• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

"Sprookjes" door Inno G. Ames

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser1427

Guest
Ligt het aan mij, of mag ik niet meer op leuk klikken!
Ja, de hangplek kan je blijkbaar niet leuk vinden ;) het is een soort vagevuur, een zone voor twijfelgevallen :D

Dit komt omdat de hangplek (off-topic) een locatie is waarbij ook een soort van spamberichten kunnen voorkomen (neem de telspelletjes als voorbeeld) de functie 'vind ik leuk' is er dan ook nooit geweest op deze locatie.

Verder excuses voor het onderbreken van dit verhaal :)
 

DeletedUser990

Guest
Dit komt omdat de hangplek (off-topic) een locatie is waarbij ook een soort van spamberichten kunnen voorkomen (neem de telspelletjes als voorbeeld) de functie 'vind ik leuk' is er dan ook nooit geweest op deze locatie.

Verder excuses voor het onderbreken van dit verhaal :)

Waarom moet dit off topic op de hangplek?
Het behandelt het spel" Elvenar "en de problemen dus geen verzinselspel , alleen in leukere verpakking.
Als er steen en been geklaag is mag het wel zie bijna 95 % van het Forum.
Jammer !!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
De Ontwerper had meerdere onrustige nachten in zijn Hemelbed en hij had zo liggen woelen dat zelfs zijn Zijden lakens gescheurd waren! Zijn humeur werd er niet beter op. Hulpje liet zich niet meer zien, maar bracht wel heel vroeg in de ochtend Boekrollen met verslagen uit het spelersbestand naar de Ivoren Toren van de Ontwerper. Het nieuws maakte de ontwerper bozer en bozer. De 1e generatie Elvenarianen waren nu zelfs de jongere generaties aan het helpen. Ze bouwde websites met tips over vechten, hielpen de jongste generatie met goederen door ze heel goedkoop aan te bieden in het Handelsgebouw, en bijna alle spelers kochten veel goederen bij de Groothandelaar. Dit kon zo niet doorgaan, die Elvenarianen groeien allemaal veel te hard volgens de Ontwerper. En dan ook nog eens het probleem met de diamant-uitbreidingen. Zijn Schatkist moest natuurlijk gespekt worden, daar deed hij het tenslotte voor. Maar als dit zo doorging moest hij harder gaan werken aan nieuwe hoofdstukken, en daar had hij helemaal geen zin in!

Het liefst wilde hij alleen maar hele jonge Elvenarianen, die klaagde tenminste niet zo veel en daarvoor hoefde hij niet veel werk meer te doen. Beetje pappen en nathouden, en verder slapend de Schatkist vullen. Hij moest dus een plan verzinnen waardoor de jonge Elvenarianen (zeg tot het Feeënhoofdstuk) braaf zijn Geweldig Spel speelde, maar ook zijn Schatkist goed vulde. De oudere generaties Elvenarianen (zeg vanaf het Orkenhoofdstuk) moesten ontmoedigd worden, zodat ze zouden stoppen en de jongere generaties niet langer meer op slechte ideeën brengen.

Na het doorlezen van de Boekrollen van Hulpje, begreep de Ontwerper dat hij de Elvenarianen onderschat had. Ze waren veel slimmer dan hij gedacht had, dus hij moest wat mokerslagen uit gaan delen, anders zou zijn snode plan niet werken.

(wordt vervolgd)
 

DeletedUser1796

Guest
Maar meneer de Ontwerper vergat bij dit alles wel dat juist dat hij het ook moet hebben van de grote spelers want de kleintjes die geven het allemaal heel snel op, die stoppen sneller dan dat hij had verwacht.
Veel kleine spelers die kunnen niet mee doen met de hoeveelheid evenementen en zitten niet altijd in een BS.
De Ontwerper moet maar eens stoppen met al dat gewoel hoe hij van de grote speler moet afkomen (die het spel wel levendig houden en zoveel mogelijk kleintjes helpen) en gaan dromen over hoe hij de grote spelers juist tegemoet kan komen.
Zijn Ivoren toren en Hemelbed maar eens veranderen naar een Bronzen toren en gewoon bed misschien krijgt hij dan een beter idee :D



(ja verhaaltjes vertellen ben ik niet helemaal goed in:) )
 

DeletedUser

Guest
Tijdens een wederom onrustige nacht sukkelde de Ontwerper uiteindelijk toch in slaap. Maar deze keer had hij een Briljante Droom. Hij werd verheugd wakker en begon direct druk te schrijven op zijn Boekrollen; hij nam niet eens de tijd voor zijn Elixerdrankje. Aan het eind van de dag, riep hij Hulpje bij zich. Schoorvoetend kwam Hulpje binnen. Hij had de Ontwerper al een paar weken niet gezien, en vond dat deze er nogal verwilderd uitzag; een beetje als een Mad Scientist in die oude horrorfilms. Hulpje nam zich direct voor om de Ontwerper niet tegen te spreken, want dat zou anders wel eens hele nare consequenties voor hem hebben.

"Hulpje ik heb een Briljant Plan ontworpen!", zei de Ontwerper "Het is een groots stappenplan en je moet mijn instructies exact opvolgen". Hulpje knikte alleen.

"Om te beginnen" zei de Ontwerper "moet je op al het geklaag reageren met de mededeling dat eraan gewerkt wordt en dat het onderdeel is van een Briljant Plan. Zeg maar dat alles met elkaar samenhangt, dat je nog niet veel details kunt melden, maar dat het uiteindelijk helemaal goed komt". De Ontwerper had bedacht dat deze truc wel zou helpen om kritische vragen te omzeilen. "En als er een paar toch door blijven zeuren, dan snoer je ze de mond maar. We hebben niets aan Elvenarianen die mijn Briljant Plan steeds in twijfel gaan trekken. Die veroorzaken alleen maar onrust". Hulpje vond dit wel een vervelende instructie, maar hij wist dat hij hier niet aan zou kunnen ontkomen.

"Ook als de Elvenarianan gaan klagen over Bugs, moet je zeggen dat er aan gewerkt wordt. Zeg maar dat het komt omdat ik mijn Fantastisch Spel naar mobiel wil brengen, en dat het allemaal goed komt". De Ontwerper had gelezen dat mobiele spellen erg populair waren, en hij ging er vanuit dat hij daardoor heel veel nieuwe Elvenarianen binnen zou kunnen halen.

"Zorg er ook voor dat de Elvenarianen bij zoveel mogelijk kistjes en quests de mededeling 'GEWELDIG' krijgen als ze een beloning ophalen. Het maakt niet uit of die beloning wel of niet geweldig is, als ze maar heel vaak 'GEWELDIG' zien". Hulpje keek wat verward, waar was dit nu goed voor? De Ontwerper lachte geniepig "Mooi, je begrijpt het niet! Dan zullen de Elvenarianen het ook niet begrijpen. Ik wil dat ze zodra ze aan Mijn Fantastisch Spel denken, ze direct de associatie leggen met dat het 'GEWELDIG' is". De Ontwerper had wat door een psychologieboek gebladerd en was daardoor op dit idee gekomen.

"Oke" zei Hulpje, maar hij vroeg zich nog steeds af wat nu het Briljant Plan zou zijn. Maar omdat hij niet de toorn van de Ontwerper op zijn hals wilde halen, vroeg hij niet verder. Hulpje wachtte af wat er nog meer zou komen....

(wordt vervolgd)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser990

Guest
Blijft spannend, volgens mij heb jij kijkje in de Inno keuken kunnen nemen.
 

DeletedUser2080

Guest
Er was eens een ontwerper die een mooi gebouw ontwierp voor Elvenar: .....Overal in Elvenar droomt men over fantastische toepassingen voor deze blauwdruk maar ondertussen lacht de ontwerper geniepig is zijn vuistje. :cool:

Wordt vervolgt....

:rolleyes:

LIKE aangezien dit sprookje naar een plek in de krochten van het elvenarforum is verbannen waar het niet mogelijk is om een vind ik leuk te geven...
 

DeletedUser

Guest
De volgende dag begon de Ontwerper eindelijk zijn eerste stap van zijn Briljant Plan uit te leggen aan hulpje. "Ik heb overleg gehad met de mensen van verkoop, en dat zijn hele slimme jongens hoor" vertelde hij aan Hulpje. "Allereerst gaan we de diamant-uitbreidingen in stijgende lijn aanzienlijk duurder maken. Als die 1e generatie Elvenarianen dan nog steeds diamant-uitbreidingen willen kopen, dan mogen ze er zo tussen de €50,- en €70,- voor neertellen. We zetten ook een maximum op het aantal provincie-uitbreidingen, dus als ze nog steeds verder willen groeien, dan mogen ze zwaar in de buidel tasten van mij. Ik ga de benodigde ruimte voor de Gastrassen ook steeds groter maken, dus het wordt of dokken of stoppen voor ze". De Ontwerper was apetrots op dit deel van zijn Briljant Plan.

"Voor de jongste Elvenarianen doen we een Starters-aanbieding. Als ze na 5 min. spelen €10,- betalen, dan krijgen ze van ons een Arbeidershut cadeau. Dit kost ons dan €3,50, maar dat betekent wel €6,50 winst voor mijn Schatkist" zei de Ontwerper hebberig. "We geven ze 7 dagen de tijd om die startersaanbieding te accepteren. Binnen die 7 dagen zullen de meeste wel mijn prachtig ontworpen Magische Academie moeten bouwen, en daar hebben ze natuurlijk geen ruimte voor. Die beginnenelingen willen dit gebouw natuurlijk wel bouwen, want ze weten nog niet dat ik het mooi nutteloos laat zijn. Met die Startersaanbieding kunnen ze hooguit 2 diamant-uitbreidingen kopen, of nog beter 1 diamant-uitbreiding en een 1 diamant cultuurgebouw. Dat is nog een koopje voor ze", grijsde de Ontwerper. De afdeling verkoop had berekend dat ze met deze Startersaanbieding heel veel beginnende Elvenarianen konden verleiden om diamanten te kopen. Dat er weer veel van deze beginnelingen al snel zouden stoppen maakte verder niet uit. De afdeling Verkoop had ak doorgerekend dat de Schatkist sneller gevuld zou worden met bijv 10x een Startersaanbieding verkopen, dan met 1x een hele dure diamant-uitbreiding, dus de Ontwerper wilde vooral startende Elvenarianen! Als de Afdeling Verkoop genoeg reclame zou maken voor het Fantastisch Spel van de Ontwerper zou er altijd een stroom van starters binnenkomen en zou de Schatkist van de Ontwerper goed gevuld blijven. Wat daarbij zeker zou helpen is als er veel Evenementen kwamen en er daarvoor reclame werd gemaakt, want dat zou extra veel nieuwe spelers lokken.

Heel aarzelend stelde Hulpje toch een vraag "O Grote Ontwerper, een Briljant Plan inderdaad! Maar als er veel starters die aanbieding kopen en dan toch weer stoppen, blijven ze wel voor altijd op de wereldkaart staan. En U Grote Ontwerper had gezegd dat starters direct in het midden van de wereldkaart geplaatst moesten worden. Komen er dan niet teveel verlaten kleine stadjes in het hart van wereld?" "Ach" zei de Ontwerper laconiek "Daar zitten verder toch alleen maar de 1e Generatie Elvenarianen, dus wat maakt dat uit. En als die piepjonge Elvenarianen die belachelijk grote steden zien van de 1e Elvenarianen, willen ze dat natuurlijk ook. Volgens Afdeling Verkoop komen ze daardoor nog sneller in de verleiding om diamanten-uitbreidingen te kopen". De Ontwerper ging ervan uit dat het even zou duren voordat de jongste generatie Elvenarianen door zou hebben dat ze heel veel geld moesten storten in zijn Schatkist om ooit zo groot te kunnen worden. Hulpje had zo zijn bedenkingen over dit deel van het Briljante Plan van de Ontwerper, vooral omdat Hulpje niet goed wist hoe hij dit moest overbrengen aan de Elvenarianen. Teneergeslagen verliet Hulpje de Ivoren Toren van de Ontwerper, zijn werk werd er niet gemakkelijker op....

(wordt vervolgd)
 

DeletedUser990

Guest
Arme Hulpje, ja het is niet makkelijk voor hem!.
Maar mischien kan hij overstappen naar Forge of Empires, zag ik net reklame van dat niemand het nog uitgespeeld uit had!
Weet niet waarom!
 

DeletedUser

Guest
Een tijdje later vond De Ontwerper het tijd worden voor de volgende stap van zijn Briljant Plan. Hij riep Hulpje weer bij zich in zijn Ivoren Toren. Hulpje keek diepongelukkig toen hij aarzelend de werkkamer van de Ontwerper binnenkwam, ondanks dat deze kamer een lust was voor het oog. Een grote Marmeren werktafel (het leek wel een Bewonderingswaardig Altaar) en een Luxe Leunstoel van Hout stonden in het midden van de kamer, aan de muren hingen Stalen Krijgersmaskers, Zijden Prachtige Vaandels, Marmermozaïeken en Pompeuze Muurdecoraties van Edelstenen, de Ramen hadden Kristallen Ornamenten en er hingen gordijnen van Zuiver Zijde.

"Vertel me Hulpje" zei de Ontwerper "hoe is het met de Elvenarianen?" Hulpje durfde de Ontwerper niet aan te kijken "Eh, ze zijn boos O Grote Ontwerper, ze nemen geen genoegen met de uitleg dat alles met elkaar samenhangt". Maar de Ontwerper reageerde vrolijk op dit bericht. "Mooi zo, laat ze maar lekker in onzekerheid". Het wordt tijd voor de volgende fase van mijn Briljant Plan. Je moet ze gaan vertellen dat ze zoveel mogelijk Oude Wonderen moet bouwen en deze zo ver mogelijk Upgraden, zeg ze maar dat dit heel belangrijk gaat worden". Hulpje wilde eigenlijk vragen waarom dat nodig was. De Elvenarianen vonden die Oude Wonders helemaal niet zo bijzonder en stopte hun kennispunten liever in de onderzoeksboom. De 1e en zelfs de 2de generatie Elvenarian waren al boos genoeg geweest dat ze terug moesten in de boom om die Oude Wonderen te onderzoeken. Maar hulpje was wat wijzer geworden, en knikte alleen maar. Hulpje bracht het bericht over via het Grote Mededelingenbord (ook wel bekend onder de naam "Forum"). Maar wat Hulpje eigenlijk al verwachtte, gebeurde ook. De Elvenarianen trokken zich weinig aan van deze Mededeling van de Grote Ontwerper en begonnen niet aan het bouwen en upgraden van de Oude Wonderen.

Nadat Hulpje dit had gerapporteerd aan de Ontwerper, kreeg hij een Boekrol terug met verdere instructies. De Elvenarianen konden nu veel kennispunten gaan verdienen in de Toernooien, en die moesten ze vooral gebruiken om de Oude Wonderen te vullen. Verheugd merkte Hulpje dat dit leek te werken. Het geklaag van de Elvenarianen werd wat minder grimmig, alhoewel sommige nog steeds mopperde dat ze te weinig ruimte hadden om de Oude Wonderen te bouwen. Hulpje besloot al snel dat dit gemopper genegeerd moest worden en liefst onzichtbaar gemaakt moest worden.

Nadat Hulpje weer een aantal keer verslag had uitgebracht in de Boekrollen die hij aan de Ontwerper stuurde, werd hij weer opgeroepen om naar de Ivoren Toren te komen. De ontwerper was in een vreemde bui, vond Hulpje maar hij kon niet goed peilen wat er in de Ontwerper omging. "Hulpje, de volgende stap van mijn Briljant Plan moet nu worden uitgevoerd. Ik ga een rebalancing doen voor de Oude Wonderen. Voor de 1e-3e generatie Elvenarianen worden deze Oude Wonderen enorm krachtig, voor de jongere generaties worden ze juist zwakker". Hulpje begreep hier niets van, de Ontwerper wilde toch vooral jongere generaties Elvenarianen, maar nu ging hij het hun juist moeilijker maken? De Ontwerper zag de verwarring op Hulpje's gezicht en lachte sardonisch. "De eerste generaties Elvenarianen gaan nu als een gek OWs bouwen en Upgraden, daardoor verliezen ze veel ruimte om hun steden verder te laten groeien, terwijl de latere generaties het bouwen van de OWs zullen uitstellen maar ondertussen veel runes verzamelen. Later zullen ze die OWs wel gaan bouwen, precies op het moment dat ik wil dat ze niet veel verder meer groeien". Hulpje begreep het nog steeds niet helemaal, maar plaatste toch de informatie over de Rebalancing van de Oude Wonderen op het Grote Medelingenbord.

(wordt vervolgd)
 

DeletedUser

Guest
Hulpje was aangemaan verrast dat de rebalancing van de Oude Wonderen toch leek te werken. De oudere generaties Elvenarianen waren druk bezig om ze te bouwen en te upgraden, en waren ook zeer actief in de Toernooien om de kennispunten te kunnen verzamelen. De jongere generaties hadden wat gemopperd, maar het "Alles hangt met elkaar samen, het komt goed" bericht wat Hulpje maar bleef herhalen leek (enigszins gelaten) geaccepteerd te worden.

Na een tijdje kreeg Hulpje echter weer een Boekrol met instructies van de Ontwerper. Nu zouden de toernooien een rebalancing krijgen. In plaats van 8 gevechten per provincie, zouden het er maar 4 worden, maar deze waren wel moeilijker/duurder geworden (dat laatste mocht hij niet van de Ontwerper toegeven!). De beloningen werden ook anders. In de eerste provincies vooral Spreuken, en pas vanaf de 10de provincie kennispunten (en dan alleen in de 2de en 5de ronde). De Ontwerper had geschreven dat dit nodig was omdat het anders te gemakkelijk zou worden om aan kennispunten te komen. Hulpje plaatste het nieuws op het Grote Mededelingenbord. De reacties van de Elvenarianen waren zeer verdeeld. Sommige vonden het prima, maar anderen klaagde erover dat de gevechten veel te veel legereenheden kostte en dat ze dat niet zo snel meer bijgetraind kregen. Dit werd voor een groot deel veroorzaakt door de facultatieve onderzoeken "Troepenuitbreidingen". Hoe meer van deze onderzoeken een Elvenariaan gedaan had, hoe meer troepen ze nodig hadden voor de gevechten in de Toernooien. Doordat de oudere generaties Elvenarianen al meerdere keren terug waren gestuurd in de onderzoeksboom, hadden er veel toch ook maar die facultatieve onderzoeken "Troepenuitbreidingen" voltooid. Hulpje had (in opdracht van de Ontwerper natuurlijk) ook vaag door laten schemeren dat deze onderzoeken waarschijnlijk ook verplicht zouden gaan worden. Er werd veel geklaagd hierover, maar Hulpje bleef stug volharden in zijn "Alles hangt met elkaar samen, het komt goed" standaardantwoord, of negeerde gewoon deze boze reacties. Sommige Elvenarianen probeerde de Ontwerper weer te slim af te zijn en bedachten een truc, en zo werd het fenomeen Toernooistadje geboren.

Nadat de rust weer een tijdje was wedergekeerd in Elvenar, kreeg Hulpje een bericht van de Grote Ontwerper dat hij naar de Ivoren Toren moest komen. "En Hulpje, vertel mij, zijn de Oude Wonderen gebouwd en ver geupgrade?", vroeg de Ontwerper. Hulpje knikte bevestigend "Ja, O Grote Ontwerper, bijna alle grote steden hebben veel Oude Wonderen staan en deze ook al ver geupgrade. Maar sommige Elvenarianen hebben daar wel een truc voor gebruikt". De Ontwerper wuifde dit laatste weg, daar wilde hij zich niet meer bezig houden. "Geweldig, mijn plan is gelukt!" zei de Ontwerper trots, "Dan gaan we nu weer alles langzaam afpakken, de Oude Wonderen zijn nu bij veel Elvenarianen erg sterk geworden, dus dat ga ik nu weer veranderen. Ik ga die Oude Wonderen net zo nutteloos maken als mijn Mooie Nutteloze Magische Academie, dan krijgen ze nog meer Mooie Nutteloze Gebouwen die veel ruimte in beslag nemen", grijnsde de Ontwerper. "Laten we beginnen met de Vuurtoren/Klokkentoren, daar krijg ze nu veel minder goederen van, waardoor ze ook weer minder kunnen onderhandelen in de Toernooien". Hulpje schrok hiervan, dit zou wel heel veel boze reacties gaan geven, niet alleen vanwege het verlies aan goederen, maar ook omdat er daardoor minder burenhulp gegeven zou gaan worden. Hulpje deed een voorzichtige poging om hier duidelijkheid over te krijgen "Oh Grote Ontwerper, Uw Briljante Plan is zo Voortreffelijk, maar ik ben maar een simpele ziel, kunt U mij dit verder uitleggen? Gestreeld in zijn ego door de complimenten van Hulpje gaf de Ontwerper toch wat uitleg. De 1e-3e generaties Elvenarianen zouden hopeloos vast komen te zitten. Het vechten was voor hun onmogelijk geworden, deels door de te moeilijke gevechten, deels omdat ze niet snel genoeg konden trainen (daar had de Ontwerper natuurlijk wel voor gezorgd). Het onderhandelen werd ook steeds duurder, en met het verlies van de extra goederen, zouden deze Elvenarianen het zeer zwaar krijgen. Het duurde voor hun al zeker een maand voordat ze een klein stukje gebiedsuitbreiding konden veroveren, en de gastrassen namen steeds meer ruimte in beslag, dus veel ruimte voor extra fabrieken hadden ze niet. De Ontwerper ging er vanuit dat het overgrote merendeel van de 1e en 2e generatie het nu eindelijk op zou gaan geven. Dan hoefde de Ontwerper ook niet veel meer te doen aan volgende hoofdstukken.

Hulpje vreesde zijn ergste vrezen, de reacties op het Grote Medelingenbord zouden ontploffen, daar was hij zeker van. Toch plaatste hij de nieuwste wijziging van de Ontwerper op het Grote Mededelingenbord ...

De reacties van de Elvenarianen over de verandering van de Kristalvuurtoren of Klokkentoren waren natuurlijk fel. Hulpje raakte er compleet overspannen van. Hulpje probeerde de boze Elvenarianen de mond te snoeren en liet sommige berichten verdwijnen. Maar de Elvenarianen bleven maar doorgaan! Enkele Elvenarianen gingen zelfs "Sprookjes" schrijven waarin ze alle tegenstrijdige beslissingen en niet nagekomen beloftes van de Ontwerper weer onder de aandacht brachten van alle Elvenarianen. Dit moest stoppen! Hulpje besloot om deze zgn. Sprookjes te verstoppen in de Duistere Catacomben onder het Grote Mededelingenbord (ook bekend als off-topic Hangplek). Dan hoefde hij er niet verder op te reageren en was het ook niet nodig dit door te geven aan de Grote Ontwerper. Maar zou dit helpen ...

(Wordt vervolgd ..... misschien)


PS: Deze scribe stopt er voorlopig mee, en geeft de ganzeveer en inktpot even door aan een ander
 

DeletedUser3

Guest
In het begin was het allemaal wel grappig om te lezen. Echter wordt het op het eind nogal vervelend en in mijn ogen nogal op de persoon gespeeld. Onnodig en bovendien contraproductief.

Aangezien jullie uiteraard gaan zeggen dat dat niet zo is, zal ik jullie de moeite van die discussie besparen en het sprookje afsluiten met een welverdiend:

"En ze leefden nog lang en gelukkig."
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan