• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Ter overdenking

DeletedUser

Guest
Ter overdenking :

Hallo forumbeheerders van Nederland,

Ik maak mij een beetje zorgen over het forum, Ik hou me meestal op de vlakte en probeer als ik wat post het op een positieve manier te brengen.

Maar ik krijg het gevoel dat er forumleden doelbewust worden buitengesloten, mensen die jullie al jaren voorzien van feedback.

Ik hoop dat ik ongelijk heb in deze en dat wat mijn ogen zien niet juist is, anders hebben we met zijn allen een groot probleem op het forum, er zal dan geen feedback meer komen van ervaren spelers en het forum zal doodbloeden.

Ik hoop dat er in oplossingen wordt gedacht en niet in problemen.


Met vriendelijke groet Vonkentrekker
 

DeletedUser239

Guest
Ik word niet buitengesloten, maar als ik kritiek lever wordt die weggesnoeid dus zwijg ik maar.

Er is wel meer mis met Elvenar maar als ik binnenkort zou stoppen (iets wat ik al een hele tijd ernstig overweeg en wat een ander lid van mijn BS deze week deed) staan zowel het misbruik van meerdere accounts als het moderatorwangedrag zeker in de top 3 van afhaakredenen.

Stom dat er zo animositeit ontstaat waar samenwerking zou moeten heersen ... ik vond Elvenar ooit leuk wegens die samenwerkingsdrang.
 
Misschien hebben we een bruggenbouwer nodig die de neuzen van de forumbeheerders en de forumleden weer dezelfde kant op krijgen, bij deze bied ik me daar voor aan.
Veel succes :)

er wordt naar mijn mening inderdaad veel negatieve feedback verwijderd, en de personen die ze uitspreken krijgen waarschuwen etc.
Resultaat is wat je volgens mij nu ziet, er komt geen feedback meer, want er is amper iets positiefs te zeggen :p

Waar ik wel akkoord mee ben is dat ze off topic zaken wegdoen of verhuizen naar andere topics. Op heel veel topics wordt er snel afgeweken, vooral omdat wanneer hier de eerste keer feedback gegeven wordt, dit (bewust) genegeerd wordt. Vele spelers krijgen daarvoor het gevoel dat hun feedback niet gehoord is, en blijven het steeds herhalen. Ik kan ze niet ongelijk geven.

Zolang er geen gesprek komt van 2 kanten zal het forum niet meer dan een klaagmuur blijven vrees ik.
 
het is echt jammer dat ervaren spelers , die hun eigen bevindingen met ons delen op de vingers worden getikt. :confused: en het forum gaat er op deze manier niet op vooruit gaan , integendeel:(

de feedback die we haalden van de uitleg die zij gaven ga ik heel erg missen :( ze konden het zelfs op een manier brengen dat ik een :) kreeg

ik dacht dat wij in een wereld van vrije meningsuiting leefden :eek: ik hoop met velen van jullie dat het forum zich weer kan herstellen in de positieve zin en niet andersom

een game is bedoeld als ontspanning en we zouden blij moeten zijn dat er personen zijn die er zoveel tijd willen insteken[/QUOTE]
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2080

Guest
Ben blij dat dit wordt aangekaart. Er wordt ook in mijn ogen veel te rigoreus weggejorrist. Het forum is meer doodgebloed dan levend. Erg zonde. Nieuwe spelers komen zo ook niet aan hun trekken, er zijn bijna geen spelers meer online die goed advies geven.... er zijn er a. veel gestopt door eeuwen wachten en b. velen zijn hier niet meer omdat je toch niets mag zeggen.
Vind het erg goed dat je bruggenbouwer wilt zijn.
 

DeletedUser1796

Guest
Oke ik ben niet blond maar waarschijnlijk is dit wel blond maar wat bedoelen jullie met bruggenbouwer?
 
Witchje gestopt, Driepinter gestopt en zo kan ik nog wel even doorgaan helaas, zal echt iets moeten gebeuren en beter niet te lang wachten met bruggen bouwen anders zullen er nog meer halfling spelers verdwijnen.
dat zijn we blijkbaar dus HALF lingen, doen maar matig mee, want het zijn maar HALF lingen en als ze even doorgaan is alle kennis die er was voorgoed verdwenen, kennis waar zelfs de gevorderde nog wat aan hebben. Beloftes maken kweekt ook schuld en schulden moet je inlossen.
Maar doe het wel snel want ik merk nu al achteruitgang hier op het forum qua info dan voorheen toen we nog dagelijks met goede feed back werden voorzien van de inmiddels bijna legendarische spelers die er het bijltje bij neer hebben gegooid.
 
als bij ons een speler wat gevraagd wordt en deze weigert antwoord te geven kan de speler er hard over gaan denken om een ander BS te zoeken. Als er hier door Vonkentrekker een aanbod wordt gedaan om in overleg te treden met de mods en er komt nog niet DIt aan reactie al was het maar dank voor het aanbod maar daar zien we toch van af getuigt dat naar mijn idee niet van veel respect.
Sorry maar dit moest mij van het hart.

gr René
 
als bij ons een speler wat gevraagd wordt en deze weigert antwoord te geven kan de speler er hard over gaan denken om een ander BS te zoeken. Als er hier door Vonkentrekker een aanbod wordt gedaan om in overleg te treden met de mods en er komt nog niet DIt aan reactie al was het maar dank voor het aanbod maar daar zien we toch van af getuigt dat naar mijn idee niet van veel respect.
Sorry maar dit moest mij van het hart.

gr René
heel juist ik sluit mij hier bij aan .....
 

DeletedUser3

Guest
Bedankt voor jullie mening. Er worden slechts heel zelden posts verwijderd. Dat gebeurd alleen als deze in strijd zijn met de regels van het forum.
Degene wiens posts verwijderd worden, zal hiervan op de hoogte worden gebracht.

Mocht je het daar niet mee eens zijn, dan kun je dat via een bericht hier op het forum of via support bij mij melden.

Datzelfde geldt voor de manier hoe het forum wordt beheerd in het algemeen.
 

DeletedUser239

Guest
In die tijd hebben ze ook in een ander topic gesteld dat in een bepaald topic reageren op iets dat in een heel ander topic wordt gezegd niet off topic is ... zoiets formeel verklaren zonder blozen of enige vorm van zelfreflectie kost ongetwijfeld veel energie :)
 

DeletedUser3

Guest
Laat ik iets duidelijker reageren op je eerste bericht dan. Blijkbaar is daar meer behoefte aan:

Ter overdenking :

Hallo forumbeheerders van Nederland,

Ik maak mij een beetje zorgen over het forum, Ik hou me meestal op de vlakte en probeer als ik wat post het op een positieve manier te brengen.

Dat positieve heb je niet heel lang vol gehouden als ik zo naar je laatste bericht kijk, jammer.

Maar ik krijg het gevoel dat er forumleden doelbewust worden buitengesloten, mensen die jullie al jaren voorzien van feedback.
Niet waar. Als je dat wel denkt te vinden, dan zie ik de voorbeelden graag in een persoonlijk bericht tegemoet.

Ik hoop dat ik ongelijk heb in deze en dat wat mijn ogen zien niet juist is, anders hebben we met zijn allen een groot probleem op het forum, er zal dan geen feedback meer komen van ervaren spelers en het forum zal doodbloeden.

Ik hoop dat er in oplossingen wordt gedacht en niet in problemen. Ik denk graag in oplossingen en sta bovendien altijd open voor goede suggesties! Dus als je ideeen hebt waarop het beter kan, dan hoor ik die heel erg graag. Het onderhouden van een communitie is een heel proces. Je kunt het zien als opgroeien, we zijn met niets begonnen en langzaam op weg naar een volwassen geheel. Dat daarbij soms niet de juiste keuzes wordt gemaakt, is logisch. Het belangrijkste is dat je leert en openstaat voor kritiek. Ik sta daar persoonlijk altijd voor open, maar helaas is de vorm waarin het geleverd wordt niet iets waar ik altijd wat mee kan. Het is heel eenvoudig om het ergens niet mee eens te zijn, maar ik ben dan wel heel benieuwd naar hoe het beter zou kunnen.
 

DeletedUser239

Guest
Dan meteen een eerste voorstel: we weten beiden dat veel ervaren leden niet meer op het forum actief zijn door het beleid. Ze zijn niet geband, maar ze zwijgen omdat ze het beu zijn gecensureerd te worden of flagrant naast de kwestie "beantwoord".

Dus dringend verzoek en voorstel om niet meer bewust naast de kwestie te antwoorden als de kwestie zelf voor mod's een beetje moeilijk ligt, veel beter dat gewoon toegeven ipv machtsmisbruik te plegen later dan nadat kromspraak is blootgelegd.
 

DeletedUser

Guest
@Desi omdat je aangeeft nu dat je openstaat voor suggesties, wil ik hier natuurlijk aan meewerken. Daar verbreek ik graag mijn stilzwijgen voor.

Ik ben nu 2 jaar (precies nog wel lol) lid van het forum. Het ging niet altijd over rozen, maar ik heb hier toch een leuke tijd gehad. Veel contacten met andere spelers opgedaan, die ik anders niet zou hebben leren kennen.
Naast de officiele info van InnoGames zelf, is het sociale element de allerbelangrijkste functie van het forum voor mij. Je geeft elkaar informatie, deelt ervaringen, helpt elkaar een handje met tips, en steunt elkaar als het tegen zit. Zonder dit sociale element van het forum zouden de broederschappen en solo-spelers allemaal geïsoleerde eilandjes zijn, die afzonderlijk het buskruit opnieuw proberen uit te vinden.

In deze 2 jaar zijn de forumregels meestal met enige speelruimte toegepast. Een discussie in een bepaald topic die wat verder ging dan het topic zelf werd niet snel als off-topic beschouwd. Het een leidt nu eenmaal tot het ander, omdat veel spelelementen met elkaar samenhangen. En soms werd bepaalde frustratie over iets even verlicht door er een beetje humor in te gooien (bijv. met een kort humoristisch videootje, afbeelding e.d.). Dit is nooit eerder een probleem geweest. Sterker nog, zelfs mods deden daar aan mee. Soms werd een bericht toch verwijderd, verplaatst of aangepast, maar Marindor o.a. gaf daar altijd direct melding van via een persoonlijke notificatie en niet rechtstreeks in het topic.
Wat wel altijd strikt gehanteerd werd (en terecht!), waren uitspraken waarin spelers of broederschappen met namen erbij aan de schandpaal werden genageld, of waarin InnoGames van oplichterij of bedrog werd beschuldigd.

Sinds eind september (zo ongeveer) is er opeens erg veel veranderd in het modereren van het forum. Enerzijds werden de forumregels superstrikt gehanteerd mbt. off-topic, een bepaalde zin in een bericht benadrukken door het lettertype aan te passen (nooit geweten dat dat niet mocht), plaatsen van afbeeldingen, videos e.d. Sinds die tijd zijn er veel berichten van mij verwijderd, verplaatst, aangepast en topics op slot gezet. Doordat ik geen notificaties hiervoor kreeg, leidde dat ook tot misverstanden. Vooral omdat het mij niet duidelijk meer was, waarom iets opeens niet meer mocht. Op de vingers getikt worden in het forum topic zelf, leidde bij mij tot behoorlijk wat irritatie.
Mijn frustratie werd nog groter, toen bleek dat posts die eerst absoluut taboe waren (schandpaal berichten), nu gewoon mochten blijven staan! Sterker nog, mods gingen daar nog serieus op in.

Mijn suggestie is daarom om terug te keren naar het modereren zoals het tot voor een paar maanden geleden ging. Iets meer speelruimte voor berichten waar niemand aanstoot aan neemt, en een strikte handhaving voor berichten die wel aanstootgevend zijn.
 

DeletedUser3

Guest
@Didi1 Bedankt voor je waardevolle en onderbouwde feedback. Dit zijn precies de antwoorden waar ik op hoopte.
 

DeletedUser3

Guest
Bedankt voor je reactie. Ik zie je persoonlijke bericht tegemoet.
 
Geweldig Desi :confused: Dan hebben jullie als forumbeheerders dus 3 dagen nodig gehad om een reactie van 423 tekens te plaatsen. o_O en wordt er dus nog steeds niet begrepen wat er aangegeven wordt door de forumleden en dat vindt ik oprecht heel jammer.

groeten Vonkentrekker
oh wat jammer dat ik dit niet leuk kan vinden dus dan maar zo
 
dat word er dus bedoeld met waarvolle info voor spelers


Ik ben nu 2 jaar (precies nog wel lol) lid van het forum. Het ging niet altijd over rozen, maar ik heb hier toch een leuke tijd gehad. Veel contacten met andere spelers opgedaan, die ik anders niet zou hebben leren kennen.
Naast de officiele info van InnoGames zelf, is het sociale element de allerbelangrijkste functie van het forum voor mij. Je geeft elkaar informatie, deelt ervaringen, helpt elkaar een handje met tips, en steunt elkaar als het tegen zit. Zonder dit sociale element van het forum zouden de broederschappen en solo-spelers allemaal geïsoleerde eilandjes zijn, die afzonderlijk het buskruit opnieuw proberen uit te vinden.

en zodra je op het forum actief bent en je meningen begint te geven is het toch min of meer als info bedoeld . en om te proberen om het spel mee trachten te verbeteren . maar toch schiet het bij sommige in een verkeerd keelgat als je iets van kritieke info meedeelt , met de bedoeling of het niet op een andere manier kan.
 
Bovenaan