• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Wereldkaart: actieve buren gaan weg en ik blijf over.

DeletedUser582

Guest
Ik speel nu al een hele tijd dit spel, en op een bepaald moment was ik al mijn buren kwijt.
De niet spelers werden weggehaald maar er kwamen geen nieuwe buren in de plaats. Nu krijgen we voor de - niet buren - enkele centjes. Maar daarmee is het probleem niet opgelost. Handel drijven kan niet want de meeste buren zijn ook al gestopt. Dit is volgens mij een vorm van discriminatie. Er voor zorgen dat spelers het uiteindelijk opgeven. Wie in een bepaald gebied terecht gekomen is, pech, ook al heb je er niet om gevraagd. Gelukkig zit ik in een bs waar ze dat probleem erkennen en aanvaarden.
Maar leuk is anders. Waarom geen andere plaats geven aan mensen die al lang spelen, en die verzetten op degelijke plaatsen van mensen die gestopt zijn? En waar je weer echt buren hebt? Ik snap deze redenering absoluut niet. Het lijkt wel alsof de spelmakers bewust spelers willen ontmoedigen in dit spel i.p.v. hen betere kansen te geven. Ik heb diamanten gekocht in dit spel, te weinig? Ik weet het niet.
Dreyi
 

DeletedUser189

Guest
wat ik niet snap is dat er bij mij weer nieuwe buren komen de laatste tijd en bij mensen die in een woestijn zitten komt niets plaats de nieuwe spelers dan op die plekken.
 

DeletedUser1143

Guest
Dit staat in de release 1.8 :
  • Inactieve spelers worden nu vanuit het midden van de map verwijderd in plaats vanaf de rand zoals het altijd het geval was. Dit in voorbereiding voor komende veranderingen om de problemen op te lossen voor spelers zonder actieve buren.

Dus ze zijn er wel mee bezig , maar t zal niet snel gaan.
 

DeletedUser582

Guest
Als dat geen vorm van discriminatie is? Waarom krijgen anderen die goed gesitueerd zijn, nieuwe buren en moeten wij, het doen met buren die gestopt zijn en verdwenen? Welk nut heeft het behalve spelers te ontmoedigen?
 

DeletedUser1143

Guest
Hoe krijgen goed gesitueerde spelers nieuwe buren? Er staat inaktief word daar verwijderd in voorbereiding voor komende veranderingen. Dus misschien worden daar wel spelers heen gebracht die nu in de woestijn zitten?

Niet gelijk het negatieve in iets lezen , wie weet pakt dit wel heel goed uit. ;)
 

DeletedUser582

Guest
Wel, ik heb nooit gevraagd om in één of andere rand te zitten, daar wordt je zomaar in gestouwd geen mening, niks.
 

DeletedUser

Guest
Dit staat in de release 1.8 :
  • Inactieve spelers worden nu vanuit het midden van de map verwijderd in plaats vanaf de rand zoals het altijd het geval was. Dit in voorbereiding voor komende veranderingen om de problemen op te lossen voor spelers zonder actieve buren.

Dus ze zijn er wel mee bezig , maar t zal niet snel gaan.
gaat niet om hoe ze worden weggehaald gaat er om waar de nieuwe spelers worden geplaatst
 

DeletedUser1143

Guest
gaat niet om hoe ze worden weggehaald gaat er om waar de nieuwe spelers worden geplaatst

Maar om ergens nieuwe (of misschien de oudere te verplaatsen) zal er eerst ruimte gemaakt moeten worden.
 

DeletedUser582

Guest
jammer dat dit al meer dan 10 maand duurt. of hoe lang speel ik nu dat spel al? meer dan een jaar,geen 10 maand En dan wordt het toch wel een beetje te veel he
 

DeletedUser613

Guest
Hoezo discriminatie ??? als je in een actieve Bs zit kun je daar aan al je goederen komen. Ik heb alleen maar buren en toen ik ff niet in een Bs zat verkocht ik bijna niks. En zoals Smirnof al zei ze zijn er mee bezig. Het enige wat een probleem was dat je bijna niet aan muntjes kwam als je ff zonder zat die kon je dan bij je buren halen dat is nu opgelost met mijnen.
 

DeletedUser1467

Guest
jammer dat dit al meer dan 10 maand duurt. of hoe lang speel ik nu dat spel al? meer dan een jaar,geen 10 maand En dan wordt het toch wel een beetje te veel he
Ben je begonnen met allemaal buren om je heen?
Ik heb je opgezocht op de landkaart, en er zitten nog spelers verder weg van het centrum, maar je zit in een heel dun bezaaid gebied waar duidelijk geen nieuwe spelers zitten.
Is er een tijd geweest dat inactieve spelers niet verwijderd werden? En is dat kort na jouw komst gewijzigd?

Het lijkt me inderdaad noodzakelijk dat ze hier snel iets aan doen, of door geen nieuwe spelers in het centrum meer toe te voegen tot alle plaatsen binnen een gebied bezet zijn geweest, of door spelers uit de buitengebieden de eerstvolgende vrijkomende plek aan te bieden met dezelfde bonusgoederen. Daarmee raak je je buren natuurlijk wel kwijt.
Het lijkt op de landkaart alsof er stukken leeggekomen zijn en er vervolgens naar de buitenrand weer een groep is die steun aan elkaar heeft.
Een einde van de landkaart heb ik niet kunnen vinden.

Het lijkt me heel lastig inschatten hoeveel ruimte er precies nodig is, maar wanneer eenmalig alle spelers bijelkaar worden geplaatst, dan is er volgens mij lange tijd voldoende aan 2 rijen er omheen voor de nieuwe spelers.
 

DeletedUser613

Guest
ik keek ook ff bij dreyi das wel erg triest hoeveel buren je hebt :oops:
 

DeletedUser582

Guest
Thanks voor jullie begrip. Ik hoop dat ze er iets aan doen, Toen ze maanden geleden buren weghaalden hoopte ik dat ze die lege plaatsen gingen invullen maar is nooit gebeurd. Blijkbaar is het centrum belangrijker dan de randen. En nu zit ik weer es met een heleboel niet meer spelers.
En inderdaad, een geluk dat ik in een goede BS zit. Dat helpt enorm maar veel steun hebben ze niet aan mij en dat vindt ik echt jammer.
Een tekort in de bs kan ik niet mee helpen invullen alleen door het niet hebben van buren.
Ze zouden spelers die al lang spelen toch wel kunnen helpen maar dat gebeurt dus niet.
 

DeletedUser7

Guest
Spelers verplaatsen is helaas niet zo eenvoudig als het klinkt.
Wat betreft oplossingen voor dit probleem, er wordt nog altijd aan gewerkt. Ik weet dat goudmijnen zeker niet de laatste stap zijn in de oplossing. Maar zoals @loveley angel al zei, ook broederschappen zijn een deel van de oplossing.
De reden dat mensen in het midden eerder nieuwe buren krijgen is gewoon omdat je ergens moet beginnen met nieuwe spelers plaatsen en het midden is een logisch begin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser197

Guest
Het bovenste of onderste uiteinde is net zo logisch als het midden, nog logischer zou het (in mijn ogen) zijn om elke keer een rij op te schuiven, zo komt iedereen een keer aan de beurt.
Ik zit zelf dicht genoeg bij het midden om hier niet zo heel veel last van te hebben, maar ik kan me wel voorstellen dat het frustrerend is voor heel veel andere spelers.
 

DeletedUser1467

Guest
Het bovenste of onderste uiteinde is net zo logisch als het midden, nog logischer zou het (in mijn ogen) zijn om elke keer een rij op te schuiven, zo komt iedereen een keer aan de beurt.
Ik zit zelf dicht genoeg bij het midden om hier niet zo heel veel last van te hebben, maar ik kan me wel voorstellen dat het frustrerend is voor heel veel andere spelers.
Dat vind ik ook het meest logisch. Het kan logisch klinken om vanuit het midden nieuwe spelers te plaatsen en vanaf de buitenrand zoveel mogelijk op te ruimen, maar je moet op een gegeven moment een bepaalde grootte van je speelveld accepteren en dat zo evenwichtig mogelijk gebruiken.
Dus als het mogelijk is om van uit het midden naar buiten toe inactieve spelers te verwijderen, dan moet het ook mogelijk zijn om tot een bepaalde grootte van het speelveld van binnen naar buiten steeds op een nieuwe ring de nieuwe spelers te plaatsen totdat de huidige maximale grootte is bereikt. Dan kan daarna weer een ronde vanuit het midden worden gedaan.
 

DeletedUser7

Guest
Er is geen "bovenste of onderste uiteinde", de spelers worden geplaatst in een spiraal-vorm. Dus er is wel een 'laatste' speler, maar het is dan alsnog niet logisch om bij die speler te beginnen. Je moet ook rekening houden met de nieuwe spelers, als die in een woestijn terecht komen dan zullen ze ook minder snel door spelen en daar schiet helemaal niemand iets mee op.
 

DeletedUser582

Guest
Klinkt helemaal niet logisch, rekening houden met nieuwe spelers? Hela, ik was ooit meer dan een jaar terug een nieuwe speler. Ik ben blijven spelen maar heb nog nooit nieuwe buren gekregen. Louter omdat ik in een buitenste spiraal zit? Oh, ja, pech voor jou, maar ooit komen we er aan toe. Maar eerst het centrum van die spiraal, die krijgen voorrang. En dan moeten de buitenspiralen maar braaf en lijdzaam toezien hoe dat centrum weer es volgestouwd raakt. Maar alles gebeurt toch o zo langzaam, al meer dan een jaar.
En dat centrum, blijft volgestouwd, want ze beginnen telkens weer aan dat centrum.
Wij buitencirkels kunnen ontploffen.
 

DeletedUser472

Guest
dreyi stel er komen mensen inderdaad bij de buiten lijn beginnelingen oke leuk jee meer buren ben effe blij want er zijn meer buren maar die beginnelingen zullen denken hee het is hier een woestijn niemand is hier er zijn ook amper groote spelers laat ik maar stoppen dan zul je nog zoveel buren krijgen als ze stoppen kan je net zo goed een goudmijn hebben dus doen ze in het centrum beginenn hier zitten wel buren dus denken ze hee hier zijn veel buren ik kan hier profeit van hebben die beginnelingen zullen dan blijven spelen en omdat ooit er geen onbeperkt ruimte is in het midden zal dat centrum steeds groter en groter worden totdat die ooit jullie zullen bereiken en dan zitten er niet alleen buren maar ook nog actieve buren

verplaatsen is toch een optie voor de buiten mensnen
verplaatsen dat gaat gewoon niet dat is zo vaak voorgestelt en elke keer het zelfde antwoord dat gaat niet
het maakt niet uit hoe vaak je het vraagt of voorstelt ik bedoel hoe vaak je ook vraagt wat is 2+2 het blijft 4 hoe vaak je het ook vraagt
er wordt flink gewerkt daar aan een oplossing voor de buren probleem dit is niet in 1 dag opgelost(rome is niet in 1 dag gebouwd ) en mischien heb je niet door maar er zijn al zat dingen geweest om het te verminderen zoals broederschappen en goudmijnen en is niet perfect maar ze werken er aan
 

DeletedUser1467

Guest
lord Daniel, je hebt wel gelijk dat nieuwe spelers die in een woestijn terecht komen, weinig zin zullen hebben om door te spelen.
Maar als ik denk aan de cirkels waarin we nieuwe provincies kunnen ontdekken, dan moet het volgens mij ook vanuit het middelpunt mogelijk zijn om nieuwe spelers toe te voegen. En dan niet, zoals nu gebeurd, steeds weer de eerste vrije plaats vanaf dat centrale punt, maar steeds verder tot je de laatste speler hebt bereikt. Dit houd in dat er in vrij korte tijd buren naast elkaar komen te wonen omdat ze in de zelfde cirkel zitten. En natuurlijk zullen daar spelers van stoppen, maar dat geeft wel een eerlijkere verdeling.
 
Bovenaan