• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

scheve handel

Als 3 sterrenhandel naar voor schuift, dan schuift 2 sterrenhandel naar achter. Als een bepaald goed veelvuldig aan 3 sterren wordt aangeboden, dan gaat een boostspeler in dat goed toch moeten volgen. Zo creëer je dus opnieuw een nadeel voor deze spelers.
1 ster laat je liggen, dus dat wordt nog min of meer afgeremd, 3 sterren heeft evengoed invloed maar wordt niet afgeremt omdat het als 'goede' handel wordt beschouwd.
 
Hier kan je nog 15 jaar over door discussieren en je zal altijd voor of tegenstanders hier over houden.
Zolang ik al speel is dit al gaande en das al heel wat jaartjes. Ofwel je komt er nooit uit.

Zoals eerder vermeld is het voor Inno echt niet moeilijk om alles gewoon 2 sterren te doen.
Je ziet het nu al bij de verheven goederen. Bied je 5000 oermineralen kan je daarvoor alleen maar 5000 gloeiblokken of 5000 alruin voor terug krijgen. De handelaar bepaalt hoeveel je mag inzetten en bepaalt het gevraagde terug. Voordeel je hebt het gelijk. Nadeel als je pech hebt mag je 6 uur wachten.

Dit kan je ook doen met de normale en spirituele goederen maar dan zonder tijdslimiet wanneer je weer nieuwe mag zetten en je niet direct het gevraagde krijgt. Dit kan dan gerust zonder de vastgestelde hoeveelheden. Lopen bij Inno toch geen dombo's dus die moeten dat zo voor elkaar kunnen krijgen. Wil je dan 100k staal op de markt zetten kan je alleen 100k marmer of hout er voor terug krijgen. Je krijgt het niet direct zoals bij de verheven goederen dus moet je wachten dat iemand afneemt om het te krijgen.

Je gaat op deze manier dan ook sponsoren van eigen accounts of andere spelers tegen en misschien leert ieder dan een keer hoe die dan wel moet spelen.
 
Sorry hoor maar dit is natuurlijk onzin. :p

Bij een 3 sterren aanbieding geef je wat extra's ten opzichte van 1 op 1 en bewerk je de markt vanuit de vraag-kant. Hierdoor wordt jouw aanbieding aantrekkelijker in het handelshuis en wordt deze eerder geaccepteerd.

Bij een 1 ster aanbieding hou je over ten opzichte van 1 op 1 en bewerk je de markt vanuit de aanbod-kant. Naarmate de goederen die je aanbiedt schaarser worden, wordt jouw aanbieding aantrekkelijker in het handelshuis en wordt deze eerder geaccepteerd.

En nee, da's niet hetzelfde. Want let maar eens op als je de scheve verhouding groter maakt. Bij een 3-sterren aanbieding verdwijnt je aanbieding dan FLOEP van het scherm want zelfs iemand die de grondstof die je aanbiedt niet nodig heeft denkt "oh die is binnen lekker". Bij een 1-ster aanbieding staat je aanbieding er over 7 dagen nog.
Ja snuggere, denk je nou echt dat ik niet weet wat het verschil is tussen 1 en 3 sterren?? Feit blijft dat het eindresultaat scheef is :)
 
Ja snuggere, denk je nou echt dat ik niet weet wat het verschil is tussen 1 en 3 sterren?? Feit blijft dat het eindresultaat scheef is :)
Oh zeker, beide eindresultaten zijn inderdaad scheef. Maar wel in exact tegengestelde richtingen, dus ze worden door de spelers totaal tegengesteld ervaren en behandeld. Je argumentatie is niet steekhoudend.

En wat wil je met dat 'snuggere' bereiken? Ben je bekend met de drogredenering 'ad hominem'? Ga je het zo spelen als je het met normale argumenten niet redt? Succes daarmee.

Zoiets ja.
 
Oh zeker, beide eindresultaten zijn inderdaad scheef. Maar wel in exact tegengestelde richtingen, dus ze worden door de spelers totaal tegengesteld ervaren en behandeld. Je argumentatie is niet steekhoudend.

En wat wil je met dat 'snuggere' bereiken? Ben je bekend met de drogredenering 'ad hominem'? Ga je het zo spelen als je het met normale argumenten niet redt? Succes daarmee.


Zoiets ja.
Kun je me even uitleggen waar ik het woord "snuggere" als redenatie dan wel argumentatie gebruik?
 

Aeva

Chef
Kun je me even uitleggen waar ik het woord "snuggere" als redenatie dan wel argumentatie gebruik?
Snuggere is als redenatie, argumentatie of scheldwoord sowieso een zwaktebod in elke discussie.
Het gebruik van dit soort woorden is een milde variatie op een Godwin...
 
Snuggere is als redenatie, argumentatie of scheldwoord sowieso een zwaktebod in elke discussie.
Het gebruik van dit soort woorden is een milde variatie op een Godwin...
Nou ik vind het niet zo een zwaktebod maar meer een vaststelling :) Ik stelde een feit vast dat vrijwillig meer betalen of zogenaamd verplicht meer betalen uiteindelijk hetzelfde resultaat geeft. Als iemand dan op een min of meer denigrerende manier het verschil gaat uitleggen vind ik een belediging voor de lezers hier, alsof wij zelf niet het verschil kunnen zien tussen vrijwillig en verplicht en dan mag de Jurgor nog zo mooi woordjes in een rijtje kunnen zetten, inhoudelijk is het lucht.

Maar goed deze discussie gaat een kant op die zeker niet mijn bedoeling is als mensen er al verwijzingen naar Nazi's enzo bij gaan halen houd het voor mij op. Dit was dus mijn laatste bijdrage en ik wens iedereen veel spel plezier.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan