• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Communicatie Sollicitaties in een Broederschap

Maak het - op een of andere manier - mogelijk om te zien dat er voor het Broederschap nieuwe sollicitaties zijn, zonder dat daarvoor het tabblad 'Kandidaten' geopend hoeft te worden. Nu blijven sollicitaties soms (te lang) onopgemerkt, alleen maar omdat er geen signalering is. Een vlaggetje of uitroepteken zou al voldoende zijn! Het zou het leven van alle leden met een rang een stuk makkelijker maken én sollicitanten hoeven minder lang te wachten op een reactie!
 
Moest toch even testen,
Ik dacht namelijk dat je z'n rood bolletje te zien kreeg in het verleden (ons BS staat op besloten waardoor sollicitaties niet mogelijk zijn, zonder ons een prive bericht te sturen)

Maar na testen klopte het tot mijn verbazing, van mij mag dat "rode bolletje" zeker (terug?) worden ingevoerd.
 
Er verschijnt nog steeds een rood bolletje (links) voor een sollicitant, dit om deze te onderscheiden van spelers die zijn uitgenodigd... maar dat is alleen zichtbaar binnen het tabblad 'Kandidaten'. Ik zou juist graag ergens in mijn stad een melding zien (bijv. een uitroepteken bij het gildeschildje?), zodat direct zichtbaar is dat iemand zich heeft aangemeld... zonder dat je naar dat tabblad hoeft!
 
Ik beschouw de huidige sollicatie meer als een formeel toegangsbriefje van het systeem dan als een echte sollicitatie. Je kunt er voor zover ik weet niets bij schrijven waarom je bij een BS wilt komen. Sollicaties doen ik dan ook per gewone PM naar een magier of aartsmagier. Als er dan groen licht is van beide zijden wordt er een sollicatie gemaakt omdat dat de enige manier is om iemand toe te laten (tenzij de BS open is, maart dan hoef je ook geen PM te sturen en kun je er zo in stappen).
 
k beschouw de huidige sollicatie meer als een formeel toegangsbriefje van het systeem dan als een echte sollicitatie.
Ik ook! Sollicitaties zonder verdere toelichting (via een bericht aan de magiërs) neem ik niet serieus, noch in behandeling! Desalniettemin zou het handig zijn om van een sollicitatie een melding te krijgen, die 'on screen' zichtbaar wordt, zonder dat je steeds naar dat tabblad 'Kandidaten' hoeft…
 
Moest toch even testen,
Ik dacht namelijk dat je z'n rood bolletje te zien kreeg in het verleden (ons BS staat op besloten waardoor sollicitaties niet mogelijk zijn, zonder ons een prive bericht te sturen)

Maar na testen klopte het tot mijn verbazing, van mij mag dat "rode bolletje" zeker (terug?) worden ingevoerd.

Als je zonder BS bent en je wordt uitgenodigd dan verschijnt er wel een rood bolletje bij het BS symbool. Maar andersom als je aarts of magier bent (nog) niet dat iemand een sollicitatie gedaan heeft. Zou inderdaad erg handig zijn, want ik denk er ook niet dagelijks aan om te kijken of er 1 staat. Daarom heb ik op Winyandor in de BS omschrijving gezet ajb ff berichtje sturen. Bolletje zou erg fijn zijn.
+1 dus.
(En plek vrij in Winya Yesta op Winyandor voor wie wil :) )
 

DeletedUser2578

Guest
Ik zou juist graag ergens in mijn stad een melding zien (bijv. een uitroepteken bij het gildeschildje?), zodat direct zichtbaar is dat iemand zich heeft aangemeld... zonder dat je naar dat tabblad hoeft!
Mee eens! +1 !! Dit zou echt een oplossing zijn! Het komt vaak voor spelers vergeten om in hun tabblad te kijken en een sollicitatie blijft dan hangen. Jammer.
 
Iemand die de niet de moeite neemt een sollicitatie per mail te versturen met liefst ook een motivatie erbij kan ik niet serieus noemen.
Vaak zijn het spelers die je 2x bh ziet geven en daarna gewoon een tijd niet meer online komen.
Ook zijn het vaak spelers die zelf niet eens hun mail lezen of er gewoon weg niet op reageren.
Sollicitatie per mail werkt nog altijd het beste. Je hebt niks aan een half dooie bs.
En kan die pas de volgende dag zich aanmelden en ik moet werken geef ik dat gewoon even door aan mijn broeders/zusters en is het zo geregeld.
 
Bovenaan