• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Vrede ook in ELvenar

Vrede in Elvenar.

Sta er af en toe verbaast van hoe mensen met elkaar omgaan maar dat het zelfs in een spelletje gebeurd is toch wel het toppunt. Kom de vreemdste karaktertrekken tegen van schijnheiligheid tot vreselijke opmerkingen naar medespelers toe.
Ergste is dat dit gebeurd zonder enig kennis en achtergrond van persoon zelve te kennen.

Laat zich raden hoe je iemand kunt raken die het spel speelt als pure afleiding van de situatie waar degene in zit.
Dit zou toch anders moeten kunnen. Laten we wat liever voor elkaar zijn en wat meer respect tonen.
Hou het bij 't toernooi met neerhalen van .......
Geef een reactie als je dit bericht ondersteund.
Ik zal als aftrap dat het ook anders kan de hoeveelheid mensen die dit bericht een warm hart toedragen omzetten in 1 euro per ondersteunende reactie vandaag overmaken na GIRO555 ten bate van de getroffen mensen in turkije en syrië

Vast bedankt Karen
 
Laten we wat liever voor elkaar zijn en wat meer respect tonen.
Er was een beroemd Frans persoon die helaas al snel door had dat de geschiedenis er een is die zich blijft herhalen, mensen zullen het wel nooit leren maar dat neemt niet weg dat we het toch maar moeten blijven proberen.

Bij deze mijn ondersteuning aan je bericht :plank:.
 
Nou krijg ik reacties dat het wel erg zwaarmoedig is maar hoe moet ik het anders benaderen als je verneemt dat een zeer lieve speler die geen mens kwaad doet wordt bestookt met mails die het daglicht niet kunnen verdragen. Speelt het spel om even zijn gedachte te kunnen verzetten, even ontsnappen aan die rot ziekte. Nu dus heeft besloten om binnenkort te stoppen omdat het plezier er zo wel af is. Dus hoop via deze weg te bewijzen dat er ook nog een hoop goeierikken zijn.
 

Aeva

Chef
Je ziet dit soort gedrag overal. Toetsenbordridders die denken dat 'het' online is en daarom een soort van niet telt. Plus, het is heel gemakkelijk om lelijke berichten per mail te sturen speciaal in een game waar niemand je als echt mens kent. Dat is natuurlijk ook de crux. Achter elke stad zit echter een echte speler die een echt leven heeft als echt mens.
Neemt niet weg dat ook online ongenoegens kunnen voorkomen die dan ook geuit worden. Maar ik ga ervan uit dat dat niet is waar je op doelt.

Ik steun.
 
Online pesterij even doorgeven aan Moderatoren. Dat zijn onze vertrouwenspersonen, zoals dat ook in school- en werksituaties hoort te zijn.
 
Ben het met KEIZERINKAREN eens en weet er alles van er zijn in het spel leden die zich niet zo aardig voor doen dan ze zijn
Ze stalken leden met mails om hun gelijk te halen alleen maar voor de lol en dan deze vriend lastig gaan vallen om hun gelijk te halen
eigenlijk is dit heel erg de wereld staat op zijn kop maar de wereld hier schijnbaar ook om je gelijk te halen
Er zijn geen worden voor
 
Als ik dit zo lees dan heb ik het goed getroffen met mijn fijne broederschappen. Slechts één keer heb ik wat wrijving meegemaakt, maar dat was snel opgelost.
Laten we een beetje lief zijn voor elkaar, er is al ellende genoeg...
 
Het is vreselijk dat zoiets gebeurt, spelers die dit doen zouden eigenlijk uit het spel gezet moeten worden, heb er geen woorden voor.
Het is een spel, maar op deze manier wordt je behoorlijk in je dagelijkse leven belaagd, want je neemt het met je mee.
Sterkte voor je bs Karen en voor deze speler in het bijzonder, hopelijk geven deze berichtjes hem een beetje een 'hart onder de riem' en blijft hij gewoon ontspannen spelen.
 

DeletedUser4746

Guest
Wat jouw speler nu overkomt gebeurt helaas zoveel.
Mijn dochter heeft laatst ook meegemaakt. Publiekelijk geschoffeerd en niemand deed iets. Ze is de bs uit gevlucht en kreeg steun van twee spelers. Daarna nog een paar nare mails er overheen en ze heeft haar account laten verwijderen. Een jong meisje dat het irl moeilijk heeft en zich even wilde verliezen in de magische Elvenar wereld. Ook mijn vrouw heeft er op dat moment de brui aangegeven omdat Elvenar zijn glans verloren had.
En wat er dan gebeurt, dat een hele bs je unaniem steunt, knuffels en lieve mails stuurt.. dat kan het verschil maken tussen wegblijven of toch weer beginnen. Uiteindelijk zijn ze beiden weer gaan spelen. Niet omdat dit spel nu zo belangrijk is, maar omdat er ook zoveel mooie dingen gebeuren. Nieuwe vriendschappen, verbondenheid, eendracht , samen klagen en mopperen over alweer een bsa of event en er dan toch weer voor gaan. Kortom een hechte virtuele familie, hoe mooi is dat!
En dat gevoel gun ik jouw speler ook Karen.

Van alle Elvenar spelers lezen of reageren er maar weinig op het forum.
Ik zal een link naar dit bericht posten in mijn bs en vragen of mensen hier willen reageren of een van de berichten willen liken om zo jouw speler én alle anderen die een vorm van online pesten ervaren, een hart onder de riem te steken.
Als iedereen die hier leest dat wil doen, dan komen we toch een heel eind?

Hier een mooie korte link, die kan iedereen zonder problemen kopiëren

Pesten en anderen aanvallen om wie ze zijn, wat ze zijn of hoe ze spelen is niet normaal en dat mag het ook nooit worden. Je hoeft het helemaal niet altijd met een ander eens te zijn, maar dat kan ook beschaafd.
Elvenar begint voor iedereen als een sprookje en laten we er dan samen voor zorgen dat het niet in een nachtmerrie hoeft te eindigen.
 
Het is bizar hoe sommige mensen zich gedragen of eigenlijk misdragen onder de digitale bescherming van hun spelersnaam. Dit moet voor iedereen een ontsnapping zijn uit de dagelijkse beslommeringen en stress maar dat is het vaak niet als er zo n speler tussen zit.
Heel veel sterkte Karen voor die speler. Wij hebben gelukkig een fijne sterke samenhangende groep in onze BS Eldunari die elkaar erdoor heen sleept en dat wens ik iedereen toe!!
 
Laat dit spel hier een spel blijven en geen oorlogsveld ! heb wat respect voor elkaar en laat ieder in zijn eigenwaarde staan. iemand afbreken is o zo makkelijk , blijkbaar iemand ondersteunen en hulp bieden lastig voor sommigen. laat ons wat verdraagzaam blijven en elkaar de hand toesteken , dit zou een stap in de goede richting kunnen zijn voor velen !
 
Ik mis het duimpje hier, dan maar zo

support.png
 
Lightningvlinder, Malvinor en lopke hebben alles al gezegd. Karen, ik wens je speler ook veel sterkte. Hopelijk komt diegene er weer bovenop na alles.
 
Heb al eerder hier over een mail over gemaakt en vind ook dat Support hier te weinig mee doet
is het niet mogelijk dat hier meer mee gedaan word
het is toch te zot dat je spel speelt voor de lol en je dan word gepest omdat je anders speelt of van BS veranderd
Het is nog steeds zo dat je van BS mag veranderen niemand kan jou bevelen of pesten dat jij moet doen wat die ander wilt
Dit is een samen spel en ook al wil alleen spelen dat is ook jou keuzen
Jammer dat het zo ver komt dat iemand stopt met het spel om het pesten
 
Hoe fijn is het om te lezen dat er toch nog spelers zijn die hun nek uitsteken voor recht en rechtvaardigheid. Voor speel- en spelplezier.
Dit laatste was altijd mijn motto en dat wenste ik elke nieuwe speler die ik in de ruim 6 jaar dat ik dit spel nu al speel heb leren kennen. Gelukkig heb ik heel veel meer vrienden gemaakt dan spelers verward en/of ontevreden achtergelaten.
Maar ja helaas... het wordt mij te veel... de aantijgingen en insinuaties.......
.en support inschakelen.....?? Ja zou wel moeten eigenlijk maar zo ben ik niet want ook die #$#@speelster geef ik een kans om te leren van wat het spel haar (waarschijnlijk) te leren heeft.
Mijn ziekte die ongeneeslijke kanker heet en die o.a. zorgwekkende uitzaaiingen in mijn ruggewervels heeft veroorzaakt zodat ik zelfs van de oncoloog een stoeiverbod met mijn kleinkinderen heb gekregen moet je niet naar mij toe pareren met .....dat "ik geen ruggegraat heb omdat ik niet doe wat die andere speler wil"......

Dat is voor mij VER over een grens gaan..

Nog 10 dagen speel ik en dan ga ik weg....Een echte vriend en fantastisch mens neemt mijn account over en ik dank hem uit de grond van mijn hart. Net zoals ik zoveel andere dieerbare spelers dank, gewoon om wie, wat en vooral hoe ze zijn.

Henk
 
Hoe fijn is het om te lezen dat er toch nog spelers zijn die hun nek uitsteken voor recht en rechtvaardigheid. Voor speel- en spelplezier.
Dit laatste was altijd mijn motto en dat wenste ik elke nieuwe speler die ik in de ruim 6 jaar dat ik dit spel nu al speel heb leren kennen. Gelukkig heb ik heel veel meer vrienden gemaakt dan spelers verward en/of ontevreden achtergelaten.
Maar ja helaas... het wordt mij te veel... de aantijgingen en insinuaties.......
.en support inschakelen.....?? Ja zou wel moeten eigenlijk maar zo ben ik niet want ook die #$#@speelster geef ik een kans om te leren van wat het spel haar (waarschijnlijk) te leren heeft.
Mijn ziekte die ongeneeslijke kanker heet en die o.a. zorgwekkende uitzaaiingen in mijn ruggewervels heeft veroorzaakt zodat ik zelfs van de oncoloog een stoeiverbod met mijn kleinkinderen heb gekregen moet je niet naar mij toe pareren met .....dat "ik geen ruggegraat heb omdat ik niet doe wat die andere speler wil"......

Dat is voor mij VER over een grens gaan..

Nog 10 dagen speel ik en dan ga ik weg....Een echte vriend en fantastisch mens neemt mijn account over en ik dank hem uit de grond van mijn hart. Net zoals ik zoveel andere dieerbare spelers dank, gewoon om wie, wat en vooral hoe ze zijn.

Henk
Mijn hart huilt hierom.
Je klinkt nu als mijn dochter en als zoveel anderen die het goede in de mens willen blijven zien, kansen willen blijven geven en zich daarom zelf maar terugtrekken. Dat is niet hoe het zou moeten gaan. Ik begrijp het, wij deden het ook. Net als vele anderen.

Bij ons hielp het om heel even afstand te nemen en daarna al die mooie , lieve, positieve berichten over ons heen te laten vallen als een warme deken. Ik hoop oprecht dat jij dat ook zal kunnen, 10 dagen is daar een mooie tijd voor.
Je zult ongetwijfeld heel veel steun gaan krijgen.
Juist spelers zoals jij hebben we nodig in Elvenar. Spelers die kunnen relativeren, die positiviteit uitstralen en een goede vriend en buur zijn.
Help ons mee om Elvenar een mooie plek te laten zijn om al onze dagelijkse zorgen even te vergeten.

Nogmaals, ik begrijp het als je anders kiest, maar ik hoop dat er ingegrepen wordt. Laat de negatieve invloed van die speler los en geniet van al die anderen die jou een warm hart toe dragen.
Sterkte en een dikke virtuele knuffel voor jou!
 
Zou ook niet vooraan staan om iemand te rapporteren bij support. Zou me ook afvragen of ik daar wel goed aan zou doen en niet nog meer negatieve energie over desbetreffend persoon zou uit zaaien.

Denk dat meeste oproerkraaiers het zelf al moeilijk genoeg hebben. Teleurgesteld in real live. En helaas achter een beschermend virtueel personage zich negatief uiten in spel en op spelers omdat ze boos zijn op de wereld om zich heen.

Hoop wel dat via deze weg te bereiken dat boosheid botvieren op een ander niet de juiste weg is. Brengt geen voldoening voor jezelf en geeft door wat jouw pijn heeft veroorzaakt.

Voor diegenen hoop ik dat ze hun nare ervaring kunnen omzetten in positiviteit. Doe eens lief en aardig en steek eens een helpende hand uit. Zal verbaasd zijn wat voor warmte je ervoor terugkrijgt.
 
Bovenaan