• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Peiling Zoekfilters in inventaris

  • Topicstarter Deleted User - 124539
  • Startdatum

Ben je voor of tegen dit idee?


  • Totaal aantal stemmers
    15
  • Enquête gesloten .
Ben bang dat het niet gaat gebeuren en dat het hele idee bij Inno zo in de prullenbak verdwijnt.
Dat er wat aan moet gebeuren ben ik met je eens maar hoe dat is een groot vraagteken.
Je hebt gebouwen die zowel cultuur als bevolking geven of cultuur/goederen. Sja waar vallen die onder, vallen ze onder cultuur of 1 van die andere.
Denk dat daar de moeilijkheidsgraad in zit en dat ze het daarom op hoofdstuk doen ook mede door verschillende waarden van zo'n gebouw.

Dat is toch op te lossen. Een gebouw dat en munten produceert en bevolking heeft wordt getoond onder bevolking en onder munten. Het aantal geeft toch weer hoeveel je er in totaal hebt, dus is er geen verwarring dat je er meerdere zou hebben. Als je dan bijvoorbeeld het tabblad verder zou willen organiseren zou je er als ontwikkelaar nog voor kunnen kiezen om eerst de gebouwen te tonen die 'zuiver' zijn en daarna de gebouwen die extra functies hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben tegen, ik zie nu al zoveel "zoekopties" voorbij komen, dadelijk willen ze niet meer innoveren met gebouwen wegens het moeten invoeren van nog een zoekoptie, of omdat er geen ruimte meer is om nog een zoekoptie toe te voegen.

Het is allemaal leuk maar je hoeft maar eens in een blauwe maandag een keer te speuren in je inventaris. het is al gesorteerd op hoofdstuk wat de meest relevante gebouwen automatisch aan het begin plaatst.

Besteed die 30 sec extra maar die paar keer dat het nodig is.
 
Als iedereen zoveel gebouwen op voorraad heeft (en dus niet neerzet) dat er filters nodig zijn om de boel overzichtelijk te houden, is er duidelijk structureel iets mis met de gebouwen die we verkrijgen… los van 1 strategische overweging m.b.t. de MA, worden heel veel gebouwen bewaard in plaats van neergezet. Dat betekent dat ze de plaats die ze in je stad zouden innemen niet waard zijn… misschien is het zinvol om ook daar eens de aandacht op te richten? :(
 
Laatst bewerkt:
Ik ben tegen, ik zie nu al zoveel "zoekopties" voorbij komen, dadelijk willen ze niet meer innoveren met gebouwen wegens het moeten invoeren van nog een zoekoptie, of omdat er geen ruimte meer is om nog een zoekoptie toe te voegen.
Het is allemaal leuk maar je hoeft maar eens in een blauwe maandag een keer te speuren in je inventaris. het is al gesorteerd op hoofdstuk wat de meest relevante gebouwen automatisch aan het begin plaatst.
Besteed die 30 sec extra maar die paar keer dat het nodig is.
Helemaal mee eens…
 

Deleted User - 124539

Guest
Ben bang dat het niet gaat gebeuren en dat het hele idee bij Inno zo in de prullenbak verdwijnt.
Dat er wat aan moet gebeuren ben ik met je eens maar hoe dat is een groot vraagteken.
Je hebt gebouwen die zowel cultuur als bevolking geven of cultuur/goederen. Sja waar vallen die onder, vallen ze onder cultuur of 1 van die andere.
Denk dat daar de moeilijkheidsgraad in zit en dat ze het daarom op hoofdstuk doen ook mede door verschillende waarden van zo'n gebouw.
Dat is toch op te lossen. Een gebouw dat en munten produceert en bevolking heeft wordt getoond onder bevolking en onder munten. Het aantal geeft toch weer hoeveel je er in totaal hebt, dus is er geen verwarring dat je er meerdere zou hebben. Als je dan bijvoorbeeld het tabblad verder zou willen organiseren zou je er als ontwikkelaar nog voor kunnen kiezen om eerst de gebouwen te tonen die 'zuiver' zijn en daarna de gebouwen die extra functies hebben.


Ik had eigenlijk in gedachten om meerdere filters tegelijk aan te kunnen hebben staan, zo kun je heel specifiek zoeken.
 

Deleted User - 124539

Guest
Ik ben tegen, ik zie nu al zoveel "zoekopties" voorbij komen, dadelijk willen ze niet meer innoveren met gebouwen wegens het moeten invoeren van nog een zoekoptie, of omdat er geen ruimte meer is om nog een zoekoptie toe te voegen.

Het is allemaal leuk maar je hoeft maar eens in een blauwe maandag een keer te speuren in je inventaris. het is al gesorteerd op hoofdstuk wat de meest relevante gebouwen automatisch aan het begin plaatst.

Besteed die 30 sec extra maar die paar keer dat het nodig is.
Als je een beetje restauratiespreuken op voorraad hebt, is elk gebouw relevant.
En 30 seconden? Ik doe gemakkelijk 15 minuten tot een halfuur erover. Dat is weliswaar met vergelijken e.d. meegerekend, maar is nog steeds wel wat langer dan 30 seconden!
Zo'n filters/zoekfunctie heeft trouwens nog een voordeel: als je een grote hoeveelheid van een gebouw wilt plaatsen, kun je het veel sneller vinden. Nu kijk je bij het voorbijscrollen gemakkelijk over een gebouw heen, soms zelfs meerdere keren als je snel bent. Als je een filter/zoekfunctie hebt, kun je het eenvoudig opzoeken/filteren, en dan heb je het al.
 
Als je er nu een half uur over doet doe je er dan nog steeds een half uur over.
Als je vaak hetzelfde gebouw moet plaatsen, dan moet je gewoon ff de pagina onthouden, is net zo snel / sneller dan een filtertje. dat gebouw staat steeds op dezelfde plek, hij wandelt niet door je inventaris.

Ik kijk 2 keer per week in me gebouwen inventaris, als ik een combat gebouw moet plaatsen, en einde toernooi om de standen op te nemen.
Daarnaast een blauwe maandag als ik een keer iets verdwaalds moet plaatsen, nieuwe geesten / wensputten ofzo, keer huisje terugplaatsen na een verbouwing. dat is ook 3-4x per jaar ofzo

Daarnaast is het jouw keuze om straks met 100 pagina's aan rommel te zitten, je kan ook kiezen voor een iets meer opgeruimde inventaris.
Ik heb nu 16 pagina's en al meer tijd besteed aan dit topic dan aan me inventaris.
 

Deleted User - 124539

Guest
gewoon ff de pagina onthouden
Tja, dat gaat nogal lastig op de app...:oops:
Ik kijk 2 keer per week in me gebouwen inventaris, als ik een combat gebouw moet plaatsen, en einde toernooi om de standen op te nemen.
Daarnaast een blauwe maandag als ik een keer iets verdwaalds moet plaatsen, nieuwe geesten / wensputten ofzo, keer huisje terugplaatsen na een verbouwing. dat is ook 3-4x per jaar ofzo
Huh? En toen ik dat voorstelde, was je eerste commentaar dat het maar een stuk of 3× per jaar per speler zou worden gebruikt, dat het voor inno niet de moeite was om dat dan te doen. Even rekenen... 52 weken in een jaar... 2× per week+3 à 4 keer per jaar, dat is 107 à 108 per jaar. Toch wel een pak meer dan 3× per jaar! En tenzij al jou combatgebouwtjes altijd op de eerste pagina staan, kan het dus ook jóu voordeel opleveren!
Om mijn voorstel nog waardevoller te maken, voeg ik er zelfs aan toe dat de geselecteerde filters blijven opstaan als je je inventaris verlaat en terugkeert. Aangezien je dan niet altijd moet doorklikken naar die pagina, levert dat al minder kans op op een muis- of swipe-arm.
Daarnaast is het jouw keuze om straks met 100 pagina's aan rommel te zitten, je kan ook kiezen voor een iets meer opgeruimde inventaris.
Ik heb nu 16 pagina's en al meer tijd besteed aan dit topic dan aan me inventaris.
Dat is mijn keuze, ja. Een keuze die ik heb gemaakt omdat ik al een paar keer een gebouw heb verwijderd, om dan een paar maanden later te ontdekken dat ik het had kunnen gebruiken. En ik zal daar vast niet de enige in zijn, aangezien ik tot nu toe nog altijd meer mensen die voor stemmen heb gezien dan mensen die tegen zijn.
Dat je ondertussen al meer tijd hebt besteed aan dit topic dan aan je inventaris, is ook jouw keuze. Je kunt er ook voor kiezen dit topic te negeren, en gewoon zien waar het uitkomt. Aangezien de slaagkansen volgens jou toch zo laag zijn, zal het vast niks uitmaken of je nu voor, tegen of niet stemt als er over 2 weken een poll komt.
 
Het enige wat ze voor mij mogen veranderen in de inventaris zijn de combatgebouwtjes, handelsposten en meer van dat soort gebouwtjes.
Die kunnen gemakkelijk opgestapeld worden. Zijn allemaal gebouwen met een beperkte houdbaarheidsduur en verkoop je toch weer zodra ze uitgewerkt zijn.
Die filters hebben geen enkele zin. Blader er sneller doorheen dan eerst 7 of 8 filters gebruiken om iets te zoeken.
Elk gebouw heeft wel iets specifieks dus krijg je veel te veel filters.
 

DeletedUser2578

Guest
Die filters hebben geen enkele zin. Blader er sneller doorheen dan eerst 7 of 8 filters gebruiken om iets te zoeken. Elk gebouw heeft wel iets specifieks dus krijg je veel te veel filters.
Filters hebben een functie anders zouden ze niet bestaan. Bij gebruik zal je het gebouw vinden i.p.v. door 15 pagina's te moeten scrollen. Een zoekoptie is handig.
 

Deleted User - 124539

Guest
Het enige wat ze voor mij mogen veranderen in de inventaris zijn de combatgebouwtjes, handelsposten en meer van dat soort gebouwtjes.
Die kunnen gemakkelijk opgestapeld worden. Zijn allemaal gebouwen met een beperkte houdbaarheidsduur en verkoop je toch weer zodra ze uitgewerkt zijn.
Die filters hebben geen enkele zin. Blader er sneller doorheen dan eerst 7 of 8 filters gebruiken om iets te zoeken.
Elk gebouw heeft wel iets specifieks dus krijg je veel te veel filters.
Dan blader je erg snel, en/of heb je weinig dingen erin staan. Alle filters die je nodig hebt kun je in 5 seconden aanzetten, en dan heb je je gebouw al. Als je eerst naar achter moet bladeren voor je het hebt, ben je al minstens 15 seconden kwijt, en dan nog blader je snel.
En 7 of 8 filters? Dan moet er eerst al een gebouw komen dat zo veelzijdig is. Het meest veelzijdige dat ik tot nu toe ben tegengekomen, is een vuurfeniks. Met de filters die ik heb voorgesteld, zijn er 4 van toepassing.
Ook dat je veel te veel filters krijgt doordat elk gebouw iets specifieks heeft klopt niet. Je hebt de 8 grootste categorieën die ik heb genoemd, en aangezien je meerdere filters tegelijk kunt opzetten, kun je dan al specifiek genoeg zoeken zonder nog gedetailleerdere filters bij te moeten voegen.
 

Deleted User - 124539

Guest
Level-aanduidingen bij fabrieken, werkplaatsen en woonhuizen zouden mij al heel goed helpen.
Dat helpt nog altijd niet voor de eventgebouwen, en je moet nog altijd een bladeren voor je ze hebt.
 

Deleted User - 124539

Guest
Ik heb ondertussen nog een aanpassing gedaan in mijn voorstel. Ik heb mana en zaden onder één filter gezet, omdat veel (lees: alle) eventgebouwen die zaden leveren, begonnen als een gebouw dat mana levert.
Ik weet dat die op hun beurt dan weer begonnen als voorraden-/goederengebouwen, maar dan komt er teveel onder één filter.

Ik heb ook nog de filter "vechtbonus" toegevoegd, omdat ik uit de reacties opmaak dat de filters voor veel mensen vooral handig zijn om de combatgebouwtjes snel te vinden.
 
Met de kennis die ik inmiddels heb over de 'logica' die Inno in de Inventaris gebruikt (Eventgebouwen staan per hoofdstuk, Magische gebouwen als laatste per hoofdstuk, Fabrieken en 'gewone' huizen en werkplaatsen helemaal achteraan), gecombineerd met wat zelfdiscipline (zelf regelmatig 'troep' opruimen en de oudste gebouwen altijd als eerste gebruiken) zijn de gebouwen - ook zonder filter - redelijk snel te vinden…
 

Deleted User - 124539

Guest
Met de kennis die ik inmiddels heb over de 'logica' die Inno in de Inventaris gebruikt (Eventgebouwen staan per hoofdstuk, Magische gebouwen als laatste per hoofdstuk, Fabrieken en 'gewone' huizen en werkplaatsen helemaal achteraan), gecombineerd met wat zelfdiscipline (zelf regelmatig 'troep' opruimen en de oudste gebouwen altijd als eerste gebruiken) zijn de gebouwen - ook zonder filter - redelijk snel te vinden…
Tja, maar al die eventgebouwen staan nog altijd bij elkaar, en er mogen dan spelers zijn die meerdere hoofdstukken tussen 2 events in kunnen voltooien en dus maar van één event gebouwen hebben staan per hoofdstuk, maar er zijn er even goed die van meerdere events gebouwen hebben die hetzelfde hoofdstuk zijn. Ook kun je tijdens een event een hoofdstuk omhoog gaan, en dan heb je van een gebouw een paar in dit hoofdstuk, een paar in dat hoofdstuk, moet je verder gaan zoeken. Of had je toch niet van dat hoofdstuk? Heb je je vergist? Vergissen is menselijk!
Magische gebouwen mogen dan op het einde van hun hoofdstuk staan, maar daar ban je snel voorbij gebladerd/gescrold. Hetzelfde geldt daar ook als hierboven, op den duur ben je niet meer zeker of je nu wel of niet nog een gebouw had staan.
En troep opruimen, zeg je. Vanaf wanneer is iets "troep"? Ik heb al een paar keer een gebouw verwijderd dat ik toen niet nodig dacht te hebben, maar later bleek dat toch nog te hebben kunnen gebruiken. Zelfs de gebouwen die zo slecht zijn dat je ze het liefst onmiddellijk verwijderd (en zo slecht ben ik nog niet tegengekomen), kunnen nog nuttig zijn om opdrachten als "verzamel X toverspreukfragmenten".
Ook nog het volgende: "redelijk snel" is niet hetzelfde als "snel". Of je nu een gebouw kunt vinden of niet, met de filters gaat dat sneller. En als de filters blijven opstaan als je je inventaris verlaat en terugkeert, krijg je, zoals ik al heb gezegd, nog het bijkomend voordeel dat je minder vaak moet klikken.
 
Vergissen is inderdaad menselijk, de neiging om alles 'idiotproof' te maken ook… zelf een beetje nadenken 'goes a long way'! De filters voor de Inventaris zullen - om echt zinvol te zijn - vanwege alle variabelen behoorlijk uitgebreid moeten worden, anders heb je er nog niks aan… en hoe complexer ze worden, des te eerder zal 'gewoon zoeken' eenvoudiger zijn! Ik was en blijf tegen...
 

Deleted User - 124539

Guest
Vergissen is inderdaad menselijk, de neiging om alles 'idiotproof' te maken ook… zelf een beetje nadenken 'goes a long way'! De filters voor de Inventaris zullen - om echt zinvol te zijn - vanwege alle variabelen behoorlijk uitgebreid moeten worden, anders heb je er nog niks aan… en hoe complexer ze worden, des te eerder zal 'gewoon zoeken' eenvoudiger zijn! Ik was en blijf tegen...
Met alle filters die ik heb voorgesteld, kun je al specifiek genoeg zoeken, en zoveel zijn het er niet. Dus hoezo, "behoorlijk uitgebreid"? 8 is niet al te veel, en, zoals ik net zei, genoeg.
Bovendien zijn filters sowieso niet erg complex, je vinkt iets aan, je vinkt nog iets aan, en alles wat aan beide voorwaarden voldoet, blijft staan. Als je dat al "erg complex" noemt... En zodra je weet hoe je iets eruit kunt filteren dat aan 2 voorwaarden moet voldoen, weet je dat voor eender welk aantal voorwaarden. Elke voorwaarde die je eraan toevoegt, kun je op exact dezelfde manier eraan toevoegen als het vorige.

Ik ben en blijf voor...
 
Bovenaan