• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Parkeerplaats ;-)

DeletedUser73

Guest
Ik denk dat iedereen het wel herkent; gebouwen worden uitgebreid, de stad moet verbouwd worden, maar waar laat ik tijdelijk die 'zooi'...? ;-)
Het idee is waar je altijd iets parkeert: een parkeerplaats.
Lange tijd nagedacht, hoe groot moet ie worden, waar leggen we een parkeerplaats aan. In de stad neemt een parkeerplaats natuurlijk ook ruimte in, als je 'm 5x5 maakt kun je er waarschijnlijk hooguit maar 1 gebouw op kwijt, moet je er een 2e pp bijkopen (bijvoorbeeld voor het stadhuis).
Aldoende filosoferend op het volgende idee gekomen:
Krijg de optie om een parkeerplaats (pp) te kopen met een locatie buiten de stad, maak deze 2x2 groot. Op elk veld kun je, tijdens de verbouwing van je stad, 1 gebouw plaatsen (maakt niet uit welke grootte). Op een pp van 2x2 kun je dus max. 4 gebouwen kwijt. De gebouwen zouden er bijvoorbeeld ook niet langer dan x-uur mogen staan (blauwe zone, betaald parkeren...??)
Om het spel niet al te makkelijk te maken kun je maximaal 1 parkeerplaats hebben. ;-)

Schaaf maar wat aan het idee, kritiek, andere suggesties (grootte 1x1??) ;-)
 

DeletedUser448

Guest
Een van de uitdagingen van het spel is nu juist het verschuiven van je gebouwen en de stad aanpassen aan het land dat je hebt. Dus net als het draaien van gebouwen, denk ik niet dat er een parkeerplaats zal komen. Bovendien hebben mijn elven geen auto's, paard en wagen of wat nog meer om op een parkeerplaats te zetten :p
 

DeletedUser73

Guest
Een van de uitdagingen van het spel is nu juist het verschuiven van je gebouwen en de stad aanpassen aan het land dat je hebt. Dus net als het draaien van gebouwen, denk ik niet dat er een parkeerplaats zal komen. Bovendien hebben mijn elven geen auto's, paard en wagen of wat nog meer om op een parkeerplaats te zetten :p
Ik weet het, maar het is het proberen waard. Wanneer men reageert met "geen optie", dan droppen we het idee weer ;-)
Elven... die kunnen vliegen ;-)
Zullen we het bij de elven dan een Hangplek noemen? ;-)
 

Deleted User - 63314

Guest
Met een tijdelijke opslag voor een gebouw zodat ik wat makkelijker mn stad kan herindelen zou ik heel blij zijn. Ben dus heel blij met je voorstel hier. Vooral als een bestaand gebouw opeens flink van formaat veranderd is dat handig want nu gebeurt het me met regelmaat dat ik dan maar cultuur moet verkopen om wat plek te krijgen zodat ik eea kan verschuiven en het dan naderhand weer terug moet kopen omdat ik het aantal cultuurpunten niet kan missen.
Een plek waar je tijdelijk wat kwijt kan zodat je kan verbouwen zoals de parkeerplaats of een vast opslag gebouw met een vaste plek van 5x5 waar je in eerste instantie een paar 4 gebouwen in kwijt (ongeacht de grootte) kan en dmv updaten meer mag van mij ook. En als je dan wat in het opslag gebouw zet wat cultuur of bewoners geeft (of beide) dat die dan natuurlijk ook niet meetellen.
 

DeletedUser234

Guest
Voorstel is al eerder gedaan, in ieder geval een soortgelijk, maar is afgewezen, want het dwingt je juist tot keuzes maken en dat is wat men wil. Dus ik denk persoonlijk dat je hierop een NEE zal krijgen.
 

DeletedUser73

Guest
Voorstel is al eerder gedaan, in ieder geval een soortgelijk, maar is afgewezen, want het dwingt je juist tot keuzes maken en dat is wat men wil. Dus ik denk persoonlijk dat je hierop een NEE zal krijgen.
Zucht...
O ja, ik weet weer waarom ik zo weinig op het forum kwam. Ik ga dat maar weer in ere herstellen geloof ik... :)
 

DeletedUser1655

Guest
ik denk graag na en puzzel ook graag maar ik vind het toch wel een goed voorstel. Nu heb je als optie je gebouwen verkopen (later weer terugzetten) of wachten totdat je een uitbreiding hebt( wat met deze nieuwe oneerlijke gevechten veel te lang duurt)
Het is erg frustrerend om niet verder te kunnen omdat je geen plek hebt, en om nou de helft onbebouwde te laten lijkt me ook niet de oplossing
 

DeletedUser745

Guest
Een parkeerplaats lijkt handig, het voorstel dat we moeten maken is:

een plaats creëren voor een bepaalde tijd in de tab van de gewonnen gebouwen zoals van de Zonnewende en Halloween al of niet tegen een vergoeding.
 
@jovesta : de gevechten zijn inderdaad een ramp geworden.

Onbebouwd laten is inderdaad geen oplossing, dan raak je ook niet vooruit, hoewel het wel handig zou zijn om een paar zaken te kunnen verplaatsen af en toe.
Ik had m'n stadhuis helemaal onderaan de andere gebouwen gezet, in het midden van de kaart, en dat was een gedoe om het weer op een goede plek te krijgen. Uiteindelijk is dat gelukt zonder parkeerplaats. Ik geef toe dat zoiets die stommiteit sneller had kunnen helpen rechtzetten. En toch weet ik het niet, gebouwen parkeren? Allemaal? En ongeacht de afmetingen? Magische parkeerplaatsen dan?

Uitbreidingen sneller en goedkoper beschikbaar maken (zowel puur ingame als die met diamanten) per 2 lijkt me haalbaarder als voorstel dat veel bijval van spelers gaat vinden, minder van de marketingboys uiteraard :D. Er is onderhand genoeg content om dat vol te bouwen.

Momenteel denk ik dat het aangewezen is om cultuur massaal af te breken voor grote aanpassingen aan je stadje. Cultuur die niet aan een weg hoeft te liggen en een buitenring rond je stad kan vormen, die je kan afbreken en herbouwen.
 

DeletedUser990

Guest
Parkeerplaats van 7x7 lijkt me voldoende. kan je 2 huizen even kwijt. of wat cultuur.
Maar geen hele stad.
 
Ik denk altijd voldoende te hebben aan een paar plekken, maar uiteindelijk als ik al me cultuur weer eens heb gesloopt en aan het verhuizen ga, dan blijk ik toch maar net voldoende ruimte te hebben en moet ik alsnog flink puzzelen.

Met een 7x7 parkeerplek kom je er mischien als beginner, maar als gevorderde speler zeker niet.

Ik raad je aan om je stads ideen hier voor te bereiden in elven achitect, maximaal gebruik te maken van het feit dat cultuurgebouwen switchen tijdens de overgang van hoofdstuk a naar b. het is voor mij elke keer weer een ideaal moment gebleken om me cultuur te slopen, me stad een nieuwe vorm te geven en de nieuwe gebouwen neer te zetten.

Veel speelplezier.
 

DeletedUser990

Guest
We hebben het over een parkeerplaats, geen parkeergarage! Het ene even neer zetten en met de rest schuiven.
Dat van de elvenarchitect heb ik geprobeerd, maar kwam bij mij verkeerd op scherm, toen ik stad nabouwde moest ik alles kwart slag draaien. Ik bedoel zuidas stond aan Westas.
Kwartslag gedraaid.
Kreeg er een schuine nek van dus laat dat voor de keien in het spel.
 
Architect heeft een richtings optie, voor mij staat hij goed maar anderen zien het anders, daarom is er een draai optie ingebouwd.
bugreport.png
 

DeletedUser990

Guest
Architect heeft een richtings optie, voor mij staat hij goed maar anderen zien het anders, daarom is er een draai optie ingebouwd.
Bekijk bijlage 2031
Klopt dus jij bent een kei.
Ga het uitproberen, heb na Haloween toch voorlopig niets te doen.


Heb het uitgeprobeerd, het werkt inderdaad zo. NU opschrijven wat ik precies heb. Ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser745

Guest
Ik bedoel een "parkeerplaats" zoals voor de gebouwen gewonnen in een quest (aparte tab) maar dan voor een afgepaste tijd b.v. 1 uur, bij het verstrijken van deze tijd zou het gebouw verbeurd worden indien mogelijk. Mijns inziens geeft dit voldoende tijd om de gebouwen te verschuiven.
De uitzondering zouden de gebouwen zijn die onmisbaar zijn in de stad (stadhuis e.d.)
 

DeletedUser862

Guest
Begrijp ik nou dat er een draai optie zou zijn? Bij instellingen.......bij mij iig nog niet....
 

DeletedUser1928

Guest
Ik denk dat iedereen het wel herkent; gebouwen worden uitgebreid, de stad moet verbouwd worden, maar waar laat ik tijdelijk die 'zooi'...? ;-)
Het idee is waar je altijd iets parkeert: een parkeerplaats.
Lange tijd nagedacht, hoe groot moet ie worden, waar leggen we een parkeerplaats aan. In de stad neemt een parkeerplaats natuurlijk ook ruimte in, als je 'm 5x5 maakt kun je er waarschijnlijk hooguit maar 1 gebouw op kwijt, moet je er een 2e pp bijkopen (bijvoorbeeld voor het stadhuis).
Aldoende filosoferend op het volgende idee gekomen:
Krijg de optie om een parkeerplaats (pp) te kopen met een locatie buiten de stad, maak deze 2x2 groot. Op elk veld kun je, tijdens de verbouwing van je stad, 1 gebouw plaatsen (maakt niet uit welke grootte). Op een pp van 2x2 kun je dus max. 4 gebouwen kwijt. De gebouwen zouden er bijvoorbeeld ook niet langer dan x-uur mogen staan (blauwe zone, betaald parkeren...??)
Om het spel niet al te makkelijk te maken kun je maximaal 1 parkeerplaats hebben. ;-)

Schaaf maar wat aan het idee, kritiek, andere suggesties (grootte 1x1??) ;-)
is een opslagloods misschien een idee...ben ook voor het (voor langere tijd) parkeren of stallen van items, met name die van een evenement...wil halloween tijdelijk (tot volgend halloween) wegzetten maar dat is nu niet mogelijk. Hoop dat ze zoiets kunnen verzinnen.
groet
Marijke
 
Bovenaan