• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Vergelijking: Startrassen en statistieken

DeletedUser68

Guest
Heb als voorbeeld genomen onze nummer een met het aantal fabrieken
mens 18 edelsteen fabrieken 33822 populatie 8226 cultuur 42048 punten 360 vakjes
elfen. 18 edelsteen fabrieken 30744 populatie 9162 cultuur 39906 punten 360 vakjes
mens 6 wapenkamers 4122 populatie 8190 cultuur 12312 punten 120 vakjes
elfen. 6 wapenkamers 3792 populatie 7968 cultuur 11760 punten 120 vakjes
mens 6 zijdefabriek 7104 populatie 2112 cultuur 9216 punten 96 vakjes
elfen. 8 zijdefabriek 7968 populatie 1944 cultuur 9912 punten 96 vakjes
mens 6 werkplaatsen 4074 populatie 1950 cultuur 6024 punten 90 vakjes
elfen. 6 werkplaatsen 3960 populatie 1950 cultuur 5910 punten 90 vakjes
mens kazerne 1139 populatie 2653 cultuur 3792 punten 32 vakjes
elfen. kazerne 1152 populatie 2653 cultuur 3805 punten 32 vakjes
mens stadhuis 2478 populatie 2122 cultuur 4600 punten 42 vakjes
elfen. stadhuis 2415 populatie 2122 cultuur 4537 punten 36 vakjes
mens handelaar//arbeidershut 22 vakjes
elfen. handelaar//arbeidershut 21 vakjes
mens huisjes nodig voor de populatie 87 geeft 18966 punten 870 vakjes
elfen huisjes nodig voor de populatie 107 geeft 18404 punten 856 vakjes
mens cultuur nodig 44219 met dwergen cultuur tempel heilig vuur 19 stuks 475 vakjes
elfen. cultuur nodig 43717 met dwergen cultuur tempel heilig vuur 19 stuks 475 vakjes

mens nodig 2107 vakjes mens punten 96.958 gedeelt vakjes nodig =46.01 punt per vakje
elfen. nodig 2086 vakjes elfen.punten 94.234 gedeelt vakjes nodig = 45.17 punt per vakje
Ons speelveld heeft 2025 vakjes maar het punten aantal verschil is aanwezig
Nu wat betreft de huisjes
mens 87 huisjes x 2900 munt per 13 uur 252.300 oftewel 465.784 munt per dag
elfen 107 huisje x 2300 munt per 13 uur 246.100 oftewel 454.338 munt per dag

Is kijken of er nu nog gezegd word dat er geen verschil is tussen mens en elf alle gegevens komen van wiki
 

DeletedUser59

Guest
Ik zie het verschil voor de ranking wel ja, maar er zijn nog een aantal dingen te noemen die belangrijk zijn:

- Verschil van het aantal vakjes nodig (2107 - 2086 = 21 vakjes, vertaald naar een speelveld van 2025 is dat 20 vakjes)
- Overgebleven cultuur (1883)
- Overgebleven bevolking (259)

Met 20 vakjes heb je 1 extra huis + 1 extra tier 1 fabriek op niveau 17. Dit levert weliswaar niet de punten op waar je op hoopt, maar je hebt dus wel een extra fabriek die goederen produceert. Zodra de herhaalbare goederenmissies op orde zijn zal dit wel belangrijk worden, vooral in combinatie met het dwergenwonder die je goederenbonus verbetert. Het is natuurlijk de vraag of je alles op een fatsoenlijke manier erin krijgt (alle gebouwen een connectie).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser68

Guest
Het verschil in fabrieken is nog te groot zal denk ik in de volgende grote update nieuw volk wel weer wat meer gelijk getrokken worden
Maar op dit moment met gelijk aantal fabrieken is er een voordeel.
speel toch liever met elf ziet er nog steeds iets mooier uit
als ik kijk naar de berekening is er geen enkele mogelijkheid om met 6 werkplaatsen 18 roze fabrieken te laten draaien met de voorraden dus dit was al een ep berekening
 

DeletedUser

Guest
Het verschil is niet zo groot, maar toch belangrijk: als je als elf speelt, is het gewoon wiskundig onmogelijk om Monique De Roij bij te halen. Het maakt niet uit hoeveel diamanten je er tegenaan gooit.
 

DeletedUser68

Guest
het verschil is al wel verkleint dus het zal wel goed gaan komen
 
je vergeet hierbij de minimale wegen die elk gebouw heeft mee te nemen.
Dit meegerekend is het verschil een heel stuk groter.
het kan zomaar zijn dat je elven gebouwen helemaal niet in het raster passen omdat je teveel wegen nodig hebt.

Wiskundig is het idd compleet onmogelijk om bij gelijke voorwaarden een mens te verslaan.(evenveel punten uit combat)
al zal een bepaald iemand dit volledig ontkennen op basis van vage en weerlegbare beweringen en dan vrolijk doorgaan met ontkennen op nog meer vage en weerlegbare beweringen.
 
Laatst bewerkt:
even als voorbeeld bij de populatiegebouwen.

87*2 wegen of 107*2 wegen is een verschil van 40 vakjes.
Om de huizen dus aan te sluiten heb je minimaal 40 extra vakjes aan wegen nodig dan de mensen.

het voordeel dat iemand anders aanhaalde dat de elven een extra fabriek zouden kunne plaatsen omdat men minder vakjes gebruikt gaat dus helaas niet op.
 

DeletedUser68

Guest
Klopt als een bus dit waren enkel de harde cijfers om de discussie ( c/q) vragen bloot te leggen
En deze feiten geven de harde cijfers op tafel
Ook de verschillen tussen de aanwezige gebouwen Qua grote zit er dit keer in
Dus als je hier ook de wegen bij zou doen is het verschil nog meer helaas maar dit waren enkel de gebouwen .

Zou graag horen Wat Goryn vind van dit stukje .
Dat het in de toekomst weer meer gelijk word getrokken zal best wel maar deze cijfers liegen er niet om
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser59

Guest
even als voorbeeld bij de populatiegebouwen.

87*2 wegen of 107*2 wegen is een verschil van 40 vakjes.
Om de huizen dus aan te sluiten heb je minimaal 40 extra vakjes aan wegen nodig dan de mensen.

het voordeel dat iemand anders aanhaalde dat de elven een extra fabriek zouden kunne plaatsen omdat men minder vakjes gebruikt gaat dus helaas niet op.

Minimaal 2 wegen per gebouw gaat niet op, vooral in de endgame niet waar het verstandig is om een aantal huizen zonder aansluiting te hebben. Elven hebben kleinere huizen dus makkelijker weg te werken. Een extra fabriek plaatsen zou dus mogelijk moeten zijn als je het goed indeelt.

Maar jullie hebben gelijk dat het wat ranking betreft er minder goed uit ziet voor elf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijkend naar de "harde" cijfers dan is de balans nog zo slecht niet. we hebben het dan over een verschil van 2000 punten. een aantal dat je niet makkelijk kan compenseren met combat, maar ook niet helemaal schrikbarend.

het wordt pas echt erg als je dus de wegen (en nog erger als je diamant gebouwen) mee gaat rekenen.
dan hebben we het over een veelvoud aan verschil.

Boko heeft natuurlijk wel een punt dat je de huizen ook zonder connectie kan plaatsen op die manier kan je het verschil weer kan verkleinen.
 

DeletedUser

Guest
Hoeveel kost het eigenlijk in keiharde €€'s als je zo hoog wilt komen als Monique de Roy ;-P
 

DeletedUser68

Guest
Maar open je weer een nieuwe probleem om de fabriek te laten groeien kost weer populatie wat voor een zijde fabriek al gauw 3 huizen is voor elf
lol lol
Het blijft een gemieremier .
Op dit moment is het voor de mens beter voor punten elf voor mooier
En zoals het ergens gezegd is door Goryn zal het in volgende upgrades wel weer wat gelijker getrokken worden
 
En zoals het ergens gezegd is door Goryn zal het in volgende upgrades wel weer wat gelijker getrokken worden

Ik heb deze citaat gemist. heb alleen gezien dat hij ontkende dat er een significant verschil was doordat op sommige servers elven de boventoon voeren. en beta vol staat met rekenwonders die nog niet op dit verschil hadden kunnen komen.


Weet je zeker dat je niet 2 dingen door elkaar haalt?
Ik heb namelijk wel gezegd dat dit enkel met een "uitbreiding" te corrigeren is.
Ik heb net zijn laatste tig posts op dit forum herlezen en kan alleen ontkennende antwoorden vinden dat er een inbalans is.
Is dit op het forum van een andere server gedaan?
 

DeletedUser68

Guest
Omdat ik naast deze server op meerdere servers zit, en daar hoor ik niemand erover. Misschien iets typisch Nederlands. Daarnaast krijgen de ontwikkelaars van alle teams feedback. Als er echt zoveel mensen zouden vinden dat de balans niet goed is, dan hadden ze er al wat aan gedaan.
Dit stukje bedoel ik zelf en het is algemeen bekend dat nederlanders graag ontdekken en onderzoeken
En ik wil ook graag dat Goryn mijn post is even bekijkt en de spelers het verschil kan uitleggen ik zie er echt teveel verschil in de edelsteen fabriek zitten zelfde ruimte maar meer punten.
Ook graag het munten verschil tussen mens en elf wat ook niet mag lijkt mij

Hoeveel kost het eigenlijk in keiharde €€'s als je zo hoog wilt komen als Monique de Roy ;-P
Plezier hebben is onbetaalbaar en een hobby kost eenmaal geld.
Maar denk dat je er wel een avondje van kan uit eten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De munten vind ik persoonlijk niet een heel groot probleem, er is geen statistiek verbonden aan het verzaqmelen van munten.
Op een moment dat jee een ranking of statistiek aan iets verbind moet de balans in orde(bijna perfect) zijn. op een moment dat er geen statistiek aan verbonden is, moet deze redelijk in balans zijn, kleine verschillen mag. 10K muntjes is 1 questje. en je berekening is te "crude" om hier een definitief verschil in aan te tonen. dan zal je eerst de "ideale wereld" moeten berekenen en dan bekijken. mischien is het verschil dan groter, kleiner of niet bestaand.

het is een verschil van 416 muntjes per uur op 87/107 gebouwen. dit is bijna niet in balans te brengen dus die 10k verschil vind ik om deze reden goed in balans.

Hij ontkent dus de inbalans omdat er anders wel wat aan was gedaan. en nederlanders zijn dus zeurpieten, wij zien spoken die er niet zijn (als je deze citaat combineerd met de rekenwonders van Beta)
 

DeletedUser68

Guest
Misschien is er daar nooit na gekeken op deze manier zoals wij het gedaan hebben lol
En de munten geef ik ook niets om maar het geeft wel degelijk een verschil wat niet hoort.
Wij Nederlanders moeten ook zeuren
We zijn immers het kleinste land en niemand ons anders hoort:oops::oops::oops:
.
 
het is teveel moeite, maar ben eigenlijk wel benieuwd naar de balans "pre" dwergen.
Het zou me niets verbazen als deze toen wel in balans was.

Heb zelf de balans ontworpen en bewaakt op een MMORPG server, toen ik stopte werd dit overgenomen door anderen.
Nu ik weer eens een kijkje neem, blijken er toch weer problemen te zijn, gecreeerd door de nieuwe ontwikkelaars die op gevoel mooie dingen hebben gemaakt zonder dit goed door te rekenen waardoor er toch weer extreme onbelansen zijn ontstaan.
 

DeletedUser

Guest
nou zeurpiet elfje is er ook , wat ik er over wil zeggen is.............. het boeit me echt niet die pixel puntjes , 2 forums discussie over zelfde onderwerp , dat het niet klopt oke moet die duitsers maar slimmer zijn maar in elk spel klopt er wel iets niet , en wat goryn eerder zei hoe meer geld er tegen aan hoe hoger je komt maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, als innogames ooit hier ook doneer gebouwen oneindig gaat maken, met power punten ,maak het niet meer uit hoeveel euros je er in pompt want ergens in 20 16 gaan er toch spelers klagen eeerst op beta dan hier , ik heb 200 rune en kan er niks mee blablabla , ja dan is de kans groot dat er oneindig geleveld kan worden , en dat ze power willen uit hun gebouw , en ja dan weet je wat er gebeurt , foe 2 . wat ik mee wil zeggen dan maak het niet meer uit of het wel of niet in balans is tussen mens en elf met de gewone punten .
 

DeletedUser

Guest
Hoeveel kost het eigenlijk in keiharde €€'s als je zo hoog wilt komen als Monique de Roy ;-P

Als je de tijd neemt om alles te bouwen, dan moet je enkel de diamant cultuur gebouwen kopen, en de gebiedsuitbreidingen, en dat kost zo nog veel niet. Met een goede 300 euro kom je er dan wel.

Monique moet wel enkele duizendjes uitgegeven hebben om alle uitbreidingen te kopen. Ze heeft ook nauwelijks dwergen goederen gemaakt, maar alles gewoon gekocht.
 

DeletedUser68

Guest
Misschien moeten ze jouw is gaan vragen in Duitsland crazyWizard want nu bakken ze er niet veel van.
Hopelijk 2016 een heel mooi jaar
 
Bovenaan