallenmakers. Als alles maximaal geupgrade is, kun je de Tempelzuilen en Palmtuinen weer slopen. Je staat dan negatief in prestige, maar dat heb je toch niet meer nodig.
Daarna ga je best snel door het hoofdstuk heen. Ik zit nu in het rijtje van Stadhuis en Huizen II en ben nog steeds meer aan het wachten op KPs dan op gastrasgoederen.

Ik vermoed dat de laatste 4-5 onderzoeken wat langer gaan duren, omdat daar wel erg veel vallen wordt gevraagd, maar ik hoop toch over ongeveer een maand klaar te zijn. Dus ik doe er met mijn strategie 2 1/2 á 3 maanden over.

Ik hoop dat dit helpt :)

PS: Rose ik heb nog even naar je stad zitten kijken, maar ik begrijp niet zo goed waarom dat je 2 staalfabrieken en 1 kristalfabriek hebt staan. Die heb je helemaal niet nodig, en spirituele goederen daarin maken kost je veel te veel zaden.
Voor spirituele goederen kun je volstaan met voor jou 1 Marmer op lvl 27 en 1 Zijde op lvl 27.

Er zouden dus 2 staalfabrieken, 1 marmer en 1 kristalfabriek weg kunnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Misschien kan ik je weer moed geven dan :)
Allereerst vergeet de verhaalquests! Die maken je het veel moelijker dan nodig is om goed door dit hoofdstuk heen te komen. Als we naar het volgende hoofdstuk gaan (ooit ;)), kun je de verhaalquests die nog open staan gaan weigeren en kun je toch nog de quests doen die niets met de gastrasgebouwen te maken hebben. De diamantjes quests kun je daarom later alsnog doen.

Ik heb 6 Goudsmids en 3 Vallenmakers staan. Deze heb ik allemaal naar level 4 kunnen uppen met de prestige die ik kreeg van de Tempelzuilen, Palmtuinen en natuurlijk de Duintempel op maximaal level. De Tempel van Verheerlijking en Tempel der Duurzaamheid hoef je dan niet te bouwen.

Richt je eerst op het upgraden van de Duintempel en de 6 goudsmids en 3 vallenmakers. Als alles maximaal geupgrade is, kun je de Tempelzuilen en Palmtuinen weer slopen. Je staat dan negatief in prestige, maar dat heb je toch niet meer nodig.
Daarna ga je best snel door het hoofdstuk heen. Ik zit nu in het rijtje van Stadhuis en Huizen II en ben nog steeds meer aan het wachten op KPs dan op gastrasgoederen.

Ik vermoed dat de laatste 4-5 onderzoeken wat langer gaan duren, omdat daar wel erg veel vallen wordt gevraagd, maar ik hoop toch over ongeveer een maand klaar te zijn. Dus ik doe er met mijn strategie 2 1/2 á 3 maanden over.

Ik hoop dat dit helpt :)

PS: Rose ik heb nog even naar je stad zitten kijken, maar ik begrijp niet zo goed waarom dat je 2 staalfabrieken en 1 kristalfabriek hebt staan. Die heb je helemaal niet nodig, en spirituele goederen daarin maken kost je veel te veel zaden.
Voor spirituele goederen kun je volstaan met voor jou 1 Marmer op lvl 27 en 1 Zijde op lvl 27.

Er zouden dus 2 staalfabrieken, 1 marmer en 1 kristalfabriek weg kunnen.
Didi enorm bedankt voor je steun en waarin je aangeeft hoe ik het beste het lijntje kan volgen. Ik had het niet direct opgegeven, maar zag wel dat het moeilijk zou worden. Het uppen van de goudsmederijen en vallenmakers staan sowieso op plek een en zou dan stap voor stap zien wat ik nog kan doen.

Wat betreft de fabrieken, die had of heb ik even staan om aan te vullen, maar staan wel in de lijst om te verwijderen, zodra ik iets met neerzetten uit de opdracht zal ik ze een voor een verwijderen, nu pluk ik nog even wat goederen mee. Dus dat komt goed.

En leuk dat je even de tijd hebt genomen om door mijn stad heen te wandelen, altijd gezellig om iemand van buiten even zijn/haar mening te krijgen en kritiek is iets wat ik graag mag horen, m.n de opbouwende kritiek :)

Dank je wel Didi, ik ga mijn best doen ;)
 

DeletedUser2645

Guest
Amuni-opdrachtje....stort 20.000 zaden......wat krijg je dan....1 goudstuk.....kon er niet echt mee lachen.....
 

DeletedUser1427

Guest
Amuni-opdrachtje....stort 20.000 zaden......wat krijg je dan....1 goudstuk.....kon er niet echt mee lachen.....

Deze opdracht geeft als het goed is geen munten. Wil je weten wat jij hebt mogen ontvangen adviseren wij om een support ticket aan te maken.
 

DeletedUser2645

Guest
Deze opdracht geeft als het goed is geen munten. Wil je weten wat jij hebt mogen ontvangen adviseren wij om een support ticket aan te maken.
blijkbaar zou dit wel kloppen volgens support.....als er iemand deze opdracht vervult zou ik graag horen of dit correct is....
 

DeletedUser1427

Guest
blijkbaar zou dit wel kloppen volgens support.....als er iemand deze opdracht vervult zou ik graag horen of dit correct is....

Het klopt dat je 1 munt ontvangt voor deze opdracht, dit is nader onderzocht door support. wat @Wonder nar aangeeft klopt, de reden voor deze beloning heeft te maken met de verhaallijn.
 
Zo klaar met het hoofdstuk. dik 3 uur aan het verplaatsen geweest, was ff flink puzzellen om alles op zijn plek te krijgen.

En ff het nieuwe wonder gepowerleveld door via de chat kp uit te wisselen :D
en voor ik commentaar krijg.
upload_2018-9-29_12-48-58.png
 
Bovenaan