• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback verplaatsing van spelers

DeletedUser

Guest
ik kan me vergissen, maar ik meen in de oorspronkelijke aankondiging (donderdag 7 u +) van de verhuis gelezen te hebben dat inactieve spelers wel degelijk naar buiten zouden worden verplaatst. in de bewerkte versie vind ik daar niets van terug :( indien niet niet correct is, heb ik uiteraard niets gezegd :)

@Gandolas Ik geloof dat Lord Jirre het daar over had. Vandaar dat we er met velen vrolijk vanuit gingen dat inactieven naar de buitenring geplaatst zouden worden.
 
In eerste instantie was dit de oplossing voor mensen die in niemandslands terecht waren gekomen/geen buren meer hadden. Daarin zat dus niet de verplaatsing van inactieve spelers.

van het beta forum

Yes, inactive players whose accounts don't get deleted, will indeed be moved to the outsides of the World Map as well. The current inactive flag is based on 4 weeks of totally not logging into your game. Even if you would be completely inactive for that long and get moved, a next movement round after you're active again, would transfer you back towards the center so it shouldn't be that much of a problem, I think. :)

Dus de vraag is, wie van jullie spreekt de waarheid?
 

DeletedUser

Guest
@CrazyWizard Dankjewel voor je post :) Beetje bizar eigenlijk dat er een verschil gemaakt is tussen de beta en live. Dat heeft een hoop miscommunicatie veroorzaakt.
 
even voor de duidelijkheid dit was het antwoord van marindor op deze vraag.

@Marindor

Ok I was just wondering,

Wil this feature just transfer active players from the outskirts to the center? or will it also transfer inactive players that are undeletable (diamonds or progress) to the outskirts?

If inactive undeletable players arent moved to the outskirts it wil be just a matter of time befoere the center wil grow old and die out (no active players anymore) which will result in a similar issue that resulted in the reason for this implementation.

Tho if that's the case please make sure the "inactive" flag is at least 6 weeks old, so that way a good long holiday wont result in your city to be transported into no mans land and you have to wait to where you are transported back, loosing all your precious neighbours you connected with.
 

DeletedUser47

Guest
van het beta forum
Dus de vraag is, wie van jullie spreekt de waarheid?
Ik baseer mijn antwoorden op het antwoord wat ik gekregen heb van de CM die zijn antwoord gekregen heeft van de LCM(dat was gisteren).
Dus tenzij er in de tussentijd wat veranderd neem ik aan dat het voorlopig nog niet komt.
 

DeletedUser472

Guest
ben erg blij voor iedereen die nu actieve buren hebben enkel er zullen ook nog aardig mensen zijn die gewoon op een plaats staan met allemaal spelers die of net wat dias hebben of zijn gestopt in hfd 3 ik hoop echt dat ze daar nog gaan kijken of daar ook niet een regel voor moet komen zou zeggen doe hfd 4 en minimaal hfd 3 voor de dia spelers
 

DeletedUser47

Guest
Ik zou het ook handig vinden als spelers die niet actief zijn naar buiten worden geplaatst. Dat zou het centrum van de kaart heel actief moeten maken. Dit zegt trouwens niet dat al je buren burenhulp gaan verlenen, maar in dingen zoals handel zou je het wel moeten zien. Alleen hoe het nu met dat probleem zit weet ik niet zeker meer.
 

DeletedUser

Guest
Ik baseer mijn antwoorden op het antwoord wat ik gekregen heb van de CM die zijn antwoord gekregen heeft van de LCM(dat was gisteren).
Dus tenzij er in de tussentijd wat veranderd neem ik aan dat het voorlopig nog niet komt.

Dan heb ik bij deze een vraag aan de CM die het dan weer kan vragen aan de LCM:
Op de beta was iedereen helemaal in zijn/haar noppes over de verhuizing, heel veel positieve feedback.
Waarom wordt iets dat op de beta goed werkte, dan niet doorgevoerd naar de live servers? De beta is er toch voor om dit soort dingen te testen. Waarom in de tussentijd van strategie veranderen, en iets breken wat net gemaakt was?
 
Ik baseer mijn antwoorden op het antwoord wat ik gekregen heb van de CM die zijn antwoord gekregen heeft van de LCM(dat was gisteren).
Dus tenzij er in de tussentijd wat veranderd neem ik aan dat het voorlopig nog niet komt.

Erg verwarrend aangezien dit antwoord dus dus van 4 oktober stamt en van de CM van internationaal, beta, en de PLV CM van onze eigen server komt.

@Marindor @Desi

Graag respons!
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser234

Guest
@Billi77

Sorry die had ik gemist.

Ja je hebt dat correct, vastgeroeste steden zullen naar buiten worden verplaatst en zo plaats maken voor actieve of nieuwe spelers.
Een vastgeroeste speler, is een speler die 4 weken lang niet heeft ingelogged, maar wiens stad niet wordt verwijderd omdat de speler hoofdstuk 3 heeft bereikt of diamanten heeft gekocht (geen idee waarom iemand diamanten zou kopen en niet h3 bereikt maar ok)

Ik heb geen flauw idee hoeveel mensen mensen uiteindelijk zullen worden verplaatst, dat is bv zover ik weet op beta niet bekent gemaakt. dus of jou buurt wel of niet gaat verhuizen weet ik echt niet.
er is in anderhalf jaar natuurlijk z'n enorme ophoping ontstaan van inactieve steden dat je niet raar moet opkijken als straks 98% wordt verplaatst, maar dat is pure speculatie.

Ik weet wel dat mensen met bijna alleen maar mijnen om hen heen iig zeker verplaatst zullen worden zodra mogelijk.

edit: je was me net voor didi1

Hmmm deze info klopte dus niet. :(
Voor mij is hier de aanname ontstaan, maar waar heeft CrazyWizard die info dan vandaan?
 

DeletedUser3

Guest
Erg verwarrend aangezien dit antwoord dus dus van 4 oktober stamt en van de CM van internationaal, beta, en de PLV CM van onze eigen server komt.

@Marindor @Desi

Graag respons!

Zoals wsids al heeft aangegeven, heb ik naar aanleiding van je vraag navraag gedaan. Hieruit kwam het antwoord dat inactieve spelers niet naar buiten worden verplaatst. Ik zal dit met Marindor opnemen om uit te zoeken wat er qua communicatie niet goed is gegaan.
 

DeletedUser6

Guest
Hallo allemaal!

Even een rectificatie: Het naar de buitenkant toe verplaatsen van inactieve spelers is vooralsnog nog niet geïmplementeerd. Technisch gezien is dat lastiger dus op dit moment worden alleen de echt inactieve spelers verwijderd (volgens de criteria die er al waren) en actieve spelers richting het midden van de kaart verplaatst. :)
 

DeletedUser

Guest
Hallo allemaal!

Even een rectificatie: Het naar de buitenkant toe verplaatsen van inactieve spelers is vooralsnog nog niet geïmplementeerd. Technisch gezien is dat lastiger dus op dit moment worden alleen de echt inactieve spelers verwijderd (volgens de criteria die er al waren) en actieve spelers richting het midden van de kaart verplaatst. :)

Zover ik begrepen heb verliep dit op de Beta goed, dus waarom zou het hier lastiger zijn?
 

DeletedUser

Guest
@Desi Ik had ook wat vragen gesteld, misschien dat je die ook kunt beantwoorden?

Ik lees nergens in de aankondiging dat de verhuizingen alleen voor spelers in niemandsland bedoeld was
Ik kan de aankondiging helaas niet via een knopje citeren dus dan maar zo:
Desi: "Natuurlijk zullen we spelers alleen maar verplaatsen naar het midden van de kaart. Dit garandeert dat alle spelers in dezelfde algemene richting verplaatst worden."

Desi: "Activiteit. Als je inactief bent, krijg je geen prioriteit voor een nieuwe plek."

Echter:
- Spelers van het eerste uur die in het centrum zitten worden niet verplaatst, ondanks dat er juist daar veel "vervuiling" op de wereldkaart heeft plaatsgevonden.
- Inactieve spelers die in het centrum zitten worden niet verplaatst en houden belangrijke plaatsen bezet.
- Beginnende spelers worden direct in het centrum geplaatst, en vooral degenen die er al heel snel mee stoppen (soms binnen 5 min.!), houden belangrijke plaatsen bezet (in ieder geval voor minimaal 4 weken), waardoor de vervuiling door blijft gaan.


Desi: "omdat we geloven dat verplaatst worden altijd beter is, omdat buren belangrijk zijn in Elvenar"

Helaas geldt dit blijkbaar niet voor spelers van het eerste uur. Die mogen aan blijven modderen zonder actieve buren.

PS: Ik heb minstens 250 "buren", maar slechts 15 actieve buren. Dat is slechts 6% Kan daarom echt niet stellen dat ik beter af zou zijn dan iemand die in niemandsland zat. Begrijp me goed, ik ben blij voor de spelers die eindelijk actieve buren hebben gekregen.

EN:

Dan heb ik bij deze een vraag aan de CM die het dan weer kan vragen aan de LCM:
Op de beta was iedereen helemaal in zijn/haar noppes over de verhuizing, heel veel positieve feedback.
Waarom wordt iets dat op de beta goed werkte, dan niet doorgevoerd naar de live servers? De beta is er toch voor om dit soort dingen te testen. Waarom in de tussentijd van strategie veranderen, en iets breken wat net gemaakt was?
 

DeletedUser1467

Guest
Gisteren ben ik verplaatst naar een volle landkaart met nieuwe buren.
Kijk vandaag en zijn ook daar weer een hoop buren weggehaald en zit weer met een hoop muntplekken.
Moet ik nu het vinkje om verplaatst te worden aan laten staan of uit???
Gisteren uitgezet omdat ik daar prachtig stond maar nu maar weer aanzetten??
Je kunt het vinkje aanzetten, maar weinig kans dat je voorlopig verhuisd wordt. Je bent gisteren dus niet in de buitenring gekomen met allemaal actieve spelers die naar binnen geplaatst zijn, maar nog verder naar binnen. De mijnen worden deze week opgevuld met nieuwe spelers, en anders komen daar zondag/maandag spelers van de buitenste ring.
En wat gebeurd er met spelers die omringt zijn door inactieve, afgebroken steden en mis-starters (die gelijk door de intro aanbieding dia-spelers zijn)? Aangezien de inactieve spelers niet verplaatst worden, gaat mijn wereldkaart er wel heel erg doods worden, ondanks dat het lijkt dat ik veel buren heb. Wordt daar nog iets aan gedaan?
Voor de verplaatsingen gaf je aan dat er net behoorlijk wat mijnen waren geweest die nog net opgevuld werden met nieuwe spelers. Ongetwijfeld dat daar ook een paar dia's van geïnvesteerd hebben, en natuurlijk blijft er niemand van spelen, maar dan heb je over 4 weken dus ruimte voor redelijk wat gevorderde spelers die op dat moment in de buitenring zitten.
Dat is heel erg slecht nieuws :(
Ik zit zo'n 40 plaatsen van Desi af, en dus in het centrum. Als ik het goed begrijp zal ik daarom nooit verplaatst worden, en zal er ook weinig tot niets veranderen mbt buren.

Ik weet dat jij daar ook verder niets aan kan doen @wsids (not going to shoot the messenger), maar ik vind echt dat het dan weer niet goed doordacht is. Wederom worden spelers van het eerste uur flink benadeeld, net zoals met het vechtsysteem. Meer aandacht voor trouwe "klanten" zou onderhand echt wel mogen.
Spelers "van het eerste uur", of zeg maar, eerste half jaar, hebben lang het voordeel gehad een volle landkaart te hebben. Spelers die daarna zijn gaan spelen hebben alle buren zien verdwijnen toen inactieve spelers die geen dias hadden gebruikt van de kaart werden verwijderd en nieuwe spelers steeds vanuit het midden werden geplaatst.

De mijnen waren een tussenoplossing zodat ze niet teveel nadeel kregen tov de spelers van het eerste uur.
Het staat niet zo in de aankondiging, maar het verplaatsen was wel terdege bedoeld voor de spelers die in niemandsland terecht waren gekomen.
Die hebben nu tijdelijk het voordeel met allemaal actieve spelers op een kluitje te zitten, ook al heeft een deel nog flink wat mijnen. Een buitenrand blijf je houden.

Ik vind het ook leuk wanneer de toevoeging komt dat inactieve spelers naar de buitenrand worden geplaatst. En dat dat in verschillende stappen gebeurd kan ik niet erg vinden. Ik was echt bang dat de wereldkaart maandag op z'n kop zou worden gezet. Wanneer nu het naar binnen verplaatsen 2 weken goed loopt met een automatisch script, kunnen daarna misschien de inactieven naar de rand eromheen worden gezet. En dan misschien niet de hele wereldkaart in 1x op de kop zetten, maar met 100 tegelijk verplaatsen, dan komt het gebied waar jij zit (en ik zit een stuk zuidelijker, ongeveer net zover van Lord Jirre) vanzelf ook aan de beurt. Om een aangesloten kaart te houden, moeten de inactieven dan namelijk aan de binnenkant van de eerste ring inactieven komen, tenzij er voldoende nieuwe spelers bijkomen.
 

DeletedUser

Guest
@-Coco1968- Met spelers "van het eerste uur" bedoel ik eigenlijk vooral de spelers die begonnen toen er nog niet eens broederschappen bestonden.
Daarnaast heeft heel lang geduurd voordat er besloten werd dat inactieve spelers verwijderd moeten worden, en nog steeds staan er bij mij spelers tussen die al vanaf het prille begin mijn "buren" werden, maar niet verder gekomen zijn dan hoofdstuk 2 en geen dias gebruikt hebben voor zover ik kan zien (misschien wel gekocht, maar dat kan ik niet zien). Dat zijn dus spelers die al bijna 1 1/2 jaar niet actief zijn, maar plaatsen in het centrum bezet houden.

Dus nee je kunt niet stellen dat spelers "van het eerste uur" het voordeel hebben gehad van een volle landkaart. Het lijkt misschien vol, maar het is zo dood als een pier :(
 

DeletedUser1467

Guest
@-Coco1968- Met spelers "van het eerste uur" bedoel ik eigenlijk vooral de spelers die begonnen toen er nog niet eens broederschappen bestonden.
Daarnaast heeft heel lang geduurd voordat er besloten werd dat inactieve spelers verwijderd moeten worden, en nog steeds staan er bij mij spelers tussen die al vanaf het prille begin mijn "buren" werden, maar niet verder gekomen zijn dan hoofdstuk 2 en geen dias gebruikt hebben voor zover ik kan zien (misschien wel gekocht, maar dat kan ik niet zien). Dat zijn dus spelers die al bijna 1 1/2 jaar niet actief zijn, maar plaatsen in het centrum bezet houden.

Dus nee je kunt niet stellen dat spelers "van het eerste uur" het voordeel hebben gehad van een volle landkaart. Het lijkt misschien vol, maar het is zo dood als een pier :(
Er is niet zoveel activiteit als je zou willen. Maar je kunt bij bijna al je buren munten verzamelen en tegenwoordig door het OW ook goederen. Dat kan bij mijnen niet. Ik weet niet hoe lang het spel bestaat, en hoe lang het geduurd heeft voordat inactieve spelers verwijderd werden.
Ik had de indruk dat mijn zoon dit spel een paar weken heeft gespeeld toen hij nog op de basisschool zat, dat is 3 jaar geleden.
Zelf ben ik in de eerste week van januari begonnen. Op dat moment waren de inactieven verwijderd en ben ik dus redelijk in het centrum terechtgekomen als je kijkt naar de grootte van de kaart.
De verspreide spelers ver buiten de volle kaart vielen mij op toen ik keek hoe groot de kaart ongeveer was. Het topic op dit forum liet er ook geen twijfel over bestaan dat al die plaatsen bezet waren geweest, maar al meer dan een jaar geen nieuwe speler meer bij kwam. De mijnen zijn in het afgelopen half jaar erbij gekomen, om toch iets voor deze spelers te doen.
Je kunt je nu heel erg benadeeld voelen dat deze spelers eindelijk bij een aaneengesloten landkaart horen, maar ik denk dat hun voordeel van allemaal actieve buren maar van korte duur is en dat we verder allemaal een vergelijkbare landkaart hebben.
Voor iedereen is het leuker wanneer inactieve spelers verwijderd worden of naar de buitenkant verplaatst. Spelers helpen die helemaal niet spelen helpt je misschien aan munten en goederen maar voelt verder behoorlijk nutteloos.
Maar jij kunt nog steeds meer burenhulp verlenen dan spelers die echt aan de rand zitten. En ik hoop voor je dat je ooit een buurt hebt waar 50 spelers burenhulp verlenen. Ik heb soms al genoeg aan mijn 24 broeders en doe daarna de buren pas. Vaak wel 5x per week, maar niet als ik daar 50 buren van moet maken.
 

DeletedUser

Guest
@-Coco1968- Je gaat er vanuit dat het vooral om munten te doen is. Niets is minder waar, want mijn kas loopt bijna altijd over. Het gaat vooral om hamertjes en burenhulp op cultuur krijgen waardoor de werkplaatsen geboost worden. En natuurlijk handel, maar wat dat betreft zit ik gelukkig in een hele fijne bs :)
 
Bovenaan