• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Vraag over sneeuwuil event

Ik ben aan het eind van hfdstk 3, 3 maanden in hetspel, ik krijg advies over hfdstk 5 en hamertjes. Snap je nu mijn probleem een beetje? Ik heb al een week geen diervoer kunnen maken dus is het lastig om verder te komen want vechten met 140 leger tegen 190 en hoger eindigt steeds in verlies. Dus als er tips zijn graag.
 

Deleted User - 124539

Guest
Ik ben aan het eind van hfdstk 3, 3 maanden in hetspel, ik krijg advies over hfdstk 5 en hamertjes. Snap je nu mijn probleem een beetje? Ik heb al een week geen diervoer kunnen maken dus is het lastig om verder te komen want vechten met 140 leger tegen 190 en hoger eindigt steeds in verlies. Dus als er tips zijn graag.
En zijn er andere, makkelijkere provincies die je wel kunt doen? Ik vermoed, als er dat verschil is in troepenomvang, dat die provincie als "erg moeilijk" wordt gezien. Maar ik zou denken dat je niet overal al zover op de wereldkaart zit dat het zo lastig wordt. Misschien heb je nog geen makkelijkere provincie openstaan, maar je zou er wel een kunnen verkennen. Tot de gele moeilijkheidsgraad zou het zeker te doen moeten zijn. Als je dus een provincie kunt verkennen met een blauwe/groen/gele band, of een provincie hebt openstaan met die classificatie, kun je de opdracht misschien al wel doen.
Als je op pc speelt, kun je ook proberen handmatig te vechten, als je dat goed genoeg kunt zou je het misschien ook al kunnen winnen. Ik zou dat echter niet aanraden als je nog nooit handmatig een moeilijk gevecht hebt gedaan. En als je niet genoeg troepen hebt om 3 gevechten te doen zou ik het ook niet doen, want als je dan 1 of 2 gevechten hebt gedaan en de rest niet meer kunt doen, ben je (in het event) geen stap verder.

Voor de rest, het beste middel om zo snel mogelijk dierenvoer te krijgen zonder iets te moeten betalen van diamanten, is zo vaak mogelijk online zijn en kijken welke recepten er zijn. Dan wordt de kans dat je het op een gegeven moment kunt maken al iets hoger.
Hopelijk ben je hier iets mee. Succes!
 
Dus alle provincies zijn rood of donkerrood. Dan wordt het lastig inderdaad.
Op de langere termijn moet je wat eerder ophouden met veroveren, zelf beperk ik me vooral tot de blauwe en groen gekleurde provincies.

Daar heb je nu echter helemaal niets aan. Wat wellicht nu wel helpt aan de vecht-kant is een vecht-gebouwtje uit de academie. Dat zijn 2x2 gebouwen, die 5 dagen werken, en daarna kun je ze weggooien. https://nl.wiki.elvenar.com/index.php?title=Tijdelijke_gebouwen geeft een lijst, bovenaan de pagina (1e 3 gebouwen zitten in de academie, de 4e zit in de toren, maar dan moet je die spelen en geluk hebben).

Tekst is nog in het Engels (zal zo even een bug report hierover maken), maar de 1e geeft 25% meer gezondheid (je troepen gaan minder snel dood), de 2e maakt je magische eenheden 50% sterker, en de 3e maakt je licht lange afstand 50% sterker.
Het 4e gebouw, de "Dwarven Old Armor", is gelijk aan 2x het 1e gebouwtje.

Je kunt meerdere van deze plaatsen, en dan tellen alle bonussen op. Weet zo uit mijn hoofd niet wat ze kosten in de academie, maar zal ook wel een aantal combinatie versnellers zijn.
 

Aeva

Chef
Oké @Sirhc Aivlys
Je zit ergens in hoofdstuk 3. Als ik naar je stats kijk, dan ben je overscout. Dat verklaart je probleem met het vechten.
Aan de andere kant is je toernooigemiddelde heel hoog voor een beginner, dus ik betwijfel of vechten echt een probleem is. Bovendien is 140:190 redelijk gemakkelijk te winnen (in alle hoofdstukken gaat het om de verhouding, niet om de absolute aantallen).
Je zit in een BS met een aantal geroutineerde spelers oftewel: zij spelen al jaren langer. Waarom vraag je aan hen geen advies?
Je heksenhut staat op 10, dus je had een maand geleden geen problemen met de opdrachten. Zou kunnen dat je die nu meer hebt, omdat je overscout bent.
Dan nogmaals de echte oplossing: gewoon rustig afwachten tot je de sneeuwuil kunt plaatsen en dat dierenvoer in de MA voorbij komt.
 
Ik zit in Ambassadeurs en mijn kazerne is nog steeds lvl 5.
Aantal dingen die ik gedaan heb:
1) provincies opengehouden, zowel niet gescout als gespeeld. Zo heb ik nog onverkende 6-provincies, maar wel gespeelde 20-provincies.
2) voor troepenvragen in events:
- in eerste instantie voor troepenproductie kleine wapenkamers bouwen en upgraden tijdens event
- later troepengevendewonderen gebouwd en afgebroken. geven 1/5e troepenomvang/3 uur
- weer later de vliegende academy gebouwd en geupgrade. geeft nu 1/2 troepenomvang/3 uur Dit is het kleinste troepengevende wonder. En goed genoeg voor evenementen.

Tegenwoordig zijn er ook troepeninstants die bruikbaar zijn en het heksenhuisje uit vorig evenement.
Door bovenstaande had ik genoeg troepen om de opdracht te doen in een lvl-15 provincie op automagisch.

M.a.w. het kan, maar vraagt wel een aangepaste speelstijl. En de kosten betalen natuurlijk. Hogere provincies zijn duurder in afkoop.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Over het gebruik maken van dierenvoer: Ook het verbreken van dierenvoer valt voor de opdracht onder "gebruik maken van". Je hoeft dus niet een gebouw waar je dierenvoer op in kan zetten te plaatsen, als je dat in dat stadium van het spel nog niet wilt.
 
Bovenaan