• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Suggestie van handel met runenscherven

DeletedUser234

Guest
Ik mis nog steeds een optie om te ruilen met runenscherven van mezelf:

Bijv. 10 van kristalvuurtoren, tegen 1 van zonsondergangstorens

Of je dit ruilen of kopen moet noemen weet ik niet. Misschien bij de groothandel een optie toevoegen, waar je runenscherven kan kopen, voor runenscherven, tegen een hoge prijs. 1 op 10 is hoog, maar als je echt iets wil hebben, moet je er ook iets voor over hebben. :)

Wat vinden jullie van het idee om runenscherven te kunnen kopen/ruilen tegen runenscherven van jezelf?
Dus geen vrije handel tegen andere spelers op de markt, want daar gaat men sowieso misbruik van maken, ben ik bang.
 

DeletedUser1294

Guest
Super-idee Billy.:)

Ik heb al ik-weet-niet-hoe-vaak het boek de geheimen, de troon en de handelaarsgilde gebouwd en weer afgebroken om runescherven te kunnen verzamelen.
Ik ruil liever duur, dan dat ik helemaal niet kan ruilen en inderdaad.. de mogelijkheid om een wonder te bouwen en af te breken wordt behoorlijk ingeperkt door het gebrek aan ruimte in het nieuwe hoofdstuk.

De mogelijkheid om een runescherf stuk te kunnen slaan en een kapotte scherf ervan te maken die je weer kan samenvoegen tot één runescherf van jouw keuze, zou een mooie manier zijn om toch de runes compleet te krijgen.
 
Ik ben voor... en zou een goed idee zijn om er gelijk een officeel voorstel van te maken (zie "Werkwijze suggesties en ideeën")

Enige bezwaar wat ik kan bedenken is waarom zo duur? 1 runescherf <> 1 runescherf of 10 gebroken scherven <> 1 runescherf of 1 gebroken scherf <> 1 gebroken scherf is toch eerlijk?
 
Laatst bewerkt:
1 runescherf of 1 gebroken scherf <> 1 gebroken scherf is toch eerlijk?
Niet helemaal, gebroken scherven kunnen voor elk wonder gelijmd worden, en zijn dus meer waardevol.


Het probleem van dit voorstel is denk ik vooral dat het bouwen en uppen van wonderen veel eenvoudiger wordt. Je trekt een groot deel van de problemen rondom verzamelen van de juiste soort scherven onderuit als je niet opppast.
 

DeletedUser

Guest
Het probleem van dit voorstel is denk ik vooral dat het bouwen en uppen van wonderen veel eenvoudiger wordt. Je trekt een groot deel van de problemen rondom verzamelen van de juiste soort scherven onderuit als je niet opppast.

Vind je?
runes.jpg

Volgens mij is het nu al heel scheef verdeeld. Ook in het laatste event kreeg ik alleen maar runes van lagere OW hoofdstukken.
 
Mijn punt is juist dat dit voorstel het probleem dat je aanstipt vereenvoudigt (of in het extreme geval elimineert). Je moet nu meer moeite doen om de juiste scherven te pakken te krijgen, dan wanneer je ze kunt ruilen tegen andere scherven.

Je mag rustig aannemen dat Innogames een goede reden heeft om dit niet simpel te maken, namelijk het kost de speler tijd en frustratie, wat hopelijk dias oplevert. Als je dat niet meeneemt in het voorstel is het met grote waarschijnlijkheid geheel kansloos, net als een extra knop "geef me 500 gratis dias" geheel kansloos is om ge-implementeerd te worden, ook al weet ik zeker dat 99.9% van de spelers er voor zal stemmen. Teveel winst voor de spelers zonder dat Inno daar iets van terug ziet.


Overigens heb ik ook al gezien dat ik ook niet overal ongeveer evenveel scherven van heb net als jij. Ik denk dat het komt omdat je de latere wonderen ook pas later vrijspeelt, en je dus minder tijd hebt gehad om er scherven van te verzamelen. Als alles gelijke kans heeft, zul je dit verschil blijven houden.

Dat je in het laatste event minder of geen scherven van de latere wonderen hebt gekregen doet daar niets aan af, We zijn geneigd om te denken dat "random" = "ongeveer evenveel van elk", maar dat is niet waar. Conclusies trekken over 1-op-1 relaties tussen kansen en aantallen worden pas geldig als je in de 100,000-en tot 1,000,000-en scherven hebt van 1 soort.
 
Mijn punt is juist dat dit voorstel het probleem dat je aanstipt vereenvoudigt (of in het extreme geval elimineert). Je moet nu meer moeite doen om de juiste scherven te pakken te krijgen, dan wanneer je ze kunt ruilen tegen andere scherven.

Je mag rustig aannemen dat Innogames een goede reden heeft om dit niet simpel te maken, namelijk het kost de speler tijd en frustratie, wat hopelijk dias oplevert. Als je dat niet meeneemt in het voorstel is het met grote waarschijnlijkheid geheel kansloos, net als een extra knop "geef me 500 gratis dias" geheel kansloos is om ge-implementeerd te worden, ook al weet ik zeker dat 99.9% van de spelers er voor zal stemmen. Teveel winst voor de spelers zonder dat Inno daar iets van terug ziet.


Overigens heb ik ook al gezien dat ik ook niet overal ongeveer evenveel scherven van heb net als jij. Ik denk dat het komt omdat je de latere wonderen ook pas later vrijspeelt, en je dus minder tijd hebt gehad om er scherven van te verzamelen. Als alles gelijke kans heeft, zul je dit verschil blijven houden.

Dat je in het laatste event minder of geen scherven van de latere wonderen hebt gekregen doet daar niets aan af, We zijn geneigd om te denken dat "random" = "ongeveer evenveel van elk", maar dat is niet waar. Conclusies trekken over 1-op-1 relaties tussen kansen en aantallen worden pas geldig als je in de 100,000-en tot 1,000,000-en scherven hebt van 1 soort.

Ik begrijp niet wat het bezwaar kan zijn om te proberen in het spel iets wat makkelijker te maken. Vooraf op de stoel van Inno gaan zitten en het om Inno's motieven (als je veronderstelling uberhapt juist zou zijn) alvast afwijzen, lijkt me niet de manier om voorstellen behandelt te krijgen!
 

DeletedUser2139

Guest
Ik stem voor! Het zou inderdaad een hoop schelen als je ongebruikte runen kunt ruilen tegen runen die je nodig hebt, zonder daar een wonder voor te moeten bouwen en afbreken. 10-1 lijkt me ook eerlijk, gezien het feit dat je nu al 10 runen moet breken om 1 nieuwe te krijgen. Het enige verschil is eigenlijk dat je geen wonderen moet beginnen bouwen om runen 'om te zetten', en aangezien we steeds minder plaats lijken te krijgen in de nieuwe hoofdstukken, vind ik dat wel zo eerlijk :)
 
Bovenaan