• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Verkenner: in kaart brengen van kosten en tijd

DeletedUser234

Guest
In dit topic een poging om de kosten en tijd van de verkenner in kaart te brengen.

Als je wil helpen, meldt dan telkens als je de verkenner aanzet hier in een reactie:

1. In welk hoofdstuk je zit >>> Je zit pas echt in een hoofdstuk als je het eerste vakje (geavanceerde verkenners) vol kp's hebt gestort én geactiveerd hebt!!!!
2. Hoe hoog de kosten zijn voor je verkenner
Bovenstaande kan je zien voor je hem aanzet en onderstaande nadat je hem aan hebt gezet
3. Hoe lang je verkenner erover doet.


Voor de mensen die iets extra's willen doen:

Check of de verkenner als hij er bijv. 2 dagen en 8 uur over doet volgens de info, dat ook echt precies 2 dagen en 8 uur is of dat het 2 dagen en 9 uur is, maar dat hij het weergeeft na aanzetten als 2 dagen 8 uur (en 59 minuten) maar de minuten niet weergeeft.

In welke ring je zit is niet relevant, voor dit onderzoek.

Dankjewel allemaal, voor jullie input!!!!!! :D
 
Goh nu maak je een onnodig kopie van deze post.
Zonde van de tijd en energie,

Vroeger werkte je van bonus naar bonusprovincie, waardoor je hele vreemde waarden krijgt en dus ook rare afwijkingen.
Lees maar eens alle berichten in de aangegeven forumpost. dan zal je zien dat ik niet alle waarden heb verwerkt.

Tegenwoordig werken we voornamelijk van ring naar ring. een onderzoek op basis van ringen is dan een stuk accurater en relevanter, indirect is de combinatie ring + kosten ook meteen het hoofdstuk.
 

DeletedUser234

Guest
Dat lijstje gaat maar tot hoofdstuk 6 en als je de hoofdstukken negeert en kijkt naar het bedrag en de tijd, komt dat niet overeen met mijn kosten en tijd. Dat postje is al eerder aangehaald in de discussie voorafgaande aan het maken van dit topic, maar of niet compleet of niet up to date of door allen van ons verkeerd begrepen. Wat ik ook waarschijnlijk acht hoor!
Ik vind de basis van ringen niks zeggen, ik kan namelijk in 1 oogopslag zien wat mijn verkenner kost en weet in welk hoofdstuk ik zit, als ik telkens eerst ringen moet tellen van elke verkenner om te weten hoe lang die erover doet, lijkt mij omslachtig. Dat is een persoonlijke mening, maar stel die na goede uitleg graag bij.

Ik ben geen wijsgeer en ik lees al langer mee op dit forum om te weten, dat jij wel heel veel weet en ga er dan ook tot nu toe vanuit dat ik het gewoon allemaal verkeerd begrijp en jij het echt beter weet.

Maar kan jij mij dan vertellen, nav die lijst, hoe lang mijn verkenner erover gaat doen?
 

DeletedUser1143

Guest
In welk hoofdstuk je zit heeft geen invloed op je verkenner , t gaat er puur om hoeveel provincies je al ontdekt hebt en in welke ring je zit op de wereldmap, ik kan in orks zitten en "maar " 161 provincies verkent hebben terwijl jij miss even ver bent en 200 provincies vrij hebben. dan zijn jouw kosten vele malen hoger dan de mijne terwijl we even ver zijn in techtree.

Je zegt , in welke ring je zit is niet van belang in dit onderzoek , maar juist de ring waarin je zit bepaalt mede de kosten van je verkenner.
 

DeletedUser7

Guest
Volgens mij zijn er 3 dingen die de kosten en duur van een provincie bepalen:
-De ring
-aantal provincies dat je al hebt gescout
-hoeveel geavanceerde verkenners je hebt onderzocht
 

DeletedUser1796

Guest
Ik ben ook gewoon voor de lol een lijstje aan het maken en ik heb een hele vriendelijke bs die me daar mee willen helpen.
ik doe het op het aantal provincies die ze al verkend hebben.
btw ik hou van lijstjes maken, heb ik wat te doen haha
 

DeletedUser1796

Guest
Ik heb al iets ontdekt ☻
Ik heb iemand die net de orc's vrijgespeeld heeft en heeft 223 provincies vrijgespeeld, kosten zijn 2800k en de tijd is 1 dag en 23 uur,
een ander is bij de boselven en heeft 302 provincies vrijgespeeld, kosten zijn 3900k en tijd is 1 dag en 22 uur
dus tijdstip is korter terwijl verder in de onderzoeken zit en meerdere provincies heeft
ik dacht dat hoe verder je was hoe langer het zou duren, wat denk ik nu verkeerd?
 

DeletedUser1143

Guest
Ik heb al iets ontdekt ☻
Ik heb iemand die net de orc's vrijgespeeld heeft en heeft 223 provincies vrijgespeeld, kosten zijn 2800k en de tijd is 1 dag en 23 uur,
een ander is bij de boselven en heeft 302 provincies vrijgespeeld, kosten zijn 3900k en tijd is 1 dag en 22 uur
dus tijdstip is korter terwijl verder in de onderzoeken zit en meerdere provincies heeft
ik dacht dat hoe verder je was hoe langer het zou duren, wat denk ik nu verkeerd?

Dat komt omdat diegene van boselven ookalweer een geavanceerde verkenner heeft vrijgespeeld waardoor de kosten en tijd weer omlaag gaan.
 

DeletedUser572

Guest
Als we nou per hoofdstuk de procenten aangeven kunnen we alles terugrekenen naar de 0% of 100%, waar je ook begint. Dan kunnen we alles goed vergelijken. Dan kan je later een berekening er weer op los laten die de werkelijke kosten voor jou weergeeft. Dit klinkt ingewikkeld maar met data kan ik hier wel een google drive excel bestandje voor maken.
 
Ben eindelijk terug.

Het vorige onderzoek gingen we uit van de hypothese dat de kosten voor munten en de factor tijd een directe relatie hebben met elkaar.
Kortom een scout van 2.800.000 munten neemt altijd dezelfde hoeveelheid tijd in beslag om te scouten.

Dit was de pure hypothese, iemand anders nam de suggestie om toch ook het hoofdstuk mee te nemen, echter bleek dit geen invloed te hebben.
Er waren spelers met behoorlijk afwijkende waarden, en dan ook echt behoorlijk afwijkend.

Je moet begrijpen dan scouten toen anders was als nu, scouten van provincies was de enige manier om aan relekwieen te komen, je scouten dus niet de goedkoopste maar in plaats daarvan scouten je zoveel mogelijk bonus provincies. hierdoor kreeg je hele rare mappen met slierten en gaten.
Dit veroorzaakte naar alle waarschijnlijkheid de afwijkende waarde.

Op basis hiervan is een andere hypothese vastgesteld.

Elke ring heeft een basiswaarde van munten en tijd (Per ring kan de verhouding dus verschillen dit verklaard de vreemde afwijkende waarden)

Voor elke afgeronde provincie in gespecificeerde ring komt er een waarde bij bovenop de basiswaarde.

Deze nieuwe waarde wordt vermenigvuldigd met een factor op basis van je aantal gescoute provincies.

En deze waarde wordt vermenigvuldigd met de verkenners waarde.

Je kan begrijpen dat dit veel te complex wordt wanneer je vol met gaten en vol met slierten zit op de wereldmap. daarnaast was er geen eenvoudige manier om de ring te bepalen. Daarom is het project stopgezet, het geeft namelijk voldoende indicatie voor de meeste mensen en voor een beperkte groep is het onbruikbaar.

De situatie van vandaag is veranderd tov het verleden. buren kistjes en toernooien leveren veel en voldoende relekwieen, de druk om dus bonus provincies te scouten is geheel verdwenen. dit betekent dat de meeste mensen in een circulair patroon zullen scouten (de goedkoopste eerst dan pas de dure)
Dit geeft ook nieuwe mogelijkheden, mogelijk is het dus eenvoudiger om een lijst samen te stellen die accurater is voor bijna iedereen op basis van ring, en het aantal munten. de provincie heeft hierbij geen invloed nog het aantal gescoute provincies. de munten niet omdat dat onderscheid al wordt gemaakt door de ring. (iemand in ring 13 met een waarde van 7m heeft duidelijk een ander hoofdstuk bereikt dan iemand met een scout van 5m)
Het aantal provincies valt weg omdat de deelnemers dus van goedkoop naar duur scouten en dus in ring 13 bij waarde y, evenveel provincies heeft bereikt als andere spelers met dezelfde waarde, immers heeft men geen grote hoeveelheden provincies overgeslagen of extreem vooruit gescout zoals we in het verleden deden. het aantal provincies is dus ~gelijk.

Als deze hypothese correct is kan een lijst op basis van deze 2 waarden dus een lijst opleveren die voor (echt bijna) iedereen correct is en anders geen grote afwijkingen heeft.

Doorgaan op basis van een hypothese die al eerder is afgeschoten heeft erg weinig nut.
 

DeletedUser234

Guest
Oké, je weet duidelijk waar je het over hebt, of gebruikt genoeg dure woorden om dat zo over te doen laten komen op mij. ;)

Ik kan je gewoon niet meer volgen en ik ben ook nog eens heel erg eigenwijs en nog nieuwsgieriger. LOL

We waren er al mee bezig in de bs en als er mensen hier zijn die het toch nog willen melden, zoals gevraagd in de eerste post is dat welkom. Niet omdat ik je niet geloof, maar omdat ....als ik het op mijn manier doe en @Priscil verder gaat met haar lijstje op aantal provincies en dan @ghost het op ringen baseert .....dan ben ik heel benieuwd of die lijstjes naast elkaar wel de sleutel prijsgeven.:p

Mijn hypothese is dat de hoofdstukken elkaar schuin overlappen, maar ik kan het niet onderbouwen zoals jij, ik moet zoiets proefondervindelijk ontdekken en dat vind ik nog leuk om te doen ook. :)

Hopelijk over mijn eigenwijsheid no hard feelings. :)
 

DeletedUser1796

Guest
@Billy77 ik heb al een klein lijstje tot nu toe, hier staat een gedeelte met de aantal provincies en zonder provincies in.
Ik wist niet hoe ik me excel bestand er in kreeg dus ik heb het maar met - tekens gesplitst.
Scout tijden
Prijs - Tijd - Provincies

230k - 5 uur 19 min - 98p
1100k - 19 uur 32 min - 170p
1200k - 20 uur 6 min - 202p
2000k - 1 dag 6 uur - 192p
2100k - 1 dag 7 uur - 243p
2100k - 1 dag 7 uur - 246p
2800k - 1 dag 23 uur - 223p
3400k - 1 dag 22 uur - 285p
3900k - 1 dag 22 uur - 302p


800k - 14 uur 39 min
1300k - 17 uur 5 min
1300k - 21 uur 44 min
1400k - 23 uur 30 min
1800k - 1 dag 4 uur
1900k - 1 dag 5 uur
2900k - 1 dag 16 uur
 

DeletedUser990

Guest
Zelf ben ik nu van 224 naar 225 provincies gegaan. Mijn verkenner kost nu 2.000K en duurt 1 dag en 6 uur.
Aantal provincies zoals bij verkenner boselven staat. zit nog in orcs hoofdstuk.
heb 1 provincie afgekocht voor relekwie
 
Bovenaan