• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Toernooi

Het punt is je bent nu in H16 beland. Van H15 naar H16 is een kantelpunt en gaat toernooi ineens veel zwaarder worden.
Je zal dan echt aandacht aan je vechtwonderen moeten besteden en die flink omhoog moeten brengen. Ook mis ik een simia die je meer troepen laat maken in dezelfde tijd die je er nu voor nodig hebt. Ik weet niet waar je altijd mee vecht maar een vliegende en overwinningsbronnen zou ook geen overbodige luxe zijn want die verkorten weer je wachttijd voor huurlingenkamp en oefenterrein.
Je kan niet elke week met kazerne troepen vechten want sommige tegenstanders zijn beter te verslaan met troepen uit je huurlingenkamp of oefenterrein.
Op Winy ben ik eindspeler in 20 en heb afgelopen week gewoon 40 provincies gespeeld en op de padden na krijg ik al mijn troepen weer op 999.
Ik heb alle OW die nodig zijn voor toernooi en toren wel allemaal en op minimaal 25 staan maar de meeste op 30 en hoger.
Sterker nog. Als ik elke week maar 20 provicies zou spelen verlies ik zo weinig troepen dat ik een overschot zou krijgen waar een paard de hik van krijgt.
 

Aeva

Chef
Handmatig vechten is sowieso aan te raden als je een beetje normaal met je troepen wilt uitkomen :)
 
Zijn er veranderingen aan het toernooi gedaan. Ik heb de indruk dat nu al een paar weken de tegenstand veel sterker is. Ervoor speelde ik 20 provincies X 5 ronden en kon ik de verliezen nog aanmaken. Nu ronde 1 juist 20 provincies met veel meer verliezen ronde 2 16 provincies ronde 3 10 of 11 en krijg ik de soldaten niet meer bij gemaakt. Als je begint met dit spel vragen of je wil gaan voor goederen of vechten ik koos voor vechten dan voel ik me wel in het ooitje genomen want moet nu toch goederen gaan gebruiken.
Het antwoord is dus nee. Er is niks recent veranderd.
De enige reden om te vermijden dat het toernooi ( en ook de toren) moeilijker wordt, is door stilstand in het spel.
Maar is het dan nog een spel hé?

Er is een reden waarom er fel gereageerd is door sommigen wanneer de nieuwe moeilijkheidsberekening gekomen is, maar er waren evenveel reacties van mensen die geen impact hadden ( mensen die nog kleine steden hadden of niet veel wonderen, of nog niet ver in onderzoeksboom)
Ondertussen zijn vele van die spelers die de toernooiwijzigingen goed vonden ook wakker geschud, omdat ze zijn blijven groeien, ook de runen -> 15kp wijzigingen heeft veel spelers hun wonderen sneller laten levellen, waardoor ze nu ook sneller een moeilijker toernooi hebben.

Niks aan te doen dus, het schip is ondertussen al even vertrokken. wat je eventueel kan doen is kijken naar je wonderen, en kijken als je er niet enkele weg kan doen die je niet echt helpen in toernooi.
 
Ook voor mij is het toernooi zwaarder geworden.
Ik kan gaan klagen van waarom word ik gestraft door mijn groei.
In plaats daarvan ben ik naar de mogelijkheden gaan kijken om wel toernooi nog te kunnen spelen en zodoende mijn kp, scherven, runen en spreuken nog te kunnen winnen. Met een bruine beer en voldoende hamer instants i.c.m. met tijdboosters houd ik toch mijn legers op peil.
Verder door bijna alle vecht OW op een behoorlijk hoog level te krijgen kan ik daardoor nog steeds behoorlijk toernooi spelen.
Tuurlijk merk ik het als ik 40 provincies ga spelen. Speel ik 20 provincies dan vallen mijn verliezen reuze mee en heb ik zelfs tijd genoeg om ze aan te kunnen maken zonder gebruik van de bruine beer. Meestal probeer ik toch 30 provincies te doen en ik kan je vertellen dat die 10 extra provincies mij dubbel zoveel verliezen geven dan als ik standaard 20 doe.
Ik zie het zo, alles in dit spel heeft een connectie met elkaar en als je een paar connecties niet gebruikt of wilt doen zullen bepaalde spelonderdelen lastiger worden.
Zoals velen het al aangeven het is de groei van je stad die de moeilijkheidsgraad bepaalt voor toernooi.
Groei van OW maakt het ook zwaarder maar tegelijkertijd ook je legers sterker als het vecht OW zijn.
Verder proberen zoveel mogelijk alles wat maar met vechten te maken heeft dat je die probeert te plaatsen en vecht OW naar level 30 brengen.
Dus ook simia, tempel der padden, vliegende en bronnen zetten.
Doe je dat niet en je groeit wel verder mag je blij zijn dat je 3 hoofdstukken later nog elke week 15 provincies kan doen om je legers op peil te houden.
 
Bedank allen hier heb ik iets aan. Ik had al een flauw vermoeden dat het aan de OWs lag die ik niet staan heb maar om dat het allemaal zo makkelijk ging heb ik die nooit gezet. Met als resultaat dat ik nu tegen een muur aan loop. Er zit niets anders op dan al die OWs te plaatsen en mijn stad anders te laten werken. Zal zijn tijd vragen
 
Niets aparts afgelopen week.

Het kan soms zijn dat de ene "boekrol" toernooi lastiger is dan de volgende zonder dat er iets veranderd in je onderzoeken,wonderen, uitbreidingen + combat gebouwtjes.
Dit komt dat omdat je net even wat anders in de mapjes zit icm met je tegenstanders.
Heel soms is de map layout en de eenheden een combi die gewoon echt vervelend is. daar kan je helaas weinig aan doen.

Het ene toernooi is de combinatie net balen en de volgende keer krijg je net de juiste tegenstanders bij de vervelende mapjes dat is een beetje geluk of pech hebben
 
Ik ben ook tegen die muur aangelopen. Is helemaal niet erg. Zo leer je het spel lezen.
Als het linksom niet wil ga je kijken of het rechtsom kan. Er zijn altijd opties om het anders te spelen dan Inno het graag wil.
Soms kost dat even tijd maar het spel veranderd continu en dan moet je telkens kijken of je de balans voor je stad moet aanpassen op de manier die jou het best uitkomt. Geduld en tijd zijn je beste vrienden in dit spel.
 
Heb ik ondervonden. Ik heb een mail gemaakt naar onze groep zodat kleinere spelers er rekening mee kunnen houden en die muur niet tegen komen. :)
 
@ERGOLUM
Dit Screenshot ook een reden zijn dat toernooi wat lastiger geworden is.
1664822015867.png


Jou totaalscore is met meer dan 225K gestegen sedert begin augustus (van 714K naar 942K), dat is een vermeerdering van ongeveer 33% tov die 714.
Bij zo'n stijging worden gevechten ook wat lastiger.
Als het niet je vechtwondertjes zijn die dezelfde positieve evolutie (upgrades maw) meegemaakt hebben, dan kan dit gevolgen hebben voor het groter aantal verliezen.
Vermoedelijk bij paar van je bs genoten zelfde fenomeen als jou
 
Komt door mijn manier van spelen eerst hoofdstuk uitspelen en dan alles uppen. Natuurlijk kunnen mijn OWs dat tempo niet volgen. Maar ik ben wel blij dat ik deze topic gezet heb. Ik ben veel slimmer geworden in hoe dit spel werkt. Alles werkt samen je kan niets weg laten of je komt een muur tegen. thx allemaal;)
 
Bovenaan