• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Wereldkaart: actieve buren gaan weg en ik blijf over.

DeletedUser582

Guest
Ach ja, ik speel dan MAAR MEER dan een jaar dit spel zittend in die buitenspiraal die toch ZO ONBELANGRIJK is en waarvoor ze niks kunnen doen of een oplossing vinden. Wel voor de binnenspiraal,, oh ja, daar moet het volgestouwd worden., oela, als daar een gaatje vrij komt, vlug, vlug, volstouwen...... Wel ik vind het een grote schande. Die buitenspiralen, jullie kunnen gewoon de pot op. Stop met spelen dan zijn we van jullie vanaf.
En dan stoppen we dat vol met nieuwers die toch het spel vlug zullen opgeven. Als het al volgestouwd wordt, wees dankbaar dat je er goudmijntjes bij krijgt. Dank u voor al de buitencirkelspelers. GROTE DANK.
 

DeletedUser197

Guest
@Whitchje je geeft zelf bij elke reactie al het antwoord :
Realiseer je dat het nu prima is.
Het duurt zolang het duurt.....
Het is zo als het is.

LOL :)
Tja, als iedereen zo onverschillig zou zijn, en alleen maar alles zou weglachen zou er nooit iets verbeteren in de wereld hè ;)
 

DeletedUser1143

Guest
Ach ja, ik speel dan MAAR MEER dan een jaar dit spel zittend in die buitenspiraal die toch ZO ONBELANGRIJK is en waarvoor ze niks kunnen doen of een oplossing vinden. Wel voor de binnenspiraal,, oh ja, daar moet het volgestouwd worden., oela, als daar een gaatje vrij komt, vlug, vlug, volstouwen...... Wel ik vind het een grote schande. Die buitenspiralen, jullie kunnen gewoon de pot op. Stop met spelen dan zijn we van jullie vanaf.
En dan stoppen we dat vol met nieuwers die toch het spel vlug zullen opgeven. Als het al volgestouwd wordt, wees dankbaar dat je er goudmijntjes bij krijgt. Dank u voor al de buitencirkelspelers. GROTE DANK.

Ik snap best dat je gefrustreerd bent omdat je zeer weinig buren hebt .Wat ik niet snap is dat je consequent negatief bent in vrijwel al je posts. Dat iedere uitleg of poging tot uitleg een nieuwe boze , negatieve of sarcastische reactie van jou uitlokt.

Bijna alles wat je zegt in je post die ik geciteerd hebt is eigen invulling geven aan wat er gezegd word. Ja een jaar is lang , zeker als je al die tijd op een oplossing op een probleem zit te wachten. Maar jij maakt het persoonlijk terwijl het voor Inno een algemeen probleem is. Dus Nee het heeft niks met jou te maken en Nee ze denken niet dat jij onbelangrijk bent en Nee ze doen het niet speciaal om jou dwars te zitten.

Maar het is inderdaad wel zo dat als er nieuwe spelers komen ze deze ook willen behouden , en dat gebeurt niet als ze nieuwe spelers in een woestijn plaatsen , ik neem aan dat ook jij dat wel inziet.
En ze hebben een tussenoplossing gegeven in de vorm van goudmijntjes , en in plaats van dan in ieder geval een beetje blij te zijn met de muntjes die je dan nu wel hebt is ook dat weer niet goed genoeg. Maar je hebt nu wel meer muntjes dan je had zonder de mijntjes. En het is een tussenoplossing.Dus daaraan kan je ook zien dat ze er zeker wel mee bezig zijn.
Nu het dan niet zo snel gaat als je zou willen kan je inderdaad heel gefrustreerd je spelletje spelen maar ik denk dat je daar niet heel veel vrolijker van wordt. Maar besef wel dat je door steeds op deze manier te reageren je nooit een antwoord zal krijgen waar je tevreden mee zal zijn, want je leest in alles wat er gezegd word iets negatiefs.

Tja, als iedereen zo onverschillig zou zijn, en alleen maar alles zou weglachen zou er nooit iets verbeteren in de wereld hè ;)

Inderdaad alleen weglachen schiet niet op , maar alleen maar mopperen en alles afkraken ook niet. De gulden middenweg vinden is soms moeilijker dan je denkt.
 

DeletedUser472

Guest
Ach ja, ik speel dan MAAR MEER dan een jaar dit spel zittend in die buitenspiraal die toch ZO ONBELANGRIJK is en waarvoor ze niks kunnen doen of een oplossing vinden. Wel voor de binnenspiraal,

heb jij 1 iemand horen zeggen dat de buitenspiraal onbelangrijk deze mensen zijn ook mensen waar de makers van elvenar omgeven en je zegt vaak genoeg dat je elvenar 1 jaar lang speelt in dit jaar heb je dan ook kunnen merken dat de moderators vaak de waarheid spreken begin dit jaar ergerde ik en veel mensen aan de moderator en je zegt het zelf ik hoef niet eens uitleggen wat er toen was want je hebt je speelt al een jaar gespeelt he 3 maanden lang handen veel mensen hun twijfels over elvenar naar maart kwamen de faries en van af dat moment besefte ik dat wat alle moderators die 3 maanden zijde waar waren denk je het dat ze niks om jullie geven mischien duurt het 1 jaar ja maar het komt en dan zul je blij zijn dat je geduld hebt gehad
 

DeletedUser

Guest
heb wel iemand horen zeggen dat ze daar geen nieuwe spelers willen stoppen omdat ze dan te snel stoppen ;)
 

DeletedUser472

Guest
heb wel iemand horen zeggen dat ze daar geen nieuwe spelers willen stoppen omdat ze dan te snel stoppen ;)
betekent het dan dat ze onbelangrijk zijn nee tuurlijk niet
dit is alleen tactischer om het spel te laten groeien
 

DeletedUser1294

Guest
Ik zit ook nog steeds in een woestijn. 261 provincies vrijgespeeld en 17 buren. Van die 17 buren zijn er maar een paar die mij ook hebben ontdekt, waardoor ik slechts van 2 ook burenhulp terugkrijg. Elke dag haal ik met de mijnen bijna 2 miljoen munten op binnen 2 minuten. Al had ik 100 buren, dan zou ik die echt niet allemaal dagelijks langsgaan om burenhulp te verlenen hoor!
Het is jammer bij de toernooien en nee, ik krijg geen extra goederen, maar ik ben blij met mijn actieve bs en ik kom er ook wel met minder buren.
 

DeletedUser1023

Guest
Tja wat moet je hierop vertellen als redelijke nieuwe speler van het afgelopen half jaar, slechts 56 provincies en vier buren ( in the middle of nowhere ) woestijn dus zoals ik dit in het forumonderdeel mag lezen. Wat ik jammer vind is, en ik refereer naar het FoE wat ik ook speel, geen mogelijkheid geboden wordt voor een algehele chatbox, maar nu alleen met bs,érs ( buren mag ik aannemen, als nieuweling weet je nog niet alle afkortingen ). Ik heb zelf een groep aangemaakt in de hoop andere leden te ontmoeten, maar dat is blijkbaar ook een moeilijk feit of iets dergelijks als (oei een beginneling....die nemen we niet op, jammer ). Al deze kleine zaken maken het voor een nieuwe speler wel minder interessanter om het spel te blijven volgen of überhaupt te beginnen.
Volgende suggestie dan maar....
Zodra je eenmaal met het spel bezig bent ( ingelogd bent ) een doorkoppeling maken naar dit forum, scheelt weer een extra inlogmoment wat een hoop spelers toch tegenhoudt om verdere informatie te vergaren. Zo, nu weer even genoeg elfentaal gebrabbel, nu snel weer terug naar mijn spel en mijn zuur verdienende centjes en voorraad binnen schrapen om verder te kunnen naar hoofdstuk 6 ( nóg héél wat muntjes ).
 

DeletedUser7

Guest
BS staat voor broederschap. Je 'clan' als het ware. Mocht je moeite hebben een BS te vinden, dan raad ik je aan om hier even een bericht te plaatsen. Er zijn genoeg broederschappen die nog spelers zoeken :)
Wat betreft die doorkoppeling, je kunt in het forum gewoon ingelogd blijven, dan hoef je niet opnieuw in te loggen. Vanuit het spel kun je naar het forum door op het tandwiel rechtsonder te klikken en vervolgens het vraagteken. Of je kunt even met je rechtermuisknop klikken, dan staat 'forum' er ook tussen (maar dat moet je maar net weten).
 

DeletedUser1467

Guest
Tja wat moet je hierop vertellen als redelijke nieuwe speler van het afgelopen half jaar, slechts 56 provincies en vier buren ( in the middle of nowhere ) woestijn dus zoals ik dit in het forumonderdeel mag lezen. Wat ik jammer vind is, en ik refereer naar het FoE wat ik ook speel, geen mogelijkheid geboden wordt voor een algehele chatbox, maar nu alleen met bs,érs ( buren mag ik aannemen, als nieuweling weet je nog niet alle afkortingen ). Ik heb zelf een groep aangemaakt in de hoop andere leden te ontmoeten, maar dat is blijkbaar ook een moeilijk feit of iets dergelijks als (oei een beginneling....die nemen we niet op, jammer ). Al deze kleine zaken maken het voor een nieuwe speler wel minder interessanter om het spel te blijven volgen of überhaupt te beginnen.
Volgende suggestie dan maar....
Zodra je eenmaal met het spel bezig bent ( ingelogd bent ) een doorkoppeling maken naar dit forum, scheelt weer een extra inlogmoment wat een hoop spelers toch tegenhoudt om verdere informatie te vergaren. Zo, nu weer even genoeg elfentaal gebrabbel, nu snel weer terug naar mijn spel en mijn zuur verdienende centjes en voorraad binnen schrapen om verder te kunnen naar hoofdstuk 6 ( nóg héél wat muntjes ).
Dan zijn we ongeveer even lang bezig. Ondertussen wel bijna het dubbele aantal provincies, maar het apart in moeten loggen voor het forum heeft mij ook een half jaar tegengehouden om in te loggen.
Zelf een groep aanmaken is veel lastiger dan om je bij een andere groep aan te sluiten. Ik heb gelijk de eerste dag hulp van 3 buren gehad en gekeken hoe hun broederschap eruit zag. Eentje zat vol, eentje moest je eerst 10.000 punten hebben en bij de 3e heb ik op de 2e dag gevraagd of er misschien nog plaats voor mij was. Bij die broederschap zit ik nog altijd.
Maar als je dagelijks speelt, kun je het beste hier een broederschap uitkiezen en vragen of je erbij mag.
 

DeletedUser1023

Guest
@Lord Jirre
Bericht plaatsen voor broederschap is al een poging gedaan, alleen misschien nog maar een poging wagen dan. De weg via het tandwieltje is voor mij iets nieuws, zal dit direct even uitpoberen.
@Coco1968
Toch best vreemd dat je wordt geweerd op het feit dat je eerst zoveel punten moet hebben, dat is nou precies wat ik bedoelde, soort discriminatie op digitaal niveau ( syberpesten ).
Ik zal zoeken in welke groep jij huist ( tenminste als je met deze naam ook het spel speel ).
 

DeletedUser1023

Guest
Tja, net even het doorlinken naar dit forum via het tandwieltje geprobeerd en zag wat ik al verwachtte.
Je wordt wel netjes naar deze forum gelinkt alleen het extra inloggen blijft.
Dit zou naar mijn idee ertussen uit moeten. Zoiets heb ik ook met mijn werk, ingelogd zijn in het bedrijfsnetwerk en dan voor bepaalde programma toch weer je account gegevens gebruiken om het actief te maken, hoe zot kan je het verzinnen ( dit is dan even de bewoordingen richting mijn werkomgeving ).
 

DeletedUser7

Guest
Vink je "aangemeld blijven" aan als je inlogd? Want als je dat doet en vervolgens gewoon niet meer uitlogd zou je niet meer hoeven in te loggen.
 

DeletedUser582

Guest
Toen ik zwaar verontwaardigd reageerde op zitten in een buitenspiraal, had ik nog nooit een rekensommetje gemaakt over het verlies dat je hebt bij een buitenspiraal. Nadien heb ik die gemaakt en het heeft me tot denken gezet. Ik ben dan ook overgestapt naar een andere bs, mijn bonusgoederen, daar konden de leden niets mee doen, er was al een teveel, ruilen met buren, ging totaal niet want ik heb maar 1 buur, en nu eindelijk, na meer dan een jaar, een tweede buur, dus mijn bs helpen, kon ik niet.
De overstap was heel moeilijk, gewoon, ik mis het contact met sommige leden van mijn vorige bs. En ik vind het ontzettend jammer dat ik dat contact voor een groot deel kwijt ben,en dat louter omdat ik in die buiten spiraal terecht gekomen ben. Het heeft dus niet alleen munten nadeel maar ook vriendennadeel. Een berichtje sturen is heel wat anders dan een chat. Dat weet ieder die graag op de chat zit.

Wat ontvang ik in mijn buitenspiraal aan burenhulp?


Van de bestaande buren wel of niet actief: 20 buren = 13.300 x 20 = 266.000 munten per keer

Niet buren maar goudmijntjes: 82 goudmijntjes = 6.600 x 82 = 541.200 munten per keer

Moesten deze niet-buren allemaal buren zijn, zou dit bedrag zijn: 1.356.600 munten per keer dat je handjes schud.

Het verschil: 1.356.600 – 541.200 = 815.400 munten die je ontzegd worden omdat je geen rechtstreekse buren hebt per keer dat je handjes schud.

1 buur die hulp geeft brengt 13.000 munten op.

Heb je meerdere buren die jou hulp geven: stel 15 buren ( want je bent dicht bevolkt) : 15 x 13.300 = 2.394.000

Verlies: 2.394.000 – 13.300 = 2.380.700

2.380.700 + 815.400 = 3.196.100 munten die je niet ontvangt per keer dat je handjes schudt bij de buren en de buren niet bij jou.

Het bedrag waar je het mee moet doen per keer is: 807.200 munten

Dit is om de twee dagen een verlies van 2.388.900 munten !!!!!!!!!!!!!!

Een voorbeeld van verlies:

Een werkplaats van level 12 naar 13 kost even 230.000 ( 230 k ) wie in het centrum geplaatst is kan met deze munten 10 maal een uitbreiding betalen. 2.388.900 / 230.000 = 10 keer

Wie in de buitenspiraal zit, kan met die munten 3 uitbreidingen betalen: 807.200 / 230.000


Wat kan je met deze bedragen bij de groothandel besteden?

Maar volgens mijn berekening kunnen mensen in het centrum, bijna het drie dubbele aan munten besteden, goederen vergaren en lekker goederen oppotten voor zware tijden.

Alles wat een buitenspiraalder tekort komt, moet je dus op de markt zien te verhandelen.

MAAR:

Er zijn amper buren om te ontmoeten, dus betaalbare handel is uitgesloten Buren met twee sterren heb je niet want ze zijn er gewoonweg niet.

Je kan je tekort verhelpen met één ster buren, wat ontzettend veel kost of telkens smeken aan je bs, of ze je willen helpen met die tekorten.

Eigenlijk zou het de bedoeling moeten zijn, dat je vanaf een bepaald niveau, je je eigen bs – leden kan helpen i.p.v. smeken voor hulp zoals nu het geval is. En dat omdat het spel je ergens in een buitenspiraal heeft geplaatst en ze eerst het centrum willen vullen met leden, en dan pas es kijken wat ze met die buitencirkels zullen doen, blijven de buitencirkels het slachtoffer die niet op een waardige manier kunnen meespelen. Niet alleen ik, heel veel anderen die daar vertoeven maar nog nooit dit rekensommetje hebben gemaakt.
 
Die muntjes zijn zo erg nog niet, zou graag alle niet burenhulp verlenende buren inruilen voor die mijntjes, scheelt me heeeeeel veeeeeeel tijd.
De ruilhandel is natuurlijk wel drama.

Gelukkig hebben we nog gilden.
 

DeletedUser472

Guest
zoals crazy al zegt die meinen hebben ook zen voordelen het scheelt je veel tijd in je formule ben je vergeten de luiheid van mensen sommige mensen geven niet aan elke buur elke dag burenhulp kost aardig wat tijd terwijl dat bij meinen veel sneller gaat

munten is volgens mij niet het grootste probleem bij de meeste mensen die in een lege buurt zitten of heb ik het nu fout
 
Bovenaan