• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

tijdelijke opslag

DeletedUser1955

Guest
zou het niet leuk zijn dat je op een of andere manier je gebouwen/fabrieken even opzij kunt zetten om je stad te herschikken? want vol is vol en ik kan niet 1 gebouw verplaatsen en dit vind ik een leuke bezigheid om alles een keer te herschikken.
 
Van de community manager, 7 oktober 2016:
Er is al eerder aangegeven dat er geen optie komt om gebouwen tijdelijk op te slaan. Dit is precies zo een optie, alleen dan voor gebouwen die je via een evenement hebt gekregen.

Uit https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/evenementencultuur.2789/
Dit voorstel is al een aantal keer gelanceerd zoals hier bv: https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/parkeerplaats.2880/

Uit het antwoord van Desi blijkt dat ook voorheen die vraag er al was. Dus: er is veel vraag naar, maar het zal niet opgepikt worden.
 

DeletedUser1955

Guest
zeer teleurstellend :( want ik had het niet over een opslagplaats maar gewoon een doosje waar je even een gebouw opzij kan zetten zodat je toch de hele boel kan herschikken.
 
Ik vind dat herschikken ook één van de leukere dingen die je met Elvenar kan doen, maar ze willen niet aan tijdelijke opslag beginnen, welke naam je er ook op plakt, of hoe ruim of beperkt je het ook zou willen.
 
Ontwikkelaar Timon zei in de Q & A op fakebook dat deze vraag elke Q & A opduikt :D en dat het puzzelen een deel van de uitdaging is, je wordt verondersteld nieuwe uitbreidingen vrij te spelen of wat plaats vrij te houden om alles te verschuiven.
Als mensen er blijven om vragen zouden ze in de toekomst "misschien ooit" van gedachte kunnen veranderen, maar het staat nu nog steeds niet op de planning zei hij.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser234

Guest
Vanaf het moment dat de gastvolkeren kwamen hebben we eigenlijk een p-plaats gekregen, want tussen 2 volkeren in, heb je genoeg lege ruimte om te kunnen schuiven met je gebouwen en als alles naar wens is, kan je daar de nieuwe gastfabrieken plaatsen. Zo doe ik het sinds de gastvolkeren. :)
 

DeletedUser889

Guest
Een manier om midden in een hoofdstuk ruimte te creëren is tijdelijk normale cultuurgebouwen verwijderen. Deze kun je heel makkelijk opnieuw bouwen. Ze zijn toch vaak aan vernieuwing toe en het zijn vaak nog grote gebouwen ook dus dat levert je zeker meer dan genoeg ruimte op. Het kost je alleen wat aan goud en hamertjes. En natuurlijk als je cultuur onder nul komt kan je even niets bouwen of updaten, maar je kunt wel gewoon je stad herschikken.
 
Vanaf het moment dat de gastvolkeren kwamen hebben we eigenlijk een p-plaats gekregen, want tussen 2 volkeren in, heb je genoeg lege ruimte om te kunnen schuiven met je gebouwen en als alles naar wens is, kan je daar de nieuwe gastfabrieken plaatsen. Zo doe ik het sinds de gastvolkeren. :)

Zo heb ik het nog niet bekeken. Wat een goede optie. Dank je hiervoor, biedt wat meer ruimte.
 

DeletedUser2114

Guest
@Mister.C , als je bijvoorbeeld van de orks naar de boselven gaat, kun je alle paddestoelen en andere dingen van de orks weg doen en heb je even genoeg ruimte om te verbouwen. Als je dan voor de boselven de open plek in het bos en de bosfabrieken enz. weer moet plaatsen, heb je geen ruimte meer om te verplaatsen.
 

DeletedUser234

Guest
Als je in de onderzoeksboom kijkt, zie je onder bij de schuifbalk, vanaf hoofdstuk 6 andere symbooltjes. Daar veranderen de gewone hoofdstukken, naar hoofdstukken met gastvolkeren. Dat betekent dat je niet meer genoeg hebt aan je normale fabrieken om je opdrachten te voltooien, maar dat je speciale gastrasfabrieken moet bouwen voor dat volk in dat hoofdstuk.

Als je klaar bent met hoofdstuk 6, kan je alles afbreken (dwergenpoort pas als je daar opdr. voor krijgt) en dan heb je weer ruimte om te schuiven met je stad.

Als je dan aan hoofdstuk 7 begint, bouw je op je lege plek weer alle gastrasfabrieken voor hoofdstuk 7, als je klaar bent breek je alles weer af (behalve poort) en heb je weer plek. Kan je alles schuiven en als je klaar bent met schuiven, begin je pas weer aan bouwen van gastrasfabrieken voor hfdst. 8

Snap je het nu @Mister.C ?

@ALL Als er een evenement aan komt en je bent bijna klaar met je hoofdstuk, is het soms slim te wachten met volgende hoofdstuk te beginnen, want die lege plek kan je goed gebruiken voor extra level 1 gebouwtjes voor het event.
 

DeletedUser222

Guest
@ALL Als er een evenement aan komt en je bent bijna klaar met je hoofdstuk, is het soms slim te wachten met volgende hoofdstuk te beginnen, want die lege plek kan je goed gebruiken voor extra level 1 gebouwtjes voor het event.

Kom je nu pas mee.....

Ben ik ingetuind natuurlijk :rolleyes:
 

DeletedUser1955

Guest
ja Billy77 ik SNAP het, ben niet dom sta alleen zo ver nog niet. daarom dat ik niet kon volgen, mn excuses
 

DeletedUser

Guest
Kom je nu pas mee.....

Ben ik ingetuind natuurlijk :rolleyes:

@Lussie100 Het kan nog dramatischer hoor ;) Begin lekker enthousiast aan een nieuw hoofdstuk, ga voortvarend te werk en sloop alvast een stuk of 20 huizen om ruimte te maken voor het gastras. Och een tijdelijke negatieve populatie van 14,000 mensjes is niet niet zo erg, komt goed als ik de rest van de huizen up (dacht ze optimistisch). En toen kwam er een evenement ...... zelfs als ik ruimte had voor lvl 1 gebouwtjes, mag ik ze niet bouwen nu :oops::oops::oops:
Maar het mag de pret niet drukken, ik ploeter heldhaftig door met mijn hoofdfabrieken op 2 dagen :p
 

DeletedUser234

Guest
Zo was het helemaal niet bedoeld, maar mijn uitleg komt niet altijd over zoals bedoeld en dan leg ik het graag nog een keer uit, of zoals vaker is voorgekomen, dan legt iemand anders het hier in betere woorden uit.
Mijn excuus dat ik de verkeerde woorden heb gebruikt, waardoor het niet goed overkwam. Ik zal volgende keer vragen: Heb ik het zo goed uitgelegd?
 
Bovenaan