Met de kennis die ik inmiddels heb over de 'logica' die Inno in de Inventaris gebruikt (Eventgebouwen staan per hoofdstuk, Magische gebouwen als laatste per hoofdstuk, Fabrieken en 'gewone' huizen en werkplaatsen helemaal achteraan), gecombineerd met wat zelfdiscipline (zelf regelmatig 'troep' opruimen en de oudste gebouwen altijd als eerste gebruiken) zijn de gebouwen - ook zonder filter - redelijk snel te vinden…
Tja, maar al die eventgebouwen staan nog altijd bij elkaar, en er mogen dan spelers zijn die meerdere hoofdstukken tussen 2 events in kunnen voltooien en dus maar van één event gebouwen hebben staan per hoofdstuk, maar er zijn er even goed die van meerdere events gebouwen hebben die hetzelfde hoofdstuk zijn. Ook kun je tijdens een event een hoofdstuk omhoog gaan, en dan heb je van een gebouw een paar in dit hoofdstuk, een paar in dat hoofdstuk, moet je verder gaan zoeken. Of had je toch niet van dat hoofdstuk? Heb je je vergist? Vergissen is menselijk!
Magische gebouwen mogen dan op het einde van hun hoofdstuk staan, maar daar ban je snel voorbij gebladerd/gescrold. Hetzelfde geldt daar ook als hierboven, op den duur ben je niet meer zeker of je nu wel of niet nog een gebouw had staan.
En troep opruimen, zeg je. Vanaf wanneer is iets "troep"? Ik heb al een paar keer een gebouw verwijderd dat ik toen niet nodig dacht te hebben, maar later bleek dat toch nog te hebben kunnen gebruiken. Zelfs de gebouwen die zo slecht zijn dat je ze het liefst onmiddellijk verwijderd (en zo slecht ben ik nog niet tegengekomen), kunnen nog nuttig zijn om opdrachten als "verzamel X toverspreukfragmenten".
Ook nog het volgende: "redelijk snel" is niet hetzelfde als "snel". Of je nu een gebouw kunt vinden of niet, met de filters gaat dat sneller. En als de filters blijven opstaan als je je inventaris verlaat en terugkeert, krijg je, zoals ik al heb gezegd, nog het bijkomend voordeel dat je minder vaak moet klikken.