• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<onvoldoende bespreking> suggestie next knop burenhulp¨

Nu is het zo dat na elke (niet bs) burenhulp we terug moeten naar de wereldkaart om naar de volgende te gaan. Dit kost extra tijd, terwijl het al zo veel tijd kost dat ik niet elke dag een ronde kan doen.

Mijn suggestie is om naast de burenhulphandjes in het blok onderaan het scherm een knop te hebben waarmee we naar de volgende buur kunnen gaan. Bijvoorbeeld op rankingvolgorde. Dat kan het geven van burenhulp aanzienlijk versnellen. Dan vermijden we het heen en weer switchen met de wereldkaart.

Nog efficienter zou zijn als de knop me naar de volgende stad stuurt die ik nog geen burenhulp heb gegeven (maar dan wel in rankingvolgorde anders blijf ik hangen in een stad die ik geen hulp kan geven (bv doordat die al maximale hulp gehad heeft).
 

DeletedUser2114

Guest
Ik vind dit een goede, scheelt best veel tijd als je de wereld doet :)
 

DeletedUser448

Guest
Ik heb een oudere computer die veel moeite heeft met het laden van al die stadjes. Het geven van burenhulp aan niet broeders heb ik al opgegeven. Alles wat het geven van burenhulp effectiever/ makkelijker/ minder tijdrovend zou maken is welkom.
 

DeletedUser472

Guest
ik vind wel leuk idee enkel een aanpassing en dat is dat de volgorde dan niet kwa ranking moet zijn maar welke buur dichtbij is dus eerst de eerste ring buren dan die daarna enz en welke in het de eerste ring dan als eerste moet zijn is dan de linksboven aangezien dit ook zo is kwa mensen plaatsen
 

DeletedUser

Guest
Nu is het zo dat na elke (niet bs) burenhulp we terug moeten naar de wereldkaart om naar de volgende te gaan. Dit kost extra tijd, terwijl het al zo veel tijd kost dat ik niet elke dag een ronde kan doen.

Mijn suggestie is om naast de burenhulphandjes in het blok onderaan het scherm een knop te hebben waarmee we naar de volgende buur kunnen gaan. Bijvoorbeeld op rankingvolgorde. Dat kan het geven van burenhulp aanzienlijk versnellen. Dan vermijden we het heen en weer switchen met de wereldkaart.

Nog efficienter zou zijn als de knop me naar de volgende stad stuurt die ik nog geen burenhulp heb gegeven (maar dan wel in rankingvolgorde anders blijf ik hangen in een stad die ik geen hulp kan geven (bv doordat die al maximale hulp gehad heeft).
Beste Ritsjoena,

In de eerste instantie klinkt het goed, maar als je even verder gaat nadenken wat er allemaal gebeurt op de kaart, gaat het niet werken.
Je hebt het over 'n ranking, als deze in goede banen is geleid is oké, maar er zijn spelers die van de kaart verhuizen en dan klopt die ranking niet meer.

Verder moet ik zeggen dat ik niet zo'n probleem heb om de wereldkaart te doen. Ik ga gewoon het rijtje van links naar rechts en andersom en klaar. Natuurlijk is het wat werk, maar ik doe de kaart ook niet elke dag, ik moet alleen als ik b.v 'n provincie gestart hebt en erg duur is, dan moet de wereld- bank weer even bijspringen. :D

Ik ben wel benieuwd wat andere van jou idee vinden, ik blijf het volgen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De rankingvolgorde was natuurlijk maar een suggestie ;) Positie is wat mij betreft prima of dat in cirkels of van links boven naar rechtsonder of andersom gebeurd vind ik op zich niet belangrijk (hoewel ik een zekere mate van eerlijkheid zie in de cirkels). Belangrijker vind ik consistentie.Voordeel van kaartvolgorde is natuurlijk dat die tussendoor niet veranderd tenzij er ineens een verhuis/opruimscript draait of de verkenner klaar is...

Verhuizen van buren kan altijd gebeuren... en dan is die uit elke volgorde verdwenen, welke ook gekozen wordt... wel iets om rekening mee te houden ivm met bugmogelijkheid,. maar het is iets dat in de code is te ondervangen...

Ik zou vaker burenhulp geven als het rondje me maar 10 minuten of zelfs een half uur duurt ipv anderhalf uur.... En ik denk dat er meer spelers zo denken.... Wat betekent dat als dit soepeler en sneller verloopt er in totaal in de wereld veel meer burenhulp wordt gegeven (verwacht ik)...
 
Bovenaan