• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Wereldkaart: actieve buren gaan weg en ik blijf over.

DeletedUser472

Guest
mischien klinkt dit zo eerlijk inderdaad gewoon evenveel doen in de binen als de buite ring doen maar dan nog zul je merken dat mensen in de buiten ring zullen stoppen wegens te weinig buren als je het evenveel doet op alle vlakke centrum op buiten het blijft dat in de buiten kant de kans grooter is dat mensen stoppen dan in het centrum en omdat het dan evenveel op elk vlak zou zijn zullen er minder mensen in het centrum starte en zal dat centrum dus niet groeie dus kort gezecht

het wordt eerlijk ja dat klopt maar er zullen nog steeds mensen stoppen aan de zij kant vanwege een woestijn en omdat er minder in het centrum zijn zou die minder snel groter worden dus zal die minder snel bij de buiten rand komen dus zou je langer moeten wachen.
 

DeletedUser197

Guest
Er is geen "bovenste of onderste uiteinde", de spelers worden geplaatst in een spiraal-vorm. Dus er is wel een 'laatste' speler, maar het is dan alsnog niet logisch om bij die speler te beginnen. Je moet ook rekening houden met de nieuwe spelers, als die in een woestijn terecht komen dan zullen ze ook minder snel door spelen en daar schiet helemaal niemand iets mee op.
Maar van de spelers die nu in een woestijn zitten verwacht je wel dat ze door blijven spelen?
Ook niet helemaal eerlijk, en volgens mij krijg je dan alleen maar mensen die sneller stoppen in de hoop dat ze met een nieuwe stad wel op een mooie plek terechtkomen.

Broederschappen en goudmijnen zijn natuurlijk helemaal geen oplossing, want broederschappen zijn er voor iedereen en met die mijnen krijg je veel minder dan de gewone burenhulp, dus de mensen die weinig buren hebben zijn dan nog steeds in het nadeel (wel leuk hoor, die mijnen en broederschappen, maar het staat eigenlijk los van dit probleem)
Haal dan de burenhulp voor iedereen weg zou ik zeggen, of maak het mogelijk om hetzelfde bedrag te krijgen in een lege stad.

Dit probleem speelde al toen ik een jaar geleden met het spel begon, en toen werd er volgens mij al gezegd dat er aan gewerkt werd, maar ondertussen lijkt het probleem eerder erger dan beter te worden (in het begin kreeg ik regelmatig nieuwe buren, nu zijn mijn onderste rijen al maanden leeg)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser7

Guest
Broederschappen zijn inderdaad voor iedereen, maar dat betekent niet dat ze niet een oplossing zijn voor het burenhulp probleem. Stel je voor dat er helemaal geen broederschappen zouden zijn, dan zou je broederschappen wel degelijk een oplossing vinden.
En ja, je krijgt inderdaad minder goud van goudmijnen dan van buren. Maar het verkrijgen van goud is (voor zover ik weet) nooit een heel groot probleem geweest in dit spel. Bovendien zijn goudmijnen wel een stuk makkelijker te bezoeken.
En je kunt wel zeggen dat het niet 'eerlijk' is, maar 'eerlijk' is niet altijd het beste voor de toekomst van het spel.
 

DeletedUser197

Guest
Toen ik begon waren er ook nog geen broederschappen, maar ik heb mij echt nooit gerealiseerd dat dat als een oplossing voor het burenhulpprobleem werd gezien.
En natuurlijk is een eerlijke kans voor iedereen het beste voor de toekomst van het spel, dat het nu op een oneerlijke manier word opgelost lijkt mij gewoon luiheid/onverschilligheid, verder word er niemand beter van.
En natuurlijk is het verkrijgen van goud belangrijk, dat is feitelijk waar het spel om draait voor de meeste spelers, munten/voorraden sparen, zonder dat kun je niks (moet er wel bijzeggen dat ik zelf niet zoveel vecht, dus dan is goud wel belangrijker, maar ook veel andere dingen kosten meer munten dan je anders op redelijke termijn krijgt)

Ik heb zelf ongeveer 200 provincies vrijgespeeld, het verschil tussen burenhulp of goudmijnen is dan enorm.
En bij mij valt het nog wel mee hoor, alleen de onderste rijen zijn leeg, maar voor veel anderen is het een serieus probleem.

En dan heb je nog een hele bups spreuken en oude wonderen die gericht zijn op de burenhulp, waardoor het verschil alleen maar groter word.

Moet ook zeggen dat ik het nogal arrogant vind om maar even voor een ander te bepalen dat er geen probleem is, in plaats van actief mee te denken over een oplossing, of op z'n minst te begrijpen dat dit voor sommige mensen wel belangrijk is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser7

Guest
Ik, en ook Lord Daniel, hebben je uitgelegd waarom spelers op deze manier op de kaart worden gezet. Dat je het niet eerlijk vind is jammer, maar het is wel degelijk de meest verstandige manier als je kijkt naar de toekomst van het spel.
De reden dat ik zei dat het verkrijgen van goud (voor zover ik weet) niet zo'n groot probleem is, is omdat goud op veel verschillende manieren te krijgen is en ook nog eens automatisch geproduceerd wordt. Dat betekent echter niet dat ik zeg dat het helemaal geen probleem is. Ik heb enkel nooit gehoord dat mensen goud tekort komen (goederen en voorraden, ja. Goud niet).
 

DeletedUser197

Guest
Ik kom voortdurend munten tekort, maar goed, dat is ook waar je goederen mee koopt natuurlijk (en ik heb 25 fabrieken, maar daar red ik het echt niet alleen mee) dus nooit genoeg ;)
 

DeletedUser197

Guest
En ik snap eigenlijk ook nog steeds niet waarom deze manier van spelers plaatsen beter is voor de toekomst van het spel, het is makkelijker blijkbaar, en fijner voor de spelers die in het midden zitten.
Maar zijn dat echt de enige spelers die belangrijk zijn voor de toekomst van het spel?
Lijkt mij toch niet.
En er zijn toch ook andere manieren om dit probleem op te lossen, door spelers te laten staan tot er nieuwe zijn, bijvoorbeeld, of door de burenhulp los te koppelen van de aanwezigheid van een actieve speler.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser582

Guest
Ja, er wordt wel iets aan gedaan, die goudmijnen zijn een surrogaat. Maar ik blijf mijn bedenkingen hebben en blijf het jammer vinden dat buitenspelers er slecht voor staan. Er zijn aldoor mensen die stoppen, meer wel dan niet. Over het hele spel, en dat komt zeker niet alleen omdat je in een buitencirkel zit, vele jongeren haken af op diamanten. Ze beginnen en dan staan ze voor 't volle feit dat ze diamanten moeten kopen om een tweede arbeider te krijgen en ze die niet kunnen verdienen. Dat schrikt vele mensen af. En dat is jammer. Anders zouden er veel minder mensen stoppen en zouden die buitencirkels wel gevuld raken. Moesten er diamanten verdiend kunnen worden zou het spel voor velen haalbaarder zijn.
Als je al vanaf het begin diamanten moet kopen, is het de vraag, hoeveel geld zal ik er nog moeten insteken? Al mijn zakgeld? Ik kan vatten dat er veel mensen stoppen en dat is jammer want het is een leuk spel.
 

DeletedUser572

Guest
Maar van de spelers die nu in een woestijn zitten verwacht je wel dat ze door blijven spelen?
Ook niet helemaal eerlijk, en volgens mij krijg je dan alleen maar mensen die sneller stoppen in de hoop dat ze met een nieuwe stad wel op een mooie plek terechtkomen.
Maar als de buitenste rij verdwijnt... dan lost het zichzelf toch op? xD

En hoe mensen geld tekort hebben zal ik nooit begrijpen. Geld is zowat het makkelijkste wat er is. Misschien hebben mensen te weinig huisjes in verhouding van cultuur met mensen?

Ik zelf zit in een gebied wat redelijk bevolkt is. Niet dat ik veel hoge spelers bij me heb, maar toch een paar. Ik geef er niet om. Het scheelt wel wat voor de toernooien, maar ik geef het zeker een jaar voordat dat echt op gang is gekomen. Je kan tot max 25x burenhulp geven aan je broederschap en daar ben ik al te lui voor om dagelijks te doen.

Ik vind het inderdaad jammer dat je je tweede arbeider moet kopen, dat mag beter. Maar vergeet niet dat er daily login rewards komen!

Ik vind de handel trouwens een beetje vreemd. Is er een range op wie er beschikbaar is in de markt? Als dat een probleem is, kunnen ze dat niet groter maken?
 

DeletedUser472

Guest
Toen ik begon waren er ook nog geen broederschappen, maar ik heb mij echt nooit gerealiseerd dat dat als een oplossing voor het burenhulpprobleem werd gezien.

ik weet het niet want was er toen niet maar dacht dat er toen nog het burenhulp probleem nog niet zeer groot was waarscheinelijk waren de makers al bang voor en burenprobleem dus laten ze bs toevoegen mischien had je het niet door omdat je toen dat probleem niet had

Ze beginnen en dan staan ze voor 't volle feit dat ze diamanten moeten kopen om een tweede arbeider te krijgen

dit is gratis een 2de arbeider dat kost geen dias enkel de dias die je al hebt en dan is het verplicht dus in theorie is het gratis tevens als je op een server speelt met meerdere wereld dan hoef je bij die 2de wereld geen dias te betalen voor arbeiders die staat meteen op lv 2

dus ik denk niet dat veel mensen dit afschrikt er zat hoge mensen met nog steeds 2 arbeiders en het is niet verplicht om er meer te komen dus daar zullen ze niet bang voor zijn

En ik snap eigenlijk ook nog steeds niet waarom deze manier van spelers plaatsen beter is voor de toekomst van het spel, het is makkelijker blijkbaar, en fijner voor de spelers die in het midden zitten.
Maar zijn dat echt de enige spelers die belangrijk zijn voor de toekomst van het spel?

natuurlijk zijn de beginners niet het belangrijkst maar voor de mensen die beginnen is een start het fijnste als zij in een buurt zitten waar je een fijne start kan makken zullen zij groeie en beter ze blijven spelen en elvenar probeert zo veel mogelijk mensen te laten spelen met enkel de oude spelers reden zij het niet ze proberen zoveel mogelijk mensen te laten spelen door ze een fijne 1ste indruk te geven als die goed is zullen ze blijven spelen .
 

DeletedUser

Guest
Je moet ook rekening houden met de nieuwe spelers, als die in een woestijn terecht komen dan zullen ze ook minder snel door spelen en daar schiet helemaal niemand iets mee op.
das ook mooi wel rekening houden met de nieuwe spelers en de oude al een jaar in hun sop laten koken
maar geeft wel mooi aan waar julie prioriteiten liggen
 

DeletedUser7

Guest
@ajax408 Aan het ene probleem kunnen we niet gelijk wat doen, aan het andere wel. Dat heeft niets te maken met prioriteiten, maar is gewoon een kwestie van je verstand gebruiken.
 

DeletedUser197

Guest
Lijkt mij dat het soms de moeite waard is om wat tijd te steken in het oplossen van een probleem, in plaats van maar voor de makkelijke "oplossing" te gaan.
Op de lange termijn word het probleem er alleen maar groter door, en wees nou eerlijk, dit speelt al bijna een jaar, als er gelijk was onderkend dat het systeem niet werkt dan had dit allang opgelost kunnen zijn.
 

DeletedUser472

Guest
das ook mooi wel rekening houden met de nieuwe spelers en de oude al een jaar in hun sop laten koken
maar geeft wel mooi aan waar julie prioriteiten liggen

denk je echt dat de makers alleen kijken naar de beginners ze kijken ook naar de gevorderde spelers enkel kijkt men alleen bij de foute dingen en amper naar de goede dingen

en denk je dat ze hier geen aandacht aanbesteden doen ze aardig veel maar dat hebben we gewoon niet door als het zo makkelijk is een oplossing dan was het wel opgelost dit duurt inderdaad 1 jaar denk je dat ze het zo laten om dat ze ons effe willen pesten nee tuurlijk niet de makers proberen ons een leuke spel ervaring te geven ze proberen ons niet te pesten ze zoeken naar oplossingen . dit is een van de grootste problemen van het spel dat laten ze niet links liggen maar er is ook niet in 1 dag een opgelost
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser613

Guest
Het ligt er denk ik ook aan of dit in andere landen ook een probleem is Nederland is niet heel groot.

Het grootste probleem is vaak dat we overal een probleem van kunnen maken ;)
 

DeletedUser189

Guest
ik vind het voor mensen zonder buren een heel groot probleem, ze missen de kans om te handelen, om gereedschap te krijgen, krijgen maar de helft van de munten en wat denk je van zij die de kristalle vuurtoren hebben staan die missen ook nog een hoop goederen.

En als ik dan zie dat er bij mij weer nieuwe bij komen terwijl ik een een dicht bevolkt gebied zit vind ik dat heel erg voor zij die in de woestijn zitten.
 

DeletedUser613

Guest
@Whitchje je geeft zelf bij elke reactie al het antwoord :
Realiseer je dat het nu prima is.
Het duurt zolang het duurt.....
Het is zo als het is.

LOL :)
 

DeletedUser189

Guest
ja maar dit vind ik niet prima, ik schrijf dit niet voor mezelf maar voor zij die in de woestijn zitten
 
Bovenaan