• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback verplaatsing van spelers

DeletedUser3

Guest
SUGGESTIE :
Bij mij worden de vier weekse inactieven verwijderd op donderdag en vrijdag, lijkt het..... de verplaatsing van actieve spelers gebeurt helaas pas op maandag... Gevolg: tegen maandag zijn alle lege plaatsen terug ingenomen door de fameuze vijf minuten spelers. dat betekent dus weer vier weken wachten.

Gisteren werden er een 7tal spelers bij mij verwijderd en die zijn ALLEMAAL vervangen door 5 minuten spelers, die intussen al weer gestopt zijn.

Daarom lijkt het me zinvol om het verwijderscript bvb zondag nacht te laten draaien, zodat de verplaatsing van de actieve spelers van buiten naar binnen sneller en geconcentreerder kan verlopen en iedereen sneller nieuwe buren krijgt. op deze wijze bovendien komen de nieuwe speler automatisch aan de buitenrand en zullen zij die actief spelen ook automatisch mee naar binnen verhuizen. dit lijkt me een makkelijke en handige manier, waar iedereen voordeel bij doet. Wie steunt dit voorstel ?

Goed punt, ga ik nu voorstellen.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben niet van plan om alle voorbeelden te gaan controleren, maar in dit geval klopt het dat geen van deze spelers is verwijdert en dat zal ook niet gebeuren.

Mag ik vragen waarom dat deze spelers niet verwijderd worden? Volgens de criteria zouden ze wel verwijderd moeten worden lijkt mij, of speelt er iets anders waar wij geen weet van hebben?
 

DeletedUser

Guest
Geen idee, ik weet niet welke criteria jij hanteert.

@Desi Hoofdstuk III nog niet bereikt, geen diamanten gekocht (dat kan ik niet met zekerheid zien, maar er lijken totaal geen dias te zijn uitgegeven), en 4 weken inactief. Dat zijn toch de criteria zoals wij die hier te horen hebben gekregen, en dat zijn daarom de criteria waar ik ook naar kijk
 

DeletedUser

Guest
Dat zijn de criteria.

@Desi Mooi zijn we het daar over eens.
Kreeg ik terug naar mijn vraag: Mag ik vragen waarom dat deze spelers niet verwijderd worden? Volgens de criteria zouden ze wel verwijderd moeten worden lijkt mij, of speelt er iets anders waar wij geen weet van hebben?
 

DeletedUser3

Guest
Tja, het is volgens mij geen hogere wiskunde. We zien allemaal dat ze niet voorbij hoofdstuk 3 zijn. Verder lijken ze niet meer actief. Dan blijft er slechts een optie over. Nu mag ik niets zeggen over wie premium koopt en wie niet. Maar ik mag natuurlijk wel aanspraak doen op je logisch denkvermogen.
 

DeletedUser

Guest
Tja, het is volgens mij geen hogere wiskunde. We zien allemaal dat ze niet voorbij hoofdstuk 3 zijn. Verder lijken ze niet meer actief. Dan blijft er slechts een optie over. Nu mag ik niets zeggen over wie premium koopt en wie niet. Maar ik mag natuurlijk wel aanspraak doen op je logisch denkvermogen.

Mijn logisch denkvermogen zegt dat iemand waar de arbeidershut nog op 1 staat, zeker geen dias heeft gekocht
 

DeletedUser

Guest
Beste mede-forumleden,
Naar aanleiding van het bovenstaande (en daarom is dit bericht on-topic!), heb ik besloten om mij terug te trekken van het forum. Ik vond het leuk om mijn spelervaring te gebruiken om vragen te beantwoorden, en kritische vragen te stellen. De babbeltjes tussendoor vond ik ook altijd heel gezellig. Maar ik ga de eer aan mezelf houden nu en laat mij niet langer schofferen. Voor iedereen die vragen heeft, of een babbeltje wilt, jullie kunnen mij altijd ingame mailen.
Hele vriendelijke groetjes, Didi
 

DeletedUser3

Guest
Mijn logisch denkvermogen zegt dat iemand waar de arbeidershut nog op 1 staat, zeker geen dias heeft gekocht

Laat ik het nogmaals uitleggen. Ik wil niemand schofferen.

Is een speler voorbij hoofdstuk 3? Nee
Heeft een speler premium gekocht? Lijkt er niet op, nee
Dan is de speler dus nog niet lang genoeg inactief om verwijderd te worden.

Nog een voorbeeldje:

Is een speler voorbij hoofdstuk 3? Nee
Heeft een speler premium gekocht? Zou kunnen
Is een speler al langer dan de benodigde periode inactief? Jazeker.
Dan is het een veilige aanname om te zeggen dat deze speler in ieder geval eens premium heeft gekocht.

Dat is toch niet superingewikkeld?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1105

Guest
Misschien is het misplaatst, gelezen te hebben wat er te lezen valt hier, en hoe erop wordt gereageerd door sommigen, maar wat is de definitie van activiteit voor Elvenar? Inloggen, niets doen en terug uitloggen? Of Inloggen,bouwen, verbouwen, handelen, afbreken, verkennen, heropbouwen, hulp geven aan je BS leden en buren in de wereld?
 

DeletedUser47

Guest
Misschien is het misplaatst, gelezen te hebben wat er te lezen valt hier, en hoe erop wordt gereageerd door sommigen, maar wat is de definitie van activiteit voor Elvenar? Inloggen, niets doen en terug uitloggen? Of Inloggen,bouwen, verbouwen, handelen, afbreken, verkennen, heropbouwen, hulp geven aan je BS leden en buren in de wereld?
Inloggen is genoeg
 

DeletedUser1105

Guest
Inloggen is genoeg

Zou dat criteria dan niet een "klein beetje" verstrengd moeten worden? Wat heb je nu aan spelers die niet spelen? zowel andere spelers als de community als de makers van het spel... zou goed zijn... Ik speel tennis... sta daar maar wat en dat is voldoende om de naam speler te krijgen? Zou mn opponent dat leuk vinden? De eerste match wss wel... de 10de niet meer denk ik dan.
 
Zou dat criteria dan niet een "klein beetje" verstrengd moeten worden? Wat heb je nu aan spelers die niet spelen? zowel andere spelers als de community als de makers van het spel... zou goed zijn... Ik speel tennis... sta daar maar wat en dat is voldoende om de naam speler te krijgen? Zou mn opponent dat leuk vinden? De eerste match wss wel... de 10de niet meer denk ik dan.

Hoe zou je het dan willen definieren?, elke vorm van activiteit (en inloggen is er 1 van) betekent dat het account nog in leven is.
Een systeem dat probeert spelers actief te houden is waarschijnlijk de oorzaak van het in leven houden van dit soort accounts.

Als je namelijk voor x tijd inactief bent dan zal er een herrinering gestuurt worden, vaak icm met een kleine beloning, een event gebouwtje of een paar diamanten.

bv:
Hoi {verloren speler}
Je stad is in chaos, de inwoners hebben je hulp nodig.

Log nu in, en krijg een bloemenkooi kado om je inwonders weer op te vrolijken

{login link}


Ik weet niet in hoeverre spelers die in hoofdstuk 1 zijn gestopt met dit soort mails weer tot leven komen, anders zou het heel mischien mogelijk zijn om dit soort mails pas vanaf hoofdstuk 2 te sturen?
 

DeletedUser1105

Guest
Hoe zou je het dan willen definieren?, elke vorm van activiteit (en inloggen is er 1 van) betekent dat het account nog in leven is.
Een systeem dat probeert spelers actief te houden is waarschijnlijk de oorzaak van het in leven houden van dit soort accounts.

Als je namelijk voor x tijd inactief bent dan zal er een herrinering gestuurt worden, vaak icm met een kleine beloning, een event gebouwtje of een paar diamanten.

bv:
Hoi {verloren speler}
Je stad is in chaos, de inwoners hebben je hulp nodig.

Log nu in, en krijg een bloemenkooi kado om je inwonders weer op te vrolijken

{login link}


Ik weet niet in hoeverre spelers die in hoofdstuk 1 zijn gestopt met dit soort mails weer tot leven komen, anders zou het heel mischien mogelijk zijn om dit soort mails pas vanaf hoofdstuk 2 te sturen?


Iets in de zin van een x aantal ptn per maand groeien... als je een beetje actief doorspeelt heb je algauw 100 000 ptn op een jaar. dat maakt een 1932 per week laat ons zeggen als je niet meer dan 250ptn per week vooruitgaat maakt dat een 1000 per maand. dat is niet actief! maar om de tegen aanval te counteren maken we er gewoon 100 ptn van per maand... en die met 0ptn per maand zijn al helemaal niet actief of zie jij dat anders? zeg jij dat iemand die 0 ptn per 4 maand bij elkaar haalt maar wel inlogged actief is?
 

DeletedUser1086

Guest
Hoe zou je het dan willen definieren?, elke vorm van activiteit (en inloggen is er 1 van) betekent dat het account nog in leven is.
Een systeem dat probeert spelers actief te houden is waarschijnlijk de oorzaak van het in leven houden van dit soort accounts.

Als je namelijk voor x tijd inactief bent dan zal er een herrinering gestuurt worden, vaak icm met een kleine beloning, een event gebouwtje of een paar diamanten.

bv:
Hoi {verloren speler}
Je stad is in chaos, de inwoners hebben je hulp nodig.

Log nu in, en krijg een bloemenkooi kado om je inwonders weer op te vrolijken

{login link}


Ik weet niet in hoeverre spelers die in hoofdstuk 1 zijn gestopt met dit soort mails weer tot leven komen, anders zou het heel mischien mogelijk zijn om dit soort mails pas vanaf hoofdstuk 2 te sturen?
toch wel straf, als dit het geval zou zijn, dat GEEN van die spelers ook maar EEN van die extra gebouwen plaatst, daarom geloof ik ook niet dat je gelijk hebt in deze, Crazywizard, hoewel ik veel van je andere posts wel kan volgen.... trouwens als je inlogt, en je hebt je stadhuis al vier weken in de up, wordt die automatisch vrij gespeeld... toch heb ik al spelers in mijn provincie die al sinds februari niets meer gedaan hebben en nog altijd hun stadhuis in de up hebben.. niet ingelogd dus
 
toch wel straf, als dit het geval zou zijn, dat GEEN van die spelers ook maar EEN van die extra gebouwen plaatst, daarom geloof ik ook niet dat je gelijk hebt in deze, Crazywizard, hoewel ik veel van je andere posts wel kan volgen.... trouwens als je inlogt, en je hebt je stadhuis al vier weken in de up, wordt die automatisch vrij gespeeld... toch heb ik al spelers in mijn provincie die al sinds februari niets meer gedaan hebben en nog altijd hun stadhuis in de up hebben.. niet ingelogd dus

upload_2016-11-1_20-4-33.png


Eigenlijk standaard procedure voor praktisch alle F2P spellen, en waarom wel doen bij FoE en grepolis en niet bij Elvenar?

dat van het stadhuis heb je natuurlijk gelijk in, maar dan wel even het stadhuis nivo noteren. (de bastaard kan natuurlijk stadhuis weer in de up zatten en uitloggen)

Ik mag toch hopen dat er niet 1 of andere bug in hun systeem zit. Ik kan me wel herinneren dat ze ooit hebben aangegevn dat als je echt denkt dan een speler langer dan 4 weken inactief is dat je er een support ticket voor mocht aanmaken, en dat ze het dan nakijken.

Ik weet niet hoe die "aankoop" defenitie werkt maar bv een x dagen niet ingelogt gratis dia popup, kan die bv z'n flag geven?? dat zou dan een bug moeten zijn.
 
Bovenaan